Pytanie mocno początkującego.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Pytanie mocno początkującego.

Post autor: Łosiu » pn sty 07, 2008 1:20 pm

Witam.
Jestem od niedawna w posiadaniu Terrano I 2,7TD, jest to moje pierwsze auto 4x4. Forum przekopałem i nie znalazłem odpowiedzi(forumowiczem jestem od dziś, więc moje szukanie też mogło być słabe) na najbardziej trapiące mnie pytanie, mianowicie: jak sie przełącza w tym / takim aucie napędy (tzn:2H<->4H<->N<->4L). Chodzi mi o to,czy wszystkie manewry mała dźwignia wykonujemy na postoju? Czy przy operowaniu nią użwyamy sprzęgła i czy trzeba w jakiś odpowiedni sposób ruszyć,np: najpierw kawałeczek do tyłu czy coś jakoś podobnie. Wiem, wiem,zwijacie sie ze śmiechu jak czytacie ten temat,ale ja naprawdę nie mam nikogo znajomego,który znał by się na autach terenowych,a nie chcę niczego popsuć. Z góry dzięki za próby okazania wyrozumiałości i za pomoc :oops:
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
Katun
 
 
Posty: 1355
Rejestracja: wt lip 03, 2007 1:34 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Katun » pn sty 07, 2008 1:46 pm

2H, 4H ze sprzęgłem w ruchu, do jakieś tam prędkości (...)

4L. Tylko i wyłącznie na postoju.
Biały kuter Y60

tel: 502-358-221

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn sty 07, 2008 2:01 pm

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12439

Pierwszy temat przyklejony "jazdy w terenie" przeczytac, jak nie rozumie, to pyta dalej.

Polecam
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » pn sty 07, 2008 2:02 pm

wszystkie najbezpieczniej jest wżucac na postoju ale w razie konieczności

z 2h na 4h w trakcie jazdy puszczając gaz i wciskając sprzęgło

na 4l też na chama zmienisz ale metaliczny chrząk i wszystko w dupe dostaje,
więc 4l na postoju, jak bardzo tego pragniesz to może byc ze sprzęgłem, nic mu sie nie stanie jeśli bedzie bez :wink:
A w terenie masz zamiar w ogóle jeździc
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » pn sty 07, 2008 2:07 pm

Katun pisze:2H, 4H ze sprzęgłem w ruchu, do jakieś tam prędkości (...)
Nie wiem czy Terrano ma takie same sprzęgiełka jak Parch, ale...
Nawet przy niewielkich prędkościach 2H->4H może wydać niezbyt miłe uchu dźwięki, a jak wydaje niemiłe dźwięki, to zazwyczaj znaczy, że onemu ta czynność nie służy... A tym bardziej nie służy sprzęgiełkom w pozycji AUTO, bo to one chyba robią JEBUDU? 4H->2H przedmiotowych dźwięków nie wydaje, ale mądre ludzie mówią, że mając sprzęgiełka na AUTO należy cofnąć parę metrów po rozłączeniu 4x4.

Możesz zapiąć sprzęgiełka na LOCK i wtedy mniej się martwić. Ale ja osobiście nie spotkałem jeszcze sytuacji w której MUSIAŁBYM zapinać 4x4 w czasie jazdy. Jeżeli jesteś w terenie, to zazwyczaj masz i tak zapięte 4x4 albo jest tak lajtowo, że go nie potrzebujesz. A jak pycisz po czarnym i nagle następuje pogorszenie warunków jazdy, to albo jest to masakra i wszyscy panikują, więc spokojnie się zatrzymasz i zapniesz, albo tylko ci sie wydaje, że sie pogorszyły :-)
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn sty 07, 2008 2:15 pm

Terrano ma zwykle automaty, takie jak Hiszpan :(
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » pn sty 07, 2008 2:22 pm

Misiek Cypr pisze:Terrano ma zwykle automaty, takie jak Hiszpan :(
Ano, to tym bardziej nie lubi zapinania w czasie jazdy...
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn sty 07, 2008 2:25 pm

pyntront pisze:
Misiek Cypr pisze:Terrano ma zwykle automaty, takie jak Hiszpan :(
Ano, to tym bardziej nie lubi zapinania w czasie jazdy...

spoko jak są sprawne to nic się nie dzieje do 50KM/h potem to juz loteria
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Post autor: Łosiu » pn sty 07, 2008 2:33 pm

Wielkie dzięki za szybką i fachową pomoc:)
Co do jazdy w terenie,to jej nie wykluczam, natomiast w miesiącach w których dojeżdżanie do pracy 40km w jedną stronę motocyklem o mocy przeszło 100KM jest pewnym kalectwem,to Terrano będzie woziło mój odwłok do tyry 8)
PZDR :wink:
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn sty 07, 2008 3:15 pm

Czyzbys do jednosladu zamontowal zacna jednostke napedowa z Tyrana, a na zime spowrotem do czterech kolek :o

Niezle to sobie wymyslil 100hp dual purpose :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » pn sty 07, 2008 5:07 pm

eetam jajko gsx750f ma fabrycznie 92 KM

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Post autor: Łosiu » pn sty 07, 2008 5:12 pm

Jajko ma 92KM bo jest na tlokach 70mm, starszy model (jak moj imbryk,ma w wersji open 106KM),jest to ten sam silnki co w GSXR750 1988r na tlokach 73mm :wink:
PS:chyba lekki off-topic:P
pzdr
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn sty 07, 2008 6:22 pm

dobra rada.... nie wpinaj 4H w trakcie jazdy, przedluzysz tym zywot sprzegielek i cofnij z metr po wypieciu...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Koorneliusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 12, 2007 6:52 pm
Lokalizacja: Leśna -dolnośląskie

Post autor: Koorneliusz » pn sty 14, 2008 8:32 am

Łosiu pisze:Wielkie dzięki za szybką i fachową pomoc:)
Co do jazdy w terenie,to jej nie wykluczam, natomiast w miesiącach w których dojeżdżanie do pracy 40km w jedną stronę motocyklem o mocy przeszło 100KM jest pewnym kalectwem,to Terrano będzie woziło mój odwłok do tyry 8)
PZDR :wink:
:)2 No i w Terrano ciężej glebę zaliczyć :)
Gaz 69 -59r.

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » pn sty 14, 2008 8:44 am

Przy niskiej prędkości tak do 20 km/h zapinam przód bez problemu bez sprzegła i bez gazu - nic nie chrzęści i nie zrywa sprzęgiełek.
Taka jeszcze uwaga - jak jedziesz w terenie i ruszasz przód-tył to uważaj bo w momencie zmiany kierunku jazdy wypinają się na moment sprzegiełka. Jak cofałeś to potem do przodu postaraj się ruszyć bardzo spokojnie, bo jak dasz od razu pełny gaz to możesz zmielić sprzegiełka.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn sty 14, 2008 6:57 pm

dopóki półosie są napędzanie silnikiem to nic się nie wypina :)21
nawet wciskając sprzęgło nie powinny się wypiąć na 4H lub 4L, w końcu przód jest wtedy dopędzany przodem :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

borek.21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: pn sty 21, 2008 8:40 am
Lokalizacja: Czerniejewo/Poznań

Post autor: borek.21 » pn sty 28, 2008 8:19 pm

Witam kolegow, byłem dzisiaj ogladać Terrano,dokladnie takie:

http://otomoto.pl/nissan-terrano-2-7tdi-C4284691.html

i prawdopodobnie sie na niego zdecyduje,podczas jazdy próbnej koleś załączyl naped na cztery koła i jechalismy na nim kawałek na asfalcie,ale raczej to nie jest wskazane prawda? znaczy napewno nie można skręcać?
A ogólnie co myślicie o autku? Sprowadzone z włoch w pazdzierniku,zadbane itp.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn sty 28, 2008 8:29 pm

borek
nie tu

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość