kąt wyprzedzenia wtrysku

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
herbatnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt maja 23, 2006 3:11 pm

kąt wyprzedzenia wtrysku

Post autor: herbatnik » śr gru 12, 2007 11:06 pm

Witam. Mam pytanko, wie ktoś może jaki jest kąt wyprzedzenia wtrysku w patrolu z silnikiem SD33T? Szukałem na forum tematów w których znalazł bym informacje na ten temat, ale nic nie znalazłem. Z góry dziękuje za odpowiedz.

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » czw gru 13, 2007 11:22 am

nie jestem pewien, ale wydaje mi się że coś około 2,15mm przed zz
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
herbatnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt maja 23, 2006 3:11 pm

Post autor: herbatnik » czw gru 13, 2007 11:08 pm

dzięki wielkie, a możesz mi jeszcze wyjaśnić co oznacza zz, bo nie spotkałem się z takim skrótem.pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marek » pt gru 14, 2007 11:36 am

ZZ czyli Zwrot Zewnętrzny (najwyższe położenie tłoka - przy suwie sprężania), często w lit. polskiej pojawia się zamiast tego GMP (czyli Górny Martwy Punkt). W SD33 ustawia się na znaki przy ZZ pierwszego cylindra.
Pzdr :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pt gru 14, 2007 11:51 am

AMEN :wink:
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt gru 14, 2007 11:51 am

żadne amen - amen bedzie zara jak mi kolo odpowie:
:o nigdy nie spotkałem się z takim czymś jak zwrot zewnetrzny - albo górny martwy punkt albo górny zwrotny punkt

to może mi powiesz jaki jest zwrot wewnetrzny a ? :)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pt gru 14, 2007 1:29 pm

ja??
:lol:
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt gru 14, 2007 2:24 pm

w sumie nie ważne - trza to olać heh
kolo pisał cos o literaturze , że pisało itd. a mnie się przypomniały akcje kiedy wykładowca kinematyki układu korbowo - tłokowego kazał nam wykreslac błędne oznaczenia - miedzy innymi takie babony własnie jak zz - ty , i nanosić ołówkiem prawidłowe , zgodne z ogólnie przyjetymi.
Bałagan wynikał podobno z faktu że mało kto liczył się w tym kraju z prawami autorskimi więc produkowali przeróbki uznanych autorytetów z zakresu machaniki , zmieniali oznaczenia do druku hiee
:)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pt gru 14, 2007 2:31 pm

książka książce nie równa
w jednej piszą np GMP, w drugiej ZZ w innej coś tam jeszcze innego'
pewnie autorzy nie chcąc tworzyć plagiatu wymyślali swoje oznaczenia;
najważniejsze w tym wszystkim jest to aby rozumieć o co biega;
rzeczywistość i tak ma swoje oblicza :)21
teoria idzie swoją drogą a praktyka swoją :wink:
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » pt gru 14, 2007 6:39 pm

i w polskiej i w anglojenzycznej spotkałem sie tylko z oznaczeniami GMP i DMP a w polskiej Piotrowski "Okretowe silniki spalinowe" (nasza biblia) było stosowane jeszcze ZK i ZG czyli Zwrot Korbowy i Zwrot Głowicowy - ma szczególne znaczenie dla silników wodzikowych.

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pt gru 14, 2007 7:16 pm

dałbym sobie rękę uciąć, że w którejś mądrej książce (niestety całe mnóstwo ich leży u mnie w archiwum na... strychu:(), są oznaczenia ZZ czyli zwrot zewnętrzny itp. określenia.
bardzo dużo jest takich określeń w starych kniżkach o motocyklach :)1

a kolega Marek to wiedział o co chodzi, czyli nie wymyśliłem sobie tego :wink:
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marek » pt gru 14, 2007 10:53 pm

mayer pisze: i w polskiej i w anglojenzycznej spotkałem sie tylko z oznaczeniami GMP i DMP
Widać, kto ma do czynienia tylko z teorią i względnie nowymi sprzętami, a kto woli się grzebać w starociach :). O ZZ i ZW na przykład w "biblii" naprawiaczy samochodów z lat 60-tych: Cichowski A., Naprawa samochodów osobowych , 1967 r. np. na s. 200 i nast. . A GMP i DMP przeciekło do polszczyzny z lit. rosyjskiej.

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
herbatnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt maja 23, 2006 3:11 pm

Post autor: herbatnik » sob gru 15, 2007 4:54 pm

dzięki za wyjaśnienia, jakoś jeszcze nie było mi dane spotkać się z skrótem zz, ale zg i zk jest mi znane. Jeszce raz wielkie dzięki, pozdrawiam

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » sob gru 15, 2007 8:06 pm

Marek pisze: A GMP i DMP przeciekło do polszczyzny z lit. rosyjskiej.
A powiedz mi jak się określa to w literaturze anglojezycznej i w nomenklaturze również???
NIE MA innych określeń niż TDC I BDC!! (Top Dead Centre i Bottom Dead Centre)

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz gru 16, 2007 7:54 pm

eee no co ty :)21 - w książce sprzed 40 lat ktoś tak napisał i tak ma być hiee
:)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Re: kąt wyprzedzenia wtrysku

Post autor: niemand » pn gru 17, 2007 5:28 pm

herbatnik pisze:Witam. Mam pytanko, wie ktoś może jaki jest kąt wyprzedzenia wtrysku w patrolu z silnikiem SD33T? Szukałem na forum tematów w których znalazł bym informacje na ten temat, ale nic nie znalazłem. Z góry dziękuje za odpowiedz.
14,5 stopnia przed gmp

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » pn gru 17, 2007 9:13 pm

Panowie! Przecież te sprawy, o których tu rozmawiacie, to podstawa mechaniki samochodowej i każdy, kto kieruje pojazdem takim, jak te nasze parchy i trole, i w dodatku próbuje naprawiać i motać, jak to się mówi, powinien o czymś takim wiedzieć.
W terminologi fachowej jeszcze mówiło się Górny Zwrotny Punkt i Dolny Zwrotny Punkt. Jak go zwał, tak go zwał, wiadomo, o co chodzi.
A po co ci kąt (określany właśnie w stopniach położenia wału korbowego), jak to niemand napisał, skoro i tak sam tego nie ustawisz? Nawet informacja, że to 2,15mm przed zz nic ci nie da. Przepraszam, ale piszę to tylko dlatego, że analizuję twoja wiedzę na ten temat na podstawie pytań, jakie zadajesz.
W benzyniaku- gażnikowym sprawa jest łatwiejsza i można sobie delkiem kręcić do woli. Tu potrzebny ci tylko pompiarz. :)
Pozdro Lecho
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
daniels
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 9:37 pm
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: daniels » pn gru 17, 2007 10:42 pm

Lecho pisze: W benzyniaku- gażnikowym sprawa jest łatwiejsza i można sobie delkiem kręcić do woli. Tu potrzebny ci tylko pompiarz. :)
Pozdro Lecho
albo czujnik zegarowy :)21
patrol k-260 2.8td
są zasady... niema granic!

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » wt gru 18, 2007 8:24 pm

albo stroboskop do diesla
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
herbatnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt maja 23, 2006 3:11 pm

Post autor: herbatnik » pt sty 04, 2008 12:42 am

Pytam o to bo gość który zajmuje się pompami nie miał danych na ten temat. Co do silników to ciągle zdobywam wiedzę w tym kierunku, ale to i tak nie zastąpi wiedzy praktycznej, może kiedyś opanuje regulacje takiej pompy jak narazie to pracujemy tylko na common railu :( Pozdrawiam.

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » pt sty 04, 2008 8:58 pm

Lecho pisze:Panowie! Przecież te sprawy, o których tu rozmawiacie, to podstawa mechaniki samochodowej i każdy, kto kieruje pojazdem takim, jak te nasze parchy i trole, i w dodatku próbuje naprawiać i motać, jak to się mówi, powinien o czymś takim wiedzieć.
W terminologi fachowej jeszcze mówiło się Górny Zwrotny Punkt i Dolny Zwrotny Punkt. Jak go zwał, tak go zwał, wiadomo, o co chodzi.
A po co ci kąt (określany właśnie w stopniach położenia wału korbowego), jak to niemand napisał, skoro i tak sam tego nie ustawisz? Nawet informacja, że to 2,15mm przed zz nic ci nie da. Przepraszam, ale piszę to tylko dlatego, że analizuję twoja wiedzę na ten temat na podstawie pytań, jakie zadajesz.
W benzyniaku- gażnikowym sprawa jest łatwiejsza i można sobie delkiem kręcić do woli. Tu potrzebny ci tylko pompiarz. :)
Pozdro Lecho
dobrze gada

czepie sie yulko jednej sprawy

w silnikach z pompa rzedowa mozna ustawic tlok przed gmp i odkrecic pokrywe pompy wtryskowej i ustawic dokladnie moment wtrysku (zerkajac na polozenie krzywki walka pompy)
ل يشل على تايرين

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt sty 04, 2008 11:15 pm

ale że po co komplikować a ?
podpinasz stroboskop, popuszczasz pompe, odpalasz motor , ustawiasz na znaki i po robocie...
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw kwie 17, 2008 3:36 pm

w SD33 ustawia się po prostu na znaki (kreska na pompie i obudowie rozrządu - ciężko je zobaczyć bo oko gumowe nie jest) :)21 a koła zębate też na znaki - ot cała filozofia :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Pawełek 1971
Posty: 374
Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pawełek 1971 » czw kwie 17, 2008 4:42 pm

a jak jest w y60 ???
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Post autor: rybex » sob kwie 26, 2008 9:59 am

dolaczam sie do pytania jaki w y60 2.8 TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości