DIFF LOCK

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
bartek_MX_1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 12:53 pm
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

DIFF LOCK

Post autor: bartek_MX_1 » wt kwie 03, 2007 1:27 pm

witam,
ostatnio zrobiłem sobie daleki i szybki wypad na weekend do austrii. (Y61 2006) i w trakcie jazdy, po przejechaniu jakiś 400 km przy średniej prędkości 120 km/h (max podciskałem 150-160) zapaliła mi się kontrolka DIFF LOCK i oprócz tego migała kontrolka ABS. po jakimś czasie włączył mi się sygnał dzwiękowy. potem kontrolka czasami się wyłączała i znowu załączała. z przełącznikiem DIFF LOCK nic nie robiłem więc nie wiem czy to jakieś zwarcie czy co innego. jeśli ktoś miał podobne doświadczenia albo wie o co tu chodzi prosze o kontakt.

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Re: DIFF LOCK

Post autor: JackY61 » wt kwie 03, 2007 7:17 pm

bartek_MX_1 pisze:witam,
ostatnio zrobiłem sobie daleki i szybki wypad na weekend do austrii. (Y61 2006) i w trakcie jazdy, po przejechaniu jakiś 400 km przy średniej prędkości 120 km/h (max podciskałem 150-160) zapaliła mi się kontrolka DIFF LOCK i oprócz tego migała kontrolka ABS. po jakimś czasie włączył mi się sygnał dzwiękowy. potem kontrolka czasami się wyłączała i znowu załączała. z przełącznikiem DIFF LOCK nic nie robiłem więc nie wiem czy to jakieś zwarcie czy co innego. jeśli ktoś miał podobne doświadczenia albo wie o co tu chodzi prosze o kontakt.
prawdapodobnie uszkodzona czujka blokady w moscie. Mi juz ja z 4 razy wymieniali. Wejdz pod samochod i odlacz na probe kostke na kablu biegnacym od czujki. Jesli problem zniknie to bedzie wlasnie to.

Awatar użytkownika
bartek_MX_1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 12:53 pm
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: bartek_MX_1 » śr kwie 04, 2007 12:56 pm

sprawdzę to. dzięki.

Awatar użytkownika
bartek_MX_1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 12:53 pm
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: bartek_MX_1 » śr kwie 04, 2007 12:58 pm

tak trochę z innej beczki. jesli zrobie lifting o jakieś 5 cm to czy komfort jazdy przy duzych prędkościach będzie podobny jak przy seryjnym zawieszeniu, oponach i felgach, tzn. czy samochód będzie sie prowadził tak stabilnie jak w tej chwili czy będzie może bujał się za dużo. myśle o OME.

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » śr kwie 04, 2007 6:58 pm

bartek_MX_1 pisze:tak trochę z innej beczki. jesli zrobie lifting o jakieś 5 cm to czy komfort jazdy przy duzych prędkościach będzie podobny jak przy seryjnym zawieszeniu, oponach i felgach, tzn. czy samochód będzie sie prowadził tak stabilnie jak w tej chwili czy będzie może bujał się za dużo. myśle o OME.
w zestawie :
-opony 35''
-sprezyny OME HD +2''
-amortyzatory OME
-1,5cm dystanse (niestety trzeba bylo wlozyc)
nie odczuwam bujania. jednak musisz wziasc pod uwage, ze ja seryjnym patrolem to moze miesiac jezdzilem i tak naprawde juz nie pamietam jak bylo na poczatku.
Wg mnie roznicy w takim zestawie, w stosunku do oryginalu, nie ma.

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » śr kwie 04, 2007 7:01 pm

A jesli chodzi o czujki wlaczonej blokady w moscie to na moje pytanie "czy to tak zawsze bedzie sie psuc" facet odpowiedzial cos w stylu "ten typ widocznie tak ma" :D

A tak wogole, to glupoty gadam. Masz auto na gwarancji, wiec jedziesz do ASO i Ci wymieniaja. Powiedz im tylko, zeby zaczeli od tej czujki bo jeszcze gotowi pol dnia sprawdzac czemu to sie zapala :D

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr kwie 04, 2007 7:33 pm

taa ja dzięki czujnikowi położenia zawieszenia w disco mam całą nową wiązkę elektryczną :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr kwie 04, 2007 7:34 pm

chciało im sie wymieniać w ASO ? :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » śr kwie 04, 2007 7:37 pm

N2O pisze:chciało im sie wymieniać w ASO ? :)21
chciec pewnie im sie nie chcialo, ale przynajmniej mudder kable ma nowe haha

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » śr kwie 04, 2007 8:45 pm

bartek_MX_1 pisze: czy komfort jazdy przy duzych prędkościach będzie podobny jak przy seryjnym zawieszeniu, oponach i felgach, tzn. czy samochód będzie sie prowadził tak stabilnie jak w tej chwili czy będzie może bujał się za dużo. myśle o OME.
Mój jest stabilniejszy po lifcie
Jest to kwestia dobrania sprężyn i amorków :wink:
Mój też chodzi na OME , rewelacja :)2
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Wojan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw sty 25, 2007 8:47 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Wojan » sob kwie 07, 2007 2:30 pm

miałem ten problem jakieś 2tyg temu jechałem na okęcie trasa zapchana więc jak mogłem dawałem ile dało. Przed Warszawą miga Diff potem na stałe i jeszcze przy przekroczeniu 20 gong. Dzwonię do ASO a oni poradzili żeby zawołać ASSISTANCE na lawetę (a tu do odlotu jakieś 2h i jeszcze stooolica do przejechania) dojachałem, postawiłem na parkingu.
Poczekał potwór 10dni pod Okęciem i tak się stęsknił że zaponmiał o czujce Diff i jest ok. (jak zapne to miga ale tylko wtedy).

Widać z Parchem jak z kobitą :) tylko więcej żłopie

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » sob kwie 07, 2007 7:08 pm

Wojan pisze:miałem ten problem jakieś 2tyg temu jechałem na okęcie trasa zapchana więc jak mogłem dawałem ile dało. Przed Warszawą miga Diff potem na stałe i jeszcze przy przekroczeniu 20 gong. Dzwonię do ASO a oni poradzili żeby zawołać ASSISTANCE na lawetę
z tego co wiem (jesli sie myle to prosze poprawic), nie ma mechanicznej mozliwosci by blokada sie zalaczyla gdy jedziesz 2x4.

Wojan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw sty 25, 2007 8:47 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Wojan » ndz kwie 08, 2007 12:18 am

się nie załączyła tylko coś się s...ło z kontrolką.
pomimo przekręconego pokrętła na off świeciły sie kontrolki i hałasował gong, choć faktycznie było 2H i napewno nie był tył zblokowany.
Zrobiłem nawet próbę (w celu odłączenia) na stacji. zapięłem 4LO i pojeżdziłem w kółko (wówczas zblkowował) pomimo że pokrętło było w dalszym ciągu off. Po przełączneiu na 2H kontroka i gong w dalszym ciągu dawały znać tylko (napęd normalny jaby nigdy nic) ale ten gong jeszcze dziś mi w głowie dzwoni :). Przełączanie pokrętłem nic nie dawało (tak jakby w samym pokrętle było zwarcie)
Szkoda że nie ma trzeciej wajhy do mechanicznego blokowania dyfra (mam takie cudo w wietnicy) tam co prawda trzeba aby włączyć i wyłączyć blokadę potrzeba chłopa ze 100kg, a nie jakiś pstryczek-elektryczek :))

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » ndz kwie 08, 2007 12:21 am

Wojan pisze: Zrobiłem nawet próbę (w celu odłączenia) na stacji. zapięłem 4LO i pojeżdziłem w kółko (wówczas zblkowował) pomimo że pokrętło było w dalszym ciągu off.
:o
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » ndz kwie 08, 2007 2:18 pm

JackY61 pisze: z tego co wiem (jesli sie myle to prosze poprawic), nie ma mechanicznej mozliwosci by blokada sie zalaczyla gdy jedziesz 2x4.
hmm, kiedys cofajac jednym kolem wpadlem w wykop fundamentu pod plot, bez zalczonego przodu
zapialem blokade i bez problemu wyjechal... ale to w Y60... nie wiem, moze w Y61 cos sie zmienilo...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » ndz kwie 08, 2007 7:58 pm

Wojan pisze:się nie załączyła tylko coś się s...ło z kontrolką.
pomimo przekręconego pokrętła na off świeciły sie kontrolki i hałasował gong, choć faktycznie było 2H i napewno nie był tył zblokowany.
dokladnie, ale to jeszcze nie powod by assistance wolac :)
Wojan pisze: Zrobiłem nawet próbę (w celu odłączenia) na stacji. zapięłem 4LO i pojeżdziłem w kółko (wówczas zblkowował) pomimo że pokrętło było w dalszym ciągu off. Po przełączneiu na 2H kontroka i gong w dalszym ciągu dawały znać tylko (napęd normalny jaby nigdy nic) ale ten gong jeszcze dziś mi w głowie dzwoni :). Przełączanie pokrętłem nic nie dawało (tak jakby w samym pokrętle było zwarcie)
typowy objaw walnietej czujki blokady w moscie
u mnie sie to dzieje glownie w momencie dluzszego brodzenia w glebszej wodzie, a pierwszy raz stalo sie to podczas ulewnej pogody

Awatar użytkownika
bartek_MX_1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 12:53 pm
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: bartek_MX_1 » pn kwie 09, 2007 1:13 pm

a u mnie permanentnie załącza się to i daje Gong przy dłuższym okresie szybszej jazdy. musz z tym pojecha ć do ASO ale nie mam kiedy

Wojan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw sty 25, 2007 8:47 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Wojan » pn kwie 09, 2007 2:38 pm

bartek_MX_1 pisze:przy dłuższym okresie szybszej jazdy. musz z tym pojecha ć do ASO ale nie mam kiedy
Dokładnie tak końcówka była pod 150km/h (aż mi go żal).

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn kwie 09, 2007 6:05 pm

bartek_MX_1 pisze: lifting
chyba lift...

to duza roznica :)21

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn kwie 09, 2007 7:27 pm

LR_Olek pisze:
bartek_MX_1 pisze: lifting
chyba lift...

to duza roznica :)21
po liftingu i z gongiem :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » pn kwie 09, 2007 7:36 pm

mudder pisze: po liftingu i z gongiem :)21
zazdrosnik :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn kwie 09, 2007 7:59 pm

mudder pisze:
LR_Olek pisze:
bartek_MX_1 pisze: lifting
chyba lift...

to duza roznica :)21
po liftingu i z gongiem :)21
gong z kukulka?

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » pn kwie 09, 2007 8:10 pm

LR_Olek pisze:
mudder pisze:
LR_Olek pisze: chyba lift...

to duza roznica :)21
po liftingu i z gongiem :)21
gong z kukulka?
z kukulka...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn kwie 09, 2007 8:26 pm

aha :)2

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » pn kwie 09, 2007 8:27 pm

w takim razie wszystko wiadomo

to kukulka czujnik uszkadza :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości