Strona 1 z 2
Terrano I 3.0 se Duzi sie powyżej 3 tyś obrotow
: wt gru 04, 2007 5:25 pm
autor: Baleron78
Witam
Mam dziwny przypadek w aucie. Na benzynie nie chce jechać. Dochodzi do 3000 obrotów i zaczyna się dusić tak jakby odcinał zapłon. Rzecz dzieje się tylko na benzynie bo na gazie śmiga normalnie. Swojego czasu działo się tak tylko po przełączeniu z gazu na benzyne, ale teraz nawet po nocy odpala na benzynie ale chodzi tylko do 3000 tysięcy obrotów. Czy to może być coś z pompą, a może wtrysk mono się posypał? Kiedyś miełem coś podobnego w 2,4 benz. ale nie zdążyłem naprawić. Zna się ktoś?
Re: Terrano I 3.0 se Duzi sie powyżej 3 tyś obrotow
: wt gru 04, 2007 6:26 pm
autor: ernil
Baleron78 pisze:(...) Kiedyś miełem coś podobnego w 2,4 benz. ale nie zdążyłem naprawić (...)
A dlaczego? Wybuchlo?
Zacznij od filtra paliwa.
: wt gru 04, 2007 7:03 pm
autor: piotr oskwarek
a zakończ na pompie
miałem to samo w 2.4
najpierw chodził do max 3 tys obr/min
później klęknął od razu tak, że na benie wogóle nie chciał zapalać
: wt gru 04, 2007 7:07 pm
autor: ernil
Dlatego wlasnie stale i wciaz wybieram diesla

: wt gru 04, 2007 7:18 pm
autor: Jeti
ernil pisze:Dlatego wlasnie stale i wciaz wybieram diesla

Nie nie, to nie problem benzyny samej sobie tylko instalacji LPG w Terrano.
Mało kto potrafi zrobić dobrze instalację do Terrano. Było już o tym na forum, sam temat przerabiałem.
'Odcinanie' powyżej 3k obrotów wynika ze złego stanu komputera. Prawdopodobnie jest w trybie awaryjnym.
Emulator po przełączeniu na gaz oszukuje komputer, powrót do benzyny wymaga resetu komputera.
Baleron78 przełącz auto na benzynę, odepnij klemy od akumulatora na jakieś 10 minut - powinien się zresetować komputer.
Podłącz i odpal maszynę. Jeśli po drodze nie przeskoczy na gaz powinno być dobrze.
Właściwie samo wyłącznie zapłonu po przejściu z LPG na PB powinno pomóc, ale różne są instalacje na tym świecie - u mnie tak działało.
Jak to nie pomoże to po prostu odłącz na chwilę instalację gazową i zobacz jak lata na benzynie bez miksera i podpiętego emulatora.
W Terrano przynajmniej wersji z silnikiem 2.4 jest układ twin-spark, wielu
mechaniorów i gazowników sobie z tym nie radzi. Trzeba podjechać kogoś
kto się zna na Alach Romeo, jakieś stare modele miały identyko układ.
: wt gru 04, 2007 10:09 pm
autor: kulkagsx1200
takze niektore japonskie auta maja tak rozwiazany wtrysk [np niektore modele hondy]
gadalem dzisiaj z moim gazownikiem i mowil ze spoko -zaden problem . robil juz takie rzeczy i wie o co kaman
jak koledzy wczesniej mowili komp -przejscie na tryb zasilania gazem ,odbiera jako usterke i przestawia sie na tryb awaryjny . za pomoca dodatkowego przekaznika mozna oszukac kompa i bedzie ok. [ponoc

]
: wt gru 04, 2007 11:28 pm
autor: Baleron78
Filtry paski i kopułki powymieniałem zaraz po kupnie. Hm musze sprawdzić jutro z tym oszukiwaniem komputera.
Ostatnio jak odłączyuem kabelki od instalacji gazowej to nie odpalił mi na benzynie, więc zaprzestałem męczenia rozrusznika.
: śr gru 05, 2007 12:31 pm
autor: gebels
po cofnięciu na benzynę trza resetować komputer, dokładasz przekaźnik który zwira do masy pin komputera i jest reset i wsio działa, to występuje w 2,4 i 3.0V6
poszukaj było już opisywane na forum
: pt gru 07, 2007 8:21 am
autor: Baleron78
Gebels a się to zrobić samemu? napisz dokłądnie co z czym zwierać?:)
: pt gru 07, 2007 2:34 pm
autor: Baleron78
Yeti mogę widze tego tematu co mowisz ze był. Jaki on miał temat powiedz zeby mi się łatwiej robiło " szukaj"
: pt gru 07, 2007 2:40 pm
autor: Jeti
Baleron78 pisze:Yeti mogę widze tego tematu co mowisz ze był. Jaki on miał temat powiedz zeby mi się łatwiej robiło " szukaj"
Mixer Terrano, albo Terrano LPG
Szczerze nie pamiętam wątku o zabawie z komputerem, ale tak jak Ci Gebels mówi, a on doktorat z Terrano ma

trzeba zewrzeć pin żeby się komp zresetował.
Szczegóły to gazownik powinien znać, ale powiem Ci że w Trójmieście to ciężko znaleźć gazownika który jest w stanie
poprawnie zagazować Terrano.
Jedź do Perfectauto przy Klifie, zaraz obok peronu SKM gdzie robią tłumiki
i strumiennice. Tam w załodze gazowników jest kolo o imieniu Paweł który
elektronikę ma w małym palcu i generalnie chłopak jest kumaty.
: sob gru 08, 2007 10:39 am
autor: Sill
Jezeli to jest wina źle podłączonej instalacji LPG to po przeżuceniu wyłącznika tylko na benzynę, wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu będzie wszystko oki. Tak jak koledzy powiedzieli - pracująca instalację gazu komp silnik awidzi jako błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Jeżeli po włączeniu zapłonu nie włączy się instalacja gazowa to błędu tez nie ma i wszystko śmiga jak trza.
: sob gru 08, 2007 12:48 pm
autor: muhha
a nie masz zrobionej redukcji na doplywie powietrza???????????????? bo cos mi sie wydaje ze mozesz miec jakas zwezke zrobiana zeby nie przygasal, wtedy na benzynce bedzie tak wariowal,
mialem identycznie w swoim terrano 3.0V6

: sob gru 08, 2007 3:27 pm
autor: KJarosław
Miałem podobny problem w nissanie maximie 3,0 , to bardzo podobny silnik i problem tkwił w przepływomierzu, na początek zdejmij z niego kostke i sprawdz czy bedzie różnica w pracy silnika. po wymianie przepływomierza powietrza chodzi do dziś.
: sob gru 08, 2007 9:33 pm
autor: Baleron78
No odłącyłem mu aku na jakis czas i nic to nie dało nie zrobił się reset. Nie mam pojęcia o tym co pisze GEbels o zwieraniu do masy PINU?. Panowie a przepływomierz to jak się odłącza?
: sob gru 08, 2007 11:16 pm
autor: gosc
poprzez zdjecie kostki z niego

: ndz gru 09, 2007 10:44 pm
autor: gebels
Muha z calym szaqcunkiem ale tu jest wtrysk 2 punktowy
Ps. baleron nie wiem ktory pin, nie jestem gazownikiem a on to robil, jak bede u mechaniora to popatrze ktory to, fakt faktem ze terrano to nie mega monstrum terenowe ale ale ja smigan tylko na gazie i w terenie tez i mocy mu nie brak , czyli sie da
Ps.2 co do swirowania obrotuow i spalania w 2,4 to jeszcze kwestia kolektora wydechowego ktory lubi pekac po jakims tam przebiegu, ana to malo kto zwraca uwage, kazdy olewa i tyle, jak sonda lapie lewe powietrze to tez kicha, spawac kolektora nie polecam lepiej kupic nie spekana uzywke w dobrym stanie o ktora latwo nie jest, albo zrobic jak ja............. Ale to temat na inny post, zreszta kiedys chyba juz o tym pisalem
Ps.3 kwitujac da sie, palic sredninio na oponach 31'' ma 17 litrow i mocy ma mu nie brakowac
Sorki za brak polskich czcionek ale naginam z telefonu
: pn gru 10, 2007 7:14 am
autor: Sill
A dlaczego nie spawać? - są specjalne elektrody do żeliwa.
Ja niestety nie posiadałem ich a musiałem na szybkiego pokleic kolektor przed dłuższą trasą i zwykłym migomatem pospawałem - miała to byc tylko prowizorka a już rok robi i jak na razie jest ok.
Oczywiście można sprobować z kolektorem od T2, ale wtedy pewnie potrzeba również wymienić rurę za kolektorem a szczerze mowiąc mi się nie udało jej wyciągnąć - rozebrałem całą resztę układu wydechowego łącznie z kolektorem a i tak nie znalazłem spsobu aby ją wyjąć ani od góry ani od dołu.
: pn gru 10, 2007 8:31 am
autor: muhha
wiec dziwna sprawka gebels, ze tak bylo u mnie

mialem rocznik 88
: pn gru 10, 2007 10:41 am
autor: gebels
[quote="Sill"]A dlaczego nie spawać? - są specjalne elektrody do żeliwa.
quote]
bo jak jest juz wypalony to po spawaniu i tak pęknie obok
: śr gru 12, 2007 10:26 pm
autor: Baleron78
Panowie a gdzie fabrycznie powinna być kostka diagnostyczna? Amoże ktoś ma jej zdjęcie? ALbo zrobiłby takie zdjęcie i wkleił?
: czw gru 13, 2007 11:44 pm
autor: krzysdl
Baleron78 pisze:Panowie a gdzie fabrycznie powinna być kostka diagnostyczna? Amoże ktoś ma jej zdjęcie? ALbo zrobiłby takie zdjęcie i wkleił?
komputera:
w terancu nie ma kostki diagnostycznej do kompa, odczytujesz po diodach
opcja search na forum
: wt gru 18, 2007 9:49 pm
autor: kulkagsx1200
http://moto.allegro.pl/item283791155_mi ... olska.html
koledzy czy to sie nada do 3.0 z 89r?
znalazlem jeszcze taki:
miby pod wtrysk sie to montuje
http://moto.allegro.pl/item286060798_mi ... 2_4_l.html
ale do 2,4
zna sie ktos na tym?
: śr gru 19, 2007 8:04 pm
autor: Sill
Do 3,0 v6 i 2,4 są oczywiście zupełnie inne miksery.
: śr gru 19, 2007 11:50 pm
autor: gebels
z tego co pamietam to mikser do terrano z 2 punktowym wtryskiem przypomina "Batmana" a żaden z llinków nawet nie jest podobny
może są dobre niewiem nie testowałem
ale uwaga moja jest taka do terrano I z silnikiem 2,4 i 3.0 V6 z 2 punktowym wtryskiem miksery są takie same, innym jest dla wtrysku wielopunktowego
wlasnie se swojego przywiozłem od mechaniora wiec po nowym roku robie elektryke to zrobie troche fotek, ale na 100% 2,4 i 3.0V6 dwu punktowe miksery sa takie same, choć wiązki elektryczne i komputery inne