motamy średniego potworka - GRata - komentarze mile widziane

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

motamy średniego potworka - GRata - komentarze mile widziane

Post autor: gkozi » ndz mar 11, 2007 1:56 pm

Dobra, na początek - tak wiem, że już wszystko było natomiast mam niejakie problemy ze złożeniem tej wiedzy w spójną całość (liczę się z możliwością zjeb...ów - bądźcie wyrozumiali)

Baza to krótki GR z 93 roku po modyfikacji czy m. in z dodatkową chłodnicą oleju, RD28T

Cel to średni potworek czy ani stwór jeżdżacy na lawecie na mega rajdy ani pojazd służący do codziennych dojazdów do pracy czy na zakupy -

coś pomiędzy nimi, do zabawy w terenie ale też z możliwością przetoczenia się tych powiedzmy 200 km na jakiś rajd z ekonomiczną prędkością rzedu 80-90km/h

opony w zakresie 33-35 " MTki , możliwe, że nalewki w stylu simexów (jaka szerokość żeby nie tonął ? czy wymagane są dodatkowe dystanse żeby szerokie opony się mieściły ? , felgi to standardowe stalówki)

jaki lift ? czyli jak to zrobić dobrze za pierwszym razem - po kolei, jakie opony beda odpowiednie do tego auta w teren w związku z tym jaki lift dobrać, ew gdzie podciąć, no i kolejna kwestia czy przy tym lifcie już szukać tulei mimośrodowych i zestawów do obniżania skrzyni ? (wpadł mi w oko trail master + 60 mm)

temat jest rozwojowy ;) kolejne pytania na pewno się pojawią
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Pit-Bull
Posty: 556
Rejestracja: wt maja 31, 2005 6:15 pm
Lokalizacja: Powsinoga

Post autor: Pit-Bull » ndz mar 11, 2007 2:39 pm

O Kolego takie rzeczy to tylko w Erze :)21


A tak poważnie bardzo dużo sprzecznych założeń . Może poczytaj na forum w różnych tematach . Zmoty , patrole , opony , wyciągarki i inne . Tam powinieneś znależć inspirację . Przeczytaj też jakieś opisy z off-road,u np. SEMAK . I próbuj zadać krótsze i bardziej konkretne pytanie .
FIGHT NO MORE
To nie prawda co Ci mówiła mama, że przemoc nie rozwiązuje problemów.








www.pitbull4x4.pl

koko
 
 
Posty: 131
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: koko » ndz mar 11, 2007 7:20 pm

siemexy i tak beda tonać pod cieżarem grata :) zalezy wszystko
czy to ma byc auto do extremy czy do wyczynu....
czy chcecie ingerowac z mase i wycinac cos z niego czy nie...
ogolnie to nie ma sensu za wysoko go liftowac wystarcza sprezyny +40-60 cm i buda na kołki
wiele pytan ale i wiele niewiadomych

Awatar użytkownika
andysz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 6:08 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: andysz » ndz mar 11, 2007 8:19 pm

Ja niedawno przerabiałem długiego. Lift 100mm na sprężynach (900zł), amortyzatory trail master, opony GY Wrangler 33x12,5 weszły bez problemu auto prowadzi się wyczuwalnie gorzej ale nie ma tragedii bez problemu prędkość w granicy 100km/h bez wzrostu adrenaliny jest osiągalna. Generalnie jak zakładam zimówki w rozmiarze 31x10,5 jest dużo lepiej, mniej buja. 35 bym nie zakładał bez zmiany przełożen w mostach, gdyż już na 33 wyczuwalne jest zmniejszenie przyspieszenia auta i tak jak wspominałem wyższe gumy większe bujanie więc na kartoflach rozmiaru 35 moim zdaniem ciężko by się jeździło. Jak wstawisz 33 to odrazu wywal oryginalne plastiki i wstaw gumowe osłony z pasa transmisyjnego. Jakbyś chciał się zapytać o szczegóły to daj znać mogę dać Ci namiar na ludziw Lublinie, którzy mi to zrobili za przystępne pieniążki i przedewszystkim znają się na robocie.

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: motamy średniego potworka - GRata - komentarze mile widz

Post autor: pyntront » ndz mar 11, 2007 8:22 pm

gkozi pisze: jaki lift ? czyli jak to zrobić dobrze za pierwszym razem
Jak raz a dobrze około 50-60 mm to OME HD + Koni Raid, dziękuję, proszę, dowidzenia.
Ceny nie znam, ale w zakładowym sklepiku ZTCP to jest wszystko.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz mar 11, 2007 11:11 pm

myślę, że waga raczej będzie w okolicach tych 2 ton, nawet jak cos się podetnie [dla poprawienia kątów np.] to i tak dodatkowy szpej załatwi sprawę - raczej realnie trzeba liczyć 2000-2200 kg

co do opon... może zapytam inaczej - jaka jest średnia na forum, załóżmy przy 33" jaka szeroka jest opona ? (i ewentualne uwagi np. mam taką szerokość ale wg mnie powinna być szersza, wyższa)

co do odsadzenia felgi czy też dystansów naprawdę nie mam pojęcia czy robicie to żeby poprawić zachowanie samochodu na trawersach czy tez właśnie ze względu na szerokość stosowanych opon

widzę w sklepiku zestaw trail mastera z jakimiś blachami do obniżania skrzyni +60mm , czy w tak podniesione autko wejdą 33" bez podcinania, a potem po ewentualnym podcięciu wejdzie coś większego?

czy przy 60mm liftu juz stosować tuleje mimośrodowe czy jeszcze nie?


nie mam ambicji sportowych (przynajmniej na razie) - autko ma dawać radochę z jazdy w terenie - chodzi o to żeby przy kolejnych modyfikacjach nie wejść w jakaś ślepa uliczkę
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn mar 12, 2007 12:25 pm

gkozi - daj sobie z tym spokoj. Sorry ale nie masz zbytniego pojecia na temat samodzielnego motania, do tego nie za bardzow wiesz czego chcesz, co ci jest potrzebne a co nie.
Pojezdzij autem, popatrz i naucz sie co ci jest potrzebne potem motaj.

Nie zeby to bylo personalnie do Ciebie ale najbardziej mnie wkurza sytuacja jaka sie teraz wytworzyla. Kazdy musi miec GRa, mega kolka, blokady, wiche ze dwa i jeszcze kupe szpeja, a i tak mu nic to nie da, bo nie umie obslugiwac tego urzadzenia. I potem sa takie sytuacje ze koles startuje oczywiscie w turystycznej klasie GRem na 35'' i i tak jest objezdzany przez seryjna Suzuke.

Po ki ch... budowac cos czym i tak sie nie umie jezdzic i nigdy sie nie nauczy bo zanim sie nauczy, to mu sie albo znudzi, albo juz ma nowa wizje, kolejna jeszcze bardziej niedorzeczna.

Jezdzijcie ludzie i uczcie sie, bo na to nigdy nie jest za pozno, a nie budujcie pomnikow i syfow do lansow ile mam kasy i jak wyrywam laski na fure pod dyskoteka !!
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn mar 12, 2007 2:58 pm

taa ...


no to po kolei

mam LC95, seryjną, lajtowe jazdy w terenie, zakładam ATki, podnoszę minimalnie zawieszenie, dochodzą jakieś tam osłonki podwozia żeby nie było stresu, jakiś lajtowy rajdzik, jazdy po okolicy, po czołgówce, kałuże czasem przerażają a nie ma odwrotu - podoba się ... ale autko za nowe do ciorania po terenie, rysy na karoserii bolą, boję się o silnik, i o to jak bedę dojeżdżał do pracy w razie czego, więc rozglądam się za czymś mniej elektronicznym, tańszym i w miarę odpornym, no i pada na GRa ,
nie moja wina że inni też mają takie pomysły, może sobie GR czymś na to zasłużył a może nie


nie mam pojęcia na temat samodzielnego motania, przynajmniej w praktyce - dlatego pytam, zakładam, że z gotowym zestawem zawieszenia sobie poradze[powiedzmy jak znajdę zaprzyjaźniony warsztat]
wiem jak chcę jeździć [ale to oczywiście może ulec zmianie], natomiast nie mam praktyki na patrolu więc nie potrafię ocenić jakie opony są dla niego dobre,
sugerujesz, żebym teraz wymienił istniejące dobite zawieszenie na fabryczne, może jakieś gumy zawieszenia też do wymiany, założył MTki (albo ATki) w standardowym rozmiarze, pojeździł, stwierdził, że coś nie za bardzo jeździ, postanowił założyć większe opony, potem okazuje się że zawieszenie za niskie i się nie mieszczą, czyli znowu wymiana zawieszenia itd. ?? no to by chyba nie było mądre

jest forum to pytam jakie opony , przy jakim zawieszeniu jak się sprawdzają, żeby nie powielać błędów innych , zdaję sobie sprawę że auto ciężkie więc ma swoje ograniczenia w terenie i dobór opon to kluczowa sprawa


(niestety nie mam tego luksusu żeby sobie pojeździć samochodami kolegów i zobaczyć co mi pasuje)

mogę też nic nie robić i jeździć ale to już przerabiałem - wiem jak zachowuje się drogowa opona w błocie - nie podoba mi się to, wiem jakie sa ograniczenia prześwitu - też mi się już zdarzało przytrzeć czy uderzyć na szczęście bezawaryjnie, woda na masce to też nie za miły widok w seryjnym samochodzie

powiedziałbym, że fazę "niemowlęcą" mam juz za soba, teraz czas na dzieciństwo z mnóstwem zabawy, a do dorosłości ze startowaniem w poważnych rajdach specjalnie mi się nie śpieszy
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn mar 12, 2007 9:13 pm

To zrob tak. Podnies auto o +2'', zaloz 33'' MT i to Ci wystarczy. Pojezdzij w teren, zobacz co sie dzieje i jak auto sie zachowuje. Naucz sie go poprostu. Jak to zrobisz, nie raz objedziesz tych na 35''.

Jak dojdziesz do wniosku ze potzrbujesz wiecej, ale nie dlatego ze inni maja wiecej tylko dlatego ze twoje zapatrywania na teren sie zmienily, zbudojesz zmote, albo przerobisz syfa za 2-3 lata na potwora. I juz wtedy nie bedziesz sie pytal co zrobic zeby polepszyc auto. Bedziesz to poprostu wiedzial.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pn mar 12, 2007 9:27 pm

Marcin-Kraków pisze:............... Bedziesz to poprostu wiedzial.
:)2 w 100% sie zgadzam , gotowy kit i zaprzyjazniony warsztat nic tu nie zmienia -bo niestety trzeba wiedziec co i po co i z jakich przyczyn ,wzglednie co ma nam to dac
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn mar 12, 2007 10:10 pm

no widzisz ... to prawie to o co pytałem

2" liftu to nieomal 60 mm

oponki 33" - oki, pytanie jaka szerokość będzie odpowiednia dla auta ważącego 2200 kg i tu naprawdę licze na doświadczenia kolegów z forum - nie sposób tego sprawdzić nawet za pomoca jednorazowej jazdy testowej

jazda będzie także po piasku a wiadomo jak w tej sytuacji kopią MTki

bieżnik typu simex [myślę, że na początek jakaś nalewka po taniości]

no i jeszcze jedno ważne pytanie [nie wiem czy odpowiedź jest jednoznaczna] czy przy tym 2" lifcie już myśleć o tulejach mimośrodowych czy jeszcze nie trzeba
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn mar 12, 2007 10:15 pm

większość co jeździ na 33" , ma szerokość 12,5" i do tej masy jest ok. Ja mam tak w k160 i może być.

ostatnio na allegro widziałem nalewki simexowate o szerokości 315, czyli około 12" :D tylko cena to coś chyba 640zł za sztukę
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn mar 12, 2007 10:18 pm

Jak po piaskach chcesz jezdzic to olej Simexo podobne. Zwykly MT bardziej uniwersalny. Wybor niewielki. Albo 10,5 albo 12,5 szerokosci.
Jezdzilem i na takich i na takich. Zostalem przy 10,5 ze wzgledu na asfalt i ciut mniejsze opory.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn mar 12, 2007 10:22 pm

ok, robi sie konkretnie fajnie


jeszcze jedno pytanie - 33" x 12,5 " wchodzi przy 2" lifcie bez podcinania i bez dodatkowego odsadzania felgi ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn mar 12, 2007 10:24 pm

tak

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pn mar 12, 2007 10:46 pm

i tu znowu kłania sie praktyka

do masy i wielkosci trola i jazdy w terenie to 12,5 X

do jazdy na asfalt i czasem teren wystarczy 10,5 X

35 bez zmiany przełozen według mnie nie ma sensu , 33 mysle ze oki

na 31 tez daje rade w terenie ................................miejskim :)21
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn mar 12, 2007 11:12 pm

jeszcze jedno pytanie - na standardowe stalowe felgi nissana da się założyć 33" x 12,5 " ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn mar 12, 2007 11:17 pm

+ AND + pisze:35 bez zmiany przełozen według mnie nie ma sensu
nie przesadzaj... robi dobrze...
gkozi pisze: czy przy tym 2" lifcie już myśleć o tulejach mimośrodowych czy jeszcze nie trzeba
nie trzeba...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt mar 13, 2007 12:46 am

Miskiller pisze:
+ AND + pisze:35 bez zmiany przełozen według mnie nie ma sensu
nie przesadzaj... robi dobrze...
nie twierdze ze robi zle -tylko ze to ze taka oponka miesza juz przełozenia i według mnie przydało by sie do kompletu zmienic przełozenia
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt mar 13, 2007 1:10 am

gkozi pisze:
no i jeszcze jedno ważne pytanie [nie wiem czy odpowiedź jest jednoznaczna] czy przy tym 2" lifcie już myśleć o tulejach mimośrodowych czy jeszcze nie trzeba
trzeba, nie trzeba .nalezy

pomysl jak sie kładzie most razem z wahachami

(albo uzyj podnosnika i unies auto o owe 5 cm (+2) izobacz co sie dzieje z mostem i jaki jest kont wyprzedzenia zwrotnicy przed i po

ale tak naprawde jestes blisko prawdy '' [nie wiem czy odpowiedź jest jednoznaczna]'' - mozna to zrobic fachowo i na skróty :wink:

ot najwyzej kierownica nie bedzie somoczynnie odbijała , gorzej bedzie sie prowadzic przy wiekszej predkosci , moze oponki bedzie scinac :roll:
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt mar 13, 2007 1:12 am

gkozi pisze:jeszcze jedno pytanie - na standardowe stalowe felgi nissana da się założyć 33" x 12,5 " ?
a stalówki nie beda zbyt waskie ??
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt mar 13, 2007 1:43 pm

Przy +2'' nie trzeba mimosrodow. Kat wyprzedzenia zwrotnicy jest akcepowalny.

Opona o szerokosci 10,5 moim zdaniem nie wiele rozni sie z 12,5 w zachowaniu w terenie. To oczywiscie zalezy jaki teren. Na skalach to co innego niz na piasku, asfalt a glegokie bloto to tez co innego. Nie ma uniwersum.
Wiecej osob zaklada 12,5 i ta opona jest tansza, bardziej popularna, to tez nie jest bez znaczenia. Ja zalorzylem 10,5 z zamyslem, ze to bedzie auto bardziej na dalsze jazdy.

Tak naprawde nie ma co dramatyzowac. Czy 10,5 czy 12,5 (np. BFG MT) nie bedzie miec takiego znaczenia jak typ bieznika i jego stan.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » wt mar 13, 2007 2:56 pm

Marcin-Kraków pisze: Tak naprawde nie ma co dramatyzowac. Czy 10,5 czy 12,5 (np. BFG MT) nie bedzie miec takiego znaczenia jak typ bieznika i jego stan.
Najpopularniejszy AT'ek czyli BFG nie wystepuje w rozmiarze 33x10,5, a szkoda, bo taki bym wybral. Mam 33x12,5 AT i jest odczuwalnie gorzej na koleinach, niz bylo na 33x10,5 MT. Za to w zimie na sliskim na AT jest o niebo lepiej, niz bylo na MT, co nie znaczy, ze nie da sie jezdzic na MT caly rok. Gdybym mial ponownie wybierac, wybralbym 33x10,5 MT.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt mar 13, 2007 3:13 pm

pyntront pisze:Gdybym mial ponownie wybierac, wybralbym 33x10,5 MT.
Hehehe, a widzisz :)21 Nie powiem, a nie mowilem.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » wt mar 13, 2007 3:56 pm

Marcin-Kraków pisze: Hehehe, a widzisz :)21 Nie powiem, a nie mowilem.
:)20 bla bla bla

Pocieszam sie, ze nie ja jedyny place frycowe, z tego co widze na forum, to napalencow po poczatkowej euforii zwiazanej z nabyciem syfa obecnie zszokowanych kosztami zwiazanymi z motaniem go, jest coraz wiecej. Tylko oni jeszcze wierza, ze da sie szybko tanio i dobrze... A potem ani kasy w portfelu, ani syfa sprawnego, ani czasu na upalanie, i takie to oszczednosci...
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości