LPG dla Nissan Patrol GR Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

LPG dla Nissan Patrol GR Y61

Post autor: wojtek_kom » sob sty 05, 2008 7:36 pm

Trochę się napaliłem na LPG w Patrolu - samochód dalej jeździ na ON, dodatkowo zużywa LPG. Instalacja podwójna, oba paliwa zużywane jednocześnie ... ktoś może próbował zrobić coś takiego u nas?

Zakładają coś takiego w Australii, mają nawet dofinansowanie ze strony własnego rządu - jako przykład proponuję Google i "d-gas".
Faceci z "d-gas" odpisali na moje zapytanie:
- moment obrotowy o 20-30% procent większy na ON+LPG 8) ,
- w 2,8 maksymalny moment dostępny od 1500 obr/m, 8) ,
- niższa temperatura silnika - ??? to mnie b. zdziwiło, tam jest raczej cieplej niż u nas,
- zużycie ON mniejsze o 20-30% procent - zależne od stylu jazdy 8) ,
- zbiornik 45 litrów LPG starcza na około 2000 tys. km, wyszło mi około 1-1,5 litra LPG na 100 km,
- niska emisja - podobno nie kopci, GR zgodny z normę emisji EURO5/6 ;).

Problem:
- instalacja LPG w Patrolu, tam gdzie pytałem zrobili wielkie oczy,
- panowie z .au montują zbiornik LPG pod ramą - trochę dziwne,
- kompletna instalacja 4000 AUD.

Na zdjęciach można znaleźć Y61 4,2 oraz 3.0.

W sumie to zakładam własną instalację LPG do Patrola ;) taką "made in PL". Zobaczę jak będzie działać.
Na coś mam zwrócić uwagę?
Jak wygląda sprawa papierów do takiego LPG+ON?
Co powie diagnosta :)
Nissan-y

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob sty 05, 2008 7:52 pm

Szczerze dosc ciekawe. Zobaczymy jak sie temat rozwinie. W sumie na przegladach jakos to musi przechodzic bo powszechnym sa autobusy miejskie jezdzace na podwojnej instalacji. Z tym ze czesto CNG.

W Holandi natomiast spotykalem sie dosc powszechnie, z dostawczakami z podwojna instalacja ON + LPG
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
typp
Posty: 384
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 10:59 pm
Lokalizacja: Sopot

Post autor: typp » ndz sty 06, 2008 12:06 am

@wojtek_com informuj na bierzaco jak prace postepuja :D :D :D

Awatar użytkownika
trawers
 
 
Posty: 1371
Rejestracja: śr lut 15, 2006 8:03 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: LPG dla Nissan Patrol GR Y61

Post autor: trawers » ndz sty 06, 2008 9:30 am

wojtek_kom pisze: W sumie to zakładam własną instalację LPG do Patrola ;) taką "made in PL". Zobaczę jak będzie działać.
Na coś mam zwrócić uwagę?
Jak wygląda sprawa papierów do takiego LPG+ON?
Co powie diagnosta :)
A robisz to z elementów dostępnych dla aut benzynowych? Chodzi mi np o mikser. Jak chcesz dawkować gaz? To już chyba jakaś elektronika w to wchodzi, co?
Uaz and GR Y61

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: LPG dla Nissan Patrol GR Y61

Post autor: wojtek_kom » ndz sty 06, 2008 11:02 am

trawers pisze: A robisz to z elementów dostępnych dla aut benzynowych? Chodzi mi np o mikser.
Tak...
trawers pisze: Jak chcesz dawkować gaz? To już chyba jakaś elektronika w to wchodzi, co?
Elektrozawór + zawór do regulacji, elektronika przyjedzie w poniedziałek (koszt elektroniki całe 23 zł).
Nissan-y

Awatar użytkownika
trawers
 
 
Posty: 1371
Rejestracja: śr lut 15, 2006 8:03 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: trawers » ndz sty 06, 2008 12:16 pm

No ciekaw jestem jakie będą rezultaty. Pisz szczegółowo o wszystkim !!
Uaz and GR Y61

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » wt sty 08, 2008 8:53 pm

Wszystko przebiega pomyślnie :). Jutro pierwsze testy, w czwartek pierwsza jazda na dystansie 100km.
Nissan-y

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Post autor: whisky_snake » wt sty 08, 2008 10:10 pm

Marcin-Kraków pisze:Szczerze dosc ciekawe. Zobaczymy jak sie temat rozwinie. W sumie na przegladach jakos to musi przechodzic bo powszechnym sa autobusy miejskie jezdzace na podwojnej instalacji. Z tym ze czesto CNG.

W Holandi natomiast spotykalem sie dosc powszechnie, z dostawczakami z podwojna instalacja ON + LPG
a te autobusy to nie sa przypadkiem calkowicie przerobione w motorowni ?? i przypadkiem nie jezdza tylko na cng ??

slaweek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 10:36 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: slaweek » czw sty 10, 2008 6:48 pm

wojtek_kom pisze:Wszystko przebiega pomyślnie :). Jutro pierwsze testy, w czwartek pierwsza jazda na dystansie 100km.
Witam!
Odświeżam temat, bo ciekawy i co by nie umarł...

I jak testy? Info zapodaj pliz.

Pozdrawiam.

RX01
 
 
Posty: 263
Rejestracja: sob lip 28, 2007 7:08 am
Lokalizacja: Laskowice

Post autor: RX01 » czw sty 10, 2008 7:47 pm

Witam wszystkich :)
whisky_snake pisze:
Marcin-Kraków pisze:Szczerze dosc ciekawe. Zobaczymy jak sie temat rozwinie. W sumie na przegladach jakos to musi przechodzic bo powszechnym sa autobusy miejskie jezdzace na podwojnej instalacji. Z tym ze czesto CNG.

W Holandi natomiast spotykalem sie dosc powszechnie, z dostawczakami z podwojna instalacja ON + LPG
a te autobusy to nie sa przypadkiem calkowicie przerobione w motorowni ?? i przypadkiem nie jezdza tylko na cng ??
Jako konstruktor autobusów śmiem się wtrącić i powiedzieć, że silniki te pracują w obiegu Otto i są zasilane tylko gazem CNG.

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » czw sty 10, 2008 8:17 pm

A może trochę więcej - co to jest Otto? Jak dla mnie był to cesarz Otto :)20
Ale temat ciekawy, więc rozwiń...
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » czw sty 10, 2008 8:26 pm

Lecho pisze:A może trochę więcej - co to jest Otto? Jak dla mnie był to cesarz Otto :)20
Ale temat ciekawy, więc rozwiń...
http://www.diaaut.home.pl/r3721c7x.htm
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Narsil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 05, 2008 4:16 pm

Post autor: Narsil » czw sty 10, 2008 8:34 pm

Lecho pisze:A może trochę więcej - co to jest Otto? Jak dla mnie był to cesarz Otto :)20
Ale temat ciekawy, więc rozwiń...

Nie Otto, tylko Otton

sorki za spam.
Toyota Avensis D4D, Nissan Patrol GR, L200

RX01
 
 
Posty: 263
Rejestracja: sob lip 28, 2007 7:08 am
Lokalizacja: Laskowice

Post autor: RX01 » pt sty 11, 2008 8:05 am

Lecho pisze:A może trochę więcej - co to jest Otto? Jak dla mnie był to cesarz Otto :)20
Ale temat ciekawy, więc rozwiń...
W skrócie benzyniak.
Obieg Otto - silniki o zapłonie iskrowym.
Obieg Diesla - zapłon samoczynny.
Oba obiegi różnią się przemianami termodynamicznymi.

Awatar użytkownika
cox
 
 
Posty: 230
Rejestracja: wt sty 24, 2006 4:16 pm
Lokalizacja: WADOWICE
Kontaktowanie:

Post autor: cox » pt sty 11, 2008 1:44 pm

i jak tam testy ??

bo ja graty mam skompletowane 8)

pozdrawiam
OFFROADOWCY to nie świry, OFFROADOWCY to PASJONACI :)
www.flashtronik.pl

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » pt sty 11, 2008 2:11 pm

a technicznie to jak?

LPG na dolocie powietrza i mieszac z powietrzem ?

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pt sty 11, 2008 10:18 pm

Dostawa miksera sie opóźnia... trochę problemów ze sterowaniem...
Sam nie mogę sie doczekać.

LPG mieszane z powietrzem na dolocie. Dawkowanie zależne od obrotów - na razie jeden zawór.
Nissan-y

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pt sty 11, 2008 10:20 pm

cox pisze:i jak tam testy ??

bo ja graty mam skompletowane 8)

pozdrawiam
Do Wadowic mam nie daleko :) jak już odpalę proponuję wymianę know-how ;)
Nissan-y

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » pt sty 11, 2008 11:01 pm

wojtek_kom pisze:Dostawa miksera sie opóźnia... trochę problemów ze sterowaniem...
Sam nie mogę sie doczekać.

LPG mieszane z powietrzem na dolocie. Dawkowanie zależne od obrotów - na razie jeden zawór.
to jakies mikro dawki tego gazu musza byc puszczone, a na dolocie przed turbina czy za ?

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pt sty 11, 2008 11:11 pm

redzik pisze:
wojtek_kom pisze: to jakies mikro dawki tego gazu musza byc puszczone, a na dolocie przed turbina czy za ?
Nie, gaz podawany cały czas podczas jazdy, na postoju - biegu jałowym odcinany automatycznie. To pierwsza wersja, planowana wersja.
Wlot LPG przed turbiną. Całość na licencji GPLv2 ? 8)

Jeżeli będzie ok. to mam już plany co do TII.
Nissan-y

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » pt sty 11, 2008 11:38 pm

http://www.go-lpg.co.uk/diesel.html

tutaj pisza, ze niewarta skorka za wyprawke

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob sty 12, 2008 10:27 am

redzik pisze:http://www.go-lpg.co.uk/diesel.html

tutaj pisza, ze niewarta skorka za wyprawke
Pierwsze mój Y61 waży prawie 3 tony :)

Za http://www.go-lpg.co.uk/diesel.html...
Oszczędność 25% ON to dużo, całkowity koszt to 18% to dalej dużo - zamiast 14 litrów, spalę 10,5 litra ON + litr LPG. Powiedzmy 11 litrów ON. Różnica 3 litrów to 12 zł na 100 km, koszt instalacji w moim przypadku bedzie niski. Zwróci się po około 10 tys. km. Bardzo dobry wynik...

W UK koszt instalacji zjada zysk - na podanej stronie znalazłem 1000 Funtów. W AU masz dopłatę 50% do instalacji - to musi działać, w tym wypadku nikt nie daje dopłaty bez wyników.

W przypadku TII koszt spłaty będzie dłuższy, przy 10l, oszczędzam powiedzmy 8 zł na 100km. Zwróci się po 2-3 miesiącach, na okrągło 15 tys. km.
Nissan-y

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » sob sty 12, 2008 10:40 am

no 12zl minus 3,5zl za gaz = 8,5 zl

w t2 bedzie to 8zl - 2,3zl za gaz = 5,7 zl,

wiec trzeba jeszcze lekkie poprawki wprowadzic, ale jak duzo jezdzisz, to po jakims czasie sie rzeczywiscie zwroci.
Mnie osobiscie bardziej kreci ten przyrost mocy/momentu 8)

ps. jak zmotasz to do T2 i bedzie dzialac, to chetnie przyjme wiedze jaka dysponujesz, jesli oczywiscie bedziesz sie chcial podzielic. :wink:

Awatar użytkownika
trawers
 
 
Posty: 1371
Rejestracja: śr lut 15, 2006 8:03 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: trawers » sob sty 12, 2008 11:12 am

redzik pisze:Mnie osobiscie bardziej kreci ten przyrost mocy/momentu 8)
Dokładnie w tym samym celu śledzę ten temat. Bo wiesz, wyliczenia wyliczeniami, a pewnie nigdy tych podawanych danych nie osiągniesz. Ale pewnie się po jakimś czasie zwróci.
Natomiast wzrost mocy, no cóż, przy moim zamulonym aucie to gra warta świeczki. Opowiadaj dalej jak idzie :)
Uaz and GR Y61

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob sty 12, 2008 4:55 pm

redzik pisze:no 12zl minus 3,5zl za gaz = 8,5 zl

w t2 bedzie to 8zl - 2,3zl za gaz = 5,7 zl,
Nie napisałem ale już uwzględniłem cenę LPG.
Nissan-y

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość