Ręczny w Parcholu
Moderator: Kosiarz
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Ręczny w Parcholu
Czy ktoś wymieniał szczęki w hamulcu ręcznym w GR Y60? Ostatnio podkręciłem na maksa linkę a i tak bierze bardzo wysoko, więc chyba już czas.
1. Czy jest dużo roboty (jakieś niespodzianki)
2. Co się wymienia - szczęki/okładziny
3. Gdzie zanabyć cosik takiego - czy tylko ASO
4. Ile toto kosztuje.
1. Czy jest dużo roboty (jakieś niespodzianki)
2. Co się wymienia - szczęki/okładziny
3. Gdzie zanabyć cosik takiego - czy tylko ASO
4. Ile toto kosztuje.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Praktycznie jest identycznie 
http://www.rajdy4x4.pl/patrol-faq/index.php?idd=55
Jakbys chcial nabic okladzine to Krakow moze pomoc, ale pewnie cos w okolicy znajdziesz.

http://www.rajdy4x4.pl/patrol-faq/index.php?idd=55
Jakbys chcial nabic okladzine to Krakow moze pomoc, ale pewnie cos w okolicy znajdziesz.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: Ręczny w Parcholu
Nie, co prawda ja nie zdjąłem szczęk, ale to z winy nieumiejętności, a nie trudności...LSD pisze: 1. Czy jest dużo roboty (jakieś niespodzianki)
Szczęki, ale można nakleić okładziny.LSD pisze:2. Co się wymienia - szczęki/okładziny
Kompletne - tylko ASOLSD pisze:3. Gdzie zanabyć cosik takiego - czy tylko ASO
Mi krzyknęli coś około 5 stów jeśli dobrze pamiętam (nie pamiętam czy 5 czy 7) i 4 tygodnie czekania. Można za klikadziesiąt zyli nakleić okładziny, tylko trza poszukać zakłąd który to robi, bo pośrednicy zdzierają 100% marży...LSD pisze:4. Ile toto kosztuje.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Re: Ręczny w Parcholu
linke podkreciles a regulator w bebnie rozkrecales?LSD pisze:Czy ktoś wymieniał szczęki w hamulcu ręcznym w GR Y60? Ostatnio podkręciłem na maksa linkę a i tak bierze bardzo wysoko, więc chyba już czas.
1. Czy jest dużo roboty (jakieś niespodzianki)
2. Co się wymienia - szczęki/okładziny
3. Gdzie zanabyć cosik takiego - czy tylko ASO
4. Ile toto kosztuje.
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Ręczny w Parcholu
Nie tam jeszcze nie zaglądałem, dlatego pytam. Ogólnie ręczny działa bardzo dobrze tylko tak gdzieś na 12 ząbku. Regulator linki pod tylną nagrzewnicą już się skończyłhajdi pisze:linke podkreciles a regulator w bebnie rozkrecales?LSD pisze:Czy ktoś wymieniał szczęki w hamulcu ręcznym w GR Y60? Ostatnio podkręciłem na maksa linkę a i tak bierze bardzo wysoko, więc chyba już czas.
1. Czy jest dużo roboty (jakieś niespodzianki)
2. Co się wymienia - szczęki/okładziny
3. Gdzie zanabyć cosik takiego - czy tylko ASO
4. Ile toto kosztuje.

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Ręczny w Parcholu
Mnie to zajęło łącznie 1,5h roboty w tym dwa razy rozbierałem i skaładełem hamulec bo szczeki dawałem do oklejania a jeździc jakoś trza byłoLSD pisze:Czy ktoś wymieniał szczęki w hamulcu ręcznym w GR Y60? Ostatnio podkręciłem na maksa linkę a i tak bierze bardzo wysoko, więc chyba już czas.
1. Czy jest dużo roboty (jakieś niespodzianki)
.


Okładziny.LSD pisze: 2. Co się wymienia - szczęki/okładziny.
Okleili mi za 50 zł, zaniosłem i czekałem 2 dni.LSD pisze: 4. Ile toto kosztuje.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
W tej poradzie jest napisane, ze okladziny zrywaja sie gdy hamulec reczny zaciaga sie w czasie jazdy.Marcin-Kraków pisze:Praktycznie jest identycznie :)
http://www.rajdy4x4.pl/patrol-faq/index.php?idd=55
To przeciez jest jakis kwas bo reczny ma byc tez awaryjnym i zastepowac hamulec glowny w czasie awarii !!
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Bo tak własnie jest!!! U mnie zerwały się okładziny jak się zapomniałem i zaciągnałem hamulec podczas toczenia sie auta. (zreszta te bebechy na fotach to w moim syfie) A jak ktoś nie wierzy to prosze spróbowaćSzarbia pisze:W tej poradzie jest napisane, ze okladziny zrywaja sie gdy hamulec reczny zaciaga sie w czasie jazdy.
To przeciez jest jakis kwas bo reczny ma byc tez awaryjnym i zastepowac hamulec glowny w czasie awarii



Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Piszę, że to chyba niemożliwe bo kiedyś miałem już sytuację, kiedy musiałem zaciągnąć ręczny przy 60 km/h na czarnym. Jechałem z zapowietrzonymi hamulcami, a sytuacja wymagała gwałtownego hamowania. Oprócz przypalonych gum niczego nie urwałem, a asfalt był czarny i suchy.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
oczywiscie.... teoria jest taka: zablokowujac wyjscie z reduktora przez zaciagniecie recznego i wysprzeglajac silnik nic reduktorowi nie zrobimy... gorzej ma sie(teoretycznie) z tylnym mostem bo sily hamujace dzialaja na talez, atak i satelity...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Według mnie większa siła działa na wał i most jak się ostro rusza (przypali gumę) bo wtedy efekt ten sam a masa całego auta skupiona na tyle. Natomiast w momencie hamowania tył się odciąża i działa mniejsza siła. No przynajmniej teoretycznie 

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
LSD pisze:Piszę, że to chyba niemożliwe bo kiedyś miałem już sytuację, kiedy musiałem zaciągnąć ręczny przy 60 km/h na czarnym. Jechałem z zapowietrzonymi hamulcami, a sytuacja wymagała gwałtownego hamowania. Oprócz przypalonych gum niczego nie urwałem, a asfalt był czarny i suchy.
Przy załączonym napędzie obu osi i tym samym zblokowanym między osiowym mechanizmie różnicowym powoduje to, iż praktycznie działa on na obie osie. Z tego powodu zaciąganie hamulca ręcznego podczas jazdy (nawet powolnego toczenia) samochodu jest mocno niewskazane. Zaciągnięcie może spowodować zerwanie okładzin szczęk, a nawet rozerwanie obudowy reduktora.

Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
No i dobrze!! W FAQu nie jest napisane , ze jak tylko zaciągniesz ręczny to od razu urywasz pół syfa. Jest napisane , ze moze zaistnieć taka sytuacja i uzywanie recznego jest nie wskazane. Pewnie, ze jakbym na drodze podczas jazdy miał niesprawne hamulce to nie zastanawiam się nad skutkami tylko szarpie dźwignie i już....LSD pisze: Oprócz przypalonych gum niczego nie urwałem, a asfalt był czarny i suchy.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Bede korzystal z bebechow Patrola do mojej zmoty dlatego poruszylem temat.
Wyglada na to, ze najlepszym wyjsciem bedzie zmotanie dodatkowych zaciskow na tylny most jako reczny.
Dodatkowych bo nie znalazlem tak duzych jak ma z tylu Patrol (fi 51mm) z wbudowanym recznym u osobowych.
Mozna tez (tak sobie mysle) podwiesic reduktor na tarczy kotwicznej bebna oryginalnego recznego (u mnie reduktor bedzie oddzielnie od skrzyni). I wtedy zamiast bebnowego dac tarczowy (jak to zrobil Chermol).
Wyglada na to, ze najlepszym wyjsciem bedzie zmotanie dodatkowych zaciskow na tylny most jako reczny.
Dodatkowych bo nie znalazlem tak duzych jak ma z tylu Patrol (fi 51mm) z wbudowanym recznym u osobowych.
Mozna tez (tak sobie mysle) podwiesic reduktor na tarczy kotwicznej bebna oryginalnego recznego (u mnie reduktor bedzie oddzielnie od skrzyni). I wtedy zamiast bebnowego dac tarczowy (jak to zrobil Chermol).
Nie ma, nie pasują, najlepiej nakleić nowe okładziny.MACIEK27 pisze:Witam mam pytanie co do okładzin w recznym hamulcu czy np w japancarsie sa dostepne? druga opcja czy mozna dobrac same szczeki od czesgos innego (przychodzac na wzor ze starymi - czy ktos to praktykował?) pozdrawiam
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Reczny w GR jest hamulcem postojowym, a nie awaryjnym. Hamulec glowny jest po to dwuobwodowy, zeby nie padl od razu caly i zebys mial jakas szanse. A jesli jednak mimo to padnie, to najlepiej modlitwa (szybka) bo do dzwigni recznego nawet siegnac nie zdazysz, o skutecznosci nie wspominajac.Szarbia pisze: w tej poradzie jest napisane, ze okladziny zrywaja sie gdy hamulec reczny zaciaga sie w czasie jazdy.
To przeciez jest jakis kwas bo reczny ma byc tez awaryjnym i zastepowac hamulec glowny w czasie awarii
Szczeki na tym hamulcu sa cokolwiek samohamowne, wiec uzywanie go podczas jazdy grozi rozwaleniem obudowy reduktora (i to wcale nie hipotetycznie). Natomiast w terenie trzyma za obie osie rewelacyjnie.
Robta co chceta...
... ale oo ssso chhhoozzi
?
Egon GR'93

Egon GR'93
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości