Terrano II - problem z napędam 4x4

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Terrano II - problem z napędam 4x4

Post autor: wojtek_kom » sob gru 15, 2007 1:54 pm

TII z 2004 podczas jazdy 4H/4L - tył zaczyna wyprzedzać przód, zawsze ucieka lewa strona. Podejrzewam tylni napęd ... czy słusznie?

Wojtek
Nissan-y

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob gru 15, 2007 1:58 pm

Opony masz wszystkie takie same ? Bieżnik, rozmiar, zużycie ? Na jakich nawierzchniach ten tył ucieka ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Post autor: wojas » sob gru 15, 2007 3:30 pm

tylni naped? nie rozumiem czemu on ma byc winny? przeciez na nim jezdzisz nonstop, tylko przod dolaczasz i to wlasnie wtedy pojawia sie problem. moze faktycznie masz rozne rozmiary opon... albo z innego powodu ci sie za wolno przod kreci... :-?
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob gru 15, 2007 4:25 pm

a może któreś sprzęgiełko nie zapina i napędu na 4 nie masz
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob gru 15, 2007 5:01 pm

Z tego napisales wniskuje, ze samochod staje sie nadsterowny i zawsze ma tendencje do "skrecania sie" zgodnie z ruchem wskazowek zegara, tak? Na jakiej nawierzchni i w jakich warunkach jazdy (przyspieszanie, jazda ze stala predkoscia...)?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » sob gru 15, 2007 7:36 pm

gdybys mial sprzegielka to bym napisal, ze sa zepsute. Ale od 2K ktoregos rocznika w T2 nie ma sprzegielek i jest na sztywno.
A ze tyl wyprzedza przod na sliskim to jest oznaka tego, ze jest pedna tylko tylna os/.

Wprost rozumowaniem oznacza to, ze przodu nie zalacza.

Wprost rozumowaniem oznacza to, ze masz wydatki ...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob gru 15, 2007 7:49 pm

Podoba mi sie Twoj tok rozumowania... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob gru 15, 2007 8:00 pm

Opony wszystkie takie same, mały przebieg jakieś 7 tys. km. Ostatnio zamieniłam przód z tyłem. Sprzęgiełka piast przednich - brak.
Nawierzchnia, problem występuje tylko w błocie oraz przy śliskiej nawierzchni.

Dlaczego podejrzewam tył - na 2H jest OK, ale na suchej drodze Pickup piszczy na rondzie przy 50km/h, 2H -> LSD działa. TII powinien zachować się podobnie - brak jakichkolwiek dźwięków. Wymieniłem olej w moście, bez zmiany.

Może inne pytanie czy LSD może dać taki efekt ... jedno koło w tylnim moście napęd zablokowany, drugie nie?

Wojtek
Nissan-y

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » sob gru 15, 2007 8:03 pm

podjedz do gumiarza, podnies auto. Odpal, wlacz 1 bieg, zalacz 2H, 4H i 4L i obserwuj ktore kola sie kreca.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob gru 15, 2007 8:07 pm

W momencie wzrostu roznicy predkosci obrotowych tarczek (z powodu utraty przyczepnosci ktorego z kol) wzrasta temperatura i cisnienie oleju. To powoduje wzrost sily tarcia i "zablokowanie" mechanizmu roznicowego, w ktorym jest LSD.
Olej do LSD ma takie wlasciwosci, ze bardzo szybko reaguje na zmiane temp i cisnienia wlasnie zmiana gestosci, a co za tym idzie zmiana tzw. pociągania cieczy.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob gru 15, 2007 8:18 pm

redzik pisze: Wprost rozumowaniem oznacza to, ze przodu nie zalacza.

Wprost rozumowaniem oznacza to, ze masz wydatki ...
Przód działa ok. - podniesiony samochód:
- 2H, kręci tył, da się zwolnić jedno z kół,
- 4H, kręci także przód, da się zwolnić jedno z kół,
- 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu.
Według mnie ok.

Jedno jest pewne - wydatki :(

Wojtek
Nissan-y

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob gru 15, 2007 8:26 pm

wojtek_kom pisze: (...)
- 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu. (...)
A to czemu?

I skoro da sie zahamowac tylnie kolo, to z LSD moze byc cos niezbyt...
Ostatnio zmieniony sob gru 15, 2007 8:30 pm przez ernil, łącznie zmieniany 1 raz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob gru 15, 2007 8:28 pm

ernil pisze:
wojtek_kom pisze: (...)
- 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu. (...)
A to czemu?
Siły widocznie mam za mało :)
Nissan-y

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » sob gru 15, 2007 8:29 pm

wojtek_kom pisze: - 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu.
a powinno sie dac, dziala jakbys mial blokade na przod 100%

tylko dlaczego na 4H tego nie ma ?

cos mi tu nie gra

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob gru 15, 2007 8:30 pm

wojtek_kom pisze:
ernil pisze:
wojtek_kom pisze: (...)
- 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu. (...)
A to czemu?
Siły widocznie mam za mało :)
za szybko tracisz energię :)21
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob gru 15, 2007 8:42 pm

ernil pisze:W momencie wzrostu roznicy predkosci obrotowych tarczek (z powodu utraty przyczepnosci ktorego z kol) wzrasta temperatura i cisnienie oleju. To powoduje wzrost sily tarcia i "zablokowanie" mechanizmu roznicowego, w ktorym jest LSD.
Olej do LSD ma takie wlasciwosci, ze bardzo szybko reaguje na zmiane temp i cisnienia wlasnie zmiana gestosci, a co za tym idzie zmiana tzw. pociągania cieczy.
To co opisałeś to jest wiskoza czyli jeden z typów LSD.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob gru 15, 2007 8:56 pm

Pobrałem i przejrzałem instrukcję do TII... dam zaufanemu Mechanikowi (M - duże oznacza bardzo duże zaufanie :) ) do rozebrania tylny most. Według tego rysunku
Obrazek
z dokumentacji, LSD może działać tylko dla jednego z kół w tylnym moście - tak ja to rozumiem. Może się mylę - najwyżej M bedzie się śmiał :)
Nissan-y

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob gru 15, 2007 8:59 pm

TomaszRT pisze: To co opisałeś to jest wiskoza czyli jeden z typów LSD.
A myslisz, ze tam jest inny typ? Ja sie nie znam :roll:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob gru 15, 2007 9:00 pm

Chociaż jak spojrzałem drugi raz na rysunek - to działa inaczej :(
Nie smiać się :)
Nissan-y

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob gru 15, 2007 9:03 pm

ernil pisze:
TomaszRT pisze: To co opisałeś to jest wiskoza czyli jeden z typów LSD.
A myslisz, ze tam jest inny typ? Ja sie nie znam :roll:
A ja nie wiem jaki tam jest typ... Czekaj @wojtek_kom pobrał jakąś instrukcje do TII, zaraz też pobiorę to może będę wiedział jaki to typ ;)

pozdrawiam
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob gru 15, 2007 9:03 pm

XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob gru 15, 2007 9:13 pm

A zapoznałem się... to się chyba po polsku nazywa LSD płytkowe/cierne. I pewnie takie jest w TII aczkolwiek instrukcji jeszcze nie pobrałem :D
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
omm4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: czw paź 11, 2007 7:31 pm
Lokalizacja: Niepruszewo k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: omm4x4 » wt gru 25, 2007 8:58 pm

Lsd dziala przy duzym obciazeniu mostu, wiec przy stałej niskiej predkosci na rondzie raczej nie powinno popiskiwac. W koncu po tyo jest, zeby przy normalnym uzytkowaniu nie dzialalo, tylko wtedy kiedy jest potrzebne...

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » śr gru 26, 2007 2:57 pm

omm4x4 pisze:Lsd dziala przy duzym obciazeniu mostu, wiec przy stałej niskiej predkosci na rondzie raczej nie powinno popiskiwac. W koncu po tyo jest, zeby przy normalnym uzytkowaniu nie dzialalo, tylko wtedy kiedy jest potrzebne...
Zgadzam się przy małej prędkości... przy odrobinę wyższej prędkości działa - zaczyna blokować.
Nissan-y

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob sty 05, 2008 8:37 pm

Problem rozwiązany - samochód był bity, poprawna naprawa rozwiązała problem...
Nissan-y

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości