odpowietrzanie układu paliwowego

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

odpowietrzanie układu paliwowego

Post autor: gronos » wt wrz 26, 2006 12:22 pm

mam patrola z 91 r longa 2,8td zmienialem ostatnio wezyki przy baku i uszczelnialem wezyki paliwowe po tej operacji samochod zaczol gorzej odpadpalac czasami wogole gasnie i nie chce zapalic trzeba go dlugo krecic zeby zaskoczyl przed uszczelnieniem cala operacja bylo super palil od przslowiowego kopa czy mozliwe ze mi sie uklad zapowietrzyl jak tak to gdzie sie go odpowietrza dajcie znac szybko bo nie moge sie ruszyc z domu dzieki

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » wt wrz 26, 2006 1:20 pm

Chechłaj aż zaskoczy, potem go zostaw na ok 10 minut niech ustabilizuje obroty. Pompa sama się odpowietrzy, ale potrzebuje na to czasu.

Co wiecej powineś najpierw

1) podpompować ręczną pompką nad filtrem paliwa, aż będzie stawiała zdecydowany opór
2) spróbować zapalić
3) niech pochodzi 10 miut na wolnych...
4) wyłącz i zobacz jak będzie palił, czy od razu, czy jeszcze dyskutuje
5) zapal i spróbuj pojechac jak będzie nadał gasł.. to podczep przeźroczysty przewód od ręcznej pompki(filtra) do pompy paliwa i zobacz czy paliwo leci przy ręcznym pompowaniu z bombelkami powietrza - jak tak to zweryfukuj łączenia itd...


i procedura od nowa :)

Jak by co to pytaj, miałem 2 razy takie jazdy z ParchemGR'91:)
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » wt wrz 26, 2006 1:31 pm

Problemy jakie mozesz mieć, jeśli pompa się nie odpowietrzy sama:

1) nieszczelność ukłądu zasialania paliwem - łączenia na przewodach, które łapią 'lewe' powietrze. Ja wymieniłem wszystkie cybanty na nowe.
2) ew. moze jeszcze być woda w filtrze.. ale nie sądze.
3) jeśli grzebałeś przy smoku, na zbiorniku to może poruszałeś za bardzo i tam jest nieszczelność... na łączeniu kopułki ze zbiornikiem. Albo na czujniku. Przerabiałem - żywica + mata :)
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » wt wrz 26, 2006 6:12 pm

dzieki chlopaki za podpowiedzi poradzilem sobie z problemem chodzi znowu jak chodzil przy okazji odpowietrzani rozwalil mi sie przewod paliwowy i wylecialo z 2 litry ropy ale juz zalatane

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: odpowietrzanie układu paliwowego

Post autor: seburaj » śr wrz 27, 2006 10:41 am

gronos pisze:mam patrola z 91 r longa 2,8td zmienialem ostatnio wezyki przy baku i uszczelnialem wezyki paliwowe po tej operacji samochod zaczol gorzej odpadpalac czasami wogole gasnie i nie chce zapalic trzeba go dlugo krecic zeby zaskoczyl przed uszczelnieniem cala operacja bylo super palil od przslowiowego kopa czy mozliwe ze mi sie uklad zapowietrzyl jak tak to gdzie sie go odpowietrza dajcie znac szybko bo nie moge sie ruszyc z domu dzieki
panowie, jest dobrze !!! :lol:
gość użył wreszcie jednego (słownie: jednego) przecinka, jest nadzieja! :wink:
tylko czemu w słowie... 2,8td :)21

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr wrz 27, 2006 2:37 pm

hehe
nie bądźmy tacy drobiazgowi
chłopaka wszyscy zrozumieli i poradzili mu właściwie
:)2

no cóż profesor Miodek mógłby strzelić tutaj niezły wykład :)1
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » śr lut 14, 2007 11:10 pm

Czy w patrolu naturalne jest ze w baku tworzy się podciśnienie? ( podczas odkręcania az syczy) Jeśli nie to jak sobie z tym poradzić?
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » śr lut 14, 2007 11:57 pm

nie jest to normalne - sprawdz odpowietrzenie baku
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » czw lut 15, 2007 12:13 am

+ AND + pisze:nie jest to normalne - sprawdz odpowietrzenie baku
a gdzie jest ?
Jak je sprawdzic i jesli bedzie cos nie tak jak je naprawic ?
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw lut 15, 2007 12:23 am

prawdopodobnie masz nie drozna rurke która ma za zadanie doprowadzac powietrze do baku - przeanalizuj jej przebieg i sprawdzaj.

albo wymien od razu 8)
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
cox
 
 
Posty: 230
Rejestracja: wt sty 24, 2006 4:16 pm
Lokalizacja: WADOWICE
Kontaktowanie:

Post autor: cox » czw lut 15, 2007 3:02 am

sprawdz pompke na filtrze paliwa

przerabialem (wymienialem) france juz ze dwa razy

pozdrawiam
OFFROADOWCY to nie świry, OFFROADOWCY to PASJONACI :)
www.flashtronik.pl

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » czw lut 15, 2007 3:09 pm

cox pisze:sprawdz pompke na filtrze paliwa

przerabialem (wymienialem) france juz ze dwa razy

pozdrawiam
a co z nia moze byc jak odp układ to pompowała
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
cox
 
 
Posty: 230
Rejestracja: wt sty 24, 2006 4:16 pm
Lokalizacja: WADOWICE
Kontaktowanie:

Post autor: cox » czw lut 15, 2007 5:00 pm

Adamur4,2 pisze:
cox pisze:sprawdz pompke na filtrze paliwa

przerabialem (wymienialem) france juz ze dwa razy

pozdrawiam
a co z nia moze byc jak odp układ to pompowała
tak zgadza sie. ona bedzie pompowac tylko ze tez jak bedzie nieszczelna to beda bable i tyle. wiem bo juz to przerabialem :(
OFFROADOWCY to nie świry, OFFROADOWCY to PASJONACI :)
www.flashtronik.pl

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » czw lut 15, 2007 5:13 pm

cox pisze:
Adamur4,2 pisze:
cox pisze:sprawdz pompke na filtrze paliwa

przerabialem (wymienialem) france juz ze dwa razy

pozdrawiam
a co z nia moze byc jak odp układ to pompowała
tak zgadza sie. ona bedzie pompowac tylko ze tez jak bedzie nieszczelna to beda bable i tyle. wiem bo juz to przerabialem :(
no tak tylko jaki to ma związek z podcisnieniem w baku :) ?
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Robert Patrol
Posty: 371
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Bielsk Podl.

Post autor: Robert Patrol » czw lut 15, 2007 6:56 pm

piotr oskwarek pisze:hehe
nie bądźmy tacy drobiazgowi
chłopaka wszyscy zrozumieli i poradzili mu właściwie
:)2

no cóż profesor Miodek mógłby strzelić tutaj niezły wykład :)1
tylko ten chłopak, od zawsze karcony za brak interpunckji w postach, wogóle sie nie poprawia!!!

koleś pisze tak chaotycznie, że ch.j wie o co mu chodzi!
Y60 Dobinsons+3"

Obejrzyj!! "Nocna zmiana" na google.com

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw lut 15, 2007 9:42 pm

Adamur4,2 pisze:
cox pisze:
Adamur4,2 pisze: a co z nia moze byc jak odp układ to pompowała
tak zgadza sie. ona bedzie pompowac tylko ze tez jak bedzie nieszczelna to beda bable i tyle. wiem bo juz to przerabialem :(
no tak tylko jaki to ma związek z podcisnieniem w baku :) ?
własnie ??
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
egon4x4
 
 
Posty: 179
Rejestracja: sob lut 18, 2006 1:59 pm
Lokalizacja: Sosnowiec/UK

Post autor: egon4x4 » pt lut 16, 2007 9:52 am

Robert Patrol pisze:
piotr oskwarek pisze:hehe
nie bądźmy tacy drobiazgowi
chłopaka wszyscy zrozumieli i poradzili mu właściwie
:)2

no cóż profesor Miodek mógłby strzelić tutaj niezły wykład :)1
tylko ten chłopak, od zawsze karcony za brak interpunckji w postach, wogóle sie nie poprawia!!!

koleś pisze tak chaotycznie, że ch.j wie o co mu chodzi!
Pewnie zaraz walnie coś o dysleksji albo inną durną wymowką w oczy rzuci ;-)
... ale oo ssso chhhoozzi ???

Egon GR'93

Awatar użytkownika
cox
 
 
Posty: 230
Rejestracja: wt sty 24, 2006 4:16 pm
Lokalizacja: WADOWICE
Kontaktowanie:

Post autor: cox » pt lut 16, 2007 2:30 pm

+ AND + pisze:
Adamur4,2 pisze:
cox pisze: tak zgadza sie. ona bedzie pompowac tylko ze tez jak bedzie nieszczelna to beda bable i tyle. wiem bo juz to przerabialem :(
no tak tylko jaki to ma związek z podcisnieniem w baku :) ?
własnie ??
podejrzewam ze tu nie chodzi o podcisnienie w baku ale o to ze pompka na filtrze wpuszcza powietrze do ukladu.
mi tez nie chcial palic i przy wiekszych obrotach silnik wyraznie slabl.
niewiem jaki jest dokladnie problem u ciebie ale ja tylko zasugerowalem sprawdzenie. nie koniecznie musi to byc pompka.
OFFROADOWCY to nie świry, OFFROADOWCY to PASJONACI :)
www.flashtronik.pl

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » pt lut 16, 2007 2:35 pm

egon4x4 pisze:
Robert Patrol pisze:
piotr oskwarek pisze:hehe
nie bądźmy tacy drobiazgowi
chłopaka wszyscy zrozumieli i poradzili mu właściwie
:)2

no cóż profesor Miodek mógłby strzelić tutaj niezły wykład :)1
tylko ten chłopak, od zawsze karcony za brak interpunckji w postach, wogóle sie nie poprawia!!!

koleś pisze tak chaotycznie, że ch.j wie o co mu chodzi!
Pewnie zaraz walnie coś o dysleksji albo inną durną wymowką w oczy rzuci ;-)
Ja mam dysleksje, dysgrafie, zaburzenia percepcji wzrokowej i takie tam, ale jest na to prosty sposób, pisać w Word a potem sprawdzic pisownie.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pt lut 16, 2007 8:26 pm

cox pisze:
+ AND + pisze:
Adamur4,2 pisze: no tak tylko jaki to ma związek z podcisnieniem w baku :) ?
własnie ??
podejrzewam ze tu nie chodzi o podcisnienie w baku ale o to ze pompka na filtrze wpuszcza powietrze do ukladu.
mi tez nie chcial palic i przy wiekszych obrotach silnik wyraznie slabl.
niewiem jaki jest dokladnie problem u ciebie ale ja tylko zasugerowalem sprawdzenie. nie koniecznie musi to byc pompka.
tak jest tylko wytłumacz mi co maja bable w paliwie do podcisnienia w baku

@ adamur4,2 napisał
''Adamur4,2 Wysłany: Sro Lut 14, 2007 11:10 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Czy w patrolu naturalne jest ze w baku tworzy się podciśnienie? ( podczas odkręcania az syczy) Jeśli nie to jak sobie z tym poradzić? ''

wiec kolegi problem to podcisnienie w baku , a nie bable w paliwie pochodzace z pompki
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
omen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pt lis 12, 2004 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: omen » sob lut 24, 2007 4:17 pm

Witajcie !
Założyłem przewód przezroczysty pomiędzy filtrem a pompą. Powietrza idzie jakieś trzy razy więcej niż paliwa. Układ paliwowy wygląda na szczelny , czy to możliwe żeby tyle lewego powietrza puszczał grzybek od pompki ?
Najdziwniejsze jest to , że jak już odpali to jeździ bez problemów??

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » sob lut 24, 2007 5:35 pm

omen pisze:Witajcie !
Założyłem przewód przezroczysty pomiędzy filtrem a pompą. Powietrza idzie jakieś trzy razy więcej niż paliwa. Układ paliwowy wygląda na szczelny , czy to możliwe żeby tyle lewego powietrza puszczał grzybek od pompki ?
Najdziwniejsze jest to , że jak już odpali to jeździ bez problemów??
to raczej od strony pompy puszcza np. zawor zwrotny,

gdyby strona podcisnieniwa byla nieszczelna, to caly czas (lub przynajmniej na niskich obrotach) by przetywal i nierowno chodzil
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
omen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pt lis 12, 2004 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: omen » pn lut 26, 2007 8:10 am

Witajcie !
Przestał jeździć ...Nie chce wejśc na obroty ( jak po wielkich bólach odpali ). Lewe powietrze musi brać z okolic zbiornika paliwa - nic nie cieknie po drodze Filtr paliwa minąłem i nic się nie zmieniło.
Podsumowując poradźcie jak zabrać się za sprawdzanie zbiornika , bo nigdy tam nie zaglądałem ?
Pozdrawiam !
Rafal

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn lut 26, 2007 8:13 am

omen pisze:, Filtr paliwa minąłem i nic się nie zmieniło.
super pomysl... szczegolnie przy starym zbiorniku... pompa zadowolona ?

odkrec klapke w bagarzniku i bedziesz widzial zbiornik...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
omen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pt lis 12, 2004 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: omen » pn lut 26, 2007 8:33 am

Filtr odłączylem na kilka minut , żeby sprawdzić czy coś się zmieni. Jak się okazało , że dalej lipa zaraz podączyłem wszystko od nowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość