zapalanie patrola w zimne dni
Moderator: Kosiarz
zapalanie patrola w zimne dni
Jestem nowicjuszem. Nie wiem jak uruchamiać patrola przy niskiej
temperaturze - w "starszych płaskich" dieslach zimą przekręcałem kluczyk,
zapalała sie kontrolka świec, gasła, ja wyłączałem kluczyk, jeszce raz
przekrecałem, jeszcze raz czekałem aż zgaśnie, potem trzci raz - i
wiedziałem że świece nagrzały co trzeba i silnik odpali po 2-3 obrotach
rozrusznikiem. W patrolu kontrolka zapala sie na krótką chwilkę, a po
kolejnych próbach kluczykiem nie zapala sie wcale. A przy rozruszniku krecic
trzeba długo, wali chmurę z rury, łapie pierw jeden garnek, później drugi...
dopiero wtedy mogę puścic kluczyk.
Jak zapalać? czy wielokrotne przekręcanie kluczyka ponownie uruchamia
świece, pomimo braku zapalanej kontrolki?
temperaturze - w "starszych płaskich" dieslach zimą przekręcałem kluczyk,
zapalała sie kontrolka świec, gasła, ja wyłączałem kluczyk, jeszce raz
przekrecałem, jeszcze raz czekałem aż zgaśnie, potem trzci raz - i
wiedziałem że świece nagrzały co trzeba i silnik odpali po 2-3 obrotach
rozrusznikiem. W patrolu kontrolka zapala sie na krótką chwilkę, a po
kolejnych próbach kluczykiem nie zapala sie wcale. A przy rozruszniku krecic
trzeba długo, wali chmurę z rury, łapie pierw jeden garnek, później drugi...
dopiero wtedy mogę puścic kluczyk.
Jak zapalać? czy wielokrotne przekręcanie kluczyka ponownie uruchamia
świece, pomimo braku zapalanej kontrolki?
AdaM GR61 krótki
Haha "właczać kontrolki"
W bardzo zimne [mroźne ok -10-15 stopni] dni normalnie grzejesz swiece [az zgasnie kontrolka] i po krótkiej chwili powtarzasz próbę [aż zgaśnie kontrolka]. Potem odpalasz. Instrukcja ta dotyczy Patrola ze sprawnym układem grzania świec żarowych, oraz z nie padnietym silnikiem.
Jak juz odpalisz silnik, kontrolka świec żarowych może ci jeszcze "mrugać" jakis czas, nie zdziw sie, wtedy działa tzw dogrzewanie świec.