Patrol GR '91 Wymienić pierścienie i od razu panewki?
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:41 pm
- Lokalizacja: Pomorze
- Kontaktowanie:
Patrol GR '91 Wymienić pierścienie i od razu panewki?
Mam GR-a 1991, ma przejechane 270 tys. z książką i już trochę słabe ciśnienie oleju -przynajmniej na wskażniku. Bedę niedługo ściągał ponownie głowicę bo mi troche zanika ogrzewanie, a ostatnio miałem tylko urwaną szpilkę i nie dokręciłęm jej po kilku tysiącach.
1. Mam pytanie czy głowicę się dokręca kilku tysiącach ?
2. Czy wymienić pierścienie / auto mi zbytnio nir dymi i dobrze pali /?
3. Czy wymienić od razy panewki i czy to da radę zrobić bez wyciągania motoru?
gregor1965
1. Mam pytanie czy głowicę się dokręca kilku tysiącach ?
2. Czy wymienić pierścienie / auto mi zbytnio nir dymi i dobrze pali /?
3. Czy wymienić od razy panewki i czy to da radę zrobić bez wyciągania motoru?
gregor1965
Nie jeżdżę w extremalny teren - niestety!
Re: Patrol GR '91 Wymienić pierścienie i od razu panewki?
jeżeli będziesz musiał planować blok to niech uczciwy fachman obluka ci stan wnętrzności, RD28 przy takim przebiegu jeżeli był dbany to nie powinnien mieć jakiś oznak znacznego zużycia na cylindrach czy tłokach oraz panewkach. 300 tyś km to dla niego pikuś.gregor1965 pisze:Mam GR-a 1991, ma przejechane 270 tys. z książką i już trochę słabe ciśnienie oleju -przynajmniej na wskażniku. Bedę niedługo ściągał ponownie głowicę bo mi troche zanika ogrzewanie, a ostatnio miałem tylko urwaną szpilkę i nie dokręciłęm jej po kilku tysiącach.
1. Mam pytanie czy głowicę się dokręca kilku tysiącach ?
2. Czy wymienić pierścienie / auto mi zbytnio nir dymi i dobrze pali /?
3. Czy wymienić od razy panewki i czy to da radę zrobić bez wyciągania motoru?
gregor1965
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:41 pm
- Lokalizacja: Pomorze
- Kontaktowanie:
Pół roku temu ściągałem głowicę.
Pół roku temu ściągałem już głowicę bo mi zanikało ogrzewanie i zaczeło bulgotać powietrzem z chłodniecy. Wtedy była pęknięta szpilka. Głowicy nie planowałem.Teraz objawy są podobne i mam pytanie czy mogło sie to stać od tego, że nie głowica nie byłą ponownie dociągnięta. Żałuje też, że od razu wtedy nie wymieniłem pierścieni i panewek - ale może nie warto przy 270 tys. udokumentowanego przebiegu?
gregor1965
gregor1965
Nie jeżdżę w extremalny teren - niestety!
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Re: Pół roku temu ściągałem głowicę.
to blad...gregor1965 pisze: Głowicy nie planowałem.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Pół roku temu ściągałem głowicę.
Do jakich mechanikow ty jezdziszgregor1965 pisze:Pół roku temu ściągałem już głowicę bo mi zanikało ogrzewanie i zaczeło bulgotać powietrzem z chłodniecy. Wtedy była pęknięta szpilka. Głowicy nie planowałem.Teraz objawy są podobne i mam pytanie czy mogło sie to stać od tego, że nie głowica nie byłą ponownie dociągnięta. Żałuje też, że od razu wtedy nie wymieniłem pierścieni i panewek - ale może nie warto przy 270 tys. udokumentowanego przebiegu?


Zanik ogrzewania to nie problem z glowica najczesciej

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:41 pm
- Lokalizacja: Pomorze
- Kontaktowanie:
Szpilki były założone wszystkie nowe. Ogrzewanie zanika zupełnie na wolnych obrotach, dopiero powyżej 1200 pbr/min zaczyna natychmiast robić się gorąco. Silnik sie jednak nie grzeje. Może to jest kwestia odpowiedniego odpowietrzenia, ale jak tak to jak to dobrze odpowietrzyć?
Nie jeżdżę w extremalny teren - niestety!
- Doktor-Granat
- Posty: 733
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Czasem odnoszę wrażenie , że rd28t powoli zostaje owiany legendą o nie skuteczności jakichkolwiek napraw...
Bzdura...
Technologia wykonywania naprawy głównej jak i remontu średniego tego motóra , niczym nie odbiega od standardów.
Prawda jest taka , że wszystkie powikłania pooperacyjne wynikają ze zwykłej niewiedzy a w wiekszości przypadków - z druciarstwa czyli podcierania doopy szkłem.
Myślę że żadnego novum tu nie wyraziłem - sucha prawda i tyle.
Proszę wziąć to pod uwagę podczas przymierzania się do naprawy motóra we własnym parchu.
Bzdura...
Technologia wykonywania naprawy głównej jak i remontu średniego tego motóra , niczym nie odbiega od standardów.
Prawda jest taka , że wszystkie powikłania pooperacyjne wynikają ze zwykłej niewiedzy a w wiekszości przypadków - z druciarstwa czyli podcierania doopy szkłem.
Myślę że żadnego novum tu nie wyraziłem - sucha prawda i tyle.
Proszę wziąć to pod uwagę podczas przymierzania się do naprawy motóra we własnym parchu.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
technologia wykonania silników (przyjnajmniej z przed paru lat) zakłada wykonywanie remontów. Silnik nie jest jednorazową częscią zamienną. Jednak podstawową jest dobry mechanik, który oceni co trzeba zrobić i w jakiej kolejności. Po rozbiórce silnika należy wszystko przejżeć - spalanie oleju nie musi być związane z pierścienami - moze to być wina uszczelniacza trzonka. Prawdą jest, że po każdym zwaleniu głowicy trzeba ją zplanować, tym bardziej, ze koszt nie jest duży - tak samo jak sprawdzenia szczelnosci zaworów. Tym bardziej, ze głowica nie była dociągnięta z jednej strony, więc na bank się pokrzywiła. Co do układu chłodzenia to moze być wina termostatu - jeżeli jest ciągle w pozycji otwartej(połotwartej) to na niskich obrotach silnika chłodnica będzie odbierała całe wytwarzane ciepło.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46
503-39-16-46
że tak powiem - trochę tak ale nie to miałem na myśli...
chodzi o ustalony zakres operacji podczas naprawy głównej - diagnostyka również wchodzi w ten pakiet ale jest jeszcze takie coś jak
- wykątowanie korbowodów
- diagnostyka wału korbowego
- regeneracji podpór wału
-pasowanie stóp korbowodów
- planowanie i prostowanie bloku
- regeneracja głowicy wraz z osadzeniem panewek wałka rozrządu
- itd itd
po wykonaniu wszystkich operacji silnik nie ma szans na złą pracę
chodzi o ustalony zakres operacji podczas naprawy głównej - diagnostyka również wchodzi w ten pakiet ale jest jeszcze takie coś jak
- wykątowanie korbowodów
- diagnostyka wału korbowego
- regeneracji podpór wału
-pasowanie stóp korbowodów
- planowanie i prostowanie bloku
- regeneracja głowicy wraz z osadzeniem panewek wałka rozrządu
- itd itd
po wykonaniu wszystkich operacji silnik nie ma szans na złą pracę
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
zapomniałeś dodac :szary pisze:(...) jest jeszcze takie coś jak
- wykątowanie korbowodów
- diagnostyka wału korbowego
- regeneracji podpór wału
-pasowanie stóp korbowodów
- planowanie i prostowanie bloku
- regeneracja głowicy wraz z osadzeniem panewek wałka rozrządu
- itd itd
po wykonaniu wszystkich operacji silnik nie ma szans na złą pracę
- wymiany tłoków
-wstawienia nowych szklanek
- szlifu lub wymiany wału korbowego
-wymiany pompy oleju
-wymiany lub regeneracji pompy wtryskowej
- wymiany wtrysków
-wymiany lub regeneracji turbiny.
tym samym dochodzisz do poziomu kosztów rzędu 20 tys.
Gratuluje.
zrobić mozna wszystko co ci przychodzi do głowy. Sztuka jest jednak naprawić to co naprawde jest popsute - zuzyte.
mayer pisze:zapomniałeś dodac :szary pisze:(...) jest jeszcze takie coś jak
- wykątowanie korbowodów
- diagnostyka wału korbowego
- regeneracji podpór wału
-pasowanie stóp korbowodów
- planowanie i prostowanie bloku
- regeneracja głowicy wraz z osadzeniem panewek wałka rozrządu
- itd itd
po wykonaniu wszystkich operacji silnik nie ma szans na złą pracę
- wymiany tłoków
-wstawienia nowych szklanek
- szlifu lub wymiany wału korbowego
-wymiany pompy oleju
-wymiany lub regeneracji pompy wtryskowej
- wymiany wtrysków
-wymiany lub regeneracji turbiny.
tym samym dochodzisz do poziomu kosztów rzędu 20 tys.
Gratuluje.
zrobić mozna wszystko co ci przychodzi do głowy. Sztuka jest jednak naprawić to co naprawde jest popsute - zuzyte.
zatem żałuję że się odezwałem
zatem jeździjcie ze wzrokiem utkwionym we wskaźnik temp.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
cóż...raczej nie....
weryfikacja podzespołów silnika do naprawy głównej nie jest operacją polegającą na wymianie wszystkiego - pozwala na jasne okreslenie tego co należy zregenerować , wymienic , skorygować... wbrew pozorom nie wszystko nadaje sie do wymiany jak to ktoś tu sugerował. Jednakże jest podstawą i gwarancją prawidłowej pracy silnika po naprawie...
zresztą nie ma co się wymadrzać - prawda jest jak doopa a kazdy ma swoją

weryfikacja podzespołów silnika do naprawy głównej nie jest operacją polegającą na wymianie wszystkiego - pozwala na jasne okreslenie tego co należy zregenerować , wymienic , skorygować... wbrew pozorom nie wszystko nadaje sie do wymiany jak to ktoś tu sugerował. Jednakże jest podstawą i gwarancją prawidłowej pracy silnika po naprawie...
zresztą nie ma co się wymadrzać - prawda jest jak doopa a kazdy ma swoją

8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
kazdy ma swoja teorię hehMarcin-Kraków pisze:Jak juz masz tak glupio gadac, to lepiej sie nie odzywaj.mayer pisze:cóż, jak sam widzisz prostszym rozwiazaniem od twojego remontu i prawdopodobnie tańszym jest wyprawa do ASO i zakup nowego silnika.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
pogięty rację masz ale tera jest inaczej...
byle leszcz uzbiera pare ojro , zwlecze parcha a potem ...potem jest hoojnia z grzybnią..
byle leszcz uzbiera pare ojro , zwlecze parcha a potem ...potem jest hoojnia z grzybnią..

8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość