Układ zasilania paliwem. Problem!

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Mieciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:51 pm

Układ zasilania paliwem. Problem!

Post autor: Mieciu » pt wrz 29, 2006 6:01 pm

Witam po długiej przerwie.
Mam problem w swoim parcholu 3.3 Td. Problem dotyczy zapowietrzania sie silnika. Jak napompuje ręczną pompką paliwa i otpowietrze pompe to samochód pali dobrze po przejechaniu kilometra zaczyna sie cos chrzanic auto sie zapowietrza po dodaniu gazu problem usatje na chwile. jak samochód chodzi na wysokich obrotach to problemu nie ma ale jak na wolnych to zaczyna dziwnie przerywac i sciemniac. Wymieniłem węzyk zasilający ukł. posprawdzałem przewody podociskałem objemki, sprawdziłem króciec w baku, filter jest prawie nowy - także chyba w nim problem nie tkwi. Pompke rozebrałem z 3 razy, posprawdzałem i niczego nie znalazłem. Zrobiłem małe doswiadzczenie z przeżroczytym wężykiem wmontowałem go przed pompką. Na maksymalnych obrotach nie ma baniek powietrza ale gdy odpuszcze gazu pojawia sie w węzyku powietrze i wygląda jak by ono sie cofało z pompki.
Mam pytanie co jeszcze mozna sprawdzić, i czy możliwe jest że pompka jest zepsuta? Z góry dziękuje za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt wrz 29, 2006 6:04 pm

kombinuj, kombinuj
mam podobnie i też kończą mi się pomysły (też pozmieniałem przewody, filtry itd)

może zawór zwrotny w pompie?
może odpowietrzniki pompy mniej szczelne?

Mieciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:51 pm

Post autor: Mieciu » pt wrz 29, 2006 6:14 pm

Kombinuje już od 3 dni. i żadnego efektu nie widać. Powoli zaczyna mnie to doprowadzać do załamania. Zawór zwrotny to sprężynka i grzybek jedyne chyba co z tym można zrobić to naciągnąć sprężynke.

Awatar użytkownika
jolek
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 25, 2005 4:35 pm
Lokalizacja: DDR :-)

Post autor: jolek » pt wrz 29, 2006 9:44 pm

Mieciu pisze:Kombinuje już od 3 dni. i żadnego efektu nie widać. Powoli zaczyna mnie to doprowadzać do załamania. Zawór zwrotny to sprężynka i grzybek jedyne chyba co z tym można zrobić to naciągnąć sprężynke.
albo wymienić grzybek , bo puszcza... 8)

slaweek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 10:36 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: slaweek » pt wrz 29, 2006 10:21 pm

spróbuj odkręcić korek wlewu paliwa i sprawdź ...
Pozdro.

slaweek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 10:36 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: slaweek » pt wrz 29, 2006 10:24 pm

może zasil "opadowo" z małego zbiorniczka bezpośrednio do pompy wtryskowej

Mieciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:51 pm

Post autor: Mieciu » sob wrz 30, 2006 12:43 am

Udało mi się to jakoś zrobić. Tylko sam nie wiem jak. :roll: Rozebrałem wszystko co tylko możliwe w układzie paliwa wyczysciłem, grzybki troche papierkiem wyczysciłem bo miały chropowatą powierzchnie styku poskładałem i działa jak narazie.
Jednak swojego parchola nie zamienie, bo w nim to sie cuda dzieją:D
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdro

vick
Posty: 305
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:35 pm
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: vick » wt paź 03, 2006 7:27 am

Widzę ze kolega ma podobny problem, który swego czasu pojawił sie u mnie. Sprawa okazała się banalna. Korozja wżerowa przewodu zasilajacego. Mogłem szukać długo i namietnie, gdyby nie kompresorek elektryczny. Wpiołem go w przewód, zamknołem zbiornik i dałem nura pod samochód. Jakież było moje zdziwienie. Skończyło sie na wymianie całego przewodu i spoko.
Wcześniej aby wyeliminować awarię pompy, zasiliłem ją bezpośrednio z kanistra(zasilanie i powrót) postawionego obok samochodu.
Powodzenia
vick W 160

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Post autor: muhha » czw paź 05, 2006 1:15 pm

odświezam temat zeby nie zakladac npwego,

u mnie GR-ze podobny motyw o ktorych pisaliscie, tylko ze u mnie zabrakło paliwka :oops: odpowietrzany byl juz godzinami, filtr paliwa pełny, dmuchalem w weżyk, w zbiornik i nic kuleje na obrotach i ciezko pali,

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » czw paź 05, 2006 1:20 pm

muhha pisze:odświezam temat zeby nie zakladac npwego,

u mnie GR-ze podobny motyw o ktorych pisaliscie, tylko ze u mnie zabrakło paliwka :oops: odpowietrzany byl juz godzinami, filtr paliwa pełny, dmuchalem w weżyk, w zbiornik i nic kuleje na obrotach i ciezko pali,
rozumiem, że pompka ręczna z baku pociągneła, filtr peły , poszło na pompę, odpowietrzyłeś pompę i nadal objawy zapowietrzenia gdzieć.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Post autor: muhha » czw paź 05, 2006 3:59 pm

juz wszystko jasne, wezyk metalowy wychodzacy ze zbiornika mial dziurke, paliwko leciutko sie saczylo i zasysalo powietrze :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość