Strona 1 z 1
Silnik 3,3 TD w GR
: śr lut 07, 2007 10:25 pm
autor: LSD
Witam.
Czy ktoś posiada taką zmotę? Dokładnie chodzi mi o przekładkę silnika i skrzyni od K160 do GR.
Jest kilka oczywistych plusów takiej przekładki. Silniki 3,3 są trwalsze, mniej wybuchowe, tańsze a do skrzyni można bez problemu dokupić PTO. Oczywiście są też minusy.
Chodzi mi przede wszystkim czy taka przekładka jest możliwa. O ile dobrze pamiętam, to K160 ma główkę tylnego mostu w innym miejscu niż GR. Co o tym sądzicie?
Jeżeli temat był już na forum to przepraszam, ale nie mogę znaleźć

: śr lut 07, 2007 10:30 pm
autor: Tołdi
ktoś kiedyś mówił ( chyba Chermol) że ta skrzynia może nie wejść w tunel.
: śr lut 07, 2007 10:41 pm
autor: pavvel
jak sie postarasz to wszystko mozna upchac pod maska ale pracy troche trzeba w to wlozyc
: śr lut 07, 2007 10:47 pm
autor: LSD
Jak skrzynia nie wejdzie to się tunel przerobi, przeca to nie problem przy nadwozu na ramie. Mnie bardziej interesuje, czy to wszystko wejdzie w ramę i czy tylny wał nie będzie się mocno krzyżował.
: śr lut 07, 2007 11:00 pm
autor: caterpillar
Rozumie ze Masz na mysli silnik + skrzynie biegow z redyktorem
Ten silnk jest duzo ciezszy.
Nie wiem czy mocowania w ramie podejda.
: śr lut 07, 2007 11:21 pm
autor: LSD
Tak mam na myśli całość, czyli silnik, skrzynię, reduktor, wały i wszystkie inne drobiazgi. O mocowania raczej bym się nie martwił. Silnik w GR też lekki nie jest, a mocowania dodatkowa 100 kg na pewno wytrzymają.
: śr lut 07, 2007 11:22 pm
autor: skorek
silnik tak jak wczesniej opisano, fajna rzecz.
jest jednak ciężki i to zdecydowany minus

.
: śr lut 07, 2007 11:40 pm
autor: lbl78
LSD pisze:Tak mam na myśli całość, czyli silnik, skrzynię, reduktor, wały i wszystkie inne drobiazgi. O mocowania raczej bym się nie martwił. Silnik w GR też lekki nie jest, a mocowania dodatkowa 100 kg na pewno wytrzymają.
zmieścić sie zmieści

jest mniejszy niż 4,2 i lżejszy wiec jaki problem
jedyny jaki jest to tylko wyjście z reduktora w K160 jest chyba trochę z boku i wał będzie dziwnie szedł

na forum uaza o tym było dużo ale w druga stone mosty od K160 a reduktor zwykły
: śr lut 07, 2007 11:53 pm
autor: LSD
lbl78 pisze:
jedyny jaki jest to tylko wyjście z reduktora w K160 jest chyba trochę z boku i wał będzie dziwnie szedł
Tak jak napisałem na początku to właśnie o to pytam!
Możę ktoś ma konkretne informacje na ten temat.
...że pod maskę wejdzie to wiem, przeca jeżdzą Parchole z V8

: czw lut 08, 2007 6:23 am
autor: seba4x4
mopar ma silnik 3,3 TD z oryginalną skrzynią i mosty GR-owskie. Po ekstra dorobieniu tylnego wału jeździ (i to niedelikatnie) od dłuższego czasu bezawaryjnie.
: czw lut 08, 2007 10:14 am
autor: Mroczny
też o tym myslałem... i na myśleniu się skończyło

GRata nie potrzebuję do przepraw, więc myslę nad nowszym silnikiem... od jakiegos busa czy cóś. Takim co mniej pali, zawsze odpala i szybko jeździ
: czw lut 08, 2007 10:15 am
autor: Bartas
Mroczny pisze:też o tym myslałem... i na myśleniu się skończyło

GRata nie potrzebuję do przepraw, więc myslę nad nowszym silnikiem... od jakiegos busa czy cóś. Takim co mniej pali, zawsze odpala i szybko jeździ

a który ci nie odpala zawsze

: czw lut 08, 2007 10:20 am
autor: Adamo
LSD pisze:lbl78 pisze:
jedyny jaki jest to tylko wyjście z reduktora w K160 jest chyba trochę z boku i wał będzie dziwnie szedł
Tak jak napisałem na początku to właśnie o to pytam!
Możę ktoś ma konkretne informacje na ten temat.
...że pod maskę wejdzie to wiem, przeca jeżdzą Parchole z V8

Po włożeniu mostów GRata do k160 jest ok więc tu też powinno robić

Ja teraz będę wkładał właśnie mosty GRata w k160

: czw lut 08, 2007 5:44 pm
autor: Peepuck!
Adamo pisze:[
Po włożeniu mostów GRata do k160 jest ok więc tu też powinno robić

Ja teraz będę wkładał właśnie mosty GRata w k160

I przerabiasz cały zawias na spręzynę czy tylko przeszczep mostów?
: pt lut 09, 2007 8:25 am
autor: Kielon
Bedzie robic, moj kolega zmotal cos takiego tyle ze z buda 160. rama mosty zawias gr. bez problemu

: pt lut 09, 2007 9:38 am
autor: Adamo
Peepuck! pisze:Adamo pisze:[
Po włożeniu mostów GRata do k160 jest ok więc tu też powinno robić

Ja teraz będę wkładał właśnie mosty GRata w k160

I przerabiasz cały zawias na spręzynę czy tylko przeszczep mostów?
Cały zawias. Jak już są przy mostach gniazda sprężyn i mocowania wahaczy to bez sensu zostawić resor.
Do zawiechy GRata będą sprężyny i amory Ironmana od RR.
: pt lut 09, 2007 10:13 am
autor: montero
Mroczny
PostPosted: 1 Post subject:
też o tym myslałem... i na myśleniu się skończyło
GRata nie potrzebuję do przepraw, więc myslę nad nowszym silnikiem... od jakiegos busa czy cóś. Takim co mniej pali, zawsze odpala i szybko jeździ
I co wymyśliłeś?Coś z 6 garkami by podeszło?Może od Nissana pickupa 4 garki mało palące?
: pt lut 09, 2007 10:17 am
autor: Mag69
Adamo pisze:....
Do zawiechy GRata będą sprężyny i amory Ironmana od RR.
kopia tego co na budowlanych w opolu stoi

: pt lut 09, 2007 10:19 am
autor: skorek
Adamo pisze:Peepuck! pisze:Adamo pisze:[
Po włożeniu mostów GRata do k160 jest ok więc tu też powinno robić

Ja teraz będę wkładał właśnie mosty GRata w k160

I przerabiasz cały zawias na spręzynę czy tylko przeszczep mostów?
Cały zawias. Jak już są przy mostach gniazda sprężyn i mocowania wahaczy to bez sensu zostawić resor.
Do zawiechy GRata będą sprężyny i amory Ironmana od RR.
adamo jak bedziesz to robil zrógb kilka fotek, wielu osobom na forum marza sie gr mosty i zawiecha w k 160
: pt lut 09, 2007 12:04 pm
autor: Altegradius
skorek pisze:
adamo jak bedziesz to robil zróg kilka fotek, wielu osobom na forum marza sie gr mosty i zawiecha w k 160
jezdzi tego juz sporo...
a nawet kiedys w nieregularniku byl opis Zielonego chyba...
w kazdym razie działa

: pt lut 09, 2007 12:08 pm
autor: Adamo
Mag69 pisze:Adamo pisze:....
Do zawiechy GRata będą sprężyny i amory Ironmana od RR.
kopia tego co na budowlanych w opolu stoi

Nie wiem co stoi na Budowlanych

Będzie mi to motał Świstak więc może go zainspirowało.
: pt paź 19, 2007 7:43 pm
autor: bulas
Adamo i jak tam poszło
Pytam bo interesuję mnie jak to śmiga (na jakich kołach

).
Mój piec w graciarni daje mi powoli znać, że ma mnie w dupie a u kumpla leży cały zestaw od k160.
: sob paź 20, 2007 10:50 am
autor: pooweck
oczywiście jest to możliwe
temat ćwiczony przez "szerokiego"z nowego targu
faktycznie przekoszenie wału spore ale wszystko "robi" od dłuższego czasu
...a i przełożenia

zaczynasz poznawać jedynkę
Re: Silnik 3,3 TD w GR
: śr lis 07, 2007 4:08 pm
autor: MaciekK
LSD pisze:(...)Czy ktoś posiada taką zmotę? Dokładnie chodzi mi o przekładkę silnika i skrzyni od K160 do GR.
(...):oops:
podpis LSD pisze:4,2 + PTO + Mechanik
LSD napisz co tam wymotałeś...
z podpisu wnioskuję że inny zestaw niż pierwotnie planowałeś

Re: Silnik 3,3 TD w GR
: ndz gru 02, 2007 9:46 pm
autor: LSD
MaciekK pisze:LSD pisze:(...)Czy ktoś posiada taką zmotę? Dokładnie chodzi mi o przekładkę silnika i skrzyni od K160 do GR.
(...):oops:
podpis LSD pisze:4,2 + PTO + Mechanik
LSD napisz co tam wymotałeś...
z podpisu wnioskuję że inny zestaw niż pierwotnie planowałeś

Plany się zmianiły to fakt. Na początku była opcja włożenia 4,2 w miejsce 2,8TD do mojego Longa. Zanabyłem wszystko co trzeba no i....
Trafił się w międzyczasie fajnie wyposażony (mechanik) krótki 4,2 w całości, to właśnie ten z opisu.
Teraz w garażu leży mi cały komplet 4,2 do przekładki no i chyba już mi się nie przyda...