Strona 1 z 2

patrol 3.0 2000 awaria - bez mocy i kopci POMOCY!

: ndz lis 11, 2007 3:21 pm
autor: m.wilk
Witam !
Mam problem z awarią mojego patrola !!
Po ruszeniu na światłach zadzwoniły zawory i silnik stracił moc i zaczął dymić ( biały dym , czuć jakby nie spalone paliwo) , poza tym cały sie telepie . Może ktoś wie co się stało ? Jakieś sugestie od czego zacząć ?

: ndz lis 11, 2007 4:26 pm
autor: selim
Jaki przebieg masz
?

: ndz lis 11, 2007 4:33 pm
autor: Igor V8
Upsss .....

: ndz lis 11, 2007 4:42 pm
autor: JONY B
.....sie narobilo...( a myslalem ze tylko jeepy tak maja....)
moze to byc
-urwany zawor
-przestawiony rozrzad
-lub tylko pompa wtryskowa
ciezko stwierdzic na odleglosc

ja bym radzil zajzec pod maske i posluchac

: ndz lis 11, 2007 4:44 pm
autor: Igor V8
JONY B pisze:.....sie narobilo...( a myslalem ze tylko jeepy tak maja....)
moze to byc
-urwany zawor
-przestawiony rozrzad
-lub tylko pompa wtryskowa
- przepalony tłok :wink:
Patrol 3.0 z 2000 r ......
Cienko to widzę
Luknij na turbinkę , zobacz czy wszystkie przewody są na miejscu :wink:

: ndz lis 11, 2007 4:59 pm
autor: JONY B
Igor909 pisze:
JONY B pisze:.....sie narobilo...( a myslalem ze tylko jeepy tak maja....)
moze to byc
-urwany zawor
-przestawiony rozrzad
-lub tylko pompa wtryskowa
- przepalony tłok :wink:
Patrol 3.0 z 2000 r ......
Cienko to widzę
Luknij na turbinkę , zobacz czy wszystkie przewody są na miejscu :wink:


jak to jest 3,0 to ''masz babo placek''

te silniki maja wady i zalety -to jest wlasnie wada!

ja myslalem ze rozmawiamy o normalnym silniku A NIE W POLOWIE ELEKTRYCZNYM

: ndz lis 11, 2007 6:02 pm
autor: m.wilk
Przebieg 130 tys. Mam nadzieję ,że przestawił sie tylko rozrząd , a nie czarne wizje z tłokiem . Tylko nie wiem nawet czy tam jest pasek czy kola(łańcuch) . Spierdzieliło sie na mocnym przygazowaniu - może jednak tylko pasek przeskoczył ? Odpala od razu , chodzi z telepawką , i nie reaguje na gaz jak trzeba. ???

: ndz lis 11, 2007 6:25 pm
autor: janusz k160
Nie chcę krakać, ale przy przestawionym rozrządzie nie chciałby odpalać od razu. Też tłok przepalony obstawiam

: ndz lis 11, 2007 6:35 pm
autor: m.wilk
Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to awarie z przepalonym tłokiem zdarzały się przy początkach 2000r ( u mnie 1-sza rej. koniec roku) i głównie w manualach , a ja mam automat .
Co sprawdzać i w jakiej kolejności ??? :cry:

: ndz lis 11, 2007 6:56 pm
autor: Qbartx
-po 1 sprawdzic wszystkie duperele przy silniku czy sie cos nie porozlaczalo
-po 2 sprawdzic rozrzad czy zgadzaja sie znaki
-po 3 sprawdzic kompresje

: ndz lis 11, 2007 7:10 pm
autor: domator
Ludzie przeciez tam jest rozrzad na lancuchu! Widzieliscie zeby sie przestawil taki rozrzad?
domator

: ndz lis 11, 2007 7:19 pm
autor: Discotheque
Na bank tlok, byly wadliwe i po prostu pekaly. Szczegolnie ostatni cylinder, diagnoza jest prosta - najpierw pomiar kompresji i wszystko wyjdzie.
Ogolnie Patrole od czasu K260 nie maja szczescia do silnikow :(

: ndz lis 11, 2007 7:20 pm
autor: hadek
domator pisze:Ludzie przeciez tam jest rozrzad na lancuchu! Widzieliscie zeby sie przestawil taki rozrzad?
domator
Tak,ja widziałem w mb, przebieg kolo 1 miliona,łańcuch, napinacz tak zuzyte że przestawiał się co kilkanascie obrotów.
Po wymianie jezdzi do dzis, piec 200D :roll:

: ndz lis 11, 2007 7:36 pm
autor: piotr oskwarek
a jeszcze sprawdź czy komprecha nie ucieka w silnik tzn. wysuń bagnet od oleju albo odkręć korek do wlewania oleju do silnika;

: ndz lis 11, 2007 9:39 pm
autor: XJeep
Discotheque pisze:(...)
Ogolnie Patrole od czasu K260 nie maja szczescia do silnikow :(
Bociek... 100 % racji - tylko "SuperDiesel 33" !! :)21

co do tematu to tez obstawiam na wypalone denko tłoka...te roczniki i te typy tak maja... !!

ale ... jak nie pomierzysz cisnien to mozemy sobie gdybac... !!

: ndz lis 11, 2007 11:55 pm
autor: Miskiller
rozrzad jest lancuch i kola zebate...

: pn lis 12, 2007 9:59 am
autor: malutki
piotr oskwarek pisze:a jeszcze sprawdź czy komprecha nie ucieka w silnik tzn. wysuń bagnet od oleju albo odkręć korek do wlewania oleju do silnika;
tak się tego w tym silniku nie sprawdzi, "odma" czyli przedmuch po odkręceniu korka jest bardzo o duży i to jest w tych silnikach normalne,
sprawdzałem w swoim i w kilku innych..., generarnie to tłok lub turbo ale na odległość to możemy se tylko pogdybać, w każdym razie nie odpalaj w tym stanie dopóki nie wiesz o co biega,
w moim ( rocznik 2000 automat) wybuch nastąpił po 50 kkm, po wymianie gwarancyjnej silnika na razie chula (ponad 200 kkm)

: pn lis 12, 2007 2:10 pm
autor: m.wilk
Dzięki za wszystkie rady !!
Auto gotowe do pomiaru , tylko prośbę mam - jakie książkowe ciśnienie powinno być ??

: pn lis 12, 2007 2:52 pm
autor: Kosiarz
Nie przejmuj się liczbami na trzecim będzie prawie zero...

Ale jak nalegasz...
Standard kPa (bar, kg/ccm, psi) przy 200 obr/min
2,942 (29,4, 30,0, 427)
Minimum 2,452 (24,5, 25,0, 356)
Max różnica 0,294 (2,94, 3,0, 43)

: pn lis 12, 2007 3:37 pm
autor: m.wilk
Jutro rozbieram , jak coś wydłubię , napiszę .pzdr

: wt lis 13, 2007 11:39 am
autor: hobotnica
ja mam bardzo podobny problem z K260, tylko u mnie jeszcze nie chce odpalać - pisałem o tym. W warsztacie dłubią już ponad 2 tyg. Wszystko jest niby ok, a silnik dalej dupa. Kompresja ok, pompa ok, wtryski ok, swiece ok, rozrząd ok, rurki i podciśnienia ok, paliwo i filtry nowe, turbo jeszcze żyje. ?? ?? ??

: wt lis 13, 2007 1:36 pm
autor: m.wilk
Witam !
Rozrząd na wierzchu , od miski widać dwa ostatnie tłoki i wyglądają na całe.
JAK sprawdzić czy łańcuch nie przeskoczył - jak odczytać znaki na kołach - na łańcuchu jedno ogniwko jest żółte ?
Z góry dziękuję za info !!!
PZDR

: wt lis 13, 2007 4:26 pm
autor: Igor V8
m.wilk pisze: JAK sprawdzić czy łańcuch nie przeskoczył - jak odczytać znaki na kołach - na łańcuchu jedno ogniwko jest żółte ?
Obrazek

: wt lis 13, 2007 10:03 pm
autor: N2O
eee Igor, jesteś pewny że ten rysunek dotyczy rozrządu na łańcuchu ? :wink:

: wt lis 13, 2007 10:13 pm
autor: Bartas
Discotheque pisze: Ogolnie Patrole od czasu K260 nie maja szczescia do silnikow :(
dotyczy to nie tylko Patrola ale to dziesięciolecie i całej reszty producentów itd.