Grzeje sie terrano

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
extreme
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pt lut 07, 2003 1:10 pm
Lokalizacja: Czeladź

Grzeje sie terrano

Post autor: extreme » sob cze 24, 2006 9:44 pm

Mam problem od dwoch dni w nissanie terrano II 2.7TDI grzeje mi sie silnik. Płyn jest. Bardzo szybko mi sie silnik nagrzewa nie wiem jaka moze być tego przyczyna. Przypuszczam ze moze to być pompa wody. Co o tym myslicie. Moze jakas rada?
Suzuki Sj 410-84r (GG 2447657)
Suzuki Samurai 413- 89r

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » sob cze 24, 2006 9:49 pm

mi sie grzal bo mi plyn chlodniczy wyciekal, zepsula mi sie jakas pompa co jest przy chlonicy i popmuje ten plyn..
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » sob cze 24, 2006 9:50 pm

przyczyn może być kilka.
np.
termostat
padłe wisko
zator w krwiobiegu

Zacznij od termostatu i wisko. Obserwuj motor, czy wisko się zapina. Termostat jak stoi, to chłodnica będzie chłodna.
I pilnuj przy tym, zeby go nie przegrzać, konsekwencje mogą być bolesne :-?
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob cze 24, 2006 9:58 pm

Generalnie Wiechu ma racje ale ...

opisz objawy - kiedy sie grzeje:
Czy na wolnych obrotach ?? jak tak to zator, pompa wodna wisko termostat.
Czy tylko pod obciążeniem lub w korkach ?? - jak tak to wisko, termostat.
Może być jeszcze korek od chłodnicy :roll:

Wczęsniej było wszytsko OK ?? teraz dokończe myśl ale... mogła wybuchnąć uszczelka pod głowcią jeśli stalo sie to ni stad ni zowąd
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » sob cze 24, 2006 10:06 pm

...to najczarniejszy scenariusz, ale możliwy :-?

pompę wstępnie bym wykluczył ( jeśli płyn się nie leje ), z reguły w tych silnikach pracuje do ostatnich swych dni. Wymiana wymuszona jest tylko rozszczelnieniem i ostrym wyciekiem płynu.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » sob cze 24, 2006 10:57 pm

Witam,
może jeszcze być zabita totalnie błotem chłodnica :-) To tak mi wpadło z autopsji zeszłego tygodnia.
Aha jak masz klimę to często jej chłodnica jest z przodu i bywa czysta, a pomiędzy nią a "główną" glina wbetonowana skutecznie powstrzymuje chłodzenie :-)
@Wiechu, właśnie jak mi we wtorek machałeś to miałem "taką minę" po "manualnym" chłodzeniu syfa (macha w górę i 3 fajki), jak się toczyłem z ogrzewanniem na full, szybki maks w dół, przy 30st. w cieniu, ostatnie dwa światła do warsztatu :-)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » ndz cze 25, 2006 11:48 am

...a ja się zastanawiałem, czy Cię wystraszyłem, czy mnie nie poznałeś

:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
extreme
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pt lut 07, 2003 1:10 pm
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: extreme » ndz cze 25, 2006 4:34 pm

Samochod sie grzeje od razu, przejade 5 km i wskazówka idzie na max do czerwonego pola. Chłodnica jest gorąca, płyn w układzie jest i nie ucieka. Czyli termostat działa i sie otwiera. Wiec go wykluczyłem. Nie wiem jak z krążeniem. Jak sie sprawdza czy wiskoza jest ok?
Śmigło sie kręci jak silnik pracuje. Chłodnica jest czysta klimy chłodnica tez jest czysta. Moze ta wiskoza lub pompa wody. Poradzcie jak sprawcić co jest nie tak ?
Suzuki Sj 410-84r (GG 2447657)
Suzuki Samurai 413- 89r

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz cze 25, 2006 5:14 pm

extreme pisze:Samochod sie grzeje od razu, przejade 5 km i wskazówka idzie na max do czerwonego pola. Chłodnica jest gorąca, płyn w układzie jest i nie ucieka. Czyli termostat działa i sie otwiera. Wiec go wykluczyłem. Nie wiem jak z krążeniem. Jak sie sprawdza czy wiskoza jest ok?
Śmigło sie kręci jak silnik pracuje. Chłodnica jest czysta klimy chłodnica tez jest czysta. Moze ta wiskoza lub pompa wody. Poradzcie jak sprawcić co jest nie tak ?
Mam dla Ciebie zła diagnoze: uszczelka pod glowicą lub glowica - żeby nie wiem jak zepsute wisko było to takich objawów winno nie być - zawsze sie mogę mylić ale .. :roll:

Wisko na od czoła chłodnicy ma bi metal który jak sie nagrzeje od chłodnicy załącza sprzeglo na wiatraku... zagrzej dobrze motor -> wyłącz motor -> przekręć wiatrakiem jak go lekko ruszysz znaczy sie do kitu. Jak nie będzie sie chciał kręcic znaczy sprzęgło sie włączyło wisko dobre.

Pompa wody. Włacz motor -> odkręcic korek w chlodnicy NA ZIMNYM LETNIM MOTORZE -> dodaj duzo gazu jak zobaczysz przez korek że płyn w ukladzie krąży tzn że pompa jest dobra ...

w razie W zadzwon :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
extreme
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pt lut 07, 2003 1:10 pm
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: extreme » ndz cze 25, 2006 8:47 pm

Przepłukałem wężem układ chłodzenia i juz sie nie grzał. Wskaźnik pokazuje dokładnie w połowie miarki. Ale wczesniej jak jezdzięłm to wskazówka mało co sie odchylała Wiec nie wiem czy juz jest dobrze. Ale posprawdzam jutro tak jak radzicie z ta wiskoza i pompą wody.
Suzuki Sj 410-84r (GG 2447657)
Suzuki Samurai 413- 89r

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » ndz cze 25, 2006 9:51 pm

był szlam w układzie ?
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » ndz cze 25, 2006 9:57 pm

Odnośnie błota w chłodnicy-wymyj od przodu a potem od strony wiatraka-nawet nie wiedziałem ile syfu myjka potrafi na tył chłodnicy przepchnąć :o

Awatar użytkownika
extreme
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pt lut 07, 2003 1:10 pm
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: extreme » pn cze 26, 2006 8:16 am

umyłem ale lamele były czyste.
Sprawdzałem dzis wiskoze. Na zimnym wiatrak się kręcił jak go obróciłem i na rozgrzanym tez. Czy to znaczy ze wiskoza jest zepsuta ?
Suzuki Sj 410-84r (GG 2447657)
Suzuki Samurai 413- 89r

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pn cze 26, 2006 8:54 am

na zimnym, bez zapalania motoru powinien kręcić się ( ręką ) z wyraźnym oporem.
Po uruchomieniu, przez 2-3 minuty powinien charakterystycznie "wyć" zanim się rozepnie.
Po każdym zapięciu też wyje.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn cze 26, 2006 9:21 am

Na ciepłym powinien sie kręcić z oporem, umnie ciągnął cały czas więc Terrano dostało nowe wisko z pompą wody bo to komplet a ja się pozbyłem 370 zeta, ale za to w zimie nie przysłaniam chłodnicy i wskazóweczka nawet w największe mrozy ładnie stoi po środku skali :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
extreme
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pt lut 07, 2003 1:10 pm
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: extreme » pn cze 26, 2006 10:29 am

To znaczy ze u mnie jestst zrypane. Ale skoro sie nie grzeje juz to mozana z tym tzk jeżdzić ?
Suzuki Sj 410-84r (GG 2447657)
Suzuki Samurai 413- 89r

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pn cze 26, 2006 10:31 am

dopóki w korku nie staniesz.

Niestety samego wisko nie kupisz. Jeden unit razem z pompą :(

Doraźnie, zmotałbym sobie jakiegoś elektryka na guzik.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn cze 26, 2006 10:33 am

to znaczy że jak jest zrypane to sie może silnik przegrzewać, a jak ciągnie cały czas to w lecie sie dłużej grzeje w zimie bedzie niedogrzany bedzie zimno w srodku i wpi...ci wiecej paliwa

a co znaczy przegrzany silnik to wiedza najlepiej patrolowcy :)21

zawsze zamiast wisko możesz założyć elektryka, ja mam wisko ale elektryka dodatkowo będę zakładał, z przodu chłodnicy
Czwarte serce :cry:

Wicherek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt paź 14, 2005 6:59 am
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Wicherek » pn cze 26, 2006 1:16 pm

Wiechu pisze:na zimnym, bez zapalania motoru powinien kręcić się ( ręką ) z wyraźnym oporem.
Po uruchomieniu, przez 2-3 minuty powinien charakterystycznie "wyć" zanim się rozepnie.
Po każdym zapięciu też wyje.
qrcze chyba tez mam padnięte wisco :)3
ale ma razie się nie grzeje nadmiernie więc czekam 8)
Na pohybel skur.....om

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn cze 26, 2006 1:19 pm

Wicherek pisze:qrcze chyba tez mam padnięte wisco :)3
ale ma razie się nie grzeje nadmiernie więc czekam 8)
... na wybuch :)24
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn cze 26, 2006 1:21 pm

Wicherek pisze:
Wiechu pisze:na zimnym, bez zapalania motoru powinien kręcić się ( ręką ) z wyraźnym oporem.
Po uruchomieniu, przez 2-3 minuty powinien charakterystycznie "wyć" zanim się rozepnie.
Po każdym zapięciu też wyje.
qrcze chyba tez mam padnięte wisco :)3
ale ma razie się nie grzeje nadmiernie więc czekam 8)
pewnie po co bedzesz wymieniał

juz widzę post za jakisz czas, Panowie pomóżcie zarżnąłem głowicę w terrano, co robić poradzcie

:)21 :)21 :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn cze 26, 2006 2:09 pm

nie mówi sie zarżnołem tylko wybuchnołem głowcie lub pęknołem uszczelkę :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn cze 26, 2006 2:18 pm

Eskapada pisze:nie mówi sie zarżnołem tylko wybuchnołem głowcie lub pęknołem uszczelkę :)21
jak się pisze tak się pisze, ale fakt jest faktem ze potem jest płacz i lament

a patrolowcy coś o tym wiedzą

no :)21
Czwarte serce :cry:

Wicherek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt paź 14, 2005 6:59 am
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Wicherek » wt cze 27, 2006 7:06 am

gebels pisze:
Wicherek pisze:
Wiechu pisze:na zimnym, bez zapalania motoru powinien kręcić się ( ręką ) z wyraźnym oporem.
Po uruchomieniu, przez 2-3 minuty powinien charakterystycznie "wyć" zanim się rozepnie.
Po każdym zapięciu też wyje.
qrcze chyba tez mam padnięte wisco :)3
ale ma razie się nie grzeje nadmiernie więc czekam 8)
pewnie po co bedzesz wymieniał

juz widzę post za jakisz czas, Panowie pomóżcie zarżnąłem głowicę w terrano, co robić poradzcie

:)21 :)21 :)21

trzymam reke na pulsie :wink:
a tak na poważnie to mam koło domu "odcinek testowy" drogi jak auto podejdzie i sie nie grzeje to nie jest źle
Na pohybel skur.....om

Awatar użytkownika
MKE99
Posty: 392
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MKE99 » wt cze 27, 2006 10:26 am

A ja mam pytanie troszke z innej beczki, ale powiazane.
A wiec, moj Parch wg wskaznika temperatury sie nie grzeje.
Wskazanie ponizej polowy wskaznika i stoi twardo niezaleznie od tego czy jade w trasie, czy stoje w korku w te wielkie upaly.
Natomiast cisnienie oleju spada. Normalnie w zime mialem na poziomie 2 ( wolne obroty ) a podczas jazdy w polowie na 4.
Teraz na wolnych obrotach w upaly spada mi cisnienie oleju do ok. 1.
I tak sie zastanawiam, czy to kwestioa oleju ( mam polsyntetyka Mobile S ) czy moze to wskaznik temperatury jest walniety i nie idzie do gory.
Co o tym sadzicie?
Moze wykrecic czujnik temperatury i do gotujacej wody go wsadzic i zobaczyc czy pojdzie wyzej? Chcialbym uniknac przegrzania silnika ze wzgledu na rozwalony wskaznik. A moze to jedynie kwestia oleju.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości