Czy moze byc az tak słaby?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
KUDEŁ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 28, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Czy moze byc az tak słaby?

Post autor: KUDEŁ » sob wrz 01, 2007 10:02 am

Witam szanownych kolegów!
Przez pomyłke witałem sie na formum suzuki, ale liczą sie w koncu checi :)-jakbyco to jeszcze raz witam!
Troche zielony jeszcze jestem, a mam pytanie.
Bylem niedawno z przyczepka-naprawde niewielka, z ladunkiem ok 700kg i co dziwne moj Y60 2.8td radzi sobie gorzej z ciezarem niz moj stary VWLT. Wszystkie slowackie podjazdy musialem brac na 3 biegu, Lt bez problemu na 4 smigal i nie slabł. Sorry ze dlugo, ale nie wiem czy Gr tak ma, czy ja trafilem na slaby motor.Jeżdze nim krotko, ale jest dosc zdrowy, oleju nie chlipie, nie kopci. Prosze o pomoc, a raczej opinie. Zmierzajac do konca, zastanawiam sie po kij mozna nim ciągac 2.7t albo nawet 3.5t, skoro brakuje mu momentu i mocy na duzo mniejsze ciezary? pozdrowionka dla szanownej Braci

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob wrz 01, 2007 10:33 am

Przygladnij sie autku. Cos jest nie tak jak 700 kg poczules.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
KUDEŁ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 28, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KUDEŁ » sob wrz 01, 2007 11:43 am

Ogladal go gosc, ktory siedzi tylko w Patrolach-twierdzi ze to jeden z lepiej utrzymanych patroli-nie wiem czy bedzie dzialal jeszcze link, ale to ten:
http://www.allegro.pl/item221235515_nis ... _long.html

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » sob wrz 01, 2007 1:48 pm

Tu chyba nie chodzi o brak mocy , tylko o charakterystykę pracy silnika. GR niestety :D lubi i wymaga wysokich obrotów , ma słaby dół i stąd może być wrażenie braku mocy. Mój GR w Czeskich i Słowackich górach jeździł super ale w przypadku serpentyn górskich , gdzie nie ma mozliwości rozkręcenia turbiny także jeździłem na relatywnie niskich biegach i na wyższych obrotach. ( Porównuję do mojego poprzedniego K 160 3,3 d )
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
KUDEŁ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 28, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KUDEŁ » sob wrz 01, 2007 2:00 pm

Tez do takich wnioskow dochodze. Poprostu TDI smiga od 1800 obr/min, patrola trzeba troche pomęczyć, a ze nie należe do tych co zarzynają auta to wydaje mi sie ze go męcze na wysokich obrotach i kolo sie zamyka.A do tego, że jechalem w nocy i widzialem na wysokich obrotach te tumany spalin z rury wydechowej to sie przerazilem-ale to chyba pozostalosci po TDI-ku, a w GR jest motor troche z innej epoki i jak dostanie po gazie to musi kopcic-chyba ze się myle. :)9

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » sob wrz 01, 2007 6:27 pm

GRr od 1800 to raczej jeszcze nie śmiga ale tak od 2200-2300 już ładnie ciągnie,
natomiast chmura dymu za samochodem nie jest prawidłowym objawem, może warto sprawdzić ustawienia pompy wtryskowej i ciśnienie turbiny?
Michał Bartosiak

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Re: Czy moze byc az tak słaby?

Post autor: sebalodz » sob wrz 01, 2007 9:18 pm

ambro pisze: i co dziwne moj Y60 2.8td radzi sobie gorzej z ciezarem niz moj stary VWLT. Wszystkie slowackie podjazdy musialem brac na 3 biegu, Lt bez problemu na 4 smigal i nie slabł. Sorry ze dlugo, ale nie wiem czy Gr tak ma, czy ja trafilem na slaby motor.Jeżdze nim krotko, ale jest dosc zdrowy, oleju nie chlipie, nie kopci.
sprawdź czy nie masz zaciągniętego RĘCZNEGO hamulca :lol: :)2
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
KUDEŁ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 28, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KUDEŁ » sob wrz 01, 2007 9:52 pm

Tak zrobie - oczywiscie apropo pompy i turbiny, ale ten dym widoczny jest w swiatlach aut jadacych z tylu i tylko przy duzym obciażeniu. Czyli podjechac do pompiarza, a z turbina do kogo najlepiej sie udac (nie widac zadnych wycieków w jej okolicy)

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » sob wrz 01, 2007 11:44 pm

ambro pisze:Tak zrobie - oczywiscie apropo pompy i turbiny, ale ten dym widoczny jest w swiatlach aut jadacych z tylu i tylko przy duzym obciażeniu. Czyli podjechac do pompiarza, a z turbina do kogo najlepiej sie udac (nie widac zadnych wycieków w jej okolicy)
Przyczyną kopcenia może być:
- lejące wtryskiwacze
- zbyt bogato ustawiona pompa
- padające turbina (stąd może brak mocy)
- złe paliwo

Myślę, że może faktycznie jakiś problem z Turbiną masz. GR nawet z silnikiem 2,8 daje radę, a 700 kg to nie powienien poczuć nawet.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
KUDEŁ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 28, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KUDEŁ » ndz wrz 02, 2007 12:01 am

Nie mam porównania, ale juz np. na piątce jak juz ma te 2500 na obrotomierzu "przeciag" nawet z ta przyczepką, wiec moze rzeczywiscie problem w tym, ze moment ma przy wiekszych obrotach i nie ma sie co spodziewac ze bedzie ladnie szedl ponizej 2000 obr/min. Co do kopcenia, nie kopci na niebiesko, ani na czarno co mogloby sugerowac wtryski(tak mialem w mercedesie CDI).
Jak sugerowalem mechanikowi ze wydaje mi sie ze troche przykapca, mowi ze przewrażliwiony jestem a to jest diesel i troche musi.
Tak czy tak podjade do pompiarza zeby sie przyglądnał.
Co do paliwka, leje na BP, caly czas i nie bylo problemów

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » ndz wrz 02, 2007 8:24 am

ambro pisze:Nie mam porównania, ale juz np. na piątce jak juz ma te 2500 na obrotomierzu "przeciag" nawet z ta przyczepką, wiec moze rzeczywiscie problem w tym, ze moment ma przy wiekszych obrotach i nie ma sie co spodziewac ze bedzie ladnie szedl ponizej 2000 obr/min.
Myślę, że jednak masz wszystko OK - jeżeli kopcenie widać tylko w światłach autek za tobą i to przy kręceniu silnika - to ja bym się faktycznie nie przejmował. Normalne zużycie pompy, wtrysków i turbiny daje takie efekty - aby wyeliminować ten dymek musiałbyś wymienić te elementy na nowe :D
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
KUDEŁ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 28, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KUDEŁ » ndz wrz 02, 2007 10:04 am

Tez tak pomyślałem ale dla pewnosci i swojego spokoju moze podjade na sprawdzenie-lubie jak wszytsko działa jak powinno, pozatym lepiej wczesniej wykryc nieprawidlowosc, zawsze wychodzi to taniej.Pozdrawiam i dzieki za nawiazanie rozmowy. :)2

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » ndz wrz 02, 2007 11:28 am

A może twój patrol dużo stał??mój patrol nie dymi i ma turbo po regeneracji ale był strasznie zamulony bo jeżdze nim mało.Na piątym biegu wcale nieczułem przyszpieszenia,a ostanio ciągałem przyczepke i samochód na lawcie to dopiero sie rozchodził i czuć tą szóstke pod maską :)2
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » ndz wrz 02, 2007 1:01 pm

Może to być faktycznie kwestią przyzwyczajnia do niższych obrotów. Chyba coś w tym jest. Ja przesiadłem się z 2,8 TD na 4,2 D i z przyzwyczajenia kręciłem go wysoko i się dziwiłem dlaczego.... 4,2 nie chce jechać :wink: Teraz już wiem, że tego silnika nie kręci się powyżej 3000 obr/m. bo po prostu już nie ciągnie. Za to dół ma rewelacyjny. Na 4 lub 5 przyspiesza już od 1000 obr/m bez najmniejszego problemu, a przy 3000 na 5 biegu ma 150 km/h. Kwestia przyzwyczajenia.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
KUDEŁ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 28, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KUDEŁ » ndz wrz 02, 2007 1:17 pm

Bng862 pisze:A może twój patrol dużo stał??mój patrol nie dymi i ma turbo po regeneracji ale był strasznie zamulony bo jeżdze nim mało.Na piątym biegu wcale nieczułem przyszpieszenia,a ostanio ciągałem przyczepke i samochód na lawcie to dopiero sie rozchodził i czuć tą szóstke pod maską :)2
Stac nie stal, bo sprzedajacy uzywal go na codzien, i to w dodatku jezdzil do holandii, wiec przedmuchany byl raczej dobrze.
Najpewniej to kwestia przestawienia techniki jazdy.
A co do Patrola ogolnie Panowie:
...jest drogi w utrzymaniu, nie jest wygodny ani poręczny a mimo to ma cos takiego, że chociaż nie mysle o tym, bedzie ciezko mi sie z nim rozstać... :)23.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » ndz wrz 02, 2007 7:32 pm

ambro pisze:...jest drogi w utrzymaniu, nie jest wygodny ani poręczny a mimo to ma cos takiego, że chociaż nie mysle o tym, bedzie ciezko mi sie z nim rozstać... :)23.
Święte słowa... dlatego mam już 2...niestety :wink:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
KUDEŁ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 28, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KUDEŁ » ndz wrz 02, 2007 7:58 pm

No wlasnie nie wiadomo czy stety czy niestety :)20

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » czw wrz 06, 2007 9:21 pm

ambro pisze:

A co do Patrola ogolnie Panowie:
...jest drogi w utrzymaniu, nie jest wygodny ani poręczny a mimo to ma cos takiego, że chociaż nie mysle o tym, bedzie ciezko mi sie z nim rozstać... :)23.[/quote]

I tu bym sie z Tobą nie zgodził, to tylko kwestia definicji, jest ekstra wygodny i poręczny. Pierwsze auto, do którego moja druga połowa zapakuje wszytsko co chce i nawet trochę miejsca zostaje, jak zaparkuje to nikt sie nie waży stanąć zablisko, a ilość wymuszjących pierwszeństwo spadła o 90% :wink:
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » czw wrz 06, 2007 9:27 pm

Feniks pisze:a ilość wymuszjących pierwszeństwo spadła o 90% :wink:
Tez to obserwuje.... Włączanie sie do ruchu w korkach tez jest jakies łatwiejsze.. 8) :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » czw wrz 06, 2007 9:58 pm

Peepuck! pisze:
Feniks pisze:a ilość wymuszjących pierwszeństwo spadła o 90% :wink:
Tez to obserwuje.... Włączanie sie do ruchu w korkach tez jest jakies łatwiejsze.. 8) :)21
a u mnie poza tym przestałem tak bardzo przejmować się niedoskonałościami polskich dróg :lol: (chociaż mam go od niedawna)
Jeżdżac plaskaczem (hondą) bardziej trzeba uważać aby nie przytrzeć podwoziem
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » czw wrz 06, 2007 10:01 pm

LSD pisze:Może to być faktycznie kwestią przyzwyczajnia do niższych obrotów. Chyba coś w tym jest. Ja przesiadłem się z 2,8 TD na 4,2 D i z przyzwyczajenia kręciłem go wysoko i się dziwiłem dlaczego.... 4,2 nie chce jechać :wink: Teraz już wiem, że tego silnika nie kręci się powyżej 3000 obr/m. bo po prostu już nie ciągnie. Za to dół ma rewelacyjny. Na 4 lub 5 przyspiesza już od 1000 obr/m bez najmniejszego problemu, a przy 3000 na 5 biegu ma 150 km/h. Kwestia przyzwyczajenia.
Moj do 4000 krecil jak szalony, one sa bardzo wrazliwene brudny filtr pow.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » czw wrz 06, 2007 10:34 pm

Adamur4,2 pisze:
LSD pisze:Może to być faktycznie kwestią przyzwyczajnia do niższych obrotów. Chyba coś w tym jest. Ja przesiadłem się z 2,8 TD na 4,2 D i z przyzwyczajenia kręciłem go wysoko i się dziwiłem dlaczego.... 4,2 nie chce jechać :wink: Teraz już wiem, że tego silnika nie kręci się powyżej 3000 obr/m. bo po prostu już nie ciągnie. Za to dół ma rewelacyjny. Na 4 lub 5 przyspiesza już od 1000 obr/m bez najmniejszego problemu, a przy 3000 na 5 biegu ma 150 km/h. Kwestia przyzwyczajenia.
Moj do 4000 krecil jak szalony, one sa bardzo wrazliwene brudny filtr pow.
kreci moze i tak ale powyzej 3000 juz niewiele przybywa mocy i momentu :) ja swoim zwykle pomykam miedzy 1200 a 2300 i sprawuje sie zdowalajaco :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » pt wrz 07, 2007 5:21 am

lbl78 pisze: kreci moze i tak ale powyzej 3000 juz niewiele przybywa mocy i momentu :) ja swoim zwykle pomykam miedzy 1200 a 2300 i sprawuje sie zdowalajaco :)21 :)21
Podobnie jest w sd33. Niby wychodzi poza magiczne 3000 ale oprócz hałasu nie wiele to zmienia..
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt wrz 07, 2007 11:24 am

Peepuck! pisze:
lbl78 pisze: kreci moze i tak ale powyzej 3000 juz niewiele przybywa mocy i momentu :) ja swoim zwykle pomykam miedzy 1200 a 2300 i sprawuje sie zdowalajaco :)21 :)21
Podobnie jest w sd33. Niby wychodzi poza magiczne 3000 ale oprócz hałasu nie wiele to zmienia..
predkosc na czarnym wzrasta :)20 i wir w baku powoduje ogromny :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pt wrz 07, 2007 8:19 pm

Adamur4,2 pisze:
LSD pisze:Może to być faktycznie kwestią przyzwyczajnia do niższych obrotów. Chyba coś w tym jest. Ja przesiadłem się z 2,8 TD na 4,2 D i z przyzwyczajenia kręciłem go wysoko i się dziwiłem dlaczego.... 4,2 nie chce jechać :wink: Teraz już wiem, że tego silnika nie kręci się powyżej 3000 obr/m. bo po prostu już nie ciągnie. Za to dół ma rewelacyjny. Na 4 lub 5 przyspiesza już od 1000 obr/m bez najmniejszego problemu, a przy 3000 na 5 biegu ma 150 km/h. Kwestia przyzwyczajenia.
Moj do 4000 krecil jak szalony, one sa bardzo wrazliwene brudny filtr pow.
4,2 mają przynajmniej 2 rodzaje pomp wtryskowch. Mają one bardzo duży wpływ na charakterystykę silnika. Ja mam pompę rotacyjną. Jeździłem przez pewien czas 4,2 z pompą rzędową i miał zupełnie inną charakterystykę. Lubił obroty i był wyraźnie mocniejszy. Na autostradzie udało mi się nim zamknąć licznik :o
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość