Strona 1 z 4
Grzeje sie terrano
: sob cze 24, 2006 9:44 pm
autor: extreme
Mam problem od dwoch dni w nissanie terrano II 2.7TDI grzeje mi sie silnik. Płyn jest. Bardzo szybko mi sie silnik nagrzewa nie wiem jaka moze być tego przyczyna. Przypuszczam ze moze to być pompa wody. Co o tym myslicie. Moze jakas rada?
: sob cze 24, 2006 9:49 pm
autor: mirokez
mi sie grzal bo mi plyn chlodniczy wyciekal, zepsula mi sie jakas pompa co jest przy chlonicy i popmuje ten plyn..
: sob cze 24, 2006 9:50 pm
autor: Wiechu
przyczyn może być kilka.
np.
termostat
padłe wisko
zator w krwiobiegu
Zacznij od termostatu i wisko. Obserwuj motor, czy wisko się zapina. Termostat jak stoi, to chłodnica będzie chłodna.
I pilnuj przy tym, zeby go nie przegrzać, konsekwencje mogą być bolesne

: sob cze 24, 2006 9:58 pm
autor: Eskapada
Generalnie Wiechu ma racje ale ...
opisz objawy - kiedy sie grzeje:
Czy na wolnych obrotach

jak tak to zator, pompa wodna wisko termostat.
Czy tylko pod obciążeniem lub w korkach

- jak tak to wisko, termostat.
Może być jeszcze korek od chłodnicy
Wczęsniej było wszytsko OK

teraz dokończe myśl ale... mogła wybuchnąć uszczelka pod głowcią jeśli stalo sie to ni stad ni zowąd
: sob cze 24, 2006 10:06 pm
autor: Wiechu
...to najczarniejszy scenariusz, ale możliwy
pompę wstępnie bym wykluczył ( jeśli płyn się nie leje ), z reguły w tych silnikach pracuje do ostatnich swych dni. Wymiana wymuszona jest tylko rozszczelnieniem i ostrym wyciekiem płynu.
: sob cze 24, 2006 10:57 pm
autor: Black
Witam,
może jeszcze być zabita totalnie błotem chłodnica

To tak mi wpadło z autopsji zeszłego tygodnia.
Aha jak masz klimę to często jej chłodnica jest z przodu i bywa czysta, a pomiędzy nią a "główną" glina wbetonowana skutecznie powstrzymuje chłodzenie
@Wiechu, właśnie jak mi we wtorek machałeś to miałem "taką minę" po "manualnym" chłodzeniu syfa (macha w górę i 3 fajki), jak się toczyłem z ogrzewanniem na full, szybki maks w dół, przy 30st. w cieniu, ostatnie dwa światła do warsztatu

: ndz cze 25, 2006 11:48 am
autor: Wiechu
...a ja się zastanawiałem, czy Cię wystraszyłem, czy mnie nie poznałeś

: ndz cze 25, 2006 4:34 pm
autor: extreme
Samochod sie grzeje od razu, przejade 5 km i wskazówka idzie na max do czerwonego pola. Chłodnica jest gorąca, płyn w układzie jest i nie ucieka. Czyli termostat działa i sie otwiera. Wiec go wykluczyłem. Nie wiem jak z krążeniem. Jak sie sprawdza czy wiskoza jest ok?
Śmigło sie kręci jak silnik pracuje. Chłodnica jest czysta klimy chłodnica tez jest czysta. Moze ta wiskoza lub pompa wody. Poradzcie jak sprawcić co jest nie tak ?
: ndz cze 25, 2006 5:14 pm
autor: Eskapada
extreme pisze:Samochod sie grzeje od razu, przejade 5 km i wskazówka idzie na max do czerwonego pola. Chłodnica jest gorąca, płyn w układzie jest i nie ucieka. Czyli termostat działa i sie otwiera. Wiec go wykluczyłem. Nie wiem jak z krążeniem. Jak sie sprawdza czy wiskoza jest ok?
Śmigło sie kręci jak silnik pracuje. Chłodnica jest czysta klimy chłodnica tez jest czysta. Moze ta wiskoza lub pompa wody. Poradzcie jak sprawcić co jest nie tak ?
Mam dla Ciebie zła diagnoze: uszczelka pod glowicą lub glowica - żeby nie wiem jak zepsute wisko było to takich objawów winno nie być - zawsze sie mogę mylić ale ..
Wisko na od czoła chłodnicy ma bi metal który jak sie nagrzeje od chłodnicy załącza sprzeglo na wiatraku... zagrzej dobrze motor -> wyłącz motor -> przekręć wiatrakiem jak go lekko ruszysz znaczy sie do kitu. Jak nie będzie sie chciał kręcic znaczy sprzęgło sie włączyło wisko dobre.
Pompa wody. Włacz motor -> odkręcic korek w chlodnicy NA ZIMNYM LETNIM MOTORZE -> dodaj duzo gazu jak zobaczysz przez korek że płyn w ukladzie krąży tzn że pompa jest dobra ...
w razie W zadzwon

: ndz cze 25, 2006 8:47 pm
autor: extreme
Przepłukałem wężem układ chłodzenia i juz sie nie grzał. Wskaźnik pokazuje dokładnie w połowie miarki. Ale wczesniej jak jezdzięłm to wskazówka mało co sie odchylała Wiec nie wiem czy juz jest dobrze. Ale posprawdzam jutro tak jak radzicie z ta wiskoza i pompą wody.
: ndz cze 25, 2006 9:51 pm
autor: Wiechu
był szlam w układzie ?
: ndz cze 25, 2006 9:57 pm
autor: janusz k160
Odnośnie błota w chłodnicy-wymyj od przodu a potem od strony wiatraka-nawet nie wiedziałem ile syfu myjka potrafi na tył chłodnicy przepchnąć

: pn cze 26, 2006 8:16 am
autor: extreme
umyłem ale lamele były czyste.
Sprawdzałem dzis wiskoze. Na zimnym wiatrak się kręcił jak go obróciłem i na rozgrzanym tez. Czy to znaczy ze wiskoza jest zepsuta ?
: pn cze 26, 2006 8:54 am
autor: Wiechu
na zimnym, bez zapalania motoru powinien kręcić się ( ręką ) z wyraźnym oporem.
Po uruchomieniu, przez 2-3 minuty powinien charakterystycznie "wyć" zanim się rozepnie.
Po każdym zapięciu też wyje.
: pn cze 26, 2006 9:21 am
autor: gebels
Na ciepłym powinien sie kręcić z oporem, umnie ciągnął cały czas więc Terrano dostało nowe wisko z pompą wody bo to komplet a ja się pozbyłem 370 zeta, ale za to w zimie nie przysłaniam chłodnicy i wskazóweczka nawet w największe mrozy ładnie stoi po środku skali

: pn cze 26, 2006 10:29 am
autor: extreme
To znaczy ze u mnie jestst zrypane. Ale skoro sie nie grzeje juz to mozana z tym tzk jeżdzić ?
: pn cze 26, 2006 10:31 am
autor: Wiechu
dopóki w korku nie staniesz.
Niestety samego wisko nie kupisz. Jeden unit razem z pompą
Doraźnie, zmotałbym sobie jakiegoś elektryka na guzik.
: pn cze 26, 2006 10:33 am
autor: gebels
to znaczy że jak jest zrypane to sie może silnik przegrzewać, a jak ciągnie cały czas to w lecie sie dłużej grzeje w zimie bedzie niedogrzany bedzie zimno w srodku i wpi...ci wiecej paliwa
a co znaczy przegrzany silnik to wiedza najlepiej patrolowcy
zawsze zamiast wisko możesz założyć elektryka, ja mam wisko ale elektryka dodatkowo będę zakładał, z przodu chłodnicy
: pn cze 26, 2006 1:16 pm
autor: Wicherek
Wiechu pisze:na zimnym, bez zapalania motoru powinien kręcić się ( ręką ) z wyraźnym oporem.
Po uruchomieniu, przez 2-3 minuty powinien charakterystycznie "wyć" zanim się rozepnie.
Po każdym zapięciu też wyje.
qrcze chyba tez mam padnięte wisco
ale ma razie się nie grzeje nadmiernie więc czekam

: pn cze 26, 2006 1:19 pm
autor: Bartas
Wicherek pisze:qrcze chyba tez mam padnięte wisco
ale ma razie się nie grzeje nadmiernie więc czekam

... na wybuch

: pn cze 26, 2006 1:21 pm
autor: gebels
Wicherek pisze:Wiechu pisze:na zimnym, bez zapalania motoru powinien kręcić się ( ręką ) z wyraźnym oporem.
Po uruchomieniu, przez 2-3 minuty powinien charakterystycznie "wyć" zanim się rozepnie.
Po każdym zapięciu też wyje.
qrcze chyba tez mam padnięte wisco
ale ma razie się nie grzeje nadmiernie więc czekam

pewnie po co bedzesz wymieniał
juz widzę post za jakisz czas, Panowie pomóżcie zarżnąłem głowicę w terrano, co robić poradzcie

: pn cze 26, 2006 2:09 pm
autor: Eskapada
nie mówi sie zarżnołem tylko wybuchnołem głowcie lub pęknołem uszczelkę

: pn cze 26, 2006 2:18 pm
autor: gebels
Eskapada pisze:nie mówi sie zarżnołem tylko wybuchnołem głowcie lub pęknołem uszczelkę

jak się pisze tak się pisze, ale fakt jest faktem ze potem jest płacz i lament
a patrolowcy coś o tym wiedzą
no

: wt cze 27, 2006 7:06 am
autor: Wicherek
gebels pisze:Wicherek pisze:Wiechu pisze:na zimnym, bez zapalania motoru powinien kręcić się ( ręką ) z wyraźnym oporem.
Po uruchomieniu, przez 2-3 minuty powinien charakterystycznie "wyć" zanim się rozepnie.
Po każdym zapięciu też wyje.
qrcze chyba tez mam padnięte wisco
ale ma razie się nie grzeje nadmiernie więc czekam

pewnie po co bedzesz wymieniał
juz widzę post za jakisz czas, Panowie pomóżcie zarżnąłem głowicę w terrano, co robić poradzcie

trzymam reke na pulsie
a tak na poważnie to mam koło domu "odcinek testowy" drogi jak auto podejdzie i sie nie grzeje to nie jest źle
: wt cze 27, 2006 10:26 am
autor: MKE99
A ja mam pytanie troszke z innej beczki, ale powiazane.
A wiec, moj Parch wg wskaznika temperatury sie nie grzeje.
Wskazanie ponizej polowy wskaznika i stoi twardo niezaleznie od tego czy jade w trasie, czy stoje w korku w te wielkie upaly.
Natomiast cisnienie oleju spada. Normalnie w zime mialem na poziomie 2 ( wolne obroty ) a podczas jazdy w polowie na 4.
Teraz na wolnych obrotach w upaly spada mi cisnienie oleju do ok. 1.
I tak sie zastanawiam, czy to kwestioa oleju ( mam polsyntetyka Mobile S ) czy moze to wskaznik temperatury jest walniety i nie idzie do gory.
Co o tym sadzicie?
Moze wykrecic czujnik temperatury i do gotujacej wody go wsadzic i zobaczyc czy pojdzie wyzej? Chcialbym uniknac przegrzania silnika ze wzgledu na rozwalony wskaznik. A moze to jedynie kwestia oleju.