Strona 1 z 1
T1 - stuki w układzie napędowym
: wt maja 22, 2007 2:05 pm
autor: mchstp
Witam,
Od dłuższego czasu obserwuję nasilające się stuki w układzie napędowym, występujące nie tylko przy ruszaniu, ale czasem w czasie jazdy (oczywiście przy przyspieszaniu), przede wszystkim na jedynce i dwójce. Pytanie jest następujące: co? Mechanik po dłuższej chwili poszukiwań stwierdził, że to nie most (jak sądziłem), nie przeguby, tylko skrzynia biegów. Skrzynia była wymieniana, ale na starej objawy były identyczne. Czy ktoś już przerabiał temat?
stuki
: śr maja 23, 2007 10:08 am
autor: zormaj
jesli na poprzedniej tez stukalo - to sie znaczy ze to nie skrzynia - popatrz na cale zawieszenia sa jeszcze drazki reakcyjne - zwlaszcza tylne gumy te podwojne - stabilizator - gumy mocowan moze zawieszenie amortyzatorow,
a co do mostu przodowego to jak jest odpiety czy zapiety - kiedy stuka- przy odpietym napedzie most musi stac walek napedowy stoi i sprzegielka w kolach sie rozpinaja
moze stuka przy zalaczonym napedzie - to wtedy nalezy do sprzegielek looknąć itd opcji troche jest - pisz podumamy ...
Re: stuki
: śr maja 23, 2007 7:49 pm
autor: mchstp
zormaj pisze:jesli na poprzedniej tez stukalo - to sie znaczy ze to nie skrzynia - popatrz na cale zawieszenia sa jeszcze drazki reakcyjne - zwlaszcza tylne gumy te podwojne - stabilizator - gumy mocowan moze zawieszenie amortyzatorow,
Nie wpadłem na to, że to może być zawieszenie - sprawdzę.
zormaj pisze:a co do mostu przodowego to jak jest odpiety czy zapiety - kiedy stuka- przy odpietym napedzie most musi stac walek napedowy stoi i sprzegielka w kolach sie rozpinaja
moze stuka przy zalaczonym napedzie - to wtedy nalezy do sprzegielek looknąć itd opcji troche jest - pisz podumamy ...
Problem występuje przy rozłączonym przodzie. Nie zaobserwowałem go przy 4H i 4L. Może się za mało przyglądałem, ale jeżdzę raczej na czarnym.
Dzisiaj zwróciłem uwagę na jeszcze jeden charakterystyczny objaw - w momencie "walnięcia" przemieszcza się delikatnie dźwignia zmiany biegów do przodu i do tyłu (nie na boki).

: czw maja 24, 2007 11:15 am
autor: ORSON_V6
zobacz kolego wszytkie połączenia gumowe i metalowo gumowe w zawieszeniu szczególnie z tyłu i wtedy byc może będziesz miał odpowiedź. Najlepiej przegladać na tzw. ścieżce tak jak na przeglądzie tam wszystko wyjdzie. Jak są jakieś luzy to będzie je widzać.

: czw maja 24, 2007 12:04 pm
autor: gebels
dokładnie sprawdź gumy z tyłu, dążki wachacze stabilizator itp
a czy czasem stuku niema jak dodasz gwałtownie gazu

: pt maja 25, 2007 11:23 am
autor: mchstp
gebels pisze:
a czy czasem stuku niema jak dodasz gwałtownie gazu

Nie tylko przy gwałtownym dodaniu gazu. Przy ruszaniu, ale również przy płynnym przyspieszaniu.
Re: T1 - stuki w układzie napędowym
: pt maja 25, 2007 2:47 pm
autor: muhha
mchstp pisze:Witam,
Od dłuższego czasu obserwuję nasilające się stuki w układzie napędowym, występujące nie tylko przy ruszaniu, ale czasem w czasie jazdy (oczywiście przy przyspieszaniu), przede wszystkim na jedynce i dwójce. Pytanie jest następujące: co? Mechanik po dłuższej chwili poszukiwań stwierdził, że to nie most (jak sądziłem), nie przeguby, tylko skrzynia biegów. Skrzynia była wymieniana, ale na starej objawy były identyczne. Czy ktoś już przerabiał temat?
normalka, tez to mialem, zawieszka pracuje

Re: T1 - stuki w układzie napędowym
: sob maja 26, 2007 2:54 pm
autor: mchstp
muhha pisze:
normalka, tez to mialem, zawieszka pracuje

Zdiagnozowałeś problem? Mój kolejny pomysł (do sprawdzenia) to poduszki pod silnikiem (skrzynią?). Na ile jest to prawdopodobna przyczyna??
: sob maja 26, 2007 10:39 pm
autor: + AND +
skoro przy przyspieszaniu itp. to sprawdzaj wszystkie tuleje tylnego zawiszenia -nie pamietam jak jest tam zamocowany most ,ale bez wzgledu na to musisz tam miec luzy
: ndz maja 27, 2007 2:32 pm
autor: camo
Sprawdź wał (długi) a dokładnie krzyżak wału.
: czw maja 31, 2007 7:18 pm
autor: Lecho
Ja się podepnę pod temat stuków. Podczas gaszenia silnika słychać kilka stuków, jakby przenoszących się na budę. Poduszki silnika, skrzyni???
Mówię o Y60 RD28. Pozdro Lecho
: pt cze 01, 2007 11:30 am
autor: Marcin-Kraków
Wlez pod auto i popros kogos zeby zgaszil. I nasluchuj. Moze np. wydech ci sie o cos obija

Re: stuki
: pt cze 15, 2007 9:54 pm
autor: mchstp
mchstp pisze:zormaj pisze:jesli na poprzedniej tez stukalo - to sie znaczy ze to nie skrzynia - popatrz na cale zawieszenia sa jeszcze drazki reakcyjne - zwlaszcza tylne gumy te podwojne - stabilizator - gumy mocowan moze zawieszenie amortyzatorow,
Nie wpadłem na to, że to może być zawieszenie - sprawdzę.
Zawieszenie było do

. Gumki z tyłu zmienione na poliuretany. Wymienione łączniki. Z przodu wymienione gumki na poliuretany. Problem występuje nadal, chociaż już rzadziej

.
mchstp pisze:
zormaj pisze:a co do mostu przodowego to jak jest odpiety czy zapiety - kiedy stuka- przy odpietym napedzie most musi stac walek napedowy stoi i sprzegielka w kolach sie rozpinaja
moze stuka przy zalaczonym napedzie - to wtedy nalezy do sprzegielek looknąć itd opcji troche jest - pisz podumamy ...
Problem występuje przy rozłączonym przodzie. Nie zaobserwowałem go przy 4H i 4L. Może się za mało przyglądałem, ale jeżdzę raczej na czarnym.

Przy załączonym 4x4 też czasami hałasuje.

Hałas raczej z tyłu.