egr?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8975
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

egr?

Post autor: montero » czw lut 08, 2007 12:10 am

Na filtrze powietrza mam takie elekrozaworki to jest od egr-a?
Jeden z nich przy przechodzeniu przez 1000 obr. na min.mi sie załącza głośnym cyknięciem,jak obroty spadają to cyka znów,nie wiem czy ten sam .Tak ma być ?

Awatar użytkownika
nietoperz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 10:40 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: nietoperz » czw lut 08, 2007 8:21 am

tak, to od egra, niestety nie wiem, jak ma być, bo je zlikwidowałem...
Tomcat Nietoperz

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw lut 08, 2007 3:13 pm

witam,bardzo dobrze zrobileś bo to tylko syfi silnik w środku a nic nie daje oprócz :ochrony środowiska:

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » czw lut 08, 2007 3:37 pm

profesorr pisze:witam,bardzo dobrze zrobileś bo to tylko syfi silnik w środku a nic nie daje oprócz :ochrony środowiska:
Ja się spotkałem z opinia, że nie tylko o ekologię chodzi - podobno EGR pozwala zmniejszyć temperaturę spalania w cylindrach, przez co oszczędza się zawory i ścianki cylindra.

ps. ja mam egr zaślepiony :wink:
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
cox
 
 
Posty: 230
Rejestracja: wt sty 24, 2006 4:16 pm
Lokalizacja: WADOWICE
Kontaktowanie:

Post autor: cox » czw lut 08, 2007 9:34 pm

wywalic, zatkac i jezdzic :)
OFFROADOWCY to nie świry, OFFROADOWCY to PASJONACI :)
www.flashtronik.pl

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » czw lut 08, 2007 9:37 pm

cox pisze:wywalic, zatkac i jezdzic :)
u mnie zostaje, ze względów na środowisko i tak produkuje za dużo syfu.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
cox
 
 
Posty: 230
Rejestracja: wt sty 24, 2006 4:16 pm
Lokalizacja: WADOWICE
Kontaktowanie:

Post autor: cox » czw lut 08, 2007 11:54 pm

Bartas pisze:
cox pisze:wywalic, zatkac i jezdzic :)
u mnie zostaje, ze względów na środowisko i tak produkuje za dużo syfu.
dobre :lol:
OFFROADOWCY to nie świry, OFFROADOWCY to PASJONACI :)
www.flashtronik.pl

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » pt lut 09, 2007 12:20 am

Bartas pisze:
cox pisze:wywalic, zatkac i jezdzic :)
u mnie zostaje, ze względów na środowisko i tak produkuje za dużo syfu.
popieram... w pelnej rozciaglosci :)

jak nam dowala podatek w zwiazku z emisja NOx -- to wtedy beda na gwalt 'rozslepiac':):):)
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pt lut 09, 2007 8:50 am

reeb pisze:
Bartas pisze:
cox pisze:wywalic, zatkac i jezdzic :)
u mnie zostaje, ze względów na środowisko i tak produkuje za dużo syfu.
popieram... w pelnej rozciaglosci :)

jak nam dowala podatek w zwiazku z emisja NOx -- to wtedy beda na gwalt 'rozslepiac':):):)
też o tym myslałem i jak wyjdzie analiza spalin dla danego modelu pojazdu z egr i bez. Chciałem go wywalić nie powiem, ale naprawdę argument środowiska naszego przemówił do mnie.
Zdaje sobię sprawę, że ma to i tak małe znaczenie w moim przypadku, ale jak tak wszyscy to olewamy, tak samo katalizatory wyrzucają niektórzy dla paru KM, nie wspominając, że mało kto ma go sprawny. Poprostu niechcę dokładać jeszcze jednej czarnej cegiełki syfu na następne lata :wink: i tak produkuję tego za dużo :cry:
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pt lut 09, 2007 8:52 am

Bartas pisze: też o tym myslałem i jak wyjdzie analiza spalin dla danego modelu pojazdu z egr i bez. Chciałem go wywalić nie powiem, ale naprawdę argument środowiska naszego przemówił do mnie.
Zdaje sobię sprawę, że ma to i tak małe znaczenie w moim przypadku, ale jak tak wszyscy to olewamy, tak samo katalizatory wyrzucają niektórzy dla paru KM, nie wspominając, że mało kto ma go sprawny. Poprostu niechcę dokładać jeszcze jednej czarnej cegiełki syfu na następne lata :wink: i tak produkuję tego za dużo :cry:

Bartas jestes moim idolem!!!!
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pt lut 09, 2007 11:29 am

nic dodać, nic ująć :)2
łoś też człowiek

Max997
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:50 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Max997 » pt lut 09, 2007 1:11 pm

mazurkas007 pisze:
profesorr pisze:witam,bardzo dobrze zrobileś bo to tylko syfi silnik w środku a nic nie daje oprócz :ochrony środowiska:
Ja się spotkałem z opinia, że nie tylko o ekologię chodzi - podobno EGR pozwala zmniejszyć temperaturę spalania w cylindrach, przez co oszczędza się zawory i ścianki cylindra.

ps. ja mam egr zaślepiony :wink:
faktycznie gdzieś czytałem że (nie pamiętam więc linka nie podeślę) cały wywód odnośnie zaworu egr i faktycznie obniża on temperaturę spalin (znaczy jego działanie) więc można go wywalić, tylko tzrea to mieć na względzie bo... coś tam też nie pamiętam :) ale coś było o obciążeniach cieplnych silnika

Kurde głupio wygląda odpowiedź jak się wie , że dzwonią ale nie wiadomo w którym kościele (która to panewka :))

Awatar użytkownika
egon4x4
 
 
Posty: 179
Rejestracja: sob lut 18, 2006 1:59 pm
Lokalizacja: Sosnowiec/UK

Post autor: egon4x4 » pt lut 09, 2007 9:23 pm

A ja jestem ten zly co EGR-a dawno wywalilbyl...
... ale oo ssso chhhoozzi ???

Egon GR'93

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt lut 09, 2007 9:24 pm

no i słusznie
zupełnie niepotrzebne urzadzenie
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
soup5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pt lip 11, 2008 7:00 pm
Lokalizacja: Reykjavik

Post autor: soup5 » sob lip 19, 2008 1:34 am

N dobra...a czy ktoś może łopatologicznie wytłumaczyć jak to "wywalić"?
Nie śmiać się, nie jestem mechaniorem, a tylko kierowcą. Czekam na odpowiedzi.
Pozdro.

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Post autor: whisky_snake » sob lip 19, 2008 1:43 am

Moralisci ekologiczni to czego jeździcie do lasu niszcząc go masakrycznie i dlaczego nie kupujecie autek z mikro silniczniem zamiast wypasionych paliwożernych blaszanek ..... :)3
Panowie kurna mniej obłudy i propagandy bo ciśnienie skacze ... jakbym kaczek słuchal ... :evil:

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8975
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: montero » sob lip 19, 2008 1:44 am

Nie wiem ,ja mam egr.Dobrze wszystko działa.Fabrycznie nie ruszane...
Co Ci egr przeszkadza?

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8975
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: montero » sob lip 19, 2008 1:48 am

Moralisci ekologiczni to czego jeździcie do lasu niszcząc go masakrycznie i dlaczego nie kupujecie autek z mikro silniczniem zamiast wypasionych paliwożernych blaszanek .....
Panowie kurna mniej obłudy i propagandy bo ciśnienie skacze ... jakbym kaczek słuchal ...
_________________
ale ossochozzi? :o

Awatar użytkownika
soup5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pt lip 11, 2008 7:00 pm
Lokalizacja: Reykjavik

Post autor: soup5 » pt lip 25, 2008 7:48 pm

Czy w Y60 wystarczy zaślepić przewód podciśnienia by EGR przestało działać? Będzie to po takiej operacji dobrze chulało?[/url]

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » czw paź 09, 2008 8:15 am

soup5 pisze:Czy w Y60 wystarczy zaślepić przewód podciśnienia by EGR przestało działać? Będzie to po takiej operacji dobrze chulało?[/url]
Moim zdaniem zamknięcie przewodu podciśnienia spowoduje to, że EGR nigdy nie będzie się zamykać, czyli odwrotny skutek do zamierzonego...
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » czw paź 09, 2008 11:08 am

odwrotnie, nie ma podciśnienia - zawór zamknięty

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » czw paź 09, 2008 12:55 pm

Kruk pisze:odwrotnie, nie ma podciśnienia - zawór zamknięty
Może i tak, ale gdyby tak było to zablokowanie zaworu EGR byłoby bezcelowe, wystarczy zdjąć przewód podciśnienia. Zrób tak u siebie, dlaczego wtedy nie ma mocy? Przy zablokowanym zaworze, silnik chodzi pięknie.
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kokos » czw paź 09, 2008 3:44 pm

farum idzie z duchem czasy dawniej wszyscy mieli powywalane i się tym chwalili teraz to nie wiem czy sie nie zacząc wstydzic :D
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

Awatar użytkownika
KJarosław
Posty: 600
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: KJarosław » czw paź 09, 2008 5:02 pm

soup5 pisze:N dobra...a czy ktoś może łopatologicznie wytłumaczyć jak to "wywalić"?
Nie śmiać się, nie jestem mechaniorem, a tylko kierowcą. Czekam na odpowiedzi.
Pozdro.
Trzeba zanabyć piwo (najlepiej zgrzewke) wypić a następnie wyciąć blaszke z puszki, i podłożyć pod uszczelke na kolektorze.Dodaje link z forum mercedesa z fotką instruktażową
-> http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=57&highlight=egr
Były dwa 260, jedno D22,, chwilowo jest Pickup D40 ,i Parchol Y61

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » czw paź 09, 2008 5:44 pm

klujjarosław pisze:Trzeba zanabyć piwo (najlepiej zgrzewke) wypić a następnie wyciąć blaszke z puszki, i podłożyć pod uszczelke na kolektorze.Dodaje link z forum mercedesa z fotką instruktażową
-> http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=57&highlight=egr
To nie może być blaszka z puszki aluminiowej - przepali się, testowałem. Ja mam u siebie 1,5 mm kwasoodpórkę. Fakt trudniej wyciać, ale wytrzyma.
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości