pomysły na poprawę ekonomiki

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

pomysły na poprawę ekonomiki

Post autor: denior » sob lis 03, 2007 7:10 pm

Witajcie

zastanawiam sie nad odłączeniem ciśnienia sterującego dawka turbo od pompy wtryskowej, czy ktos juz może próbował ??
Jeżdżąc na codzień bardzo żadko używam zakresu powyżej 2,5 tyś, jezeli takie rozwiązanie przyniosło by odczuwalne oszczędności można by założyć elektrozaworek na rurke i przełącznikiem sterować "program TURBO albo economy"

wyraźcie swoje opinie - tylko prosze bez mędrkowania w stylu kup sobie uno 1,4 na gazie

pozdrawiam
Denior

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » sob lis 03, 2007 7:14 pm

Nie wiem jak to w dieslu ale w benzynie zrobilbys sitko z tlokow...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » sob lis 03, 2007 7:17 pm

A w czym ty te turbo masz ?
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: denior » sob lis 03, 2007 7:20 pm

RDT 28

Awatar użytkownika
Katun
 
 
Posty: 1355
Rejestracja: wt lip 03, 2007 1:34 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Katun » sob lis 03, 2007 7:57 pm

Jeździłem bez turbo 2 miesiące da się przyzwyczaić, jeśli chodzi o ekonomie, malutka różnica staram się jeździć do 2.2 tyś obrotów. Po coś to turbo jest w tym aucie.. Daj spokój z jakimś dziwnym motaniem, lepiej podnieś auto czy coś :wink:
Biały kuter Y60

tel: 502-358-221

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » sob lis 03, 2007 8:00 pm

Kup malucha - na swojej stronie masz jak go tuningować w jedną a może i w drugą stronę. Ogólnie to mnie takie posty rozwalają... :)3
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
salskip
 
 
Posty: 261
Rejestracja: wt maja 30, 2006 7:50 am
Lokalizacja: Lublin

Re: pomysły na poprawę ekonomiki

Post autor: salskip » sob lis 03, 2007 8:01 pm

albo ->
denior pisze:kup sobie uno 1,4 na gazie
:)21 :)23
shit happens...

Parch K160 3.3TD
Suzi DR650 DSport
Jag S-Type 3.0V6

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: denior » sob lis 03, 2007 8:06 pm

Tym 2 Panom juz podziekujemy, nie potrzebuje tu takich wypowiedzi - nie interesuje was to, moze i smieszy wasz problem - zachowajcie swoje uwagi dla siebie

nie pozdrawiam
Denior

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: denior » sob lis 03, 2007 8:15 pm

Cieżko się pogodzić ze spalaniem w warunkach miejskich na poziomie 13,6-15l przy używaniu pedału gazu w ostateczności, na trasie spoko 10-11l przy prędkosci około 80km/h.
To auto zdecydowanie za dużo pali nawet biorąc pod uwage pojemnośc i gabaryty. Wiem że jeżeli ma sie ten luksus i uzywa parcha tylko do zabawy to spalanie nie ma wiekszego znaczenia ale jak sie jeździ na codzień to juz inna sprawa przynajmniej dla mnie.
Nie wiem jak to mozliwe ze wszyscy których pytam o spalanie mówią o 12l, cos mi sie wydaje że rzeczywistość jest nieco inna tylko ciężko sie przyznać, albo nikt nie jeździ po mieście.

pozdrawiam
Denior

Awatar użytkownika
cruise
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 13, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: cruise » sob lis 03, 2007 8:21 pm

Cięzko żeby stare silniki były ekonomiczne. Nie mialem bezposrednio do czynienia z RDT 28 , ale wątpie żeby jakoś znacząco dało sie obniżyć spalanie. To w koncu 2 tony żelastwa ....
Grand Cherokee WJ 4.0

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » sob lis 03, 2007 8:38 pm

Skoro nie jeździsz w błocie, to po co kupiłeś takie auto ?? Myślałeś, że ile spali 7 litrów jak plaskacz ?? To nie Twoje forum, więc mi nie dziękuj... jak zadasz jakieś konkretne pytanie z sensem to Ci odpiszę z sensem.

Wytłumacz swoje podłoże zakupu 4x4 ??
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
salskip
 
 
Posty: 261
Rejestracja: wt maja 30, 2006 7:50 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: salskip » sob lis 03, 2007 8:39 pm

ciężko zrozumieć o co Ci chodzi... zdecydowałeś się na codzienną eksploatację auta które swoje waży i ma mało ekonomiczny silnik który po prostu POTRZEBUJE paliwa ! Jeśli ktoś naopowiadał Ci że jest to miejskie, ekonomiczne autko a Ty w to uwierzyłeś tomiej pretensje do siebie... i nie dziw się szyderczemu podejściu do kombinacji z odcinaniem turbo coby zaoszczędzić litr gnojówki albo oleju rzepakowego bo była promocja w tesco albo innej biedronce...
weź się w garść i albo zmień auto albo używaj go sporadycznie jeśli koszta Cię przerastają...

pozdrawiam
paweł s.
shit happens...

Parch K160 3.3TD
Suzi DR650 DSport
Jag S-Type 3.0V6

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » sob lis 03, 2007 8:42 pm

Fazi pisze:Skoro nie jeździsz w błocie, to po co kupiłeś takie auto ?? Myślałeś, że ile spali 7 litrów jak plaskacz ?? To nie Twoje forum, więc mi nie dziękuj... jak zadasz jakieś konkretne pytanie z sensem to Ci odpiszę z sensem.

Wytłumacz swoje podłoże zakupu 4x4 ??

:)2 :)2
Fazi Ty łobuzie :)21 :)21
Michał Bartosiak

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: pomysły na poprawę ekonomiki

Post autor: klucz13 » sob lis 03, 2007 8:50 pm

denior pisze:Witajcie

zastanawiam sie nad odłączeniem ciśnienia sterującego dawka turbo od pompy wtryskowej, czy ktos juz może próbował ??
Jeżdżąc na codzień bardzo żadko używam zakresu powyżej 2,5 tyś, jezeli takie rozwiązanie przyniosło by odczuwalne oszczędności można by założyć elektrozaworek na rurke i przełącznikiem sterować "program TURBO albo economy"

wyraźcie swoje opinie - tylko prosze bez mędrkowania w stylu kup sobie uno 1,4 na gazie

pozdrawiam
Denior
Głupota to też dar Boży tylko nie należy go nadurzywać !! pomyśl zanim zapytasz to nie boli :)25
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob lis 03, 2007 9:17 pm

Qwa, juz powoli nie mam sily do nowych na forum. Jak glupi pomysl moze jeszcze komus wpasc do glowy.!! Niektore juz wykraczaja poza wszytkie mozliwosci ogarniecia przecietna prercepcja.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » sob lis 03, 2007 10:28 pm

zamykamy Marcin? :)21 :)21 :)21
tel660675798

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » sob lis 03, 2007 10:41 pm

denior pisze:Cieżko się pogodzić ze spalaniem w warunkach miejskich na poziomie 13,6-15l przy używaniu pedału gazu w ostateczności, na trasie spoko 10-11l przy prędkosci około 80km/h.
To auto zdecydowanie za dużo pali nawet biorąc pod uwage pojemnośc i gabaryty. Wiem że jeżeli ma sie ten luksus i uzywa parcha tylko do zabawy to spalanie nie ma wiekszego znaczenia ale jak sie jeździ na codzień to juz inna sprawa przynajmniej dla mnie.
Nie wiem jak to mozliwe ze wszyscy których pytam o spalanie mówią o 12l, cos mi sie wydaje że rzeczywistość jest nieco inna tylko ciężko sie przyznać, albo nikt nie jeździ po mieście.

pozdrawiam
Denior
Jeszcze nie zamykajcie, może ja słów kilka!!!
Jeśli pali 15 litrów, tak jak piszesz, to coś jest nie w porządku z pompą wtryskową, wtryskiwaczami, albo po prostu nie działa turbodoładowanie. Nie mówię o braku kompresji, bo to chyba sprawdzałeś. Skoro silnik ma sprężarkę, to musi ją mieć sprawną, bo bez niej odczuwasz, ze nie idzie. I dusisz pedał...
Patrol po miescie pali max. 13 l. Tyle mi palił, jak miałem padnięte turbo. Potem sie poprawiło na 12. W trasie 10 l. przy predkości 90 - 110km/h. Nie przekraczaj 115km/h bo wtedy zaczyna żłopać właśnie 15l.
A moze u ciebie wchodzi w grę technika jazdy?
Patrol tak ma i już. Ale jak się jeździ!!!
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: denior » sob lis 03, 2007 10:48 pm

Zastanawiam sie tylko po co to forum jest??

Bo jak narazie niczego sie tutaj nie dowiedziałem czego bym sam nie wymyslił, a ile sie trzeba nameczyć żeby z szyderstw i prześmiewek wydobyc trochę tresci interesującej

No ale widac takie forum

Denior

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » sob lis 03, 2007 10:49 pm

Marcin-Kraków pisze:Qwa, juz powoli nie mam sily do nowych na forum. Jak glupi pomysl moze jeszcze komus wpasc do glowy.!! Niektore juz wykraczaja poza wszytkie mozliwosci ogarniecia przecietna prercepcja.
Mode, weź wyluzuj bo Ci pomka strzeli (my nowi tak mamy) :oops: .

Ja swojej lepszej połowie tez wytłumaczyłem że to tak samo ekonomiczne poręczne auto do wożenia dzieci do przedszkola jak zamieniłem jej Pandę na GR'a.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: denior » sob lis 03, 2007 10:57 pm

15l to bez problemu wystarczy biegi zmieniać przy 3tyś i to bez gniecenia gazu, 13,6 pali jak nie przekarczam 2 tyś i pedał gazu tylko muskam silnik uzywam tylko do rozpędzania - więc o jakiej technice tu mowa

Nie kopci specjalnie, śróba regulacyjna na pompie zaplombowana fabrycznie, nie wyglada na rozregulowany, doładowanie 0,9 bara, Marcin-Kraków stwierdził że auto jest żwawe

Ewidentnie nie lubi jazdy miejskiej - a zwłaszcza w Krakowskich korkach

Denior

Awatar użytkownika
salskip
 
 
Posty: 261
Rejestracja: wt maja 30, 2006 7:50 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: salskip » sob lis 03, 2007 11:01 pm

denior pisze:15l to bez problemu wystarczy biegi zmieniać przy 3tyś i to bez gniecenia gazu, 13,6 pali jak nie przekarczam 2 tyś i pedał gazu tylko muskam silnik uzywam tylko do rozpędzania - więc o jakiej technice tu mowa

Nie kopci specjalnie, śróba regulacyjna na pompie zaplombowana fabrycznie, nie wyglada na rozregulowany, doładowanie 0,9 bara, Marcin-Kraków stwierdził że auto jest żwawe

Ewidentnie nie lubi jazdy miejskiej - a zwłaszcza w Krakowskich korkach

Denior
no widzisz... i sam sobie odpowiedziałeś... było robić aferę ?
shit happens...

Parch K160 3.3TD
Suzi DR650 DSport
Jag S-Type 3.0V6

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: denior » sob lis 03, 2007 11:08 pm

Na co sobie odpowiedziałem???
przeczytaj poczatek tego tematu to może sobie przypomnisz o czym była mowa.
To jest dobry przykład na typową cechę tego forum ktoś o cos pyta a w odpowiedzi dostaje śmieci a potem już nikt nie wie o czym była rozmowa

i przypomne że pytałem o to czy ktoś mierzył różnice w spalaniu z podłączonym siłownikiem dawki turbo i bez - nic wiecej nic mniej
Denior

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » sob lis 03, 2007 11:12 pm

To moze ja odpowiem: Nikt na taki durny pomysl zapewne nie wpadl.
Zanim zaczniesz zmieniac cos co jest podstawa dzialania turbodoladowanego silnika to sie 10x zastanow co za glupote zrobisz.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: denior » sob lis 03, 2007 11:21 pm

Dlaczego uważasz go za durny, wolnossące diesle sa bardzo ekonomiczne, więc jezeli z turbo mozna zrobić dość prosto "wolnossącego"
przez zmniejszenie dawki paliwa do poziomu wolnossacego, oczywiscie zamieniając moc na mniejsze zurzycie, a od nadmiaru powietrza jeszcze żaden diesel nie umarł.
To jest teoria a praktyka do sprawdzenia
Denior

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » sob lis 03, 2007 11:25 pm

Miałem kiedyś trochę wolnego (jakiś tydzień) i przeczytałem całe to forum o nissanie każdy wątek związany z spalaniem tak się kończy. Bogaty biednego nie zrozumie, i nikt tego nie zmieni inna mentalność, zamiast tracić czas na takie posty pomyśl co zrobić żeby się nie martwić o spalanie.
PS poza tym te kilka litrów za przyjemność jazdy patrolem to nie tak dużo. Myślę ze kupując taki samochód musiałeś o tym wiedzieć i wybrałeś Patrola świadomie.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości