Terrano II - problem z napędam 4x4
Moderator: Kosiarz
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Terrano II - problem z napędam 4x4
TII z 2004 podczas jazdy 4H/4L - tył zaczyna wyprzedzać przód, zawsze ucieka lewa strona. Podejrzewam tylni napęd ... czy słusznie?
Wojtek
Wojtek
Nissan-y
tylni naped? nie rozumiem czemu on ma byc winny? przeciez na nim jezdzisz nonstop, tylko przod dolaczasz i to wlasnie wtedy pojawia sie problem. moze faktycznie masz rozne rozmiary opon... albo z innego powodu ci sie za wolno przod kreci... 

http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
gdybys mial sprzegielka to bym napisal, ze sa zepsute. Ale od 2K ktoregos rocznika w T2 nie ma sprzegielek i jest na sztywno.
A ze tyl wyprzedza przod na sliskim to jest oznaka tego, ze jest pedna tylko tylna os/.
Wprost rozumowaniem oznacza to, ze przodu nie zalacza.
Wprost rozumowaniem oznacza to, ze masz wydatki ...
A ze tyl wyprzedza przod na sliskim to jest oznaka tego, ze jest pedna tylko tylna os/.
Wprost rozumowaniem oznacza to, ze przodu nie zalacza.
Wprost rozumowaniem oznacza to, ze masz wydatki ...
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Opony wszystkie takie same, mały przebieg jakieś 7 tys. km. Ostatnio zamieniłam przód z tyłem. Sprzęgiełka piast przednich - brak.
Nawierzchnia, problem występuje tylko w błocie oraz przy śliskiej nawierzchni.
Dlaczego podejrzewam tył - na 2H jest OK, ale na suchej drodze Pickup piszczy na rondzie przy 50km/h, 2H -> LSD działa. TII powinien zachować się podobnie - brak jakichkolwiek dźwięków. Wymieniłem olej w moście, bez zmiany.
Może inne pytanie czy LSD może dać taki efekt ... jedno koło w tylnim moście napęd zablokowany, drugie nie?
Wojtek
Nawierzchnia, problem występuje tylko w błocie oraz przy śliskiej nawierzchni.
Dlaczego podejrzewam tył - na 2H jest OK, ale na suchej drodze Pickup piszczy na rondzie przy 50km/h, 2H -> LSD działa. TII powinien zachować się podobnie - brak jakichkolwiek dźwięków. Wymieniłem olej w moście, bez zmiany.
Może inne pytanie czy LSD może dać taki efekt ... jedno koło w tylnim moście napęd zablokowany, drugie nie?
Wojtek
Nissan-y
W momencie wzrostu roznicy predkosci obrotowych tarczek (z powodu utraty przyczepnosci ktorego z kol) wzrasta temperatura i cisnienie oleju. To powoduje wzrost sily tarcia i "zablokowanie" mechanizmu roznicowego, w ktorym jest LSD.
Olej do LSD ma takie wlasciwosci, ze bardzo szybko reaguje na zmiane temp i cisnienia wlasnie zmiana gestosci, a co za tym idzie zmiana tzw. pociągania cieczy.
Olej do LSD ma takie wlasciwosci, ze bardzo szybko reaguje na zmiane temp i cisnienia wlasnie zmiana gestosci, a co za tym idzie zmiana tzw. pociągania cieczy.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przód działa ok. - podniesiony samochód:redzik pisze: Wprost rozumowaniem oznacza to, ze przodu nie zalacza.
Wprost rozumowaniem oznacza to, ze masz wydatki ...
- 2H, kręci tył, da się zwolnić jedno z kół,
- 4H, kręci także przód, da się zwolnić jedno z kół,
- 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu.
Według mnie ok.
Jedno jest pewne - wydatki

Wojtek
Nissan-y
A to czemu?wojtek_kom pisze: (...)
- 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu. (...)
I skoro da sie zahamowac tylnie kolo, to z LSD moze byc cos niezbyt...
Ostatnio zmieniony sob gru 15, 2007 8:30 pm przez ernil, łącznie zmieniany 1 raz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
To co opisałeś to jest wiskoza czyli jeden z typów LSD.ernil pisze:W momencie wzrostu roznicy predkosci obrotowych tarczek (z powodu utraty przyczepnosci ktorego z kol) wzrasta temperatura i cisnienie oleju. To powoduje wzrost sily tarcia i "zablokowanie" mechanizmu roznicowego, w ktorym jest LSD.
Olej do LSD ma takie wlasciwosci, ze bardzo szybko reaguje na zmiane temp i cisnienia wlasnie zmiana gestosci, a co za tym idzie zmiana tzw. pociągania cieczy.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pobrałem i przejrzałem instrukcję do TII... dam zaufanemu Mechanikowi (M - duże oznacza bardzo duże zaufanie
) do rozebrania tylny most. Według tego rysunku

z dokumentacji, LSD może działać tylko dla jednego z kół w tylnym moście - tak ja to rozumiem. Może się mylę - najwyżej M bedzie się śmiał


z dokumentacji, LSD może działać tylko dla jednego z kół w tylnym moście - tak ja to rozumiem. Może się mylę - najwyżej M bedzie się śmiał

Nissan-y
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
A ja nie wiem jaki tam jest typ... Czekaj @wojtek_kom pobrał jakąś instrukcje do TII, zaraz też pobiorę to może będę wiedział jaki to typernil pisze:A myslisz, ze tam jest inny typ? Ja sie nie znamTomaszRT pisze: To co opisałeś to jest wiskoza czyli jeden z typów LSD.

pozdrawiam
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zgadzam się przy małej prędkości... przy odrobinę wyższej prędkości działa - zaczyna blokować.omm4x4 pisze:Lsd dziala przy duzym obciazeniu mostu, wiec przy stałej niskiej predkosci na rondzie raczej nie powinno popiskiwac. W koncu po tyo jest, zeby przy normalnym uzytkowaniu nie dzialalo, tylko wtedy kiedy jest potrzebne...
Nissan-y
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości