Strona 1 z 2

odpowietrzanie układu paliwowego

: wt wrz 26, 2006 12:22 pm
autor: gronos
mam patrola z 91 r longa 2,8td zmienialem ostatnio wezyki przy baku i uszczelnialem wezyki paliwowe po tej operacji samochod zaczol gorzej odpadpalac czasami wogole gasnie i nie chce zapalic trzeba go dlugo krecic zeby zaskoczyl przed uszczelnieniem cala operacja bylo super palil od przslowiowego kopa czy mozliwe ze mi sie uklad zapowietrzyl jak tak to gdzie sie go odpowietrza dajcie znac szybko bo nie moge sie ruszyc z domu dzieki

: wt wrz 26, 2006 1:20 pm
autor: mephi
Chechłaj aż zaskoczy, potem go zostaw na ok 10 minut niech ustabilizuje obroty. Pompa sama się odpowietrzy, ale potrzebuje na to czasu.

Co wiecej powineś najpierw

1) podpompować ręczną pompką nad filtrem paliwa, aż będzie stawiała zdecydowany opór
2) spróbować zapalić
3) niech pochodzi 10 miut na wolnych...
4) wyłącz i zobacz jak będzie palił, czy od razu, czy jeszcze dyskutuje
5) zapal i spróbuj pojechac jak będzie nadał gasł.. to podczep przeźroczysty przewód od ręcznej pompki(filtra) do pompy paliwa i zobacz czy paliwo leci przy ręcznym pompowaniu z bombelkami powietrza - jak tak to zweryfukuj łączenia itd...


i procedura od nowa :)

Jak by co to pytaj, miałem 2 razy takie jazdy z ParchemGR'91:)

: wt wrz 26, 2006 1:31 pm
autor: mephi
Problemy jakie mozesz mieć, jeśli pompa się nie odpowietrzy sama:

1) nieszczelność ukłądu zasialania paliwem - łączenia na przewodach, które łapią 'lewe' powietrze. Ja wymieniłem wszystkie cybanty na nowe.
2) ew. moze jeszcze być woda w filtrze.. ale nie sądze.
3) jeśli grzebałeś przy smoku, na zbiorniku to może poruszałeś za bardzo i tam jest nieszczelność... na łączeniu kopułki ze zbiornikiem. Albo na czujniku. Przerabiałem - żywica + mata :)

: wt wrz 26, 2006 6:12 pm
autor: gronos
dzieki chlopaki za podpowiedzi poradzilem sobie z problemem chodzi znowu jak chodzil przy okazji odpowietrzani rozwalil mi sie przewod paliwowy i wylecialo z 2 litry ropy ale juz zalatane

Re: odpowietrzanie układu paliwowego

: śr wrz 27, 2006 10:41 am
autor: seburaj
gronos pisze:mam patrola z 91 r longa 2,8td zmienialem ostatnio wezyki przy baku i uszczelnialem wezyki paliwowe po tej operacji samochod zaczol gorzej odpadpalac czasami wogole gasnie i nie chce zapalic trzeba go dlugo krecic zeby zaskoczyl przed uszczelnieniem cala operacja bylo super palil od przslowiowego kopa czy mozliwe ze mi sie uklad zapowietrzyl jak tak to gdzie sie go odpowietrza dajcie znac szybko bo nie moge sie ruszyc z domu dzieki
panowie, jest dobrze !!! :lol:
gość użył wreszcie jednego (słownie: jednego) przecinka, jest nadzieja! :wink:
tylko czemu w słowie... 2,8td :)21

seb

: śr wrz 27, 2006 2:37 pm
autor: piotr oskwarek
hehe
nie bądźmy tacy drobiazgowi
chłopaka wszyscy zrozumieli i poradzili mu właściwie
:)2

no cóż profesor Miodek mógłby strzelić tutaj niezły wykład :)1

: śr lut 14, 2007 11:10 pm
autor: Adamur4,2
Czy w patrolu naturalne jest ze w baku tworzy się podciśnienie? ( podczas odkręcania az syczy) Jeśli nie to jak sobie z tym poradzić?

: śr lut 14, 2007 11:57 pm
autor: + AND +
nie jest to normalne - sprawdz odpowietrzenie baku

: czw lut 15, 2007 12:13 am
autor: Adamur4,2
+ AND + pisze:nie jest to normalne - sprawdz odpowietrzenie baku
a gdzie jest ?
Jak je sprawdzic i jesli bedzie cos nie tak jak je naprawic ?

: czw lut 15, 2007 12:23 am
autor: + AND +
prawdopodobnie masz nie drozna rurke która ma za zadanie doprowadzac powietrze do baku - przeanalizuj jej przebieg i sprawdzaj.

albo wymien od razu 8)

: czw lut 15, 2007 3:02 am
autor: cox
sprawdz pompke na filtrze paliwa

przerabialem (wymienialem) france juz ze dwa razy

pozdrawiam

: czw lut 15, 2007 3:09 pm
autor: Adamur4,2
cox pisze:sprawdz pompke na filtrze paliwa

przerabialem (wymienialem) france juz ze dwa razy

pozdrawiam
a co z nia moze byc jak odp układ to pompowała

: czw lut 15, 2007 5:00 pm
autor: cox
Adamur4,2 pisze:
cox pisze:sprawdz pompke na filtrze paliwa

przerabialem (wymienialem) france juz ze dwa razy

pozdrawiam
a co z nia moze byc jak odp układ to pompowała
tak zgadza sie. ona bedzie pompowac tylko ze tez jak bedzie nieszczelna to beda bable i tyle. wiem bo juz to przerabialem :(

: czw lut 15, 2007 5:13 pm
autor: Adamur4,2
cox pisze:
Adamur4,2 pisze:
cox pisze:sprawdz pompke na filtrze paliwa

przerabialem (wymienialem) france juz ze dwa razy

pozdrawiam
a co z nia moze byc jak odp układ to pompowała
tak zgadza sie. ona bedzie pompowac tylko ze tez jak bedzie nieszczelna to beda bable i tyle. wiem bo juz to przerabialem :(
no tak tylko jaki to ma związek z podcisnieniem w baku :) ?

: czw lut 15, 2007 6:56 pm
autor: Robert Patrol
piotr oskwarek pisze:hehe
nie bądźmy tacy drobiazgowi
chłopaka wszyscy zrozumieli i poradzili mu właściwie
:)2

no cóż profesor Miodek mógłby strzelić tutaj niezły wykład :)1
tylko ten chłopak, od zawsze karcony za brak interpunckji w postach, wogóle sie nie poprawia!!!

koleś pisze tak chaotycznie, że ch.j wie o co mu chodzi!

: czw lut 15, 2007 9:42 pm
autor: + AND +
Adamur4,2 pisze:
cox pisze:
Adamur4,2 pisze: a co z nia moze byc jak odp układ to pompowała
tak zgadza sie. ona bedzie pompowac tylko ze tez jak bedzie nieszczelna to beda bable i tyle. wiem bo juz to przerabialem :(
no tak tylko jaki to ma związek z podcisnieniem w baku :) ?
własnie ??

: pt lut 16, 2007 9:52 am
autor: egon4x4
Robert Patrol pisze:
piotr oskwarek pisze:hehe
nie bądźmy tacy drobiazgowi
chłopaka wszyscy zrozumieli i poradzili mu właściwie
:)2

no cóż profesor Miodek mógłby strzelić tutaj niezły wykład :)1
tylko ten chłopak, od zawsze karcony za brak interpunckji w postach, wogóle sie nie poprawia!!!

koleś pisze tak chaotycznie, że ch.j wie o co mu chodzi!
Pewnie zaraz walnie coś o dysleksji albo inną durną wymowką w oczy rzuci ;-)

: pt lut 16, 2007 2:30 pm
autor: cox
+ AND + pisze:
Adamur4,2 pisze:
cox pisze: tak zgadza sie. ona bedzie pompowac tylko ze tez jak bedzie nieszczelna to beda bable i tyle. wiem bo juz to przerabialem :(
no tak tylko jaki to ma związek z podcisnieniem w baku :) ?
własnie ??
podejrzewam ze tu nie chodzi o podcisnienie w baku ale o to ze pompka na filtrze wpuszcza powietrze do ukladu.
mi tez nie chcial palic i przy wiekszych obrotach silnik wyraznie slabl.
niewiem jaki jest dokladnie problem u ciebie ale ja tylko zasugerowalem sprawdzenie. nie koniecznie musi to byc pompka.

: pt lut 16, 2007 2:35 pm
autor: Adamur4,2
egon4x4 pisze:
Robert Patrol pisze:
piotr oskwarek pisze:hehe
nie bądźmy tacy drobiazgowi
chłopaka wszyscy zrozumieli i poradzili mu właściwie
:)2

no cóż profesor Miodek mógłby strzelić tutaj niezły wykład :)1
tylko ten chłopak, od zawsze karcony za brak interpunckji w postach, wogóle sie nie poprawia!!!

koleś pisze tak chaotycznie, że ch.j wie o co mu chodzi!
Pewnie zaraz walnie coś o dysleksji albo inną durną wymowką w oczy rzuci ;-)
Ja mam dysleksje, dysgrafie, zaburzenia percepcji wzrokowej i takie tam, ale jest na to prosty sposób, pisać w Word a potem sprawdzic pisownie.

: pt lut 16, 2007 8:26 pm
autor: + AND +
cox pisze:
+ AND + pisze:
Adamur4,2 pisze: no tak tylko jaki to ma związek z podcisnieniem w baku :) ?
własnie ??
podejrzewam ze tu nie chodzi o podcisnienie w baku ale o to ze pompka na filtrze wpuszcza powietrze do ukladu.
mi tez nie chcial palic i przy wiekszych obrotach silnik wyraznie slabl.
niewiem jaki jest dokladnie problem u ciebie ale ja tylko zasugerowalem sprawdzenie. nie koniecznie musi to byc pompka.
tak jest tylko wytłumacz mi co maja bable w paliwie do podcisnienia w baku

@ adamur4,2 napisał
''Adamur4,2 Wysłany: Sro Lut 14, 2007 11:10 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Czy w patrolu naturalne jest ze w baku tworzy się podciśnienie? ( podczas odkręcania az syczy) Jeśli nie to jak sobie z tym poradzić? ''

wiec kolegi problem to podcisnienie w baku , a nie bable w paliwie pochodzace z pompki

: sob lut 24, 2007 4:17 pm
autor: omen
Witajcie !
Założyłem przewód przezroczysty pomiędzy filtrem a pompą. Powietrza idzie jakieś trzy razy więcej niż paliwa. Układ paliwowy wygląda na szczelny , czy to możliwe żeby tyle lewego powietrza puszczał grzybek od pompki ?
Najdziwniejsze jest to , że jak już odpali to jeździ bez problemów??

: sob lut 24, 2007 5:35 pm
autor: reeb
omen pisze:Witajcie !
Założyłem przewód przezroczysty pomiędzy filtrem a pompą. Powietrza idzie jakieś trzy razy więcej niż paliwa. Układ paliwowy wygląda na szczelny , czy to możliwe żeby tyle lewego powietrza puszczał grzybek od pompki ?
Najdziwniejsze jest to , że jak już odpali to jeździ bez problemów??
to raczej od strony pompy puszcza np. zawor zwrotny,

gdyby strona podcisnieniwa byla nieszczelna, to caly czas (lub przynajmniej na niskich obrotach) by przetywal i nierowno chodzil

: pn lut 26, 2007 8:10 am
autor: omen
Witajcie !
Przestał jeździć ...Nie chce wejśc na obroty ( jak po wielkich bólach odpali ). Lewe powietrze musi brać z okolic zbiornika paliwa - nic nie cieknie po drodze Filtr paliwa minąłem i nic się nie zmieniło.
Podsumowując poradźcie jak zabrać się za sprawdzanie zbiornika , bo nigdy tam nie zaglądałem ?
Pozdrawiam !
Rafal

: pn lut 26, 2007 8:13 am
autor: Miskiller
omen pisze:, Filtr paliwa minąłem i nic się nie zmieniło.
super pomysl... szczegolnie przy starym zbiorniku... pompa zadowolona ?

odkrec klapke w bagarzniku i bedziesz widzial zbiornik...

: pn lut 26, 2007 8:33 am
autor: omen
Filtr odłączylem na kilka minut , żeby sprawdzić czy coś się zmieni. Jak się okazało , że dalej lipa zaraz podączyłem wszystko od nowa.