mocowanie metromierza

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

mocowanie metromierza

Post autor: skorek » wt lis 07, 2006 1:29 am

zakupilem metromierz roadn master 4,w opakowaniu nie bylo zadnego mocowania :cry: . jak i gdzie go umiescic?mysle o pulpicie, mysle ze to bedzie w miare bezpieczne miejsce? mozna fotki?jak i gdzie macie zamocowane? :)4

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kokos » wt lis 07, 2006 10:03 pm

Ja mam postawiony nad nawiewami, przykręcony jest do dodatkowej blaszki, która jest przykręcona do kokpitu
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » wt lis 07, 2006 10:07 pm

Ja mam postawiony nad nawiewami, przykręcony jest do dodatkowej blaszki, która jest przykręcona do kokpitu
Bez foto też mnie się zdaje że tak mam ..na blaszce 4mmm :)2 ..wcześniej do kokpitu przykręcony był ale ustąpił miejsce GPS-owi :)2
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

ravaur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pt sie 26, 2005 8:07 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: ravaur » wt lis 07, 2006 10:28 pm

Witam korzystając z okazji podjętego tematu mam pytanie jak szanowne grono rozwiązało problem impulsów w patrolu y60
Ja ma założony na wale (bęben od ręcznego) magnes i halotron i metromierz oszukuje. Z deski znalazłem sygnał, ale jest za słaby na dzielnik impulsów. Jakieś propozycje.

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » śr lis 08, 2006 9:31 pm

metromierz oszukuje
A kolega zeskalował metromierz.Możesz przecież ustawić ilość impulsów dopasowywując się do różnej ilości obrotów na jeden km zaleznie od wielkości kółek. :)2
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

ravaur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pt sie 26, 2005 8:07 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: ravaur » czw lis 09, 2006 8:55 am

oczywiście że był kalibrowany
poprostu jak jadę szybko to przekłamuje a jak jade wolno to jest ok

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » czw lis 09, 2006 6:22 pm

dużo oszukuje ??
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kokos » czw lis 09, 2006 10:33 pm

ja miałem odwrotnie jak jechałem poniżej 15km/h to stał w miejscu. Zrobili mi to panowie w warsztacie i długo z tym wojowali. Teraz mam podłączony do skrzynii biegów.
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

ravaur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pt sie 26, 2005 8:07 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: ravaur » czw lis 16, 2006 8:13 pm

a czy można jakieś fotki poprosić ułatwiło by to mocno sprawę
Dzięki pozdrawiam

soczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 11, 2006 6:22 pm
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: soczek » pn gru 11, 2006 8:17 pm

Witam
mam pytanie do ravaur o ten sygnał z orginalnego predkościomierza.
Rozumiem że próbowales się podpiąć do wejscia IGN Potrzebuje jakiś wiadomosci na jego temat, zwłaszcza o jego wydajności prądowej, wiesz coś może na ten temat. Ja miałem inny obiaw przy 80km/h orginalny predkosciomierz szalał a metromierz spoko. Jak odłączylem metromierz to wszystko normalnie.
POZDRO
Zrobie se

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » pn gru 11, 2006 9:03 pm

to musicie miec chyba jakies dupne metromierze

ja sobie podlaczylem pod jakis pomaranczowy kabelek, ktory dawal impuls i wszystko jest gitara
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
nemo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 12:22 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: nemo » wt gru 12, 2006 10:09 am

eee a jak problem z wydajnoscia pradowa to wsadzcie tranzystor i sprawa zalatwiona :) jakis standardowy npn albo jak sterujecie masa to pnp i moim zdaniem powinno dzialac... choc amator w tym jestem.
wydaje mi sie ze czestosc impulsow nie mierzy sie niczym co ma duzy pobor... juz bym sie predzej zastanawial czy przypadkiem problemem nie jest to, ze 2 podlaczone urzadzenia jakos na siebie wplywaja, wtedy wsadzilbym jakas szybka diode "schottky" (np 1N5819) na jednym i drugim kablu (w odpowiednia strone w zaleznosci czy sterowanie + czy masa) o malym spadku napiecia i powinno rozwiazac problem.ale tak tylko sobie gdybam...

a tak poza konkurencja... nie wiecie gdzie dostac czujnik predkosci do skrzyni do Y60? zepsul mi sie a slyszalem teorie ze w salonie ta przyjemnosc kosztuje 900zl :o

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kokos » wt gru 12, 2006 6:25 pm

czy potrzebujesz ravaur jeszcze zdjęcie montażu?? bardzo przepraszam że do tej pory nie wkleiłem jak trzeba to wkleje w najbliższych dniach.
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

koko
 
 
Posty: 131
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: koko » pt sty 26, 2007 2:03 pm

a jak podpinasz pod deske to Ci przekłąmuje? ja mam podpiety pod deske i nic sie nei dzieje wszystko jest ok no powyzej 120 metromierz nie nadaza i zamiast pokazywac co 1 metr to pokazuje co 3-4 metry ale w odległosi tez sie zgadza wiec nie wiem dalczego miał by tam isc za słaby impuls jak mi dobrze zbiera z niego

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kokos » pt sty 26, 2007 5:04 pm

jeżeli jest podpięty pod deske to zdaje mi się że przekłamuje tak samo jak zegary.
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt sty 26, 2007 6:34 pm

kokos pisze:jeżeli jest podpięty pod deske to zdaje mi się że przekłamuje tak samo jak zegary.
wszystko to kwestia kalibracji metromierza... !!

mam podpiety pod deske i pokazuje dokładnie...bardzo dokladnie... !!

a licznikowy oszukuje... !! i to o 10% na 33" kolach... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

koko
 
 
Posty: 131
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: koko » pt sty 26, 2007 9:30 pm

no dokłądnie
moze metromierz amsz zle skalibrowany albo jakis trefny ze tak Ci przekłąmuje
zagary oszukuja bo sa robione pod orginalne koła a nie wieksze
metroemirz kalibrujesz pod dane koła wiec nie bedize przekłąmywał dobrze skalibrowany

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kokos » sob sty 27, 2007 6:34 pm

Były kłopoty z kalibracją jak był podpięty pod deskę. Zaczynał liczyć dopiero od 15km/h. Ale najważniejsze, że teraz jest ok :D
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

ravaur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pt sie 26, 2005 8:07 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: ravaur » wt sty 30, 2007 11:21 am

suziXL pisze:to musicie miec chyba jakies dupne metromierze

ja sobie podlaczylem pod jakis pomaranczowy kabelek, ktory dawal impuls i wszystko jest gitara
Kabelek był w desce czy gdzieś indziej ?
Ja ma kabel z deski i daje prąd jak prądnica (im szybciej tym więcej prądu tzn V) a nie impuls.

ravaur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pt sie 26, 2005 8:07 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: ravaur » wt sty 30, 2007 11:23 am

Jeśli chodzi o kalibrację to została przeprowadzona i dalej jest problem przy małych prędkościach :(

koko
 
 
Posty: 131
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: koko » wt sty 30, 2007 5:56 pm

o a wiesz co mi sie przypomniało tez tak miałem. jak jechalismy na modlin to kalibrowalismy go przy drodze po słupkach i zaprogramowany potem jak wolno jechalismy nie pokazywał nic jak sie grat rozpedził to zaczął liczyc, wczesniej liczył normalnie, potem po rajdzie jak dostał w kosć tez normalnie ale tez nei wiem czym tamto wydarzenie chcilowe było spowodowane :(

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » śr sty 31, 2007 10:32 am

ravaur pisze:
suziXL pisze:to musicie miec chyba jakies dupne metromierze

ja sobie podlaczylem pod jakis pomaranczowy kabelek, ktory dawal impuls i wszystko jest gitara
Kabelek był w desce czy gdzieś indziej ?
Ja ma kabel z deski i daje prąd jak prądnica (im szybciej tym więcej prądu tzn V) a nie impuls.
kabelek przy desce byl, dawal normalny kulturalny impuls, szybciej jedziesz, wiecej impulsow

sprawdz wszystkie kabelki wychodzace z dechy, jeden z nich powinien podawac impulsy
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: mocowanie metromierza

Post autor: Harley » wt lip 21, 2009 9:44 am

odgrzebię temat.
Chcę podpiąć metromierz w TD42 i szukam impulsów.
1. Chcąc wziąć impuls z deski licznikowej jakiego kabelka szukam ? (jak jest oznaczony ?? - jak jest opisana ścieżka ??)
2. Czy impuls jest podawany masą czy plusem ?
3. Czy potrzebuję jakiegoś rozdzielacza impulsu aby nie kolidowało to podpięcie w pracy orginalnego licznika i innych podzespołów ?
4. Czy należy stosować jakieś diody czy cokolwiek innego po drodze z licznika do metromierza - jeśli producent podaje ,że należy "podłączyć impuls" , a nie interesuje go już co wyświetli się np. na orginalnym liczniku już po podpięciu

Z góry dzięki za podpowiedzi. I jeśli da radę to proszę o łopatologiczne wytłumaczenie dla laika elektronicznego ;-)
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: mocowanie metromierza

Post autor: Samaeli » sob sty 24, 2015 1:55 pm

Witam szanowne grono. Mam pytanie odnośnie impulsów do metromierza w patrolu y61 2.8. Jaki kolor ma kabel pod który mogę się podpiąć mam 3 połączone z podawanie danych. Szary, żółto czarny, jasno niebieskie. Pod który podpiąć??

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: mocowanie metromierza

Post autor: Samaeli » czw sty 29, 2015 9:49 pm

Dla potomnych.
Podłączenie metromierza triskel ver 1.2.
Podłączamy kabelek sterowania plusem pod szary kabelek znajdujący sie za zegarami po prawej stronie. Kostka o pojedynczym rzędzie. Obok szarego kabla znajduje sie żółto czarny oraz następny to jasno niebieski. Patrol 2.8 99r.
Sam montaż prostota.
Demontaż schowka i montaż na panelu przed pasażerem.
Plus na zasilanie z kostki stacyjki. Jeśli dobrze pamiętam czerwony kabel ma stałe zasilanie. Dajcie bezpiecznik.
Masa gdziekolwiek.
Ze względu ze wsteczny nie jest sterowany masą dokładamy przekaźnik. Montujemy go pod osłoną na lewym słupku. Kabel ma kolor żółty. Wpinamy się w niego wraz z przekaźnikiem tak że gdy załączymy wsteczny zadziała nam przekaźnik i połączy Triskela z masą.

To tyle.
Sory za błędy jestem po 3 browarach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość