kąt wyprzedzenia wtrysku
Moderator: Kosiarz
kąt wyprzedzenia wtrysku
Witam. Mam pytanko, wie ktoś może jaki jest kąt wyprzedzenia wtrysku w patrolu z silnikiem SD33T? Szukałem na forum tematów w których znalazł bym informacje na ten temat, ale nic nie znalazłem. Z góry dziękuje za odpowiedz.
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
żadne amen - amen bedzie zara jak mi kolo odpowie:
nigdy nie spotkałem się z takim czymś jak zwrot zewnetrzny - albo górny martwy punkt albo górny zwrotny punkt
to może mi powiesz jaki jest zwrot wewnetrzny a ?

to może mi powiesz jaki jest zwrot wewnetrzny a ?

8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
w sumie nie ważne - trza to olać heh
kolo pisał cos o literaturze , że pisało itd. a mnie się przypomniały akcje kiedy wykładowca kinematyki układu korbowo - tłokowego kazał nam wykreslac błędne oznaczenia - miedzy innymi takie babony własnie jak zz - ty , i nanosić ołówkiem prawidłowe , zgodne z ogólnie przyjetymi.
Bałagan wynikał podobno z faktu że mało kto liczył się w tym kraju z prawami autorskimi więc produkowali przeróbki uznanych autorytetów z zakresu machaniki , zmieniali oznaczenia do druku hiee

kolo pisał cos o literaturze , że pisało itd. a mnie się przypomniały akcje kiedy wykładowca kinematyki układu korbowo - tłokowego kazał nam wykreslac błędne oznaczenia - miedzy innymi takie babony własnie jak zz - ty , i nanosić ołówkiem prawidłowe , zgodne z ogólnie przyjetymi.
Bałagan wynikał podobno z faktu że mało kto liczył się w tym kraju z prawami autorskimi więc produkowali przeróbki uznanych autorytetów z zakresu machaniki , zmieniali oznaczenia do druku hiee

8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
książka książce nie równa
w jednej piszą np GMP, w drugiej ZZ w innej coś tam jeszcze innego'
pewnie autorzy nie chcąc tworzyć plagiatu wymyślali swoje oznaczenia;
najważniejsze w tym wszystkim jest to aby rozumieć o co biega;
rzeczywistość i tak ma swoje oblicza
teoria idzie swoją drogą a praktyka swoją
w jednej piszą np GMP, w drugiej ZZ w innej coś tam jeszcze innego'
pewnie autorzy nie chcąc tworzyć plagiatu wymyślali swoje oznaczenia;
najważniejsze w tym wszystkim jest to aby rozumieć o co biega;
rzeczywistość i tak ma swoje oblicza

teoria idzie swoją drogą a praktyka swoją

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
dałbym sobie rękę uciąć, że w którejś mądrej książce (niestety całe mnóstwo ich leży u mnie w archiwum na... strychu:(), są oznaczenia ZZ czyli zwrot zewnętrzny itp. określenia.
bardzo dużo jest takich określeń w starych kniżkach o motocyklach
a kolega Marek to wiedział o co chodzi, czyli nie wymyśliłem sobie tego
bardzo dużo jest takich określeń w starych kniżkach o motocyklach

a kolega Marek to wiedział o co chodzi, czyli nie wymyśliłem sobie tego

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Widać, kto ma do czynienia tylko z teorią i względnie nowymi sprzętami, a kto woli się grzebać w starociachmayer pisze: i w polskiej i w anglojenzycznej spotkałem sie tylko z oznaczeniami GMP i DMP

pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
eee no co ty
- w książce sprzed 40 lat ktoś tak napisał i tak ma być hiee



8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
Re: kąt wyprzedzenia wtrysku
14,5 stopnia przed gmpherbatnik pisze:Witam. Mam pytanko, wie ktoś może jaki jest kąt wyprzedzenia wtrysku w patrolu z silnikiem SD33T? Szukałem na forum tematów w których znalazł bym informacje na ten temat, ale nic nie znalazłem. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Panowie! Przecież te sprawy, o których tu rozmawiacie, to podstawa mechaniki samochodowej i każdy, kto kieruje pojazdem takim, jak te nasze parchy i trole, i w dodatku próbuje naprawiać i motać, jak to się mówi, powinien o czymś takim wiedzieć.
W terminologi fachowej jeszcze mówiło się Górny Zwrotny Punkt i Dolny Zwrotny Punkt. Jak go zwał, tak go zwał, wiadomo, o co chodzi.
A po co ci kąt (określany właśnie w stopniach położenia wału korbowego), jak to niemand napisał, skoro i tak sam tego nie ustawisz? Nawet informacja, że to 2,15mm przed zz nic ci nie da. Przepraszam, ale piszę to tylko dlatego, że analizuję twoja wiedzę na ten temat na podstawie pytań, jakie zadajesz.
W benzyniaku- gażnikowym sprawa jest łatwiejsza i można sobie delkiem kręcić do woli. Tu potrzebny ci tylko pompiarz.
Pozdro Lecho
W terminologi fachowej jeszcze mówiło się Górny Zwrotny Punkt i Dolny Zwrotny Punkt. Jak go zwał, tak go zwał, wiadomo, o co chodzi.
A po co ci kąt (określany właśnie w stopniach położenia wału korbowego), jak to niemand napisał, skoro i tak sam tego nie ustawisz? Nawet informacja, że to 2,15mm przed zz nic ci nie da. Przepraszam, ale piszę to tylko dlatego, że analizuję twoja wiedzę na ten temat na podstawie pytań, jakie zadajesz.
W benzyniaku- gażnikowym sprawa jest łatwiejsza i można sobie delkiem kręcić do woli. Tu potrzebny ci tylko pompiarz.

Pozdro Lecho
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D
Dawniej Aro 243D
dobrze gadaLecho pisze:Panowie! Przecież te sprawy, o których tu rozmawiacie, to podstawa mechaniki samochodowej i każdy, kto kieruje pojazdem takim, jak te nasze parchy i trole, i w dodatku próbuje naprawiać i motać, jak to się mówi, powinien o czymś takim wiedzieć.
W terminologi fachowej jeszcze mówiło się Górny Zwrotny Punkt i Dolny Zwrotny Punkt. Jak go zwał, tak go zwał, wiadomo, o co chodzi.
A po co ci kąt (określany właśnie w stopniach położenia wału korbowego), jak to niemand napisał, skoro i tak sam tego nie ustawisz? Nawet informacja, że to 2,15mm przed zz nic ci nie da. Przepraszam, ale piszę to tylko dlatego, że analizuję twoja wiedzę na ten temat na podstawie pytań, jakie zadajesz.
W benzyniaku- gażnikowym sprawa jest łatwiejsza i można sobie delkiem kręcić do woli. Tu potrzebny ci tylko pompiarz.![]()
Pozdro Lecho
czepie sie yulko jednej sprawy
w silnikach z pompa rzedowa mozna ustawic tlok przed gmp i odkrecic pokrywe pompy wtryskowej i ustawic dokladnie moment wtrysku (zerkajac na polozenie krzywki walka pompy)
ل يشل على تايرين
ale że po co komplikować a ?
podpinasz stroboskop, popuszczasz pompe, odpalasz motor , ustawiasz na znaki i po robocie...
podpinasz stroboskop, popuszczasz pompe, odpalasz motor , ustawiasz na znaki i po robocie...
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
-
- Posty: 374
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
- Lokalizacja: Kraków
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości