Strona 1 z 8

Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

: pn lip 02, 2007 4:01 pm
autor: Mixiorek
witam koledzy :D powiedzcie mi czy slyszycie roznice pracy wiatraka jak jest zimny a jak zagrzany ?? Przykladowo majac pol skaly temperatury przy wejsciu na obroty slychac szum ???? :cry: u mnie niestety zadnej roznicy nie ma i pewnie zonk siedzi w tym wisku :roll: ??

: pn lip 02, 2007 4:32 pm
autor: Mroczny
obserwują wskaźnik temperatury i mając świadomość sprawngo termostatu możemy wiele powiedzieć o wiskozie :)21

zasadniczo jest słyszalny, opory na nagrzanym są wyczuwalne

: pn lip 02, 2007 6:04 pm
autor: Mixiorek
Mroczny pisze:obserwują wskaźnik temperatury i mając świadomość sprawngo termostatu możemy wiele powiedzieć o wiskozie :)21

zasadniczo jest słyszalny, opory na nagrzanym są wyczuwalne
powiem tak jesli chodzi o termostat to chlodnica jest goraca, wiec mysle ze wszytko gra z nim. ale dobrze ze kolego mowisz ze szum jest wyczuwalny :)2 :D

: pn lip 02, 2007 8:14 pm
autor: janusz k160
Jeżeli silnik jest nagrzany i obrócisz wiatrak to wisko do wymiany.... :roll:

: pn lip 02, 2007 9:13 pm
autor: Mroczny
jeśli obrócisz z wyczuwalnym oporem - jest ok :)21

mixiorek - napisz co Cię trapi? jakie masz objawy? Z Twoich postów widzę, że temperatura przekracza połowę skali - to za dużo. Dużo za dużo. Zacznij od sprawdzenia drożności i czystości chłodnicy, potem wywal (dla sprawdzenia) termostat i sprawdź tą wiskozę (wyczuwalny opór ma być na gorącym silniku)

albo kopnij się od speców od chłodnic czy dobrego warsztatu

: pn lip 02, 2007 9:21 pm
autor: Marcin-Kraków
Na zimym motorze (tym samym zimnym wisko), podnies maske w gore dla lepszej slyszalnosci, zapal syfa i przytrzymaj mu stale obroty powiedzmy 2200 obr/min.
jezeli jest ok, bedzesz slyszal wyraznie prace wiskozy po czym po jakis paru sekundach (nie zmieniaj obrotow) sie wylaczy. Bardzo wyraznie to slychac.

Wiskoza nie jest 100% blokada wiec nie moze byc tak ze sie jej nie daje obrocic , nawet na cieplo.

: pn lip 02, 2007 9:25 pm
autor: Mroczny
o ten wyczuwalny opór chodzi :)21

ktoś kiedyś nawet niutony podawał jakie ma sprawne wisko

: pn lip 02, 2007 9:32 pm
autor: cornetto
Sie podłączę....
A jesli wskaźnik temp układa się nieco wyżej od połowy skali przy ostrej jeździe w upalny dzień na autostradzie a przy normalnej spokojnej jeździe wraca poniżej to czego się czepić?
RD28T, '96

: pn lip 02, 2007 9:41 pm
autor: Marcin-Kraków
cornetto pisze:Sie podłączę....
A jesli wskaźnik temp układa się nieco wyżej od połowy skali przy ostrej jeździe w upalny dzień na autostradzie a przy normalnej spokojnej jeździe wraca poniżej to czego się czepić?
RD28T, '96
Ty sie juz nie czepiaj :)21 U Ciebie jest dobrze. :lol:

: pn lip 02, 2007 11:52 pm
autor: Mixiorek
Generalnie powiem tak, termostat wymienilem pol roku temu :D chlodnica wyglada jak nowa, ktos juz kiedys chyba zmienil, a caly czas trapie to wisko bo mysle ze caly blad wlasnie tkwi w tym niestety...dzisiaj to wysko wyjalem o od strony chlodnicy rdzen byl caly czarny chyba od oleju dlatego mysle ze to chyba tego wina,,, :cry:

: wt lip 03, 2007 8:16 am
autor: reeb
Mroczny pisze:o ten wyczuwalny opór chodzi :)21
generalnie temperature mam 'ksiazkowa', ale wisko juz chyba tak nie do konca. :roll:
na zimnym jest spory opor i przy kreceniu cos 'cyka', ponadto lopatki chodza praktycznie od
startu silnika,
czyli cos w stylu 'prawie na stale', ale 'prawie' robi roznice :)21

: wt lip 03, 2007 1:37 pm
autor: vick
generalnie temperature mam 'ksiazkowa', ale wisko juz chyba tak nie do konca.
na zimnym jest spory opor i przy kreceniu cos 'cyka', ponadto lopatki chodza praktycznie od
startu silnika,
czyli cos w stylu 'prawie na stale', ale 'prawie' robi roznice
Z tego co się orientuję to wiatrak zawsze bedzie się kręcił niezależnie czy wisko jest nowe czy padnięte. Ono ma wewnętrzny opór i dlatego się kręci tyle tylko, że z inną prędkością niż wałek na którym jest osadzone. Nawet w starym PF 125 wiatrak się kręcił cały czas, chociaż nie miał wiska tylko wbudowany elektromagnes i zimą aby szybciej się nagrzał to blokowało się wiatrak gumką recepturką łapiąc za łopatkę i jakiś element silnika.

: wt lip 03, 2007 1:41 pm
autor: Pawełek 1971
Mixiorek pisze:Generalnie powiem tak, termostat wymienilem pol roku temu :D chlodnica wyglada jak nowa, ktos juz kiedys chyba zmienil, a caly czas trapie to wisko bo mysle ze caly blad wlasnie tkwi w tym niestety...dzisiaj to wysko wyjalem o od strony chlodnicy rdzen byl caly czarny chyba od oleju dlatego mysle ze to chyba tego wina,,, :cry:
Raczej chyba dziurka w chłodnicy :D

: wt lip 03, 2007 5:25 pm
autor: Mixiorek
Pawełek 1971 pisze:
Mixiorek pisze:Generalnie powiem tak, termostat wymienilem pol roku temu :D chlodnica wyglada jak nowa, ktos juz kiedys chyba zmienil, a caly czas trapie to wisko bo mysle ze caly blad wlasnie tkwi w tym niestety...dzisiaj to wysko wyjalem o od strony chlodnicy rdzen byl caly czarny chyba od oleju dlatego mysle ze to chyba tego wina,,, :cry:
Raczej chyba dziurka w chłodnicy :D
raczej nie w chlodnicy bo jest nowa przyjacielu :D tylko wyciek wyglada z wiska cale brudne od mazi jakies :cry: pewnie ten magiczny olej wiskostyczny :)21 :)21 czy wisko pewnie puste biega :)2

: wt lip 03, 2007 5:56 pm
autor: Pawełek 1971
Jak jest nieszczelność na ośce to szukaj nowe wisko :(

: wt lip 03, 2007 5:58 pm
autor: daniel sto
Mixiorek- sprawdź tutaj, może ci się przyda
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=42778

: wt lip 03, 2007 6:04 pm
autor: Mixiorek
daniel sto pisze:Mixiorek- sprawdź tutaj, może ci się przyda
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=42778
czytalem to juz Daniel :D Daichatsu ma super bo ma calkowicie rozkrecalne w przeciwnosci do Patrola :)21 ja niestety musze sobie szukac jakies nowe wisko - oczywiscie uzywke dobra :)2

: wt lip 03, 2007 9:00 pm
autor: Marcin-Kraków
Patrolowe tez niektore sa rozkrecane. Ja np. takie mam :) Ale nie wiem czemy jedni maja tak a inni inaczej.

: wt lip 03, 2007 11:40 pm
autor: Mixiorek
Marcin-Kraków pisze:Patrolowe tez niektore sa rozkrecane. Ja np. takie mam :) Ale nie wiem czemy jedni maja tak a inni inaczej.
wlasnie wlasnie ja mam problem bo moje nie jest przeznaczone na czynniki pierwsze tylko jest jako calosc :)21

: śr lip 04, 2007 6:51 am
autor: Peepuck!
Marcin-Kraków pisze: Ale nie wiem czemy jedni maja tak a inni inaczej.
Bo tak ten świat jest skonstruowany, że dzieli się na równych i równiejszych... :wink: :)21
Nie mogłem sie powstrzymać od kasztana... sorki :lol:

: czw lip 05, 2007 11:13 am
autor: Pokemon
A mógł by ktoś kompetentny raz a konkretnie napisać jakie zakresy temperatur (wskaźnikowe) są bezpieczne dla k260? i mniej więcej przy jakim położeniu wskażówki temp. wody powinno się załączyć wisko tak żeby słyszeć szum.Przemyłem chłodnicę,mam drugie wisko (od rd28ti z 98r) i temp jest milimetr do 2mm poza pierwszą kreską.Maksymalne wychylenie jakie zaobserwowałem to była połowa wskaźnika i było to podczas podjazdu pod górkę w ciepły czerwcowy dzień. Czy przy wskazaniu połowy na wskaźniku temp. wisko nie powino się załaczyć?

: czw lip 05, 2007 12:13 pm
autor: vick
Nie usłyszysz szumu w momencie załanczania bo to nie jest wiatrak elektryczny, który startuje od zera. Wisko kreci się cały czas.

: czw lip 05, 2007 1:34 pm
autor: Mixiorek
vick pisze:Nie usłyszysz szumu w momencie załanczania bo to nie jest wiatrak elektryczny, który startuje od zera. Wisko kreci się cały czas.
To sie zgadza...ale przy nagrzanym motorze przy tz przygazowce :D uslyszysz szum krecocego sie wiatraka, oczywiscie jesli jesli wisko sprawne :)21

: czw lip 05, 2007 6:19 pm
autor: janusz k160
[quote="Mroczny"]jeśli obrócisz z wyczuwalnym oporem - jest ok :)21

Z bardzo wyczuwalnym oporem. Jakby co sprzęgło cierne zrób-papier ścierny złożony na pół , rozkręć wisko, włóż i zakręć. Inny patent-ześrubuj. Wady oby patentów-masz wisko włączone na stałe no i zawsze mogą paść wtedy, gdy potrzebujesz chłodzenia. Wszystko inne też może zdechnąć :D Zalety-taniość wykonania i czas-ok.30 min :)2

: czw lip 05, 2007 11:23 pm
autor: cox
sprawa prosta i nie skomplikowana.

jezdzisz parchem kwadransik w cieply dzien az wskazowka od temperatury przestaje sie podnosic.
potem zatrymujesz sie gasisz motor i czekasz z 5 minut.
uruchamiasz motor i dodajesz tzw. gazu (na biegu jalowym) zeby motor zakrecil powyzej 3000 obr./min.
powinienes slyszec odglos startujacego F-16 :)
jezeli takiego zjawiska nie zaobserwowales to albo zle obserwujesz albo wisko do wymiany :)

pozdrawiam