Strona 1 z 3

DIFF LOCK

: wt kwie 03, 2007 1:27 pm
autor: bartek_MX_1
witam,
ostatnio zrobiłem sobie daleki i szybki wypad na weekend do austrii. (Y61 2006) i w trakcie jazdy, po przejechaniu jakiś 400 km przy średniej prędkości 120 km/h (max podciskałem 150-160) zapaliła mi się kontrolka DIFF LOCK i oprócz tego migała kontrolka ABS. po jakimś czasie włączył mi się sygnał dzwiękowy. potem kontrolka czasami się wyłączała i znowu załączała. z przełącznikiem DIFF LOCK nic nie robiłem więc nie wiem czy to jakieś zwarcie czy co innego. jeśli ktoś miał podobne doświadczenia albo wie o co tu chodzi prosze o kontakt.

Re: DIFF LOCK

: wt kwie 03, 2007 7:17 pm
autor: JackY61
bartek_MX_1 pisze:witam,
ostatnio zrobiłem sobie daleki i szybki wypad na weekend do austrii. (Y61 2006) i w trakcie jazdy, po przejechaniu jakiś 400 km przy średniej prędkości 120 km/h (max podciskałem 150-160) zapaliła mi się kontrolka DIFF LOCK i oprócz tego migała kontrolka ABS. po jakimś czasie włączył mi się sygnał dzwiękowy. potem kontrolka czasami się wyłączała i znowu załączała. z przełącznikiem DIFF LOCK nic nie robiłem więc nie wiem czy to jakieś zwarcie czy co innego. jeśli ktoś miał podobne doświadczenia albo wie o co tu chodzi prosze o kontakt.
prawdapodobnie uszkodzona czujka blokady w moscie. Mi juz ja z 4 razy wymieniali. Wejdz pod samochod i odlacz na probe kostke na kablu biegnacym od czujki. Jesli problem zniknie to bedzie wlasnie to.

: śr kwie 04, 2007 12:56 pm
autor: bartek_MX_1
sprawdzę to. dzięki.

: śr kwie 04, 2007 12:58 pm
autor: bartek_MX_1
tak trochę z innej beczki. jesli zrobie lifting o jakieś 5 cm to czy komfort jazdy przy duzych prędkościach będzie podobny jak przy seryjnym zawieszeniu, oponach i felgach, tzn. czy samochód będzie sie prowadził tak stabilnie jak w tej chwili czy będzie może bujał się za dużo. myśle o OME.

: śr kwie 04, 2007 6:58 pm
autor: JackY61
bartek_MX_1 pisze:tak trochę z innej beczki. jesli zrobie lifting o jakieś 5 cm to czy komfort jazdy przy duzych prędkościach będzie podobny jak przy seryjnym zawieszeniu, oponach i felgach, tzn. czy samochód będzie sie prowadził tak stabilnie jak w tej chwili czy będzie może bujał się za dużo. myśle o OME.
w zestawie :
-opony 35''
-sprezyny OME HD +2''
-amortyzatory OME
-1,5cm dystanse (niestety trzeba bylo wlozyc)
nie odczuwam bujania. jednak musisz wziasc pod uwage, ze ja seryjnym patrolem to moze miesiac jezdzilem i tak naprawde juz nie pamietam jak bylo na poczatku.
Wg mnie roznicy w takim zestawie, w stosunku do oryginalu, nie ma.

: śr kwie 04, 2007 7:01 pm
autor: JackY61
A jesli chodzi o czujki wlaczonej blokady w moscie to na moje pytanie "czy to tak zawsze bedzie sie psuc" facet odpowiedzial cos w stylu "ten typ widocznie tak ma" :D

A tak wogole, to glupoty gadam. Masz auto na gwarancji, wiec jedziesz do ASO i Ci wymieniaja. Powiedz im tylko, zeby zaczeli od tej czujki bo jeszcze gotowi pol dnia sprawdzac czemu to sie zapala :D

: śr kwie 04, 2007 7:33 pm
autor: mudder
taa ja dzięki czujnikowi położenia zawieszenia w disco mam całą nową wiązkę elektryczną :)21

: śr kwie 04, 2007 7:34 pm
autor: N2O
chciało im sie wymieniać w ASO ? :)21

: śr kwie 04, 2007 7:37 pm
autor: JackY61
N2O pisze:chciało im sie wymieniać w ASO ? :)21
chciec pewnie im sie nie chcialo, ale przynajmniej mudder kable ma nowe haha

: śr kwie 04, 2007 8:45 pm
autor: Igor V8
bartek_MX_1 pisze: czy komfort jazdy przy duzych prędkościach będzie podobny jak przy seryjnym zawieszeniu, oponach i felgach, tzn. czy samochód będzie sie prowadził tak stabilnie jak w tej chwili czy będzie może bujał się za dużo. myśle o OME.
Mój jest stabilniejszy po lifcie
Jest to kwestia dobrania sprężyn i amorków :wink:
Mój też chodzi na OME , rewelacja :)2

: sob kwie 07, 2007 2:30 pm
autor: Wojan
miałem ten problem jakieś 2tyg temu jechałem na okęcie trasa zapchana więc jak mogłem dawałem ile dało. Przed Warszawą miga Diff potem na stałe i jeszcze przy przekroczeniu 20 gong. Dzwonię do ASO a oni poradzili żeby zawołać ASSISTANCE na lawetę (a tu do odlotu jakieś 2h i jeszcze stooolica do przejechania) dojachałem, postawiłem na parkingu.
Poczekał potwór 10dni pod Okęciem i tak się stęsknił że zaponmiał o czujce Diff i jest ok. (jak zapne to miga ale tylko wtedy).

Widać z Parchem jak z kobitą :) tylko więcej żłopie

: sob kwie 07, 2007 7:08 pm
autor: JackY61
Wojan pisze:miałem ten problem jakieś 2tyg temu jechałem na okęcie trasa zapchana więc jak mogłem dawałem ile dało. Przed Warszawą miga Diff potem na stałe i jeszcze przy przekroczeniu 20 gong. Dzwonię do ASO a oni poradzili żeby zawołać ASSISTANCE na lawetę
z tego co wiem (jesli sie myle to prosze poprawic), nie ma mechanicznej mozliwosci by blokada sie zalaczyla gdy jedziesz 2x4.

: ndz kwie 08, 2007 12:18 am
autor: Wojan
się nie załączyła tylko coś się s...ło z kontrolką.
pomimo przekręconego pokrętła na off świeciły sie kontrolki i hałasował gong, choć faktycznie było 2H i napewno nie był tył zblokowany.
Zrobiłem nawet próbę (w celu odłączenia) na stacji. zapięłem 4LO i pojeżdziłem w kółko (wówczas zblkowował) pomimo że pokrętło było w dalszym ciągu off. Po przełączneiu na 2H kontroka i gong w dalszym ciągu dawały znać tylko (napęd normalny jaby nigdy nic) ale ten gong jeszcze dziś mi w głowie dzwoni :). Przełączanie pokrętłem nic nie dawało (tak jakby w samym pokrętle było zwarcie)
Szkoda że nie ma trzeciej wajhy do mechanicznego blokowania dyfra (mam takie cudo w wietnicy) tam co prawda trzeba aby włączyć i wyłączyć blokadę potrzeba chłopa ze 100kg, a nie jakiś pstryczek-elektryczek :))

: ndz kwie 08, 2007 12:21 am
autor: Igor V8
Wojan pisze: Zrobiłem nawet próbę (w celu odłączenia) na stacji. zapięłem 4LO i pojeżdziłem w kółko (wówczas zblkowował) pomimo że pokrętło było w dalszym ciągu off.
:o

: ndz kwie 08, 2007 2:18 pm
autor: reeb
JackY61 pisze: z tego co wiem (jesli sie myle to prosze poprawic), nie ma mechanicznej mozliwosci by blokada sie zalaczyla gdy jedziesz 2x4.
hmm, kiedys cofajac jednym kolem wpadlem w wykop fundamentu pod plot, bez zalczonego przodu
zapialem blokade i bez problemu wyjechal... ale to w Y60... nie wiem, moze w Y61 cos sie zmienilo...

: ndz kwie 08, 2007 7:58 pm
autor: JackY61
Wojan pisze:się nie załączyła tylko coś się s...ło z kontrolką.
pomimo przekręconego pokrętła na off świeciły sie kontrolki i hałasował gong, choć faktycznie było 2H i napewno nie był tył zblokowany.
dokladnie, ale to jeszcze nie powod by assistance wolac :)
Wojan pisze: Zrobiłem nawet próbę (w celu odłączenia) na stacji. zapięłem 4LO i pojeżdziłem w kółko (wówczas zblkowował) pomimo że pokrętło było w dalszym ciągu off. Po przełączneiu na 2H kontroka i gong w dalszym ciągu dawały znać tylko (napęd normalny jaby nigdy nic) ale ten gong jeszcze dziś mi w głowie dzwoni :). Przełączanie pokrętłem nic nie dawało (tak jakby w samym pokrętle było zwarcie)
typowy objaw walnietej czujki blokady w moscie
u mnie sie to dzieje glownie w momencie dluzszego brodzenia w glebszej wodzie, a pierwszy raz stalo sie to podczas ulewnej pogody

: pn kwie 09, 2007 1:13 pm
autor: bartek_MX_1
a u mnie permanentnie załącza się to i daje Gong przy dłuższym okresie szybszej jazdy. musz z tym pojecha ć do ASO ale nie mam kiedy

: pn kwie 09, 2007 2:38 pm
autor: Wojan
bartek_MX_1 pisze:przy dłuższym okresie szybszej jazdy. musz z tym pojecha ć do ASO ale nie mam kiedy
Dokładnie tak końcówka była pod 150km/h (aż mi go żal).

: pn kwie 09, 2007 6:05 pm
autor: LR_Olek
bartek_MX_1 pisze: lifting
chyba lift...

to duza roznica :)21

: pn kwie 09, 2007 7:27 pm
autor: mudder
LR_Olek pisze:
bartek_MX_1 pisze: lifting
chyba lift...

to duza roznica :)21
po liftingu i z gongiem :)21

: pn kwie 09, 2007 7:36 pm
autor: JackY61
mudder pisze: po liftingu i z gongiem :)21
zazdrosnik :)21

: pn kwie 09, 2007 7:59 pm
autor: LR_Olek
mudder pisze:
LR_Olek pisze:
bartek_MX_1 pisze: lifting
chyba lift...

to duza roznica :)21
po liftingu i z gongiem :)21
gong z kukulka?

: pn kwie 09, 2007 8:10 pm
autor: JackY61
LR_Olek pisze:
mudder pisze:
LR_Olek pisze: chyba lift...

to duza roznica :)21
po liftingu i z gongiem :)21
gong z kukulka?
z kukulka...

: pn kwie 09, 2007 8:26 pm
autor: LR_Olek
aha :)2

: pn kwie 09, 2007 8:27 pm
autor: suziXL
w takim razie wszystko wiadomo

to kukulka czujnik uszkadza :)21