Grzeje sie terrano
Moderator: Kosiarz
Grzeje sie terrano
Mam problem od dwoch dni w nissanie terrano II 2.7TDI grzeje mi sie silnik. Płyn jest. Bardzo szybko mi sie silnik nagrzewa nie wiem jaka moze być tego przyczyna. Przypuszczam ze moze to być pompa wody. Co o tym myslicie. Moze jakas rada?
Suzuki Sj 410-84r (GG 2447657)
Suzuki Samurai 413- 89r
Suzuki Samurai 413- 89r
mi sie grzal bo mi plyn chlodniczy wyciekal, zepsula mi sie jakas pompa co jest przy chlonicy i popmuje ten plyn..
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl
Generalnie Wiechu ma racje ale ...
opisz objawy - kiedy sie grzeje:
Czy na wolnych obrotach
jak tak to zator, pompa wodna wisko termostat.
Czy tylko pod obciążeniem lub w korkach
- jak tak to wisko, termostat.
Może być jeszcze korek od chłodnicy
Wczęsniej było wszytsko OK
teraz dokończe myśl ale... mogła wybuchnąć uszczelka pod głowcią jeśli stalo sie to ni stad ni zowąd
opisz objawy - kiedy sie grzeje:
Czy na wolnych obrotach

Czy tylko pod obciążeniem lub w korkach

Może być jeszcze korek od chłodnicy

Wczęsniej było wszytsko OK

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Witam,
może jeszcze być zabita totalnie błotem chłodnica
To tak mi wpadło z autopsji zeszłego tygodnia.
Aha jak masz klimę to często jej chłodnica jest z przodu i bywa czysta, a pomiędzy nią a "główną" glina wbetonowana skutecznie powstrzymuje chłodzenie
@Wiechu, właśnie jak mi we wtorek machałeś to miałem "taką minę" po "manualnym" chłodzeniu syfa (macha w górę i 3 fajki), jak się toczyłem z ogrzewanniem na full, szybki maks w dół, przy 30st. w cieniu, ostatnie dwa światła do warsztatu
może jeszcze być zabita totalnie błotem chłodnica

Aha jak masz klimę to często jej chłodnica jest z przodu i bywa czysta, a pomiędzy nią a "główną" glina wbetonowana skutecznie powstrzymuje chłodzenie

@Wiechu, właśnie jak mi we wtorek machałeś to miałem "taką minę" po "manualnym" chłodzeniu syfa (macha w górę i 3 fajki), jak się toczyłem z ogrzewanniem na full, szybki maks w dół, przy 30st. w cieniu, ostatnie dwa światła do warsztatu

Samochod sie grzeje od razu, przejade 5 km i wskazówka idzie na max do czerwonego pola. Chłodnica jest gorąca, płyn w układzie jest i nie ucieka. Czyli termostat działa i sie otwiera. Wiec go wykluczyłem. Nie wiem jak z krążeniem. Jak sie sprawdza czy wiskoza jest ok?
Śmigło sie kręci jak silnik pracuje. Chłodnica jest czysta klimy chłodnica tez jest czysta. Moze ta wiskoza lub pompa wody. Poradzcie jak sprawcić co jest nie tak ?
Śmigło sie kręci jak silnik pracuje. Chłodnica jest czysta klimy chłodnica tez jest czysta. Moze ta wiskoza lub pompa wody. Poradzcie jak sprawcić co jest nie tak ?
Suzuki Sj 410-84r (GG 2447657)
Suzuki Samurai 413- 89r
Suzuki Samurai 413- 89r
Mam dla Ciebie zła diagnoze: uszczelka pod glowicą lub glowica - żeby nie wiem jak zepsute wisko było to takich objawów winno nie być - zawsze sie mogę mylić ale ..extreme pisze:Samochod sie grzeje od razu, przejade 5 km i wskazówka idzie na max do czerwonego pola. Chłodnica jest gorąca, płyn w układzie jest i nie ucieka. Czyli termostat działa i sie otwiera. Wiec go wykluczyłem. Nie wiem jak z krążeniem. Jak sie sprawdza czy wiskoza jest ok?
Śmigło sie kręci jak silnik pracuje. Chłodnica jest czysta klimy chłodnica tez jest czysta. Moze ta wiskoza lub pompa wody. Poradzcie jak sprawcić co jest nie tak ?

Wisko na od czoła chłodnicy ma bi metal który jak sie nagrzeje od chłodnicy załącza sprzeglo na wiatraku... zagrzej dobrze motor -> wyłącz motor -> przekręć wiatrakiem jak go lekko ruszysz znaczy sie do kitu. Jak nie będzie sie chciał kręcic znaczy sprzęgło sie włączyło wisko dobre.
Pompa wody. Włacz motor -> odkręcic korek w chlodnicy NA ZIMNYM LETNIM MOTORZE -> dodaj duzo gazu jak zobaczysz przez korek że płyn w ukladzie krąży tzn że pompa jest dobra ...
w razie W zadzwon

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Przepłukałem wężem układ chłodzenia i juz sie nie grzał. Wskaźnik pokazuje dokładnie w połowie miarki. Ale wczesniej jak jezdzięłm to wskazówka mało co sie odchylała Wiec nie wiem czy juz jest dobrze. Ale posprawdzam jutro tak jak radzicie z ta wiskoza i pompą wody.
Suzuki Sj 410-84r (GG 2447657)
Suzuki Samurai 413- 89r
Suzuki Samurai 413- 89r
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
to znaczy że jak jest zrypane to sie może silnik przegrzewać, a jak ciągnie cały czas to w lecie sie dłużej grzeje w zimie bedzie niedogrzany bedzie zimno w srodku i wpi...ci wiecej paliwa
a co znaczy przegrzany silnik to wiedza najlepiej patrolowcy
zawsze zamiast wisko możesz założyć elektryka, ja mam wisko ale elektryka dodatkowo będę zakładał, z przodu chłodnicy
a co znaczy przegrzany silnik to wiedza najlepiej patrolowcy

zawsze zamiast wisko możesz założyć elektryka, ja mam wisko ale elektryka dodatkowo będę zakładał, z przodu chłodnicy
Czwarte serce 

qrcze chyba tez mam padnięte wiscoWiechu pisze:na zimnym, bez zapalania motoru powinien kręcić się ( ręką ) z wyraźnym oporem.
Po uruchomieniu, przez 2-3 minuty powinien charakterystycznie "wyć" zanim się rozepnie.
Po każdym zapięciu też wyje.

ale ma razie się nie grzeje nadmiernie więc czekam

Na pohybel skur.....om
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
pewnie po co bedzesz wymieniałWicherek pisze:qrcze chyba tez mam padnięte wiscoWiechu pisze:na zimnym, bez zapalania motoru powinien kręcić się ( ręką ) z wyraźnym oporem.
Po uruchomieniu, przez 2-3 minuty powinien charakterystycznie "wyć" zanim się rozepnie.
Po każdym zapięciu też wyje.![]()
ale ma razie się nie grzeje nadmiernie więc czekam
juz widzę post za jakisz czas, Panowie pomóżcie zarżnąłem głowicę w terrano, co robić poradzcie



Czwarte serce 

gebels pisze:pewnie po co bedzesz wymieniałWicherek pisze:qrcze chyba tez mam padnięte wiscoWiechu pisze:na zimnym, bez zapalania motoru powinien kręcić się ( ręką ) z wyraźnym oporem.
Po uruchomieniu, przez 2-3 minuty powinien charakterystycznie "wyć" zanim się rozepnie.
Po każdym zapięciu też wyje.![]()
ale ma razie się nie grzeje nadmiernie więc czekam
juz widzę post za jakisz czas, Panowie pomóżcie zarżnąłem głowicę w terrano, co robić poradzcie
![]()
![]()
trzymam reke na pulsie

a tak na poważnie to mam koło domu "odcinek testowy" drogi jak auto podejdzie i sie nie grzeje to nie jest źle
Na pohybel skur.....om
A ja mam pytanie troszke z innej beczki, ale powiazane.
A wiec, moj Parch wg wskaznika temperatury sie nie grzeje.
Wskazanie ponizej polowy wskaznika i stoi twardo niezaleznie od tego czy jade w trasie, czy stoje w korku w te wielkie upaly.
Natomiast cisnienie oleju spada. Normalnie w zime mialem na poziomie 2 ( wolne obroty ) a podczas jazdy w polowie na 4.
Teraz na wolnych obrotach w upaly spada mi cisnienie oleju do ok. 1.
I tak sie zastanawiam, czy to kwestioa oleju ( mam polsyntetyka Mobile S ) czy moze to wskaznik temperatury jest walniety i nie idzie do gory.
Co o tym sadzicie?
Moze wykrecic czujnik temperatury i do gotujacej wody go wsadzic i zobaczyc czy pojdzie wyzej? Chcialbym uniknac przegrzania silnika ze wzgledu na rozwalony wskaznik. A moze to jedynie kwestia oleju.
A wiec, moj Parch wg wskaznika temperatury sie nie grzeje.
Wskazanie ponizej polowy wskaznika i stoi twardo niezaleznie od tego czy jade w trasie, czy stoje w korku w te wielkie upaly.
Natomiast cisnienie oleju spada. Normalnie w zime mialem na poziomie 2 ( wolne obroty ) a podczas jazdy w polowie na 4.
Teraz na wolnych obrotach w upaly spada mi cisnienie oleju do ok. 1.
I tak sie zastanawiam, czy to kwestioa oleju ( mam polsyntetyka Mobile S ) czy moze to wskaznik temperatury jest walniety i nie idzie do gory.
Co o tym sadzicie?
Moze wykrecic czujnik temperatury i do gotujacej wody go wsadzic i zobaczyc czy pojdzie wyzej? Chcialbym uniknac przegrzania silnika ze wzgledu na rozwalony wskaznik. A moze to jedynie kwestia oleju.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości