CHECK oślepia w TerranoII

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
aligator
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 12:41 am
Lokalizacja: PL

CHECK oślepia w TerranoII

Post autor: aligator » ndz lut 12, 2006 1:42 am

Może problem jest znany, ale mnie denerwuje. Na desce zapaliła się kontrolka Check i nie gaśnie (TERRANO II 2.7TDI '99). Ma ponad 160 tys. przejechane - może czas do serwisu? Ale wszystko chodzi bez zarzutu, nie biorąc pod uwagę ogrzewania - SŁABIUTKIE.
Jak to diabelstwo zgasić? Z góry DZIEKI.

Awatar użytkownika
maxi
 
 
Posty: 116
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maxi » ndz lut 12, 2006 7:52 am

Serwis lub złota rączka Ci to zresetuje a swoja droga cos musi byc nie tak w układzie paliwowym lub spalinowym
Każdego należy wysłuchać nie ze wszystkim musisz się zgadzać

Awatar użytkownika
aligator
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 12:41 am
Lokalizacja: PL

CHECK TERRANO II

Post autor: aligator » ndz lut 12, 2006 5:18 pm

Mieszkam w Hiszpanii i "złotych rączek" raczej brak.Tu są jedynie "euro-rączki" i to wygórowne. Czy nieszczelny układ wydechowy może być sygnalizowan tą kontrolką. Nie mam instrukcji obsługi do tego auta i jestem ciemny jak wnętrze rury wydechowej. Dzieki za pomoc.

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Jaaareeek ! » ndz lut 12, 2006 5:54 pm

najpierw zdjagnozuj usterkę.
nie wiem czy w twoim roczniku był już taki mądry tryb:
self diagnosis mode,

ale możesz spróbować:
- kluczyk na pozycje lock
- wciśnij jednocześnie dwa knefle: ustawienie zegara i kasowanie
licznika dziennego przebiegu i je trzymaj wciśnięte.
- kluczyk na pozycje on
- po chwili puść oba przyciski.

powinien wejść w tryb diagnostyczny.
wciskając guzik ustawienia zegara lub kasowania
licznika dziennego przebiegu przejdź do 6 pozycji (chyba).

jeśli brak błędów to powinno się wyświetlić: I 0000

napisz co Ci wyskoczy.

zatrzymaj się na chwilę na pozycji piątej, zobaczysz
taniec wskazówek.

aby wyjść z tego trybu, wyłącz zapłon.

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » pn lut 13, 2006 9:45 am

:o
Losie.....
Jak macie pisać coś o czymś na czum się słabo znacie to lepiej nie wprowadzać kogoś w błąd i sobie darować.
Wciskanie w odpowiedniej kolejności przycisków na zestawie wskaźników powoduje diagnostykę tylko ZESTAWU WSKAŹNIKÓW, nie układu sterowania silnika!!!

Należy odczytać kod błędu, żeby to zrobić trzeba podłączyć samochód do urządzenia diagnostycznego.

Pozdro,
Siwy
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Jaaareeek ! » pn lut 13, 2006 10:32 am

diagnozuje sygnały wejściowe, których brak również zapala
kontrolkę.

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » pn lut 13, 2006 10:44 am

nie
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Jaaareeek ! » pn lut 13, 2006 11:46 am

no to twoja wiedza jest zupełnie niekompletna.

odepnij sobie np. kabel z czujnika temperatury cieczy chłodzącej
(ten bliżej przedniej szyby) to się zdziwisz.

Kuba
Posty: 227
Rejestracja: śr lip 31, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kuba » pn lut 13, 2006 11:56 am

Jaaareeek ! pisze:no to twoja wiedza jest zupełnie niekompletna.
:)20 :)20 :)20
zle trafiles
:)21

Awatar użytkownika
maxi
 
 
Posty: 116
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maxi » pn lut 13, 2006 11:11 pm

Ostatnio jechaliśmy z kumplem toj.avensis D4D (raczej scigaliśmy sie z BUMĄ) i przy 190km właśnie takie ustroństwo sie zaświeciło silnik chodził na niskich obrotach po dojechaniu do ASO TOTOTY skasowali ten błąd ale jednoznacznej przyczyny nie byli w stanie określić poza tym tylko podali dokładną predkość kiedy to nastąpiło i wiele gdybań ze może paliwo to tyl.
Każdego należy wysłuchać nie ze wszystkim musisz się zgadzać

Sanczo1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: wt lut 22, 2005 4:19 pm
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Post autor: Sanczo1 » wt lut 14, 2006 11:15 am

Kolego wymień sobie filtr paliwa i będzie ok . testeowałem to w 3,0 03r. takie same objawy ...

Awatar użytkownika
aligator
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 12:41 am
Lokalizacja: PL

CHECK W TERRANO II

Post autor: aligator » śr lut 15, 2006 9:50 pm

Sprowokowałem nie lada spór.
Kontrolka Check swieci sie u mnie juz od 10tys. km, a auto chodzi jak trzeba, nie biorąc pod uwagę małej nieszczelności rury wydechowej.
Spalanie cos ponad 10l. przy 100km\h. Wciskanie przycisków na desce (zegara i kasowania liczniku dystansu dziennego) nic nie pokazuje, widocznie nie ma takiej opcji"self diagnosis mode" No to co teraz - warsztacik serwisowy?

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr lut 15, 2006 10:10 pm

Wyjmij żarówkę i przestanie oślepiać.

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » śr lut 15, 2006 10:19 pm

boris.blank pisze:Wyjmij żarówkę i przestanie oślepiać.
albo przyklej w tym miejscu mala forumowa naklejke :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
dar
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr paź 29, 2003 9:13 am
Lokalizacja: Gaj,Brodnica

Post autor: dar » śr lut 15, 2006 10:20 pm

suziXL pisze:
boris.blank pisze:Wyjmij żarówkę i przestanie oślepiać.
albo przyklej w tym miejscu mala forumowa naklejke :)21
:)20 :)20 :)21
Patrol GR evolucja dobiega konca (na razie:))

Awatar użytkownika
SiwyJeep
 
 
Posty: 133
Rejestracja: wt maja 17, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: SiwyJeep » czw lut 16, 2006 7:13 am

Ja bym obstawiał na uszkodzenie pedału gazu (nie objawia sie niczym poza zapaleniem tej kontrolki,w póxniejszej czasami po wcisnieciu nie chce od razu wejśc na obrotypomaga mu dopiero zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika, ale ja jeżdże jeepem :)21
Ale szczerze mowiąc to bez zczytania kodów raczej sie nie obędzie.
"..Mężczyzni nigdy nie dorastają, tylko z wiekiem ich zabawki drożeją.."
XJ'93 4.0HO, Sj413

Awatar użytkownika
aligator
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 12:41 am
Lokalizacja: PL

kontrolka CHECK

Post autor: aligator » pt kwie 14, 2006 8:28 am

Ostatecznie zdecydowalem o pomoc z kontrolka check w hiszpanskim serwisie Nissana. komentarz serwisanta był taki: (4 powody) -
1. wymiana filtra paliwa
2. nieszczelność układu wydechowego
3. błąd modułu sterującego
4. nie przeszedł ostatniego przegłądu gwarancyjnego
Po podłączeniu komputera okazało sie, że wystąpił błąd modułu
(wcześniejsze odłączenie akumulatora nie zresetowało tego)
Dzięki wszystkim za pomoc, tym z wykręcaniem żarówki i naklejaniem loga forumowego także. Pozdrawiam. :)2

!! !! Ps. Posiadam medilaną (*.pdf) instrukcję obsługi z servisu Nissana do Terrano II R20, w wersji angielskiej, niemieckiej, francuskiej, hiszpanskiej. Jeżeli kogoś interesuje, podaje haslo do ściągniecia na eMule - "Terrano - ksiazka servisowa"
Tik Tak walczy!

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr cze 13, 2007 12:33 pm

odświeże temat - w t2 2.7 tdi z `98, przebieg 180 tys wywalilo mi czek endżina, silnik przeszedl w tryb awaryjny (czyli prawie nie jedzie)... pomajstrowanie kablami pod maska i kontrola polaczen na chwile go uzdrowilo, ale check i tryb awaryjny pojawil sie znowu :(

w ramach test podpieta zostala jakas uzywana przepływka (bez kasowania bledow) i nic, dalej to samo

po zczytaniu bledow wyszlo:
-przeplywomierz (6 times)
-czujnik walu korbowego (0 times)
- cos z wtryskiwaczem (needle cośtam - 0 times)

wyglada na przeplywke, zaowilem w ASO (o dziwo tam najtaniej - 250 zeta brutto)

pytanie: czy zapiecie nowej przeplywki bez kasowania bledow zniweluje czek endżina? (oczywiscie zakladajac, ze uszkodzony jest przeplywomierz)
seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr cze 13, 2007 8:15 pm

widze, ze temat zlany albo brakuje fachowców... :cry:
Kosiarz nieobecny na forumie ??

dalszy postep usterki u mnie jest nastepujacy:
wymiana przeplywomierza na ganc nówkę gówno dała... dalej te same objawy tj. check engine, tryb awaryjny, na wolnych chodzi równo ale przy zwiekszaniu obrotów ewidentnie wypadaja zapłony - siwy dym z niespalonej ropy... :(

w akcie desperacji wymienilem fitr paliwa na nowke - nic
podpialem zasilanie "na krótko" z bańki - nic

czyzby tylko wizyta u fachowca - magika - zaklinacza od pomp wtryskowych ?? ?? ??
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » śr cze 13, 2007 8:40 pm

Błędy są zapisywane w kompie - dopóki ich nie wykasujesz - d..a !!. Trza się wpiąć na kompa i zobaczyć gdzie go boli.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » śr cze 13, 2007 9:45 pm

a z niespalonej ropy leci siwy dym? wydawalo mi sie ze czarny. :roll:

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw cze 14, 2007 8:46 am

źle Ci sie wydawało, a wlasciwie Twoje wyobrazenie o dymieniu niespaloną ropą jest niepełne

Fazi - z błędami to zdaje sie jest tak, ze po ustaniu przyczyny czeck powinien zniknąć - owszem, bład zostaje w pamieci kompa ale nie ma wpływu na bieżącą pracę - poprawcie mnie jezeli sie mylę?
robok rzępoli w harapuciu

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » czw cze 14, 2007 9:53 am

na zimnym silniku po rozruchu moze leciec siwy z niespalonego paliwa, po rozgrzaniu nie powinien, nie napisales czy silnik zimny czy cieply wiec sorry, to nie mial byc kasztan.

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw cze 14, 2007 10:00 am

Wróci SIWY z urlopu to Ci odpowie na 100%, ja piszę na podstawie analogi w OPLU Fronterze i LR Disco. W Nissanie tego nie studiowałem...
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw cze 14, 2007 10:06 am

redzik pisze:na zimnym silniku po rozruchu moze leciec siwy z niespalonego paliwa, po rozgrzaniu nie powinien, nie napisales czy silnik zimny czy cieply wiec sorry, to nie mial byc kasztan.
chlopie

tak to raczej w zuzytym silniku (wtryski) lub przy zle ustawionym kącie wtrysku... tu ewidentnie przy dodawaniu gazu wypadają zapłony na pojedynczych cylindrach (cylindrze) stąd siwa, niespalona ropa

silnik przed usterka był/jest w stanie idealnym, dlatego rozgrzanie/nierozgrzanie tu nie stanowi :D

w chwili obecnej auto jest u najlepszego fachowca od diesli w pd polsce i on napewno go uzdrowi :)21
robok rzępoli w harapuciu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość