Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Mixiorek » pn lip 02, 2007 4:01 pm

witam koledzy :D powiedzcie mi czy slyszycie roznice pracy wiatraka jak jest zimny a jak zagrzany ?? Przykladowo majac pol skaly temperatury przy wejsciu na obroty slychac szum ???? :cry: u mnie niestety zadnej roznicy nie ma i pewnie zonk siedzi w tym wisku :roll: ??
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lip 02, 2007 4:32 pm

obserwują wskaźnik temperatury i mając świadomość sprawngo termostatu możemy wiele powiedzieć o wiskozie :)21

zasadniczo jest słyszalny, opory na nagrzanym są wyczuwalne

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » pn lip 02, 2007 6:04 pm

Mroczny pisze:obserwują wskaźnik temperatury i mając świadomość sprawngo termostatu możemy wiele powiedzieć o wiskozie :)21

zasadniczo jest słyszalny, opory na nagrzanym są wyczuwalne
powiem tak jesli chodzi o termostat to chlodnica jest goraca, wiec mysle ze wszytko gra z nim. ale dobrze ze kolego mowisz ze szum jest wyczuwalny :)2 :D
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » pn lip 02, 2007 8:14 pm

Jeżeli silnik jest nagrzany i obrócisz wiatrak to wisko do wymiany.... :roll:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lip 02, 2007 9:13 pm

jeśli obrócisz z wyczuwalnym oporem - jest ok :)21

mixiorek - napisz co Cię trapi? jakie masz objawy? Z Twoich postów widzę, że temperatura przekracza połowę skali - to za dużo. Dużo za dużo. Zacznij od sprawdzenia drożności i czystości chłodnicy, potem wywal (dla sprawdzenia) termostat i sprawdź tą wiskozę (wyczuwalny opór ma być na gorącym silniku)

albo kopnij się od speców od chłodnic czy dobrego warsztatu

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn lip 02, 2007 9:21 pm

Na zimym motorze (tym samym zimnym wisko), podnies maske w gore dla lepszej slyszalnosci, zapal syfa i przytrzymaj mu stale obroty powiedzmy 2200 obr/min.
jezeli jest ok, bedzesz slyszal wyraznie prace wiskozy po czym po jakis paru sekundach (nie zmieniaj obrotow) sie wylaczy. Bardzo wyraznie to slychac.

Wiskoza nie jest 100% blokada wiec nie moze byc tak ze sie jej nie daje obrocic , nawet na cieplo.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lip 02, 2007 9:25 pm

o ten wyczuwalny opór chodzi :)21

ktoś kiedyś nawet niutony podawał jakie ma sprawne wisko

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » pn lip 02, 2007 9:32 pm

Sie podłączę....
A jesli wskaźnik temp układa się nieco wyżej od połowy skali przy ostrej jeździe w upalny dzień na autostradzie a przy normalnej spokojnej jeździe wraca poniżej to czego się czepić?
RD28T, '96

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn lip 02, 2007 9:41 pm

cornetto pisze:Sie podłączę....
A jesli wskaźnik temp układa się nieco wyżej od połowy skali przy ostrej jeździe w upalny dzień na autostradzie a przy normalnej spokojnej jeździe wraca poniżej to czego się czepić?
RD28T, '96
Ty sie juz nie czepiaj :)21 U Ciebie jest dobrze. :lol:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » pn lip 02, 2007 11:52 pm

Generalnie powiem tak, termostat wymienilem pol roku temu :D chlodnica wyglada jak nowa, ktos juz kiedys chyba zmienil, a caly czas trapie to wisko bo mysle ze caly blad wlasnie tkwi w tym niestety...dzisiaj to wysko wyjalem o od strony chlodnicy rdzen byl caly czarny chyba od oleju dlatego mysle ze to chyba tego wina,,, :cry:
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt lip 03, 2007 8:16 am

Mroczny pisze:o ten wyczuwalny opór chodzi :)21
generalnie temperature mam 'ksiazkowa', ale wisko juz chyba tak nie do konca. :roll:
na zimnym jest spory opor i przy kreceniu cos 'cyka', ponadto lopatki chodza praktycznie od
startu silnika,
czyli cos w stylu 'prawie na stale', ale 'prawie' robi roznice :)21
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

vick
Posty: 305
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:35 pm
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: vick » wt lip 03, 2007 1:37 pm

generalnie temperature mam 'ksiazkowa', ale wisko juz chyba tak nie do konca.
na zimnym jest spory opor i przy kreceniu cos 'cyka', ponadto lopatki chodza praktycznie od
startu silnika,
czyli cos w stylu 'prawie na stale', ale 'prawie' robi roznice
Z tego co się orientuję to wiatrak zawsze bedzie się kręcił niezależnie czy wisko jest nowe czy padnięte. Ono ma wewnętrzny opór i dlatego się kręci tyle tylko, że z inną prędkością niż wałek na którym jest osadzone. Nawet w starym PF 125 wiatrak się kręcił cały czas, chociaż nie miał wiska tylko wbudowany elektromagnes i zimą aby szybciej się nagrzał to blokowało się wiatrak gumką recepturką łapiąc za łopatkę i jakiś element silnika.
vick W 160

Pawełek 1971
Posty: 374
Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pawełek 1971 » wt lip 03, 2007 1:41 pm

Mixiorek pisze:Generalnie powiem tak, termostat wymienilem pol roku temu :D chlodnica wyglada jak nowa, ktos juz kiedys chyba zmienil, a caly czas trapie to wisko bo mysle ze caly blad wlasnie tkwi w tym niestety...dzisiaj to wysko wyjalem o od strony chlodnicy rdzen byl caly czarny chyba od oleju dlatego mysle ze to chyba tego wina,,, :cry:
Raczej chyba dziurka w chłodnicy :D
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » wt lip 03, 2007 5:25 pm

Pawełek 1971 pisze:
Mixiorek pisze:Generalnie powiem tak, termostat wymienilem pol roku temu :D chlodnica wyglada jak nowa, ktos juz kiedys chyba zmienil, a caly czas trapie to wisko bo mysle ze caly blad wlasnie tkwi w tym niestety...dzisiaj to wysko wyjalem o od strony chlodnicy rdzen byl caly czarny chyba od oleju dlatego mysle ze to chyba tego wina,,, :cry:
Raczej chyba dziurka w chłodnicy :D
raczej nie w chlodnicy bo jest nowa przyjacielu :D tylko wyciek wyglada z wiska cale brudne od mazi jakies :cry: pewnie ten magiczny olej wiskostyczny :)21 :)21 czy wisko pewnie puste biega :)2
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Pawełek 1971
Posty: 374
Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pawełek 1971 » wt lip 03, 2007 5:56 pm

Jak jest nieszczelność na ośce to szukaj nowe wisko :(
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » wt lip 03, 2007 5:58 pm

Mixiorek- sprawdź tutaj, może ci się przyda
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=42778
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » wt lip 03, 2007 6:04 pm

daniel sto pisze:Mixiorek- sprawdź tutaj, może ci się przyda
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=42778
czytalem to juz Daniel :D Daichatsu ma super bo ma calkowicie rozkrecalne w przeciwnosci do Patrola :)21 ja niestety musze sobie szukac jakies nowe wisko - oczywiscie uzywke dobra :)2
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt lip 03, 2007 9:00 pm

Patrolowe tez niektore sa rozkrecane. Ja np. takie mam :) Ale nie wiem czemy jedni maja tak a inni inaczej.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » wt lip 03, 2007 11:40 pm

Marcin-Kraków pisze:Patrolowe tez niektore sa rozkrecane. Ja np. takie mam :) Ale nie wiem czemy jedni maja tak a inni inaczej.
wlasnie wlasnie ja mam problem bo moje nie jest przeznaczone na czynniki pierwsze tylko jest jako calosc :)21
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » śr lip 04, 2007 6:51 am

Marcin-Kraków pisze: Ale nie wiem czemy jedni maja tak a inni inaczej.
Bo tak ten świat jest skonstruowany, że dzieli się na równych i równiejszych... :wink: :)21
Nie mogłem sie powstrzymać od kasztana... sorki :lol:
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Pokemon
 
 
Posty: 187
Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
Lokalizacja: Graudenz

Post autor: Pokemon » czw lip 05, 2007 11:13 am

A mógł by ktoś kompetentny raz a konkretnie napisać jakie zakresy temperatur (wskaźnikowe) są bezpieczne dla k260? i mniej więcej przy jakim położeniu wskażówki temp. wody powinno się załączyć wisko tak żeby słyszeć szum.Przemyłem chłodnicę,mam drugie wisko (od rd28ti z 98r) i temp jest milimetr do 2mm poza pierwszą kreską.Maksymalne wychylenie jakie zaobserwowałem to była połowa wskaźnika i było to podczas podjazdu pod górkę w ciepły czerwcowy dzień. Czy przy wskazaniu połowy na wskaźniku temp. wisko nie powino się załaczyć?

vick
Posty: 305
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:35 pm
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: vick » czw lip 05, 2007 12:13 pm

Nie usłyszysz szumu w momencie załanczania bo to nie jest wiatrak elektryczny, który startuje od zera. Wisko kreci się cały czas.
vick W 160

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » czw lip 05, 2007 1:34 pm

vick pisze:Nie usłyszysz szumu w momencie załanczania bo to nie jest wiatrak elektryczny, który startuje od zera. Wisko kreci się cały czas.
To sie zgadza...ale przy nagrzanym motorze przy tz przygazowce :D uslyszysz szum krecocego sie wiatraka, oczywiscie jesli jesli wisko sprawne :)21
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » czw lip 05, 2007 6:19 pm

[quote="Mroczny"]jeśli obrócisz z wyczuwalnym oporem - jest ok :)21

Z bardzo wyczuwalnym oporem. Jakby co sprzęgło cierne zrób-papier ścierny złożony na pół , rozkręć wisko, włóż i zakręć. Inny patent-ześrubuj. Wady oby patentów-masz wisko włączone na stałe no i zawsze mogą paść wtedy, gdy potrzebujesz chłodzenia. Wszystko inne też może zdechnąć :D Zalety-taniość wykonania i czas-ok.30 min :)2

Awatar użytkownika
cox
 
 
Posty: 230
Rejestracja: wt sty 24, 2006 4:16 pm
Lokalizacja: WADOWICE
Kontaktowanie:

Post autor: cox » czw lip 05, 2007 11:23 pm

sprawa prosta i nie skomplikowana.

jezdzisz parchem kwadransik w cieply dzien az wskazowka od temperatury przestaje sie podnosic.
potem zatrymujesz sie gasisz motor i czekasz z 5 minut.
uruchamiasz motor i dodajesz tzw. gazu (na biegu jalowym) zeby motor zakrecil powyzej 3000 obr./min.
powinienes slyszec odglos startujacego F-16 :)
jezeli takiego zjawiska nie zaobserwowales to albo zle obserwujesz albo wisko do wymiany :)

pozdrawiam
OFFROADOWCY to nie świry, OFFROADOWCY to PASJONACI :)
www.flashtronik.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość