Problem z heblami
Moderator: Kosiarz
Problem z heblami
Wiem temat był parę razy ale nie do końca wyjaśniający mój problem
Panowie i panie mam taki mały problem w 260. Uszkodzony został przewód hamulcowy na tyl. Wymieniam przewód, odpowietrzam hamulce i du..a.
Płyn idzie czysty ze wszystkich odpowietrzników (4 koła + korektor), żadnych wycieków wszystko jest git.
Myślę sobie, przewód długi, pokręcony może powietrze jeszcze gdzieś siedzi, ale przelałem chyba z 1,5 litra płynu i efekt taki sam. Hamulce super ale jak się 2 razy naciśnie pedał.
Na pewno powietrze dostało się do pompy Płyn spłynął przez uszkodzony przewód), czy jest taka możliwość, że siedzi tam powietrze i nie chce wyleźć?
Samochód stoi lekko tyłem pod górkę, może to ma znaczenie
Czy ktoś się spotkał z takim objawem?
Dodam, że kiedyś uszkodziłem drugi przewód prowadzący na tył i odpowietrzyłem w 5 min i było ok
Proszę o konkretne odpowiedzi a nie wskazówki od którego koła zacząć i inne pie...ły. Konkrety proszę
Tak przy okazji niech mnie ktoś oświeci, czemu idą 2 przewody na tył do korektora??
Panowie i panie mam taki mały problem w 260. Uszkodzony został przewód hamulcowy na tyl. Wymieniam przewód, odpowietrzam hamulce i du..a.
Płyn idzie czysty ze wszystkich odpowietrzników (4 koła + korektor), żadnych wycieków wszystko jest git.
Myślę sobie, przewód długi, pokręcony może powietrze jeszcze gdzieś siedzi, ale przelałem chyba z 1,5 litra płynu i efekt taki sam. Hamulce super ale jak się 2 razy naciśnie pedał.
Na pewno powietrze dostało się do pompy Płyn spłynął przez uszkodzony przewód), czy jest taka możliwość, że siedzi tam powietrze i nie chce wyleźć?
Samochód stoi lekko tyłem pod górkę, może to ma znaczenie
Czy ktoś się spotkał z takim objawem?
Dodam, że kiedyś uszkodziłem drugi przewód prowadzący na tył i odpowietrzyłem w 5 min i było ok
Proszę o konkretne odpowiedzi a nie wskazówki od którego koła zacząć i inne pie...ły. Konkrety proszę
Tak przy okazji niech mnie ktoś oświeci, czemu idą 2 przewody na tył do korektora??
Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long

dokładnie, ja tez dostawałem pier....ca od odpowietrzania , i hamulce były do dupy.sj.413 pisze:przyczyna takiego objawu moze byc ze juz nie masz szczeka hamulca z tylu i dla tego hamulec masz na dwa razy ja mialem podobny problem.sprawdz szczeki!!
Sprawdź szczęki, jeżeli jeszcze je masz, to po prostu podreguluj.
Jeżeli dawno nie zaglądałeś w bębny, to proponuje rozebrac, oczyścić i przesmarować ten francowaty samoregulator.
Ja mam podobne objawy po wymianie klockow z przodu. Oczywiscie cofnelo plyn przez pompe, zamieszalo wieloletnim syfem tam zgromadzonym i mimo odpowietrzania hamulcuje niezbyt
. Po przejechaniu paru kilometrow sie troche poprawilo, po czym teraz jest juz bez zmian. Przy nacisnieciu normalnie hamulca sa takie objawy, jakby pompa przepuszczala, natomiast gdy hamulec odpuszcze i wcisne szybko raz jeszcze, to robi sie twardy (jakby nie dzialalo serwo) i blokuje kola (tylne?). Mroczny ma problem zblizony (jeszcze gorzej hamuje). Wymienial pompy itp, nic (o ile mi wiadomo) nie pomoglo...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Przecież panowie!, po wymianie klocków zawsze tak jest, że słabo hamuje. Nowy klocek musi się dotrzeć do powierzchni tarczy. Nawet gdy tarcza jest nowa to nowy klocek nie dotyka całą powierzchnią do tarczy, tylko tą częścią, gdzie pcha tłoczek hamulcowy. Po kilkudziesięciu kilometrach będzie dobrze.
To nie jest wina szczęk, bo one po wymianie są takie same, jak przed wymianą. A wtedy hamowały, a teraz nie...
Ja miałem taki przypadek po wymianie tylnych cylinderków. Ale że musiałem wyjechać w góry, więc zaryzykowałem. O dziwo, po kilkuset kilometrach sytuacja poprawiła się i jest ok. Przyczyną było chyba odpowietrzenie sie pompy hamulcowej, bo w niej upatruję powyżej opisane kłopoty z hamowaniem. Tak myślę...
Żeby odpowietrzyć pompę ham. robię taki patent - pcham delikatnie!!! powietrze ze sprężarki w zbiorniczek płynu (owinąwszy uprzednio wąż sprężarki szmatką) a druga osoba luzuje lekko wszystkie cylinderki (dolewać płyn). Dwa razy już się udało.
Poza tym, po wymianie płynu pompa się rozszczelnia w środku. Stary płyn jest brudny, w pompie zostają osady z tłoczków gumowych, jest więc gęściej i szczelniej. Najlepiej płyn wymieniać poprzez dolewanie i jednoczesne spuszczanie płynu, a nie opróżnienie układu i napełnienie ponowne, bo kicha
Takie są moje spostrzeżenia. Pozdro Lecho
To nie jest wina szczęk, bo one po wymianie są takie same, jak przed wymianą. A wtedy hamowały, a teraz nie...
Ja miałem taki przypadek po wymianie tylnych cylinderków. Ale że musiałem wyjechać w góry, więc zaryzykowałem. O dziwo, po kilkuset kilometrach sytuacja poprawiła się i jest ok. Przyczyną było chyba odpowietrzenie sie pompy hamulcowej, bo w niej upatruję powyżej opisane kłopoty z hamowaniem. Tak myślę...
Żeby odpowietrzyć pompę ham. robię taki patent - pcham delikatnie!!! powietrze ze sprężarki w zbiorniczek płynu (owinąwszy uprzednio wąż sprężarki szmatką) a druga osoba luzuje lekko wszystkie cylinderki (dolewać płyn). Dwa razy już się udało.

Poza tym, po wymianie płynu pompa się rozszczelnia w środku. Stary płyn jest brudny, w pompie zostają osady z tłoczków gumowych, jest więc gęściej i szczelniej. Najlepiej płyn wymieniać poprzez dolewanie i jednoczesne spuszczanie płynu, a nie opróżnienie układu i napełnienie ponowne, bo kicha

Takie są moje spostrzeżenia. Pozdro Lecho
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D
Dawniej Aro 243D
tak przecież napisałem, że odpowietrzyłem. Właśnie mi się też wydaje, że powietrze gdzieś w pompie siedzi bo to jest niemożliwe, żeby tak pompa padła i to całkowicie. Korektor faktycznie jest podłączony do przedniej sekcji. Mi nie trzyma żadna sekcja (poprzednio jedna trzymała) więc by się zgadzało, że gdzieś to cholerne powietrze jest w jednym z tych pokręconych przewodów na tył - chyba 

Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long

-
- Posty: 374
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
- Lokalizacja: Kraków
miałem coś podobnego po wymianie wszystkich gumek w pompie i zaciskach (jak miałem 160-tke ) , wielokrotne odpowietrzanie nic nie dało , dopiero wymiana pompy przyniosło rezultat oczekiwany . Pewnie stara przepuszczała na sekcjach ...serwo było ok.
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość