Strona 1 z 2

Rama

: wt wrz 04, 2007 5:36 pm
autor: montero
Próbowałem odkrecić to co zostało z tylnych odbojów,czyli metal.Przy okazji postukalem troche w ramę,po odpadnięciu błotka okazało sie że w tylnej części jej gdzieniegdzie nie ma.Z czego mam sztukować,chodzi mi o materiał,bo to co zostało trzeba moim zdaniem wyciąć. :cry:

: wt wrz 04, 2007 5:58 pm
autor: Peepuck!
Z suchego tynku, szkła i gumy...:)21

A z czego masz ramę? Przecież z blachy. Kupujesz blache max. 3mm wycinasz co ruda zjadła, następnie robisz "łatkę" z owej blachy , spawasz, szlifujesz, konserwujesz...

...Rama nówka nie smigana 8) :)21

: wt wrz 04, 2007 6:18 pm
autor: Robert Patrol
Peepuck! pisze:Z suchego tynku, szkła i gumy...:)21

A z czego masz ramę? Przecież z blachy. Kupujesz blache max. 3mm wycinasz co ruda zjadła, następnie robisz "łatkę" z owej blachy , spawasz, szlifujesz, konserwujesz...

...Rama nówka nie smigana 8) :)21
taaa........ a ile mozna.... :roll:

: wt wrz 04, 2007 6:33 pm
autor: reeb
starczy balcha zimnowalcowana (do 2.5mm)
ze stali węglowej-konstrukcyjnej zwykłej jakości
st2, st3...

lub goracowalcowana (3mm)

wazne by byla dobrzespawalna
aaaaaa i niech Ci do glowy nie przyjdzie wycinac kawalkow z 'czegos' co jest ocynkowane :(

podepne sie jeszcze z pytaniem:
czy ktos sie orientuje jakiego dokladnie gatunku stali uzywa sie na ramy?

: wt wrz 04, 2007 7:07 pm
autor: montero
Szczerze mówiąc myślałem że istnieje jakiś profil zamknięty o przekroju zbliżonym.Ale ok z blachy to dam radę.Czym spawać ?migiem?

: wt wrz 04, 2007 9:37 pm
autor: reeb
czymkolwiek, byleby porzadnie :)21

migomatem bedzie najszybciej

: wt wrz 04, 2007 10:44 pm
autor: Peepuck!
Robert Patrol pisze:
Peepuck! pisze:Z suchego tynku, szkła i gumy...:)21

A z czego masz ramę? Przecież z blachy. Kupujesz blache max. 3mm wycinasz co ruda zjadła, następnie robisz "łatkę" z owej blachy , spawasz, szlifujesz, konserwujesz...

...Rama nówka nie smigana 8) :)21
taaa........ a ile mozna.... :roll:
Oczywiście w granicach rozsądku. :D

: śr wrz 05, 2007 7:13 am
autor: Sill
Raczej tylko migomatem
A z ciekawości co przeszkadza jeżeli blacha jest ocynkowana? - oczywiście trzeba ocynk w miejscu spawu usunąć przed spawaniem

: śr wrz 05, 2007 7:41 am
autor: jachu_ka
reeb pisze:czy ktos sie orientuje jakiego dokladnie gatunku stali uzywa sie na ramy?
DC 01. ale to zalezy od producenta.

: śr wrz 05, 2007 7:50 am
autor: reeb
Sill pisze:Raczej tylko migomatem
dlaczego????

w zaleznosci od tego jakie jest podejscie,
-migomatem
-TIGiem,
-elektroda
akurat w przypadku ramy jest dosc duza frywolnosc wyboru :)
Sill pisze: A z ciekawości co przeszkadza jeżeli blacha jest ocynkowana? - oczywiście trzeba ocynk w miejscu spawu usunąć przed spawaniem
jezeli dobrze oczyscisz z ocynku, to nie przeszkadza zbytnio...
jezeli nie oczyscisz, to wspolczuje :)

moim zdaniem szkoda pracy, tym bardziej, ze zwykle rame sie lata stosunkowo niewielkimi 'latkami'
poza tym temperatura topnienia ocynku to nieco ponad 400 st. C, a utleniania cos ponad 900 st.C, tak wiec moze i tak niewiele tego zostac na elemencie... birac pod uwage, ze temp. luku np. plazmowego to jakies 6000tys st...
dodam jeszcze ze tlenki cynku sa hmm... 'bardzo niezdrowe'

zreszta jak kto lubi :)21

: śr wrz 05, 2007 9:03 am
autor: Sill
Fakt nie pomyślalem - rama jest dość gruba więc róznymi technikami mozna spawać, choć mig jest wygodny i daje dobre parametry spoiny.
Co do elementów ocynkowanych to wyprubowalem osobiście, że przy wspawaniu elementow ocynkowanych miejsce naprawiane jest bardziej odporne na korozję. Ma to znaczenie szczególnie wprzypadku, gdy nie ma mozliwości idelanego wyczyszczenia i zabezpieczenia z jednej strony - profile zamknięte.

: śr wrz 05, 2007 9:42 am
autor: LSD
Czy rama w Patrolu jest ocynkowana?

: śr wrz 05, 2007 9:47 am
autor: gkozi
sprawdź jeszcze okolice mocowania tylnych wahaczy - w parcholach to chyba ulubione miejsce gnicia

: śr wrz 05, 2007 11:56 am
autor: niemand
LSD pisze:Czy rama w Patrolu jest ocynkowana?
Nie -ale nie stoi nic na przeszkodzie aby sobie ocynkowac i wtedy masz 30-50 lat spokoju - przy odpowiednim traktowaniu :)21

: śr wrz 05, 2007 5:52 pm
autor: Adamur4,2
A jak nie ma jeszcze dziur to jak to najlepiej zabezpieczyć. Najpierw szczotka do żywego a potem co, są jakieś magiczne antykorozyjne preparaty. No i co na górę bitex ?

: śr wrz 05, 2007 5:59 pm
autor: Peepuck!
Adamur4,2 pisze:A jak nie ma jeszcze dziur to jak to najlepiej zabezpieczyć. Najpierw szczotka do żywego a potem co, są jakieś magiczne antykorozyjne preparaty. No i co na górę bitex ?
Zagladnij do działu FARBY I LAKIERY, jest tam o tym cała epopeja...

: pn wrz 24, 2007 9:50 am
autor: montero
Muszę spawać tył ramy,jak się do tego zabrać?Muszę zwalać całą budę,czy wystarczy podnieść 30 cm.A jak zwalać czy podnosić, to co rozłączać :wlew paliwa,przewody hamulcowe ,linka ręcznego,przewody podcisnienia,chłodnica,kabelki?

: pn wrz 24, 2007 8:39 pm
autor: profesorr
co byś nie robił to i tak prze....ę... :roll:

: pn wrz 24, 2007 8:46 pm
autor: montero
Potwierdzam.Ale może jakoś coś gdzieś łatwiej rozkręcić jak się wie na co uważac... :roll:

Re: Rama

: śr wrz 26, 2007 9:08 pm
autor: JONY B
montero pisze:Próbowałem odkrecić to co zostało z tylnych odbojów,czyli metal.Przy okazji postukalem troche w ramę,po odpadnięciu błotka okazało sie że w tylnej części jej gdzieniegdzie nie ma.Z czego mam sztukować,chodzi mi o materiał,bo to co zostało trzeba moim zdaniem wyciąć. :cry:
......lepiej wezwij blacharza.
wyjdzie Ci to na zdrowie...

: śr wrz 26, 2007 9:14 pm
autor: JONY B
Sill pisze:Fakt nie pomyślalem - rama jest dość gruba więc róznymi technikami mozna spawać, choć mig jest wygodny i daje dobre parametry spoiny.
Co do elementów ocynkowanych to wyprubowalem osobiście, że przy wspawaniu elementow ocynkowanych miejsce naprawiane jest bardziej odporne na korozję. Ma to znaczenie szczególnie wprzypadku, gdy nie ma mozliwości idelanego wyczyszczenia i zabezpieczenia z jednej strony - profile zamknięte.
jak chcesz spawac ocynkowane to kup sobie 5l mleka i maska p-gazowa!

ocynku sie nie spawa, cynk to ''''fabra'''' ona sie spala
nic nie da wstawianie blach z ocynku.
co za roznica czy zgnije 5cm czy 20cm i tak zgnije!

jak ktos bedzie wymieniac kiedys rame, to polecam dac do galwanizacji.
jesli rama ma oryginalny lakier!

umyc myjka i do ocynkowania.
oni ja utopia w kwasie z ktorego wyjdzie biala jak kaczy kufer .

jesli nioe podrapiesz przy skladaniu i zima bedziesz ja myc to 100 lat!

: śr wrz 26, 2007 10:50 pm
autor: gebels
JONY B pisze:
Sill pisze:Fakt nie pomyślalem - rama jest dość gruba więc róznymi technikami mozna spawać, choć mig jest wygodny i daje dobre parametry spoiny.
Co do elementów ocynkowanych to wyprubowalem osobiście, że przy wspawaniu elementow ocynkowanych miejsce naprawiane jest bardziej odporne na korozję. Ma to znaczenie szczególnie wprzypadku, gdy nie ma mozliwości idelanego wyczyszczenia i zabezpieczenia z jednej strony - profile zamknięte.
jak chcesz spawac ocynkowane to kup sobie 5l mleka i maska p-gazowa!

ocynku sie nie spawa, cynk to ''''fabra'''' ona sie spala
nic nie da wstawianie blach z ocynku.
co za roznica czy zgnije 5cm czy 20cm i tak zgnije!

jak ktos bedzie wymieniac kiedys rame, to polecam dac do galwanizacji.
jesli rama ma oryginalny lakier!

umyc myjka i do ocynkowania.
oni ja utopia w kwasie z ktorego wyjdzie biala jak kaczy kufer .

jesli nioe podrapiesz przy skladaniu i zima bedziesz ja myc to 100 lat!
jak dasz do ocynkowania w HMS, tam robia to ogniowo to myc nie musisz, o zadrapania tez sie martwic nie mosisz, tylko jej przybedzie pare kilo, cynku nie zaluja

: czw wrz 27, 2007 12:07 am
autor: Sill
JONY B pisze:
Sill pisze:Fakt nie pomyślalem - rama jest dość gruba więc róznymi technikami mozna spawać, choć mig jest wygodny i daje dobre parametry spoiny.
Co do elementów ocynkowanych to wyprubowalem osobiście, że przy wspawaniu elementow ocynkowanych miejsce naprawiane jest bardziej odporne na korozję. Ma to znaczenie szczególnie wprzypadku, gdy nie ma mozliwości idelanego wyczyszczenia i zabezpieczenia z jednej strony - profile zamknięte.
jak chcesz spawac ocynkowane to kup sobie 5l mleka i maska p-gazowa!

ocynku sie nie spawa, cynk to ''''fabra'''' ona sie spala
nic nie da wstawianie blach z ocynku.
co za roznica czy zgnije 5cm czy 20cm i tak zgnije!

jak ktos bedzie wymieniac kiedys rame, to polecam dac do galwanizacji.
jesli rama ma oryginalny lakier!

umyc myjka i do ocynkowania.
oni ja utopia w kwasie z ktorego wyjdzie biala jak kaczy kufer .

jesli nioe podrapiesz przy skladaniu i zima bedziesz ja myc to 100 lat!
Ocynk to nie jest farba - jego działanie polega na osłonie elktrochemicznej - nie zauważyłeś, że nawet jak na powierzchni ocynkowanej pojawi sie drobne uszkodzenie to nie będzie ono korodowało - proponuje zapoznać się z pojęciem "szereg napięciowy metali".

: czw wrz 27, 2007 8:34 am
autor: Szarbia
Sill pisze: Ocynk to nie jest farba - jego działanie polega na osłonie elktrochemicznej - nie zauważyłeś, że nawet jak na powierzchni ocynkowanej pojawi sie drobne uszkodzenie to nie będzie ono korodowało.
Sprawdzilem to osobiscie w praktyce :)2
Ocynk jest superoski :)21 :)2

: czw wrz 27, 2007 9:01 am
autor: Damian
jachu_ka pisze:
reeb pisze:czy ktos sie orientuje jakiego dokladnie gatunku stali uzywa sie na ramy?
DC 01. ale to zalezy od producenta.

:o

Jachu_ka napisał merytorycznego posta! :o

Alleluja chwalmy Pana! :)21