TERRANO II - jazda w zimie po różnej nawierzchni.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

TERRANO II - jazda w zimie po różnej nawierzchni.

Post autor: sintra » sob paź 28, 2006 7:12 pm

Jak wygląda jazda T2 w zimie po czarnym/lodzie/sniegu/czarnym ?
Czy przy załączonym napędzie 4H i zakrętach naprężenia w napędzie są na tyle duże, że poza dyskomfortem może coś ulec uszkodzeniu?
Jak wygląda jazda w śniegu przy 4L i ostrych zakrętach?
Czy przy przełączaniu 2H/4H/4L (w dowolnej konfiguracji) trzeba cofać auto?
Czy można dokonać w/w przełączeń w trakcie jazdy?
Jak konkretnie działa "śnieżynka" na przycisku trybu jazdy?

Mam T2 z 2002, automat, 3.0 DTi.

pozdrawiam.
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

Dagu
Posty: 533
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:20 pm
Lokalizacja: Ostroróg

Post autor: Dagu » sob paź 28, 2006 9:00 pm

Mi sie zimą jeździło ostatnio dobrze, zwłaszcza po założeniu nowych ATków. Duża frajda ubiegłej zimy była, wracam do domu, wieczorem nastała gołoledź, plaskacze gęsiego 20 na godzinę a ja mogę 40 i więcej, i sie słucha jak diabli ( nie dotyczy hamowania). :)2
Z tym cofaniem to jest tak że przy przechodzeniu na sam tylni napęd zaleca się przy posiadaniu auto sprzęgiełek, trochę pojechać na wstecznym by na 100% się te sprzęgła rozpieły z półosiek.
Napęd na 4 ja załanczam w czasie jazdy delikatnie na sprzęgle, tak samo zpowrotem, nigdy jeszcze nawet nie zazgrzytało.
Natomiast wolne przełożenie tylko po zatrzymaniu, bo to drogo może kosztować.
Jak sie jeździ po sliskim i luźnych nawierzchniach to sie nic w nadmiarze nie napręża, przynajmniej nie tyle by coś sie uszkodziło.
Co do śnieżynki? Automat- za mało wiedzy.
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » sob paź 28, 2006 10:02 pm

Dzięki Dagu za odpowiedż;

powiedz mi jeszcze czy w t2 mogę rano jadąc w trasę(nawierzchnia czarne na zmianę z lodem lub śniegiem) włączyć 4H i np parkować lub ostro skręcać na czarnym? Czy oprócz ścierania opon nic nie uszkodzę?

W suzie mam centralny mech róznicowy i mam komfort bo w zimie włączam 4H i suza może tak parkować a w trasie cały czas przy trudnych warunkach jest 4x4.

W suzie też przy przełączaniu napedów robię to poniżej 40km/h przy sprzęgle, ale T2 ma automat i tu nie jestem pewien więc na razie zatrzymuję auto.

???
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » sob paź 28, 2006 10:10 pm

sintra pisze:Dzięki Dagu za odpowiedż;

powiedz mi jeszcze czy w t2 mogę rano jadąc w trasę(nawierzchnia czarne na zmianę z lodem lub śniegiem) włączyć 4H i np parkować lub ostro skręcać na czarnym? Czy oprócz ścierania opon nic nie uszkodzę?

W suzie mam centralny mech róznicowy i mam komfort bo w zimie włączam 4H i suza może tak parkować a w trasie cały czas przy trudnych warunkach jest 4x4.

W suzie też przy przełączaniu napedów robię to poniżej 40km/h przy sprzęgle, ale T2 ma automat i tu nie jestem pewien więc na razie zatrzymuję auto.

???
Masz w Vitarze centralny mechanizm różnicowy ?? :o

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » sob paź 28, 2006 10:38 pm

Noooo

międzyosiowy-tak?
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob paź 28, 2006 10:42 pm

A jesteś pewien?

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » sob paź 28, 2006 10:47 pm

Panowie w suzie jest międzyosiowy mechanizm różnicowy (wydaje mi się że to to samo co centralny) dzięki czemu suza jezdzi bez problemu z 4H po nawierzchni o dużej przyczepności ale4 za to w terenie gdy ślizga się jedno koło jest bezradna, a T2 ma sztywno dołączany most przedni dzięki czemu sytuacja jest odwrotna.

Jak cośnie tego to prosze o korektę.
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob paź 28, 2006 10:53 pm

sintra pisze:
Jak cośnie tego to prosze o korektę.
jak dla mnie to wszytsko w porządku :)21 zycze Ci wielu wielu km bez wybuchu :)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » sob paź 28, 2006 10:59 pm

sintra pisze:Panowie w suzie jest międzyosiowy mechanizm różnicowy
to ja jeszcze poproszę fotkę tego cuda
:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » sob paź 28, 2006 11:20 pm

Ja też mam w terrano centralny różnicowy, tyle tylko że sterowanie wysiadło i mam na stałe zblokowany :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » ndz paź 29, 2006 9:56 am

O super !!!

Gratuluję dzieciaki życzliwego podejścia do pytania postawionego przez kogoś kto szuka odpowiedzi i przyznaje się do mniejszej wiedzy.

Kilka "cwanych" tekstów i macie lepszy humorek?
W terenie też tak działacie?
(ale macie dużo postów !!! pewnie dużo na temat)

Doooobra; Żenada;
Jak ktoś mógłby pomóc to proszę o odpowiedż z tematu.

pozdrawiam;
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » ndz paź 29, 2006 10:37 am

Nie wiem jak bardzo masz zmotaną suzę i od czego przeflancowany napęd, ale jeżeli jest to standart to Cię zmartwię. Międzyosiowego mechanizmu różnicowego tam nie ma. Jest tylko stale napędzany tył z dołączanym na sztywno przodem. To nieco ułomne rozwiązanie uniemożliwiające pomykanie na zapiętym przednim napędzie po każdej nawierzchni jest powszechnie stosowane w wielu typach samochodów terenowych - i w samuraju i w vitarze i w terrano i w sportage i w wielu innych autach. Międzyosiowy stosowany jest w autach o stałym napędzie na 4 koła - na ten przykład land rover lub honker

Dagu
Posty: 533
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:20 pm
Lokalizacja: Ostroróg

Post autor: Dagu » ndz paź 29, 2006 10:50 am

Pewnie sie mylę, to wymaga sprawdzenia, zaznaczam że nie jestem pewien. Ale coś mi sie obiło że pod koniec produkcji kanciatej witary, miały niektóre montowane z równoległej lini GV napędy ( prócz 2,5 V6), a w GV 2,5 czy 2,7 centrala różnicowa jest? Kto ma rzetelniejsze info?
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz paź 29, 2006 11:53 am

Ani vitara ani poprzednia grand vitara nie mają centralnego dyferencjału i bardzo dobrze, bo nie jest on do niczego potrzebny :)21 Nowa gv ma centralny mech. róż., bo ma stały napęd na 4 koła, żeby lepiej jeździć po asfalcie...

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz paź 29, 2006 12:07 pm

-> sintra: Vitara nie jest bezradna gdy jedno koło się ślizga i 4h na asfalcie to nie jest najlepszy pomysł :)21

i spuść ciśnienie, a na drugi raz sprawdź prawdziwość tego co piszesz i nikt nie będzie się śmiał :wink:

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » ndz paź 29, 2006 5:55 pm

kozioU pisze:-> sintra: Vitara nie jest bezradna gdy jedno koło się ślizga i 4h na asfalcie to nie jest najlepszy pomysł :)21

i spuść ciśnienie, a na drugi raz sprawdź prawdziwość tego co piszesz i nikt nie będzie się śmiał :wink:
Dzięki chłopaki, za info, ale:

1-w suzie przy 4H moge ciasno zakręcać i nic nie trzeszczy, a w T2 przy 4H opony drą asfalt (na piachu OK-wiadomo)

2-w suzie wielokrotnie przy jednym kole uniesionym auto stało i czasami (ma ABS) pomaga lekkie nacisnicie hamulcał

3 co do napedow w obu autach zglupialem kompletnie

4 cisnienie mi rosnie jak zamiast pomocy sa cwane teksty

5 szukam teraz o napedach.......
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz paź 29, 2006 6:50 pm

Vitara nie ma centralnego dyfra koniec kropka! :wink:
Ja też skręcam na maksa i nic nie trzeszczy ale tylko w terenie (np jak zawracam w lesie między drzewami). Na asfalcie jeżdżę 2H nawet jak mocny deszcz pada - wg mnie centralny dyfer jest zbędny.

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » ndz paź 29, 2006 8:35 pm

sintra pisze:
Gratuluję dzieciaki życzliwego podejścia do pytania postawionego przez kogoś kto szuka odpowiedzi i przyznaje się do mniejszej wiedzy.

Kilka "cwanych" tekstów i macie lepszy humorek?
W terenie też tak działacie?
(ale macie dużo postów !!! pewnie dużo na temat)

Doooobra; Żenada;
Jak ktoś mógłby pomóc to proszę o odpowiedż z tematu.
ochłoń misiu, bo ci ciśnienie dekiel wywali :)20

Dla jasności,
nikt tu nie jest twoim dzieciakiem, więc daruj sobie takie zwroty. 8)
Od lat, mam w dupie ilość postów 8)
Dużo już było takich pieniaczy i już ich nie ma 8)
W sposób dość stanowczy, wykazujesz brak podstawowej wiedzy na temat budowy swojej pięknej suzi i jeszcze się przy tym upierasz, na co więc liczysz ?
:)21

Z mojej strony EOT.
:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz paź 29, 2006 9:38 pm

sintra pisze: 1-w suzie przy 4H moge ciasno zakręcać i nic nie trzeszczy, a w T2 przy 4H opony drą asfalt (na piachu OK-wiadomo)

2-w suzie wielokrotnie przy jednym kole uniesionym auto stało i czasami (ma ABS) pomaga lekkie nacisnicie hamulcał
Jezeli faktycznie jest tak jak piszesz to masz cos z reduktorem.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz paź 29, 2006 9:47 pm

Marcin-Kraków pisze:
sintra pisze: 1-w suzie przy 4H moge ciasno zakręcać i nic nie trzeszczy, a w T2 przy 4H opony drą asfalt (na piachu OK-wiadomo)

2-w suzie wielokrotnie przy jednym kole uniesionym auto stało i czasami (ma ABS) pomaga lekkie nacisnicie hamulcał
Jezeli faktycznie jest tak jak piszesz to masz cos z reduktorem.
Całkiem możliwe, że coś się zje*ało jak jeździł 4H na asfalcie :wink:

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » pn paź 30, 2006 9:23 am

Wiechu pisze:
sintra pisze:
Gratuluję dzieciaki życzliwego podejścia do pytania postawionego przez kogoś kto szuka odpowiedzi i przyznaje się do mniejszej wiedzy.

Kilka "cwanych" tekstów i macie lepszy humorek?
W terenie też tak działacie?
(ale macie dużo postów !!! pewnie dużo na temat)

Doooobra; Żenada;
Jak ktoś mógłby pomóc to proszę o odpowiedż z tematu.
ochłoń misiu, bo ci ciśnienie dekiel wywali :)20

Dla jasności,nikt tu nie jest twoim dzieciakiem, więc daruj sobie takie zwroty. 8)
Od lat, mam w dupie ilość postów 8)
Dużo już było takich pieniaczy i już ich nie ma 8)
W sposób dość stanowczy, wykazujesz brak podstawowej wiedzy na temat budowy swojej pięknej suzi i jeszcze się przy tym upierasz, na co więc liczysz ?
:)21

Z mojej strony EOT.

ochłoń misiu, bo ci ciśnienie dekiel wywali - tylko nie misiu, jestem hetero :D

Dla jasności,nikt tu nie jest twoim dzieciakiem, więc daruj sobie takie zwroty swoje dzieciaki znam i są rozgarnięte więc mowy o pomyłce nie ma :D

Od lat, mam w dupie ilość postów - czy nie masz więc objawów zatwardzenia?

Dużo już było takich pieniaczy i już ich nie ma - sugeruję lekturę słownika wyrazów obcych celem poznania znaczenia słowa "pieniacz" :D

W sposób dość stanowczy, wykazujesz brak podstawowej wiedzy na temat budowy swojej pięknej suzi i jeszcze się przy tym upierasz, na co więc liczysz ? - jak słusznie zauważyłeś stanowczo upieram się przy mojej niewiedzy na w/w temat i liczyłem na pomoc :D


Z mojej strony EOT.
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » pn paź 30, 2006 9:36 am

kozioU pisze:Vitara nie ma centralnego dyfra koniec kropka! :wink:
Ja też skręcam na maksa i nic nie trzeszczy ale tylko w terenie (np jak zawracam w lesie między drzewami). Na asfalcie jeżdżę 2H nawet jak mocny deszcz pada - wg mnie centralny dyfer jest zbędny.
A wiesz może czy jest jakaś różnica pomiędzy sposobem dołączania przedniego mostu w suzie i terrano?
Niedawno przeglądałem katalog aut terenowych i schematy napędu obu aut różniły sie - stąd moje przekonanie o centralnym dyfrze w suzie - może chodziło o sposób dołączania napędu?

Czyli suzą nie za bardzo w zimie po mieście czarne/śnieg??? zły pomysł?
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pn paź 30, 2006 11:57 am

Jak jest naprawdę ślisko (np.śnieg/lód na ulicach) można jeździć 4H - ewentualne naprężenia idą w poślizg i nic złego się nie dzieje - tak mi się wydaje :wink: (a jak to wygląda w praktyce tego jeszcze nie wiem, bo czekam na moją pierwszą zimę z 4x4 :)21 )

Napęd w vitarze i terrano dołącza się chyba tak samo - na sztywno wajchą :)21

Awatar użytkownika
dzemik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt cze 27, 2006 11:12 am

Post autor: dzemik » pn paź 30, 2006 12:14 pm

Potrenuj kolego wychodzenie z poslizu jak wpadasz z właczonym napędem na 4 kapcie. Bardzo ciekawe zjawisko :D
TII 2,7 td + Navara 2,5

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn paź 30, 2006 12:16 pm

sintra pisze:
kozioU pisze:Vitara nie ma centralnego dyfra koniec kropka! :wink:
Ja też skręcam na maksa i nic nie trzeszczy ale tylko w terenie (np jak zawracam w lesie między drzewami). Na asfalcie jeżdżę 2H nawet jak mocny deszcz pada - wg mnie centralny dyfer jest zbędny.
A wiesz może czy jest jakaś różnica pomiędzy sposobem dołączania przedniego mostu w suzie i terrano?
Niedawno przeglądałem katalog aut terenowych i schematy napędu obu aut różniły sie - stąd moje przekonanie o centralnym dyfrze w suzie - może chodziło o sposób dołączania napędu?

Czyli suzą nie za bardzo w zimie po mieście czarne/śnieg??? zły pomysł?


Kolego w terrano te strzały to naprężęnia które są przenoszone na sanki w poprzeczce gdzie napinasz drążki skrętne, niestety wyeliminować tego się nieda , chyba ze wymienić poprzeczkę z sankami na nową albo mniej wyrobioną, sanki się wycierają i tyle

reduktor masz ok a strzałami się nie przejmuj ale na suchym a sfalcie nie naginaj na włączonym napędzie na 4


jak cie bardzo boli to strzelanie to kup nową poprzeczkę z sankami albo poszukaj używki w leprzym stanie niż twoja
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości