TERRANO II - jazda w zimie po różnej nawierzchni.
Moderator: Kosiarz
TERRANO II - jazda w zimie po różnej nawierzchni.
Jak wygląda jazda T2 w zimie po czarnym/lodzie/sniegu/czarnym ?
Czy przy załączonym napędzie 4H i zakrętach naprężenia w napędzie są na tyle duże, że poza dyskomfortem może coś ulec uszkodzeniu?
Jak wygląda jazda w śniegu przy 4L i ostrych zakrętach?
Czy przy przełączaniu 2H/4H/4L (w dowolnej konfiguracji) trzeba cofać auto?
Czy można dokonać w/w przełączeń w trakcie jazdy?
Jak konkretnie działa "śnieżynka" na przycisku trybu jazdy?
Mam T2 z 2002, automat, 3.0 DTi.
pozdrawiam.
Czy przy załączonym napędzie 4H i zakrętach naprężenia w napędzie są na tyle duże, że poza dyskomfortem może coś ulec uszkodzeniu?
Jak wygląda jazda w śniegu przy 4L i ostrych zakrętach?
Czy przy przełączaniu 2H/4H/4L (w dowolnej konfiguracji) trzeba cofać auto?
Czy można dokonać w/w przełączeń w trakcie jazdy?
Jak konkretnie działa "śnieżynka" na przycisku trybu jazdy?
Mam T2 z 2002, automat, 3.0 DTi.
pozdrawiam.
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT
Mi sie zimą jeździło ostatnio dobrze, zwłaszcza po założeniu nowych ATków. Duża frajda ubiegłej zimy była, wracam do domu, wieczorem nastała gołoledź, plaskacze gęsiego 20 na godzinę a ja mogę 40 i więcej, i sie słucha jak diabli ( nie dotyczy hamowania).
Z tym cofaniem to jest tak że przy przechodzeniu na sam tylni napęd zaleca się przy posiadaniu auto sprzęgiełek, trochę pojechać na wstecznym by na 100% się te sprzęgła rozpieły z półosiek.
Napęd na 4 ja załanczam w czasie jazdy delikatnie na sprzęgle, tak samo zpowrotem, nigdy jeszcze nawet nie zazgrzytało.
Natomiast wolne przełożenie tylko po zatrzymaniu, bo to drogo może kosztować.
Jak sie jeździ po sliskim i luźnych nawierzchniach to sie nic w nadmiarze nie napręża, przynajmniej nie tyle by coś sie uszkodziło.
Co do śnieżynki? Automat- za mało wiedzy.

Z tym cofaniem to jest tak że przy przechodzeniu na sam tylni napęd zaleca się przy posiadaniu auto sprzęgiełek, trochę pojechać na wstecznym by na 100% się te sprzęgła rozpieły z półosiek.
Napęd na 4 ja załanczam w czasie jazdy delikatnie na sprzęgle, tak samo zpowrotem, nigdy jeszcze nawet nie zazgrzytało.
Natomiast wolne przełożenie tylko po zatrzymaniu, bo to drogo może kosztować.
Jak sie jeździ po sliskim i luźnych nawierzchniach to sie nic w nadmiarze nie napręża, przynajmniej nie tyle by coś sie uszkodziło.
Co do śnieżynki? Automat- za mało wiedzy.
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...
Dzięki Dagu za odpowiedż;
powiedz mi jeszcze czy w t2 mogę rano jadąc w trasę(nawierzchnia czarne na zmianę z lodem lub śniegiem) włączyć 4H i np parkować lub ostro skręcać na czarnym? Czy oprócz ścierania opon nic nie uszkodzę?
W suzie mam centralny mech róznicowy i mam komfort bo w zimie włączam 4H i suza może tak parkować a w trasie cały czas przy trudnych warunkach jest 4x4.
W suzie też przy przełączaniu napedów robię to poniżej 40km/h przy sprzęgle, ale T2 ma automat i tu nie jestem pewien więc na razie zatrzymuję auto.
?
powiedz mi jeszcze czy w t2 mogę rano jadąc w trasę(nawierzchnia czarne na zmianę z lodem lub śniegiem) włączyć 4H i np parkować lub ostro skręcać na czarnym? Czy oprócz ścierania opon nic nie uszkodzę?
W suzie mam centralny mech róznicowy i mam komfort bo w zimie włączam 4H i suza może tak parkować a w trasie cały czas przy trudnych warunkach jest 4x4.
W suzie też przy przełączaniu napedów robię to poniżej 40km/h przy sprzęgle, ale T2 ma automat i tu nie jestem pewien więc na razie zatrzymuję auto.

Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT
Masz w Vitarze centralny mechanizm różnicowysintra pisze:Dzięki Dagu za odpowiedż;
powiedz mi jeszcze czy w t2 mogę rano jadąc w trasę(nawierzchnia czarne na zmianę z lodem lub śniegiem) włączyć 4H i np parkować lub ostro skręcać na czarnym? Czy oprócz ścierania opon nic nie uszkodzę?
W suzie mam centralny mech róznicowy i mam komfort bo w zimie włączam 4H i suza może tak parkować a w trasie cały czas przy trudnych warunkach jest 4x4.
W suzie też przy przełączaniu napedów robię to poniżej 40km/h przy sprzęgle, ale T2 ma automat i tu nie jestem pewien więc na razie zatrzymuję auto.
?


Panowie w suzie jest międzyosiowy mechanizm różnicowy (wydaje mi się że to to samo co centralny) dzięki czemu suza jezdzi bez problemu z 4H po nawierzchni o dużej przyczepności ale4 za to w terenie gdy ślizga się jedno koło jest bezradna, a T2 ma sztywno dołączany most przedni dzięki czemu sytuacja jest odwrotna.
Jak cośnie tego to prosze o korektę.
Jak cośnie tego to prosze o korektę.
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT
O super
!
Gratuluję dzieciaki życzliwego podejścia do pytania postawionego przez kogoś kto szuka odpowiedzi i przyznaje się do mniejszej wiedzy.
Kilka "cwanych" tekstów i macie lepszy humorek?
W terenie też tak działacie?
(ale macie dużo postów
! pewnie dużo na temat)
Doooobra; Żenada;
Jak ktoś mógłby pomóc to proszę o odpowiedż z tematu.
pozdrawiam;

Gratuluję dzieciaki życzliwego podejścia do pytania postawionego przez kogoś kto szuka odpowiedzi i przyznaje się do mniejszej wiedzy.
Kilka "cwanych" tekstów i macie lepszy humorek?
W terenie też tak działacie?
(ale macie dużo postów

Doooobra; Żenada;
Jak ktoś mógłby pomóc to proszę o odpowiedż z tematu.
pozdrawiam;
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Nie wiem jak bardzo masz zmotaną suzę i od czego przeflancowany napęd, ale jeżeli jest to standart to Cię zmartwię. Międzyosiowego mechanizmu różnicowego tam nie ma. Jest tylko stale napędzany tył z dołączanym na sztywno przodem. To nieco ułomne rozwiązanie uniemożliwiające pomykanie na zapiętym przednim napędzie po każdej nawierzchni jest powszechnie stosowane w wielu typach samochodów terenowych - i w samuraju i w vitarze i w terrano i w sportage i w wielu innych autach. Międzyosiowy stosowany jest w autach o stałym napędzie na 4 koła - na ten przykład land rover lub honker
Pewnie sie mylę, to wymaga sprawdzenia, zaznaczam że nie jestem pewien. Ale coś mi sie obiło że pod koniec produkcji kanciatej witary, miały niektóre montowane z równoległej lini GV napędy ( prócz 2,5 V6), a w GV 2,5 czy 2,7 centrala różnicowa jest? Kto ma rzetelniejsze info?
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...
Dzięki chłopaki, za info, ale:kozioU pisze:-> sintra: Vitara nie jest bezradna gdy jedno koło się ślizga i 4h na asfalcie to nie jest najlepszy pomysł![]()
i spuść ciśnienie, a na drugi raz sprawdź prawdziwość tego co piszesz i nikt nie będzie się śmiał
1-w suzie przy 4H moge ciasno zakręcać i nic nie trzeszczy, a w T2 przy 4H opony drą asfalt (na piachu OK-wiadomo)
2-w suzie wielokrotnie przy jednym kole uniesionym auto stało i czasami (ma ABS) pomaga lekkie nacisnicie hamulcał
3 co do napedow w obu autach zglupialem kompletnie
4 cisnienie mi rosnie jak zamiast pomocy sa cwane teksty
5 szukam teraz o napedach.......
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT
ochłoń misiu, bo ci ciśnienie dekiel wywalisintra pisze:
Gratuluję dzieciaki życzliwego podejścia do pytania postawionego przez kogoś kto szuka odpowiedzi i przyznaje się do mniejszej wiedzy.
Kilka "cwanych" tekstów i macie lepszy humorek?
W terenie też tak działacie?
(ale macie dużo postów! pewnie dużo na temat)
Doooobra; Żenada;
Jak ktoś mógłby pomóc to proszę o odpowiedż z tematu.

Dla jasności,
nikt tu nie jest twoim dzieciakiem, więc daruj sobie takie zwroty.

Od lat, mam w dupie ilość postów

Dużo już było takich pieniaczy i już ich nie ma

W sposób dość stanowczy, wykazujesz brak podstawowej wiedzy na temat budowy swojej pięknej suzi i jeszcze się przy tym upierasz, na co więc liczysz ?

Z mojej strony EOT.

łoś też człowiek
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Jezeli faktycznie jest tak jak piszesz to masz cos z reduktorem.sintra pisze: 1-w suzie przy 4H moge ciasno zakręcać i nic nie trzeszczy, a w T2 przy 4H opony drą asfalt (na piachu OK-wiadomo)
2-w suzie wielokrotnie przy jednym kole uniesionym auto stało i czasami (ma ABS) pomaga lekkie nacisnicie hamulcał
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Całkiem możliwe, że coś się zje*ało jak jeździł 4H na asfalcieMarcin-Kraków pisze:Jezeli faktycznie jest tak jak piszesz to masz cos z reduktorem.sintra pisze: 1-w suzie przy 4H moge ciasno zakręcać i nic nie trzeszczy, a w T2 przy 4H opony drą asfalt (na piachu OK-wiadomo)
2-w suzie wielokrotnie przy jednym kole uniesionym auto stało i czasami (ma ABS) pomaga lekkie nacisnicie hamulcał

ochłoń misiu, bo ci ciśnienie dekiel wywaliWiechu pisze:sintra pisze:
Gratuluję dzieciaki życzliwego podejścia do pytania postawionego przez kogoś kto szuka odpowiedzi i przyznaje się do mniejszej wiedzy.
Kilka "cwanych" tekstów i macie lepszy humorek?
W terenie też tak działacie?
(ale macie dużo postów! pewnie dużo na temat)
Doooobra; Żenada;
Jak ktoś mógłby pomóc to proszę o odpowiedż z tematu.

Dla jasności,nikt tu nie jest twoim dzieciakiem, więc daruj sobie takie zwroty.

Od lat, mam w dupie ilość postów

Dużo już było takich pieniaczy i już ich nie ma

W sposób dość stanowczy, wykazujesz brak podstawowej wiedzy na temat budowy swojej pięknej suzi i jeszcze się przy tym upierasz, na co więc liczysz ?

Z mojej strony EOT.
ochłoń misiu, bo ci ciśnienie dekiel wywali - tylko nie misiu, jestem hetero

Dla jasności,nikt tu nie jest twoim dzieciakiem, więc daruj sobie takie zwroty swoje dzieciaki znam i są rozgarnięte więc mowy o pomyłce nie ma

Od lat, mam w dupie ilość postów - czy nie masz więc objawów zatwardzenia?
Dużo już było takich pieniaczy i już ich nie ma - sugeruję lekturę słownika wyrazów obcych celem poznania znaczenia słowa "pieniacz"

W sposób dość stanowczy, wykazujesz brak podstawowej wiedzy na temat budowy swojej pięknej suzi i jeszcze się przy tym upierasz, na co więc liczysz ? - jak słusznie zauważyłeś stanowczo upieram się przy mojej niewiedzy na w/w temat i liczyłem na pomoc

Z mojej strony EOT.
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT
A wiesz może czy jest jakaś różnica pomiędzy sposobem dołączania przedniego mostu w suzie i terrano?kozioU pisze:Vitara nie ma centralnego dyfra koniec kropka!![]()
Ja też skręcam na maksa i nic nie trzeszczy ale tylko w terenie (np jak zawracam w lesie między drzewami). Na asfalcie jeżdżę 2H nawet jak mocny deszcz pada - wg mnie centralny dyfer jest zbędny.
Niedawno przeglądałem katalog aut terenowych i schematy napędu obu aut różniły sie - stąd moje przekonanie o centralnym dyfrze w suzie - może chodziło o sposób dołączania napędu?
Czyli suzą nie za bardzo w zimie po mieście czarne/śnieg??? zły pomysł?
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT
Jak jest naprawdę ślisko (np.śnieg/lód na ulicach) można jeździć 4H - ewentualne naprężenia idą w poślizg i nic złego się nie dzieje - tak mi się wydaje
(a jak to wygląda w praktyce tego jeszcze nie wiem, bo czekam na moją pierwszą zimę z 4x4
)
Napęd w vitarze i terrano dołącza się chyba tak samo - na sztywno wajchą


Napęd w vitarze i terrano dołącza się chyba tak samo - na sztywno wajchą

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
sintra pisze:A wiesz może czy jest jakaś różnica pomiędzy sposobem dołączania przedniego mostu w suzie i terrano?kozioU pisze:Vitara nie ma centralnego dyfra koniec kropka!![]()
Ja też skręcam na maksa i nic nie trzeszczy ale tylko w terenie (np jak zawracam w lesie między drzewami). Na asfalcie jeżdżę 2H nawet jak mocny deszcz pada - wg mnie centralny dyfer jest zbędny.
Niedawno przeglądałem katalog aut terenowych i schematy napędu obu aut różniły sie - stąd moje przekonanie o centralnym dyfrze w suzie - może chodziło o sposób dołączania napędu?
Czyli suzą nie za bardzo w zimie po mieście czarne/śnieg??? zły pomysł?
Kolego w terrano te strzały to naprężęnia które są przenoszone na sanki w poprzeczce gdzie napinasz drążki skrętne, niestety wyeliminować tego się nieda , chyba ze wymienić poprzeczkę z sankami na nową albo mniej wyrobioną, sanki się wycierają i tyle
reduktor masz ok a strzałami się nie przejmuj ale na suchym a sfalcie nie naginaj na włączonym napędzie na 4
jak cie bardzo boli to strzelanie to kup nową poprzeczkę z sankami albo poszukaj używki w leprzym stanie niż twoja
Czwarte serce 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości