Silnik generalka.
Moderator: Kosiarz
Silnik generalka.
Witam !
Chciałem zapytać czy ktoś może na forum przeszedł generalny remont silnika do GR 94 2.8 TD.
Wiem tyle o tym co i o statkach kosmicznych wiec wdzięczny bym był za jakieś dobre rady bo to to dla mnie ciężki wydatek a przede wszystkim ból.
Postawiłem go w warsztacie poleconym na forum. Od kupna pojeździłem nim może 3 dni. Strasznie sie zakochałem w tym samochodzie ale nie chce żeby mnie pociągnął na dno finansowe a coś sie tak zapowiada.
Zielony jestem i dałem ciała przy kupnie ale jeszcze nie straciłem nadziei.
Wiele osób mówi mi żeby kupić nowy silnik jednak nie mam nikogo kto mógł by mi w tym pomoc i zdecydowałem sie na remont.
Jestem nowy , z zawodu grafik komputerowy a parch to mój pierwszy samochód. Z offroadem zetknąłem sie tylko na siedzeniu pasażera i nie mogę sie otrząsnąć z wrażenia.
pozdrawiam wszystkich i dzięki ...
Chciałem zapytać czy ktoś może na forum przeszedł generalny remont silnika do GR 94 2.8 TD.
Wiem tyle o tym co i o statkach kosmicznych wiec wdzięczny bym był za jakieś dobre rady bo to to dla mnie ciężki wydatek a przede wszystkim ból.
Postawiłem go w warsztacie poleconym na forum. Od kupna pojeździłem nim może 3 dni. Strasznie sie zakochałem w tym samochodzie ale nie chce żeby mnie pociągnął na dno finansowe a coś sie tak zapowiada.
Zielony jestem i dałem ciała przy kupnie ale jeszcze nie straciłem nadziei.
Wiele osób mówi mi żeby kupić nowy silnik jednak nie mam nikogo kto mógł by mi w tym pomoc i zdecydowałem sie na remont.
Jestem nowy , z zawodu grafik komputerowy a parch to mój pierwszy samochód. Z offroadem zetknąłem sie tylko na siedzeniu pasażera i nie mogę sie otrząsnąć z wrażenia.
pozdrawiam wszystkich i dzięki ...
- Namdan
-
- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Na pewno silnik jest do remontu? Jeśli tak, to pewnie powinieneś kupić używany, sprawny silnik. To będzie kosztowalo jakieś 4 tysiące pln i zostanie stary silnik na części. Może coś odzyskasz. Remont generalny - taki kompletny to jakieś 9 tysięcy. Chyba, że da się ograniczyć zakres.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
tylko jak ja mam sie upewnić ze używka jest sprawna , tak samo jak przy kupowaniu samochodu , sprawdzany był na warsztacie , jeździł na początku a później okazało się że cały silnik jest zaorany. Rzecz w tym że wy sie na tym znacie , macie doświadczenie a ja to mogę komuś zrobić nawet latającego Patrola ale w komputerze 
dzięki.
pozdrawiam..

dzięki.
pozdrawiam..
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Najpierw opisz co jest do remontu w tym silniku. Jak wszystko to faktycznie się nie opłaca.
Co do używki to najlepiej kupować z jeżdżącego auta (możliwość sprawdzenia) i z kimś kto się naprawdę na tym zna. Na forum takich ludzi nie brakuje, więc wystarczy kratka piwa...
Co do używki to najlepiej kupować z jeżdżącego auta (możliwość sprawdzenia) i z kimś kto się naprawdę na tym zna. Na forum takich ludzi nie brakuje, więc wystarczy kratka piwa...

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
"Patrol GR 2.8, stan idealny, sprzedam tylko silnik za 4 tysie, z przyczyn rodzinnych - reszta przyda mi się na stanowsko obserwacji rzadkich ptaków"LSD pisze:Najpierw opisz co jest do remontu w tym silniku. Jak wszystko to faktycznie się nie opłaca.
Co do używki to najlepiej kupować z jeżdżącego auta (możliwość sprawdzenia) i z kimś kto się naprawdę na tym zna. Na forum takich ludzi nie brakuje, więc wystarczy kratka piwa...

M
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Mało to przyjeżdża tylko na części? Często tak się bardziej opłaca i nie rzadko mają silniki w idelanym stanie. Wystarczy poszukaćmcorp pisze:
Patrol GR 2.8, stan idealny, sprzedam tylko silnik za 4 tysie, z przyczyn rodzinnych - reszta przyda mi się na stanowsko obserwacji rzadkich ptaków"![]()
M

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
W tych, co przyjeżdżają na części jest z reguły litr uszczelniacza i bez zajrzenia w bebechy nie rozpoznasz, czy silnik to kibel zupełny, czy tylko trochę... A i te 4 tysiące to chyba zbytni optymizm. W efekcie trzeba zapłacić za robotę (zdjęcie i badanie głowicy, korbowodów, często wału itd.) i 50% szans na powodzenie. Razem zbierze się pare złotych...
M
M
Czasem to jest rzeczywiście loteria. Szlam w silniku to często dowód niefrasobliwości przy przestrzeganiu terminów wymiany oleju i filtrów. Diesle smarowane mineralnym przy niestaranności pod w/w względami zwykle zarastają tym czarnym paskudztwem i dobrze jest co jakieś 100 tys. przemyć go (mój mechanik radzi tak: co każde 100 tys. zalać rzadszym mineralnym (np. 5W25 lub jeszcze rzadszym i jak najtańszym) pokręcić parę godzin na wolnych obrotach (a co jakiś czas konkretnie przegazować), potem zlać, założyć nowy filtr i zalać właściwy olej. W przypadku silnika potraktowanego motodoktorem czy innym uszczelniaczem sprawa jest trudniejsza, bo wymyć to świństwo jest znacznie trudniej, a bez tego nie ocenisz właściwie stanu zużycia (np. na podstawie ciśnienia sprężania i ciśnienia oleju) - bez rozbiórki się nie obejdzie.
Pozdrawiam nowego patrolowca
Pozdrawiam nowego patrolowca

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
Tak tak panie doktorze a czy jeszcze jakies dodatkowe badania pan zalecamcorp pisze:W tych, co przyjeżdżają na części jest z reguły litr uszczelniacza i bez zajrzenia w bebechy nie rozpoznasz, czy silnik to kibel zupełny, czy tylko trochę... A i te 4 tysiące to chyba zbytni optymizm. W efekcie trzeba zapłacić za robotę (zdjęcie i badanie głowicy, korbowodów, często wału itd.) i 50% szans na powodzenie. Razem zbierze się pare złotych...
M


king cab 2.4
ramcharger 5,9
ramcharger 5,9
Wywalona kasa. Bez problemu można kupić silnik w dobrym stanie. Trzeba tylko wiedzieć gdzieROPA pisze:w kanal sie wpakowalem , ale sam jestem sobie winny.
NIE PODDAM SIE!!
Silnik juz jest w trakcie remontu a wiecej danych bede mial w piatek.
Pozwolicie ze sie podziele tym.
dzieki , wszystko co piszecie zasysam do glowy , dzieki..

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Ja robilem remoty glowicy kilkakrotnie. Pozniej po kilku latach wywalilo pierscien, i stanalem przed podobnym dylematem.
Kupilem inny (mlodszy) motor, podmienilem, stary rozsprzedalem. Jestem na chwile obecna jakies 500 zl w tyl a jeszcze mam pol starego motoru w czesciach.
Nieoplaca sie robic generalki. Lepiej 2 razy zmienic motor. No chyba ze mamy w planie ze syfa bedziemy miec do konca zycia
Kupilem inny (mlodszy) motor, podmienilem, stary rozsprzedalem. Jestem na chwile obecna jakies 500 zl w tyl a jeszcze mam pol starego motoru w czesciach.
Nieoplaca sie robic generalki. Lepiej 2 razy zmienic motor. No chyba ze mamy w planie ze syfa bedziemy miec do konca zycia

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Taki jestem stary i jak widać głupi bo szarpłem się na remont... na szczęście nie całego silnika,ale lista i tak jest długa:głowica,tłoki,pierścienie,swożnie,końcówki wtryskiwaczy itd.Marcin-Kraków pisze:Ja robilem remoty glowicy kilkakrotnie. Pozniej po kilku latach wywalilo pierscien, i stanalem przed podobnym dylematem.
Kupilem inny (mlodszy) motor, podmienilem, stary rozsprzedalem. Jestem na chwile obecna jakies 500 zl w tyl a jeszcze mam pol starego motoru w czesciach.
Nieoplaca sie robic generalki. Lepiej 2 razy zmienic motor. No chyba ze mamy w planie ze syfa bedziemy miec do konca zycia

- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Gadanie, gadaniem ale powiem tak: oczywiście remont silnika z ekonomicznego punktu widzenia nie bardzo sie opłaca. Gdybym jednak miał pieniądze i stanął przed dylematem kupować używkę , która nie wiadomo ile wytrzyma a zrobić PORZĄDNIE (celowo z capsem) generalkę to poszedłbym w generalke... Mam wtedy motor jak nowy i wiem co mam = śpie spokojnie... 

Ostatnio zmieniony sob mar 10, 2007 9:41 am przez Peepuck!, łącznie zmieniany 1 raz.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
jakbym slyszal swoja historie......
wlasnie odebralem czesci jutro gora pojotrze bede skladal rd28T w "okazyjnie " kupionym parchu, teraz padam na nos jesli jednak widzisz taka potrzebe mozemy wymienic doswiadczenia...
ale puzniej.....
wlasnie odebralem czesci jutro gora pojotrze bede skladal rd28T w "okazyjnie " kupionym parchu, teraz padam na nos jesli jednak widzisz taka potrzebe mozemy wymienic doswiadczenia...
ale puzniej.....

Można żyć sto lat, pod warunkiem że poświęci się wszystko to, dla czego warto tak długo żyć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości