Strona 1 z 2

Terrano II - problem z napędam 4x4

: sob gru 15, 2007 1:54 pm
autor: wojtek_kom
TII z 2004 podczas jazdy 4H/4L - tył zaczyna wyprzedzać przód, zawsze ucieka lewa strona. Podejrzewam tylni napęd ... czy słusznie?

Wojtek

: sob gru 15, 2007 1:58 pm
autor: TomaszRT
Opony masz wszystkie takie same ? Bieżnik, rozmiar, zużycie ? Na jakich nawierzchniach ten tył ucieka ?

: sob gru 15, 2007 3:30 pm
autor: wojas
tylni naped? nie rozumiem czemu on ma byc winny? przeciez na nim jezdzisz nonstop, tylko przod dolaczasz i to wlasnie wtedy pojawia sie problem. moze faktycznie masz rozne rozmiary opon... albo z innego powodu ci sie za wolno przod kreci... :-?

: sob gru 15, 2007 4:25 pm
autor: piotr oskwarek
a może któreś sprzęgiełko nie zapina i napędu na 4 nie masz

: sob gru 15, 2007 5:01 pm
autor: ernil
Z tego napisales wniskuje, ze samochod staje sie nadsterowny i zawsze ma tendencje do "skrecania sie" zgodnie z ruchem wskazowek zegara, tak? Na jakiej nawierzchni i w jakich warunkach jazdy (przyspieszanie, jazda ze stala predkoscia...)?

: sob gru 15, 2007 7:36 pm
autor: redzik
gdybys mial sprzegielka to bym napisal, ze sa zepsute. Ale od 2K ktoregos rocznika w T2 nie ma sprzegielek i jest na sztywno.
A ze tyl wyprzedza przod na sliskim to jest oznaka tego, ze jest pedna tylko tylna os/.

Wprost rozumowaniem oznacza to, ze przodu nie zalacza.

Wprost rozumowaniem oznacza to, ze masz wydatki ...

: sob gru 15, 2007 7:49 pm
autor: ernil
Podoba mi sie Twoj tok rozumowania... :)21

: sob gru 15, 2007 8:00 pm
autor: wojtek_kom
Opony wszystkie takie same, mały przebieg jakieś 7 tys. km. Ostatnio zamieniłam przód z tyłem. Sprzęgiełka piast przednich - brak.
Nawierzchnia, problem występuje tylko w błocie oraz przy śliskiej nawierzchni.

Dlaczego podejrzewam tył - na 2H jest OK, ale na suchej drodze Pickup piszczy na rondzie przy 50km/h, 2H -> LSD działa. TII powinien zachować się podobnie - brak jakichkolwiek dźwięków. Wymieniłem olej w moście, bez zmiany.

Może inne pytanie czy LSD może dać taki efekt ... jedno koło w tylnim moście napęd zablokowany, drugie nie?

Wojtek

: sob gru 15, 2007 8:03 pm
autor: redzik
podjedz do gumiarza, podnies auto. Odpal, wlacz 1 bieg, zalacz 2H, 4H i 4L i obserwuj ktore kola sie kreca.

: sob gru 15, 2007 8:07 pm
autor: ernil
W momencie wzrostu roznicy predkosci obrotowych tarczek (z powodu utraty przyczepnosci ktorego z kol) wzrasta temperatura i cisnienie oleju. To powoduje wzrost sily tarcia i "zablokowanie" mechanizmu roznicowego, w ktorym jest LSD.
Olej do LSD ma takie wlasciwosci, ze bardzo szybko reaguje na zmiane temp i cisnienia wlasnie zmiana gestosci, a co za tym idzie zmiana tzw. pociągania cieczy.

: sob gru 15, 2007 8:18 pm
autor: wojtek_kom
redzik pisze: Wprost rozumowaniem oznacza to, ze przodu nie zalacza.

Wprost rozumowaniem oznacza to, ze masz wydatki ...
Przód działa ok. - podniesiony samochód:
- 2H, kręci tył, da się zwolnić jedno z kół,
- 4H, kręci także przód, da się zwolnić jedno z kół,
- 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu.
Według mnie ok.

Jedno jest pewne - wydatki :(

Wojtek

: sob gru 15, 2007 8:26 pm
autor: ernil
wojtek_kom pisze: (...)
- 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu. (...)
A to czemu?

I skoro da sie zahamowac tylnie kolo, to z LSD moze byc cos niezbyt...

: sob gru 15, 2007 8:28 pm
autor: wojtek_kom
ernil pisze:
wojtek_kom pisze: (...)
- 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu. (...)
A to czemu?
Siły widocznie mam za mało :)

: sob gru 15, 2007 8:29 pm
autor: redzik
wojtek_kom pisze: - 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu.
a powinno sie dac, dziala jakbys mial blokade na przod 100%

tylko dlaczego na 4H tego nie ma ?

cos mi tu nie gra

: sob gru 15, 2007 8:30 pm
autor: piotr oskwarek
wojtek_kom pisze:
ernil pisze:
wojtek_kom pisze: (...)
- 4L, nie da się zwolnić żadnego z kół z przodu. (...)
A to czemu?
Siły widocznie mam za mało :)
za szybko tracisz energię :)21

: sob gru 15, 2007 8:42 pm
autor: TomaszRT
ernil pisze:W momencie wzrostu roznicy predkosci obrotowych tarczek (z powodu utraty przyczepnosci ktorego z kol) wzrasta temperatura i cisnienie oleju. To powoduje wzrost sily tarcia i "zablokowanie" mechanizmu roznicowego, w ktorym jest LSD.
Olej do LSD ma takie wlasciwosci, ze bardzo szybko reaguje na zmiane temp i cisnienia wlasnie zmiana gestosci, a co za tym idzie zmiana tzw. pociągania cieczy.
To co opisałeś to jest wiskoza czyli jeden z typów LSD.

: sob gru 15, 2007 8:56 pm
autor: wojtek_kom
Pobrałem i przejrzałem instrukcję do TII... dam zaufanemu Mechanikowi (M - duże oznacza bardzo duże zaufanie :) ) do rozebrania tylny most. Według tego rysunku
Obrazek
z dokumentacji, LSD może działać tylko dla jednego z kół w tylnym moście - tak ja to rozumiem. Może się mylę - najwyżej M bedzie się śmiał :)

: sob gru 15, 2007 8:59 pm
autor: ernil
TomaszRT pisze: To co opisałeś to jest wiskoza czyli jeden z typów LSD.
A myslisz, ze tam jest inny typ? Ja sie nie znam :roll:

: sob gru 15, 2007 9:00 pm
autor: wojtek_kom
Chociaż jak spojrzałem drugi raz na rysunek - to działa inaczej :(
Nie smiać się :)

: sob gru 15, 2007 9:03 pm
autor: TomaszRT
ernil pisze:
TomaszRT pisze: To co opisałeś to jest wiskoza czyli jeden z typów LSD.
A myslisz, ze tam jest inny typ? Ja sie nie znam :roll:
A ja nie wiem jaki tam jest typ... Czekaj @wojtek_kom pobrał jakąś instrukcje do TII, zaraz też pobiorę to może będę wiedział jaki to typ ;)

pozdrawiam

: sob gru 15, 2007 9:03 pm
autor: ernil

: sob gru 15, 2007 9:13 pm
autor: TomaszRT
A zapoznałem się... to się chyba po polsku nazywa LSD płytkowe/cierne. I pewnie takie jest w TII aczkolwiek instrukcji jeszcze nie pobrałem :D

: wt gru 25, 2007 8:58 pm
autor: omm4x4
Lsd dziala przy duzym obciazeniu mostu, wiec przy stałej niskiej predkosci na rondzie raczej nie powinno popiskiwac. W koncu po tyo jest, zeby przy normalnym uzytkowaniu nie dzialalo, tylko wtedy kiedy jest potrzebne...

: śr gru 26, 2007 2:57 pm
autor: wojtek_kom
omm4x4 pisze:Lsd dziala przy duzym obciazeniu mostu, wiec przy stałej niskiej predkosci na rondzie raczej nie powinno popiskiwac. W koncu po tyo jest, zeby przy normalnym uzytkowaniu nie dzialalo, tylko wtedy kiedy jest potrzebne...
Zgadzam się przy małej prędkości... przy odrobinę wyższej prędkości działa - zaczyna blokować.

: sob sty 05, 2008 8:37 pm
autor: wojtek_kom
Problem rozwiązany - samochód był bity, poprawna naprawa rozwiązała problem...