Głośny stukot
Moderator: Kosiarz
Głośny stukot
Witam!
pozdrawiam wszystkich serdecznie Darek . Prośba o radę -stałem się posiadaczem Terrano 2 2,4 benzyna 1996 r podobno 180 tyś km i pierwszy problem . Po kupieniu samochodu i przejechałem około 1000 km było ok , wymieniłem wszystkie filtry i olej na na Liqui Moly mineralny polecany w warsztacie w Warszawie . I tu zaczeły się problemy
po przejechaniu 3- 4 kilometrów jak się silnik nagrzeje na wolnych obrotach słychać głośny stukot podobny do stukania metalu o metal po przegazowaniu stukot niknie.Nie słychać stuków przy odpalaniu i ruszaniu silnik pracuje równiuteńko ma moc bez uwag. Stukot trudno zlokalizować jest bardzo głośny dochodzi z okolic silnik.Prośba o radę
pozdrawiam wszystkich serdecznie Darek . Prośba o radę -stałem się posiadaczem Terrano 2 2,4 benzyna 1996 r podobno 180 tyś km i pierwszy problem . Po kupieniu samochodu i przejechałem około 1000 km było ok , wymieniłem wszystkie filtry i olej na na Liqui Moly mineralny polecany w warsztacie w Warszawie . I tu zaczeły się problemy
po przejechaniu 3- 4 kilometrów jak się silnik nagrzeje na wolnych obrotach słychać głośny stukot podobny do stukania metalu o metal po przegazowaniu stukot niknie.Nie słychać stuków przy odpalaniu i ruszaniu silnik pracuje równiuteńko ma moc bez uwag. Stukot trudno zlokalizować jest bardzo głośny dochodzi z okolic silnik.Prośba o radę
- kjablonski
- Posty: 386
- Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
- Lokalizacja: suwałki teraz katowice
Dwa dni temu byłem u mechanika żeby pokazać problem, ciepły silnik pracował na luzie przez 25 minut nic nie stukało . Zdarzyło się dwa razy że zaczęło stukać jak wcisnąłem sprzęgło na luzie nie wrzucając biegu - nie wiem czy to był zbieg okoliczności , późniejsze wciskanie sprzęgła nie powodowało problemu.
Miałem tak w plaskaczu.
problem polega na tym że zapycha sie kanał doprowadzający olej pod ciśnieniem do tłoczka który kasuje luz zaworowy. W dużym skrócie Nie ma ciśnienia, nie ma kasowania luzu - jest stukot. Dodając gazu zwiększasz ciśnienie oleju w układzie i trochę go tam wysikuje przez ten niedrożny kanał - stąd klekot raz jest a raz nie...
Pewnie, jak napisali koledzy, olej sczyścił nagar i nagar zapchał te kanaliki w jednym lub w kilku zaworach
Przeważnie da rade skutecznie wyczyścić (przerabiałem w plaskaczu) ale nie bez rozebrania góry silnika
problem polega na tym że zapycha sie kanał doprowadzający olej pod ciśnieniem do tłoczka który kasuje luz zaworowy. W dużym skrócie Nie ma ciśnienia, nie ma kasowania luzu - jest stukot. Dodając gazu zwiększasz ciśnienie oleju w układzie i trochę go tam wysikuje przez ten niedrożny kanał - stąd klekot raz jest a raz nie...
Pewnie, jak napisali koledzy, olej sczyścił nagar i nagar zapchał te kanaliki w jednym lub w kilku zaworach
Przeważnie da rade skutecznie wyczyścić (przerabiałem w plaskaczu) ale nie bez rozebrania góry silnika
Czym można zabić Człowieka-Pająka ? Człowiekiem-kapciem
ja w takim samym wozie mialem identyczny stukot. pojawial sie i znikal bez konkretnej przyczyny... zaczelo sie tez po wymianie oleju i filtrow trwalo to prawie rok... po kolejnej wymianie oleju stukanie zniknelo i juz sie nie pojawilo... nie zauwazylem aby poza upierdliwym halasem mialo to jakies negatywne skutki. przez okres stukania nie udalo mi sie namierzyc co to stuka konkretnie, potem objawy zniknely wiec i ja zapomnialem o sprawie
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość