Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
Mixiorek
-

- Posty: 142
- Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm
Post
autor: Mixiorek » pn lip 02, 2007 4:01 pm
witam koledzy

powiedzcie mi czy slyszycie roznice pracy wiatraka jak jest zimny a jak zagrzany

Przykladowo majac pol skaly temperatury przy wejsciu na obroty slychac szum

??

u mnie niestety zadnej roznicy nie ma i pewnie zonk siedzi w tym wisku

Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn lip 02, 2007 4:32 pm
obserwują wskaźnik temperatury i mając świadomość sprawngo termostatu możemy wiele powiedzieć o wiskozie
zasadniczo jest słyszalny, opory na nagrzanym są wyczuwalne
-
Mixiorek
-

- Posty: 142
- Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm
Post
autor: Mixiorek » pn lip 02, 2007 6:04 pm
Mroczny pisze:obserwują wskaźnik temperatury i mając świadomość sprawngo termostatu możemy wiele powiedzieć o wiskozie
zasadniczo jest słyszalny, opory na nagrzanym są wyczuwalne
powiem tak jesli chodzi o termostat to chlodnica jest goraca, wiec mysle ze wszytko gra z nim. ale dobrze ze kolego mowisz ze szum jest wyczuwalny

Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)
-
janusz k160
-

- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: janusz k160 » pn lip 02, 2007 8:14 pm
Jeżeli silnik jest nagrzany i obrócisz wiatrak to wisko do wymiany....

-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn lip 02, 2007 9:13 pm
jeśli obrócisz z wyczuwalnym oporem - jest ok
mixiorek - napisz co Cię trapi? jakie masz objawy? Z Twoich postów widzę, że temperatura przekracza połowę skali - to za dużo. Dużo za dużo. Zacznij od sprawdzenia drożności i czystości chłodnicy, potem wywal (dla sprawdzenia) termostat i sprawdź tą wiskozę (wyczuwalny opór ma być na gorącym silniku)
albo kopnij się od speców od chłodnic czy dobrego warsztatu
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pn lip 02, 2007 9:21 pm
Na zimym motorze (tym samym zimnym wisko), podnies maske w gore dla lepszej slyszalnosci, zapal syfa i przytrzymaj mu stale obroty powiedzmy 2200 obr/min.
jezeli jest ok, bedzesz slyszal wyraznie prace wiskozy po czym po jakis paru sekundach (nie zmieniaj obrotow) sie wylaczy. Bardzo wyraznie to slychac.
Wiskoza nie jest 100% blokada wiec nie moze byc tak ze sie jej nie daje obrocic , nawet na cieplo.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn lip 02, 2007 9:25 pm
o ten wyczuwalny opór chodzi
ktoś kiedyś nawet niutony podawał jakie ma sprawne wisko
-
cornetto

- Posty: 417
- Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: cornetto » pn lip 02, 2007 9:32 pm
Sie podłączę....
A jesli wskaźnik temp układa się nieco wyżej od połowy skali przy ostrej jeździe w upalny dzień na autostradzie a przy normalnej spokojnej jeździe wraca poniżej to czego się czepić?
RD28T, '96
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pn lip 02, 2007 9:41 pm
cornetto pisze:Sie podłączę....
A jesli wskaźnik temp układa się nieco wyżej od połowy skali przy ostrej jeździe w upalny dzień na autostradzie a przy normalnej spokojnej jeździe wraca poniżej to czego się czepić?
RD28T, '96
Ty sie juz nie czepiaj

U Ciebie jest dobrze.

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Mixiorek
-

- Posty: 142
- Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm
Post
autor: Mixiorek » pn lip 02, 2007 11:52 pm
Generalnie powiem tak, termostat wymienilem pol roku temu

chlodnica wyglada jak nowa, ktos juz kiedys chyba zmienil, a caly czas trapie to wisko bo mysle ze caly blad wlasnie tkwi w tym niestety...dzisiaj to wysko wyjalem o od strony chlodnicy rdzen byl caly czarny chyba od oleju dlatego mysle ze to chyba tego wina,,,

Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)
-
reeb

- Posty: 1800
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
- Lokalizacja: pYrlandia
Post
autor: reeb » wt lip 03, 2007 8:16 am
Mroczny pisze:o ten wyczuwalny opór chodzi
generalnie temperature mam 'ksiazkowa', ale wisko juz chyba tak nie do konca.
na zimnym jest spory opor i przy kreceniu cos 'cyka', ponadto lopatki chodza praktycznie od
startu silnika,
czyli cos w stylu 'prawie na stale', ale 'prawie' robi roznice

..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
-
vick

- Posty: 305
- Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:35 pm
- Lokalizacja: Radzymin
Post
autor: vick » wt lip 03, 2007 1:37 pm
generalnie temperature mam 'ksiazkowa', ale wisko juz chyba tak nie do konca.
na zimnym jest spory opor i przy kreceniu cos 'cyka', ponadto lopatki chodza praktycznie od
startu silnika,
czyli cos w stylu 'prawie na stale', ale 'prawie' robi roznice
Z tego co się orientuję to wiatrak zawsze bedzie się kręcił niezależnie czy wisko jest nowe czy padnięte. Ono ma wewnętrzny opór i dlatego się kręci tyle tylko, że z inną prędkością niż wałek na którym jest osadzone. Nawet w starym PF 125 wiatrak się kręcił cały czas, chociaż nie miał wiska tylko wbudowany elektromagnes i zimą aby szybciej się nagrzał to blokowało się wiatrak gumką recepturką łapiąc za łopatkę i jakiś element silnika.
vick W 160
-
Pawełek 1971

- Posty: 374
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Pawełek 1971 » wt lip 03, 2007 1:41 pm
Mixiorek pisze:Generalnie powiem tak, termostat wymienilem pol roku temu

chlodnica wyglada jak nowa, ktos juz kiedys chyba zmienil, a caly czas trapie to wisko bo mysle ze caly blad wlasnie tkwi w tym niestety...dzisiaj to wysko wyjalem o od strony chlodnicy rdzen byl caly czarny chyba od oleju dlatego mysle ze to chyba tego wina,,,

Raczej chyba dziurka w chłodnicy

GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty
-
Mixiorek
-

- Posty: 142
- Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm
Post
autor: Mixiorek » wt lip 03, 2007 5:25 pm
Pawełek 1971 pisze:Mixiorek pisze:Generalnie powiem tak, termostat wymienilem pol roku temu

chlodnica wyglada jak nowa, ktos juz kiedys chyba zmienil, a caly czas trapie to wisko bo mysle ze caly blad wlasnie tkwi w tym niestety...dzisiaj to wysko wyjalem o od strony chlodnicy rdzen byl caly czarny chyba od oleju dlatego mysle ze to chyba tego wina,,,

Raczej chyba dziurka w chłodnicy

raczej nie w chlodnicy bo jest nowa przyjacielu

tylko wyciek wyglada z wiska cale brudne od mazi jakies

pewnie ten magiczny olej wiskostyczny

czy wisko pewnie puste biega

Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)
-
Pawełek 1971

- Posty: 374
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Pawełek 1971 » wt lip 03, 2007 5:56 pm
Jak jest nieszczelność na ośce to szukaj nowe wisko

GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty
-
daniel sto
-

- Posty: 1044
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
- Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23
Post
autor: daniel sto » wt lip 03, 2007 5:58 pm
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"
-
Mixiorek
-

- Posty: 142
- Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm
Post
autor: Mixiorek » wt lip 03, 2007 6:04 pm
czytalem to juz Daniel

Daichatsu ma super bo ma calkowicie rozkrecalne w przeciwnosci do Patrola

ja niestety musze sobie szukac jakies nowe wisko - oczywiscie uzywke dobra

Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » wt lip 03, 2007 9:00 pm
Patrolowe tez niektore sa rozkrecane. Ja np. takie mam

Ale nie wiem czemy jedni maja tak a inni inaczej.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Mixiorek
-

- Posty: 142
- Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm
Post
autor: Mixiorek » wt lip 03, 2007 11:40 pm
Marcin-Kraków pisze:Patrolowe tez niektore sa rozkrecane. Ja np. takie mam

Ale nie wiem czemy jedni maja tak a inni inaczej.
wlasnie wlasnie ja mam problem bo moje nie jest przeznaczone na czynniki pierwsze tylko jest jako calosc

Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » śr lip 04, 2007 6:51 am
Marcin-Kraków pisze: Ale nie wiem czemy jedni maja tak a inni inaczej.
Bo tak ten świat jest skonstruowany, że dzieli się na równych i równiejszych...

Nie mogłem sie powstrzymać od kasztana... sorki

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
Pokemon
-

- Posty: 187
- Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
- Lokalizacja: Graudenz
Post
autor: Pokemon » czw lip 05, 2007 11:13 am
A mógł by ktoś kompetentny raz a konkretnie napisać jakie zakresy temperatur (wskaźnikowe) są bezpieczne dla k260? i mniej więcej przy jakim położeniu wskażówki temp. wody powinno się załączyć wisko tak żeby słyszeć szum.Przemyłem chłodnicę,mam drugie wisko (od rd28ti z 98r) i temp jest milimetr do 2mm poza pierwszą kreską.Maksymalne wychylenie jakie zaobserwowałem to była połowa wskaźnika i było to podczas podjazdu pod górkę w ciepły czerwcowy dzień. Czy przy wskazaniu połowy na wskaźniku temp. wisko nie powino się załaczyć?
-
vick

- Posty: 305
- Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:35 pm
- Lokalizacja: Radzymin
Post
autor: vick » czw lip 05, 2007 12:13 pm
Nie usłyszysz szumu w momencie załanczania bo to nie jest wiatrak elektryczny, który startuje od zera. Wisko kreci się cały czas.
vick W 160
-
Mixiorek
-

- Posty: 142
- Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm
Post
autor: Mixiorek » czw lip 05, 2007 1:34 pm
vick pisze:Nie usłyszysz szumu w momencie załanczania bo to nie jest wiatrak elektryczny, który startuje od zera. Wisko kreci się cały czas.
To sie zgadza...ale przy nagrzanym motorze przy tz przygazowce

uslyszysz szum krecocego sie wiatraka, oczywiscie jesli jesli wisko sprawne

Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)
-
janusz k160
-

- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: janusz k160 » czw lip 05, 2007 6:19 pm
[quote="Mroczny"]jeśli obrócisz z wyczuwalnym oporem - jest ok
Z bardzo wyczuwalnym oporem. Jakby co sprzęgło cierne zrób-papier ścierny złożony na pół , rozkręć wisko, włóż i zakręć. Inny patent-ześrubuj. Wady oby patentów-masz wisko włączone na stałe no i zawsze mogą paść wtedy, gdy potrzebujesz chłodzenia. Wszystko inne też może zdechnąć

Zalety-taniość wykonania i czas-ok.30 min

-
cox
-

- Posty: 230
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 4:16 pm
- Lokalizacja: WADOWICE
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cox » czw lip 05, 2007 11:23 pm
sprawa prosta i nie skomplikowana.
jezdzisz parchem kwadransik w cieply dzien az wskazowka od temperatury przestaje sie podnosic.
potem zatrymujesz sie gasisz motor i czekasz z 5 minut.
uruchamiasz motor i dodajesz tzw. gazu (na biegu jalowym) zeby motor zakrecil powyzej 3000 obr./min.
powinienes slyszec odglos startujacego F-16

jezeli takiego zjawiska nie zaobserwowales to albo zle obserwujesz albo wisko do wymiany
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość