ABS wariuje - terrano 2

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

ABS wariuje - terrano 2

Post autor: seburaj » czw mar 08, 2007 10:35 am

pacjent: `98 t2 2.7tdi

objawy: ostatnio praktycznie przy kazdym hamowaniu (nawet lekkim) odzywa sie ABS - zupelnie bez uzasadnienia, tj. bez jakiegokolwiek blokowania ktoregokolwiek koła :(

objawy takie mialem juz wczesniej - ale bardzo rzadko i niedokuczliwe, czasami podczas hamowania np z górki abs potrafił sie odezwac... co ciekawe, nasilenie objawów wykazuje wyraźną korelację z wczorajszą wymianą calego ukladu kierowniczego (drązek, wspornik i wszystkie gałki) oraz z wymianą KLOCKÓW :o

spradzałem dokładnie - wszystkie przewody od czujników sprawne, zadnych przetarc czy zagniecen, a system wariuje... dodatkow w trakcie jazdy - bez hamowania - slychac gdzies takie lekkie cykanie (choc moze to sugestia)

ma ktos jakis pomysł ?? moze ktorys z czujnikow usterkowany ?? ew namiar na mądrego elektryka znajacego sie na ABS ??

ciekawi mnie ten zwiazek z wymianą klocków - uzasadnienia nie widze :(
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » czw mar 08, 2007 11:15 am

Lampka też wariuje ?
Tarcze miały rant ?
Bo może łapie nowy klocek i wtedy abs się odzywa.
Klocki w terrano powoli się same układają i lepiej je od razu zebrać po brzegach. Ćwiczyłem to niedawno.
Możesz też profilaktycznie pomierzyć oprność czujników ( powinny mieć 4-5 kOhm ).
Mi siadała kiedyś pompa w primerze, ale objawy byly inne, więc nie będę się rozpisywał.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw mar 08, 2007 1:55 pm

lampka nie wariuje - objawów lampkowych (jakichkolwiek) brak... no poza ciągłym świeceniem jak wyjałem bezpiecznik ABS :lol:

tarcze istotnie miały rant - ale nie jakis masakryczny, taki kontrolny.... ale nie bardzo kumam - co ma chwytanie klockiem rantu do abs :( tu wyglada jakby ktorys czujnik generowal caly czas sygnal "koło sie zatrzymało"
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw mar 08, 2007 10:05 pm

i co - nikt ?? dla podprowadzenia na potencjalne rozwiązanie dodam, ze nowe klocki hamuja znacznie bardziej, czyli związek przyczynowo-skutkowy sie kierunkuje... :lol: tamte nie hamowały (może były specjalnie poprawione) - te hamują, ale abs wariuje
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
cox
 
 
Posty: 230
Rejestracja: wt sty 24, 2006 4:16 pm
Lokalizacja: WADOWICE
Kontaktowanie:

Post autor: cox » pt mar 09, 2007 10:30 am

zacznij od dokladnego obejrzenia czujnikow.

moze byc tak ze ktorys jest za blisko lub przesuniety troszke w lewo lub prawo i generuje ciagly impuls.

sprawdz jeszcze na zlaczkach kabel-czujnik moze jest tam wilgoc.

tyle napewno mozesz poradzic sam w domowych warunkach no a pozniej to juz tylko oczywiscie diagnoza kompem i wszystko jasne.

pozdrawiam
OFFROADOWCY to nie świry, OFFROADOWCY to PASJONACI :)
www.flashtronik.pl

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pt mar 09, 2007 11:21 am

przy czujnikach nic nie robilem - w zwiazku z tym same nie mogly sie przesunąć... :lol: na zlaczkach tez nic sie nie dzieje - sprawdzalem - zreszta wtedy abs sygnalizowalby to kontrolką (a ta milczy jak zakleta)

klocki lepiej hamuja jak poprzednie, i wyglada na to, ze nalezy skonfigurowac elektronike - abs moze zbyt gwałtownie interpretowac zmiany predkosci katowej kół (nawet niewielkie opoznienie traktuje jako przeslanke do poslizgu i zaczyna dzialac)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Gorg
Posty: 732
Rejestracja: sob sty 29, 2005 11:08 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Gorg » pt mar 09, 2007 10:05 pm

U mnie podobne objawy pojawiły się gdy w czasie wymiany wachacza wyjmowałem czujnik. Założony został troszeczkę (naprawdę troszeczkę) bardziej w lewo i w czasie każdego hamowania ABS działał
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn mar 12, 2007 12:00 pm

tylko ze u mnie czujniki nie byly ruszane
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
JeepFan
Posty: 779
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 7:41 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: JeepFan » pn mar 12, 2007 12:03 pm

sebastian dziurdzik pisze:tylko ze u mnie czujniki nie byly ruszane
zdupiłes cosik i tye :)21 :)21 :)21

Psuj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt gru 08, 2006 8:16 pm

Post autor: Psuj » pn mar 12, 2007 7:03 pm

Już nie pamiętam w jakim okresie, ale kilka lat temu poszła seria z za luźnymi pierścieniami na tylnych półosiach. Po prostu czasami dostawały poślizgu na półosi. Także rózne anomalia wychodziły. Tylko widząc po roczniku, to już powinno wcześniej wyjść. W każdym bądź razie przy wyczerpaniu koncepcji, chyba nie zawadzi tego sprawdzić. Z wyjęciem tylnych czujników problemu nie ma, tak jak z przodu, żeby pomacać pierścienie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości