Strona 1 z 1
Głośny stukot
: czw lis 22, 2007 4:54 pm
autor: Darek3
Witam!
pozdrawiam wszystkich serdecznie Darek . Prośba o radę -stałem się posiadaczem Terrano 2 2,4 benzyna 1996 r podobno 180 tyś km i pierwszy problem . Po kupieniu samochodu i przejechałem około 1000 km było ok , wymieniłem wszystkie filtry i olej na na Liqui Moly mineralny polecany w warsztacie w Warszawie . I tu zaczeły się problemy
po przejechaniu 3- 4 kilometrów jak się silnik nagrzeje na wolnych obrotach słychać głośny stukot podobny do stukania metalu o metal po przegazowaniu stukot niknie.Nie słychać stuków przy odpalaniu i ruszaniu silnik pracuje równiuteńko ma moc bez uwag. Stukot trudno zlokalizować jest bardzo głośny dochodzi z okolic silnik.Prośba o radę
: czw lis 22, 2007 5:31 pm
autor: kjablonski
może się coś odkręciło,
może się coś poluzowało
może się coś urwało
może się coś zgubiło
a może poszli do lasu....
goń do jakiegoś warsztatu
i gratuluje zakupu

: czw lis 22, 2007 5:50 pm
autor: Darek3
stuka na luzie na co dziesiątych światłach
dekiel silnika zdejmowałem wygląda że nic sie nie urwało nie grzechocze , nakretka z rękawa nie wypadła mechanikowi przy wymianie oleju
: czw lis 22, 2007 9:10 pm
autor: Sill
Taki stuk charakterystyczny jest dla hydrulicznych kompensatorów luzu. Tylko dziwne jest to, że stuka ci tylko czasami i bez wyraźnego schematu. Moze podwiesza ci się tylko kompensator - syf mógł nowy olej wypłukać i się zapchał.
: czw lis 22, 2007 9:31 pm
autor: Darek3
Dwa dni temu byłem u mechanika żeby pokazać problem, ciepły silnik pracował na luzie przez 25 minut nic nie stukało . Zdarzyło się dwa razy że zaczęło stukać jak wcisnąłem sprzęgło na luzie nie wrzucając biegu - nie wiem czy to był zbieg okoliczności , późniejsze wciskanie sprzęgła nie powodowało problemu.
: czw lis 22, 2007 9:37 pm
autor: Darek3
Czy hydrauliczny kompensator luzu można jakoś wyczyścić ?
: czw lis 22, 2007 10:12 pm
autor: Roger
Miałem tak w plaskaczu.
problem polega na tym że zapycha sie kanał doprowadzający olej pod ciśnieniem do tłoczka który kasuje luz zaworowy. W dużym skrócie Nie ma ciśnienia, nie ma kasowania luzu - jest stukot. Dodając gazu zwiększasz ciśnienie oleju w układzie i trochę go tam wysikuje przez ten niedrożny kanał - stąd klekot raz jest a raz nie...
Pewnie, jak napisali koledzy, olej sczyścił nagar i nagar zapchał te kanaliki w jednym lub w kilku zaworach
Przeważnie da rade skutecznie wyczyścić (przerabiałem w plaskaczu) ale nie bez rozebrania góry silnika
: pt lis 23, 2007 12:53 pm
autor: wojas
ja w takim samym wozie mialem identyczny stukot. pojawial sie i znikal bez konkretnej przyczyny... zaczelo sie tez po wymianie oleju i filtrow trwalo to prawie rok... po kolejnej wymianie oleju stukanie zniknelo i juz sie nie pojawilo... nie zauwazylem aby poza upierdliwym halasem mialo to jakies negatywne skutki. przez okres stukania nie udalo mi sie namierzyc co to stuka konkretnie, potem objawy zniknely wiec i ja zapomnialem o sprawie