Linka prędkościomierza TerranoII 2,7td

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

jacek35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 17, 2006 8:11 am

Linka prędkościomierza TerranoII 2,7td

Post autor: jacek35 » pt mar 17, 2006 8:23 am

Mam pytanie do kolegów, czy ktos miał problemy z linką?
Rzęziła jako zimna, potem cichła. Przy szybkiej jeździe się odzywała nawet ciepła (wsazówka prędkości nie drżała) a teraz w ogóle nie działa licznik i predkościomierz a linka dalej rzęzi-słychać ją w zegarze.
Serwis podał cenę za nową 250 zł + montaż !!!(rozbieranie 1/2 samochodu)
Ktoś mówił, że można naprawić wkład jak pancerz jest dobry, może używana, czy to problem samemu zmienić-ile to jest zachodu?

Awatar użytkownika
felek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Kasinka M.

Post autor: felek » pt mar 17, 2006 5:17 pm

Mam to sapo rzęzi smarowałek linke licznik i dalej swoje ale teraz mam ją
w d...e . Co do wymiany odkręcasz plastik pod kierownicą potem nad nastempnie plastik nad zegarami i masz licznik wykrencasz śruby ilicznik
podciągniesz z tyłu masz 3 kostki olinke odkręć iwyjdzie cały licznik a reszta to bjka .wszystko wkręty na kżyrzak.Miłej pracy. :)2
T.II.
Forester nr.2

Awatar użytkownika
GUMIŚ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 11:35 pm
Lokalizacja: ZABRZE
Kontaktowanie:

Post autor: GUMIŚ » pt mar 17, 2006 11:58 pm

Witam, też mam to samo :( I troche mnie to wkurza

jarek1942
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarek1942 » sob mar 18, 2006 7:59 am

Witam
czyli jest to ogólny problem- a juz myslałem że to ja mam pecha :lol:
Walczyłem, a walczyłem dwa dni. Rozebrałem czyli zdjełem plastyki do zegara i wlałem oleju w linke, wciskajac ogrom razy ten cypel w srodku linki udał mi sie wpuścic tam olej, na koniec wsadziłem tam smar / tyle że przez chwile prędkosciomierz nie chodził/ juz leciały ku..że musze od nowa rozbebeszać konsole a tu miłe zaskoczenie jak wystartował to chodzi i jest cicho :D

Awatar użytkownika
GUMIŚ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 11:35 pm
Lokalizacja: ZABRZE
Kontaktowanie:

Post autor: GUMIŚ » sob mar 18, 2006 10:57 am

Jarek 1942 napisz czy np. po tygodniu dalej cisza czy znowu to samo.

jarek1942
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarek1942 » sob mar 18, 2006 12:33 pm

ok dam znać

Awatar użytkownika
felek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Kasinka M.

Post autor: felek » sob mar 18, 2006 1:53 pm

Po smarowaniu jakiś czas jest spokuj a potem tosamo :)3 lepiej głośniej radia słuchać :)
T.II.
Forester nr.2

jacek35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 17, 2006 8:11 am

Post autor: jacek35 » pn mar 20, 2006 7:14 am

Dziękuje, za komentarze na temat tej .........ej linki, zdecydowałem wymienić to cholerstwo. Wiecie może gdzie dostać niedrogo używaną?
Jeszcze jedna kwestia- czy od Terrano I pasuje do II-ki i czy typ silnika ma jakieś znaczenie ? Pozdrawiam wszystkich Tyranowiczów. :)2

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pn mar 20, 2006 10:21 am

typ silnika nie bardzo.
raczej podłączenie do zegarów i długość od skrzyni do tablicy.
Podejżewam, że będzie inna.
Poza tym, skąd wiesz, że używka też nie będzie telepała ? :wink:
Już lepiej spróbować zregenerować starą, albo odłożyć szelesty na nową.
łoś też człowiek

jarek1942
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarek1942 » pn mar 20, 2006 3:38 pm

Cześć juz mija tydzień ciągłego jezdzenie i to co zrobiłem zadziałało-nie słychac linki :lol:

Awatar użytkownika
GUMIŚ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 11:35 pm
Lokalizacja: ZABRZE
Kontaktowanie:

Post autor: GUMIŚ » pn mar 20, 2006 7:51 pm

No to trzeba bedzie oliwić linke :D

jacek35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 17, 2006 8:11 am

Post autor: jacek35 » wt mar 21, 2006 9:48 pm

Witam wszystkich, co w........a ich linka prędkościomierza, mam dobre wieści i dziekuję Jarkowi 1942 za poradę. Chłopy, musicie smarować, bo jak się nie smaruje, to się nie jedzie. Mam dzisiaj imprezę z okazji wygranej wojny z linką. Jest taka plasikowa tulejka z gumką od strony zegara, na sprężynce przytrzymuje ona kwadratowy trzpień, który napędza zegar. Tulejka osdzona jest na krótkim metalowym elemencie wystającym z pancerza i to ona hroboli jak nadpęknie od brzegu albo się wyrobi. Ja miałem pęknięcie, które skleiłem i zacisnąłem dla pewności taśmą elastyczną . WD 40 ledwo przenika od góry do linki -można go nalać porcjami i wdmuchiwać powietrzem. teraz chodzi jak nowa :lol: powodzenia !!

Awatar użytkownika
GUMIŚ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 11:35 pm
Lokalizacja: ZABRZE
Kontaktowanie:

Post autor: GUMIŚ » wt mar 21, 2006 11:33 pm

Dzieki za nastepne info , jutro działam z linką :D
pozdrawiam Gumiś

Ford Maverick 2,7 TD

jarek1942
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarek1942 » śr mar 22, 2006 6:47 am

Jacek i tak sie rodza geniusze :lol:

Dagu
Posty: 533
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:20 pm
Lokalizacja: Ostroróg

Post autor: Dagu » wt paź 23, 2007 11:11 am

Odświeże temat.
Czy naprawiał kto może przekładnie w reduktorze ?( ślimak ) terrano II od linki licznika. Chodzi mi oto ile trzeba rozebrać by to wymienić. Odkręciłem śróbke 10- tkę, tą przy wejściu linki w obudowe reduktora, bo na moje oko powinien wyjść wtedy ten wałeczek z ślimakiem, obstukałem, oblukałem i ni drgnie, jakby to był jeden odlew. Inaczej to przecież nie zobaczę co się zjechało.
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » wt paź 23, 2007 11:58 am

ten typ tak ma.

:)23

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt paź 23, 2007 5:08 pm

W Patrolu po odkreceniu tej dziesiatki najlepiej nakrecic linke ponownie i podwazycz kluczem lub czyms, co akurat masz pod reka. Slimak "siedzi" na gumowym o-ringu, totez stawia pewien opor przy wyciaganiu :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Dagu
Posty: 533
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:20 pm
Lokalizacja: Ostroróg

Post autor: Dagu » wt paź 23, 2007 8:58 pm

Wierze że siedzi w oringu, ale mój w takim razie jest przyspawany , po podważeniu to by się choć mikro szczelina pojawiła, a mi sie alu już ciągnie i kruszy!
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt paź 23, 2007 9:02 pm

Zapusc go jakims wude40 czy innym specyfikiem i staraj sie nim ruszac na boki tak, jakbys go chcial odkrecic/przykrecic. Moze wyskoczy :) Chyba, ze w tyranie jest jakis inny myk.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość