Problem z heblami

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Max997
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:50 pm
Lokalizacja: Wawa

Problem z heblami

Post autor: Max997 » czw paź 11, 2007 9:35 am

Wiem temat był parę razy ale nie do końca wyjaśniający mój problem

Panowie i panie mam taki mały problem w 260. Uszkodzony został przewód hamulcowy na tyl. Wymieniam przewód, odpowietrzam hamulce i du..a.
Płyn idzie czysty ze wszystkich odpowietrzników (4 koła + korektor), żadnych wycieków wszystko jest git.
Myślę sobie, przewód długi, pokręcony może powietrze jeszcze gdzieś siedzi, ale przelałem chyba z 1,5 litra płynu i efekt taki sam. Hamulce super ale jak się 2 razy naciśnie pedał.
Na pewno powietrze dostało się do pompy Płyn spłynął przez uszkodzony przewód), czy jest taka możliwość, że siedzi tam powietrze i nie chce wyleźć?
Samochód stoi lekko tyłem pod górkę, może to ma znaczenie

Czy ktoś się spotkał z takim objawem?

Dodam, że kiedyś uszkodziłem drugi przewód prowadzący na tył i odpowietrzyłem w 5 min i było ok

Proszę o konkretne odpowiedzi a nie wskazówki od którego koła zacząć i inne pie...ły. Konkrety proszę

Tak przy okazji niech mnie ktoś oświeci, czemu idą 2 przewody na tył do korektora??
Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long :(

Awatar użytkownika
sj.413
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn maja 14, 2007 7:55 am
Lokalizacja: ZYWIEC

Post autor: sj.413 » czw paź 11, 2007 11:33 am

przyczyna takiego objawu moze byc ze juz nie masz szczeka hamulca z tylu i dla tego hamulec masz na dwa razy ja mialem podobny problem.sprawdz szczeki!!

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » czw paź 11, 2007 11:52 am

sj.413 pisze:przyczyna takiego objawu moze byc ze juz nie masz szczeka hamulca z tylu i dla tego hamulec masz na dwa razy ja mialem podobny problem.sprawdz szczeki!!
dokładnie, ja tez dostawałem pier....ca od odpowietrzania , i hamulce były do dupy.
Sprawdź szczęki, jeżeli jeszcze je masz, to po prostu podreguluj.
Jeżeli dawno nie zaglądałeś w bębny, to proponuje rozebrac, oczyścić i przesmarować ten francowaty samoregulator.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Max997
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:50 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Max997 » czw paź 11, 2007 12:43 pm

dobrze panowie, celnie, ale ja byłem szybszy. Smoregulator chodzi bez zastrzeżeń, szczęki zużyte w 1/4 może ciut więcej...
Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long :(

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw paź 11, 2007 4:14 pm

Ja mam podobne objawy po wymianie klockow z przodu. Oczywiscie cofnelo plyn przez pompe, zamieszalo wieloletnim syfem tam zgromadzonym i mimo odpowietrzania hamulcuje niezbyt :)21 . Po przejechaniu paru kilometrow sie troche poprawilo, po czym teraz jest juz bez zmian. Przy nacisnieciu normalnie hamulca sa takie objawy, jakby pompa przepuszczala, natomiast gdy hamulec odpuszcze i wcisne szybko raz jeszcze, to robi sie twardy (jakby nie dzialalo serwo) i blokuje kola (tylne?). Mroczny ma problem zblizony (jeszcze gorzej hamuje). Wymienial pompy itp, nic (o ile mi wiadomo) nie pomoglo...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » sob paź 13, 2007 11:14 pm

Przecież panowie!, po wymianie klocków zawsze tak jest, że słabo hamuje. Nowy klocek musi się dotrzeć do powierzchni tarczy. Nawet gdy tarcza jest nowa to nowy klocek nie dotyka całą powierzchnią do tarczy, tylko tą częścią, gdzie pcha tłoczek hamulcowy. Po kilkudziesięciu kilometrach będzie dobrze.
To nie jest wina szczęk, bo one po wymianie są takie same, jak przed wymianą. A wtedy hamowały, a teraz nie...
Ja miałem taki przypadek po wymianie tylnych cylinderków. Ale że musiałem wyjechać w góry, więc zaryzykowałem. O dziwo, po kilkuset kilometrach sytuacja poprawiła się i jest ok. Przyczyną było chyba odpowietrzenie sie pompy hamulcowej, bo w niej upatruję powyżej opisane kłopoty z hamowaniem. Tak myślę...
Żeby odpowietrzyć pompę ham. robię taki patent - pcham delikatnie!!! powietrze ze sprężarki w zbiorniczek płynu (owinąwszy uprzednio wąż sprężarki szmatką) a druga osoba luzuje lekko wszystkie cylinderki (dolewać płyn). Dwa razy już się udało. :)2
Poza tym, po wymianie płynu pompa się rozszczelnia w środku. Stary płyn jest brudny, w pompie zostają osady z tłoczków gumowych, jest więc gęściej i szczelniej. Najlepiej płyn wymieniać poprzez dolewanie i jednoczesne spuszczanie płynu, a nie opróżnienie układu i napełnienie ponowne, bo kicha !!
Takie są moje spostrzeżenia. Pozdro Lecho
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » ndz paź 14, 2007 6:02 am

a ze sie tak delikatnie spytam .........a odpowietrzyłes regulator sil ham. ??

dwa przewody dlatego ze ten regulator steruje ........i przodem i tyłem
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Max997
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:50 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Max997 » ndz paź 14, 2007 5:02 pm

tak przecież napisałem, że odpowietrzyłem. Właśnie mi się też wydaje, że powietrze gdzieś w pompie siedzi bo to jest niemożliwe, żeby tak pompa padła i to całkowicie. Korektor faktycznie jest podłączony do przedniej sekcji. Mi nie trzyma żadna sekcja (poprzednio jedna trzymała) więc by się zgadzało, że gdzieś to cholerne powietrze jest w jednym z tych pokręconych przewodów na tył - chyba :)
Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long :(

Pawełek 1971
Posty: 374
Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pawełek 1971 » ndz paź 14, 2007 5:10 pm

miałem coś podobnego po wymianie wszystkich gumek w pompie i zaciskach (jak miałem 160-tke ) , wielokrotne odpowietrzanie nic nie dało , dopiero wymiana pompy przyniosło rezultat oczekiwany . Pewnie stara przepuszczała na sekcjach ...serwo było ok.
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość