jakie opony do Terrano II

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

jakie opony do Terrano II

Post autor: wojtek_kom » wt sty 08, 2008 11:29 pm

Ktoś może używa opon 235/85/16 w Terrano II? To dla TII już 32 cale.
Felga 16x7 z Patrola. Według mnie będzie ok. ale ktoś może ma praktykę...

Opony planowane: Goodyear WRANGLER ATR 235/85/16. AT od BFG nie chcę. Inne opinie, sugestie?
Nissan-y

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: 235/85/16 do Terrano II

Post autor: Jaaareeek ! » wt sty 08, 2008 11:55 pm

wojtek_kom pisze:To dla TII już 32 cale.
nie tylko dla TII, dla discovery ponoć też
:wink:

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Jaaareeek ! » wt sty 08, 2008 11:57 pm

po mojemu tramwajowatość do kwadratu, a jak chcesz je tam
upchnąć ?

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt sty 08, 2008 11:57 pm

taaa..
ale Jarek zlituj się i powiedz Panu, będzie krótszy wątek.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Jaaareeek ! » śr sty 09, 2008 12:06 am

darkman pisze:taaa..
ale Jarek zlituj się i powiedz Panu, będzie krótszy wątek.
rzeźba w gównie
:)21

Awatar użytkownika
Altegradius
Posty: 420
Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
Lokalizacja: Brodnica
Kontaktowanie:

Post autor: Altegradius » śr sty 09, 2008 12:07 am

Do D22 po lifciku wchodza bez problemu.. i robia.. ale to tylko podobne auto ;)

co do ww. opon to...
mialem BFG AT, później GY ATR i teraz BFG AT..

zalezy gdzie i po czym jezdzisz...


ale do TII to ciezko bedzie upchnac chyba takie oponki 32"

Ram
Green Hornet

don't get stuck, drive like fuck!

http://www.turystyka4x4.pl

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » śr sty 09, 2008 6:21 am

bedzie krocej....

31cali na 15 calowej feldze
245/75/16


to wymiary graniczne ktore wchodza, bez ciecia blach.

265/75/16 tez wejdzie ale po cieciu i jezdzi sie dennie
MT + 100kmh => strach w oczach...


chyba tyle jesli chodzi o watek.

pientus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr paź 24, 2007 2:30 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: pientus » śr sty 09, 2008 8:24 am

a przy jakim et felgi to 245/75/16 wlezie ?
bo ja na wiosne też coś musze kupić i chciałem coś co powiękrzy rozstaw kół... no najprościej chyba na et nastukać kilka centów.

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » śr sty 09, 2008 8:50 am

Przy standardowym ET -25 wchodzi.
Jak chcesz poszerzyc to kup dystanse, ale wtedy rosnie masa nieresorowana.
Ja jezdze przy standardowym ET i jest OK.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » śr sty 09, 2008 10:19 am

Fakt 235/85/16 nie wejdą - pomyliłem się, uciekło mi jakieś 24 mm na średnicy :(.

Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.

Dzięki!
Nissan-y

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Jaaareeek ! » śr sty 09, 2008 11:11 am

wojtek_kom pisze:Fakt 235/85/16 nie wejdą - pomyliłem się, uciekło mi jakieś 24 mm na średnicy :(.

Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.

Dzięki!
245/75/16 to jest na prawdę najlepszy rozmiar do tego auta. :)2

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr sty 09, 2008 11:55 am

wojtek_kom pisze:Fakt 235/85/16 nie wejdą - pomyliłem się, uciekło mi jakieś 24 mm na średnicy :(.

Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.

Dzięki!
No nie rozśmieszaj mnie, a co to za róznica ?
245 to świetny, sprawdzony rozmiar do tego auta na fele 16.
15- nieco inna bajka i tu jest lepiej i wg mnie może być ładniej / kwestia gustu, bo np krótki T2 na dużej gumie w 15ce wygląda fantastycznie.
Temat był już tutaj przerabiany i wystarczyło poszukać. Można temat drążyć w materii: jak to skomponować z zawieszeniem etc, jakich firm its, ale nie upierać się przy pierdoleniu o rozmiarach, bo to możesz zrobić na forum "opony" i w temacie przeliczniki opon.
Sprawa jest jasna i oczywista nie widzisz, że się trochę droczymy z Tobą, a odpowiedź dostałeś jujż w pierwszych postach ?

Coś Qrvicę mam południową, tak że sorry chłopaki 8)
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » śr sty 09, 2008 12:36 pm

Jaaareeek ! pisze:
wojtek_kom pisze:Fakt 235/85/16 nie wejdą - pomyliłem się, uciekło mi jakieś 24 mm na średnicy :(.

Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.

Dzięki!
245/75/16 to jest na prawdę najlepszy rozmiar do tego auta. :)2
dokladnie :)2
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » śr sty 09, 2008 1:24 pm

a dlaczego akurat GYR Wrangler ATR?. Ja też na niego się głupio uparłem i szukałem pod koniec zeszłego roku i po miesięcznym czekaniu zrezygnowałem - w całej Polsce nie mieli. I powiem ci tak - był to bardzo dobry zbieg okoliczności. Wranglery znikają w oczach. Koledzy poradzili mi zakup Yokohamy Geolandar, której wcześniej nie brałem pod uwagę ze względu na mało agresywny wygląd bieznika. Przejechałem na tej oponie już ok. 3 tys km i naprawdę nie mam się do czego przyczepić - wyglada świetnie, na asfalcie cichutka, na mokrej i ośnieżonej nawierzchni rewelacyjnie robi (jak zimówka w plaskaczu), w terenie naprawdę bez zastrzeżeń - nie udało mi się jej zakleić nawet w dużym błotku (oczywiscie przy mocnym bucie, ale to przecież AT) dopóki auto nie zawiśnie na zawieszeniu idzie do przodu. Podobno jest to zasługa zaawansowanej rzeźby bierznika - bardzo duża ilość nierównych krawędzi, lamelek oraz nacięć w formie zamka błyskawicznego. Nie wiem jak z trwałoscią tych gum będzie, ale użytkownicy sobie chwalą

Moim zdaniem jest to jeden z najlepszych AT na rynku.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » śr sty 09, 2008 8:28 pm

ja mialem takie w pickupie
jezdzi sie jeszcze normalnie przy tej szerokosci

ale mialem lift 6cm nadwozia

inaczej beda obcierac

wysokosc opony to okolo 85cm
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2008 9:09 pm przez JONY B, łącznie zmieniany 1 raz.
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » śr sty 09, 2008 8:51 pm

darkman pisze:
wojtek_kom pisze: Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.
No nie rozśmieszaj mnie, a co to za róznica ?
245 to świetny, sprawdzony rozmiar do tego auta na fele 16.
Nie chcę aby wystawała poza nadkola - felgi z Patrola ET -30, TII z dorobionymi nadkolami dopiero by rozśmieszało - ale to moje opinia.
darkman pisze:
15- nieco inna bajka i tu jest lepiej i wg mnie może być ładniej / kwestia gustu, bo np krótki T2 na dużej gumie w 15ce wygląda fantastycznie.
....
Sprawa jest jasna i oczywista nie widzisz, że się trochę droczymy z Tobą, a odpowiedź dostałeś jujż w pierwszych postach ?

Coś Qrvicę mam południową, tak że sorry chłopaki 8)
Widzę :) i dlatego nie daję za wygraną. Opcja szukaj - działa ostatnio trochę kulawo (off-topic).
Ponieważ mam różne Nyssan-y staram się trzymać jednego wymiaru felg 16.
Nissan-y

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob lut 23, 2008 5:31 pm

Podsumowując temat, założyłem Wrangler MTR 245/75/16. Dla potomności obcierały o przednie chlapacze - wystarczy obciąć samą wewnętrzną końcówkę chlapacza (1 cm), na samej górze i jest ok.

Jeżdżą lepiej niż BFG AT:
- krótsza droga hamowania,
- nie ślizgają się tak na mokrym jak BFG AT,
- są cichsze, takie są moje odczucia/obserwacje.

235/85/16 - wejdą w przyszłym roku ;) do TII.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob lut 23, 2008 5:40 pm

grzes pisze: MT + 100kmh => strach w oczach...
bez przesady...na suchym asfalcie nawet na balonie 33x12,5 da się jechać komfortowo i bezpiecznie z prędkościami pow. 120km/h, na autostradzie oczywiście ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » sob lut 23, 2008 6:34 pm

Damian pisze:
grzes pisze: MT + 100kmh => strach w oczach...
bez przesady...na suchym asfalcie nawet na balonie 33x12,5 da się jechać komfortowo i bezpiecznie z prędkościami pow. 120km/h, na autostradzie oczywiście ;)
W terrano II, w rozmiarze powyzej 245/75/16

235/85/16 owszem na chama wejda jednak nic nie zyskasz bo auto przestanie byc stabilne, i strach bedzie na jakikolwiek trawers wjechac :( niestety, Tyran II ma tylko 176 cm szerokosci, jest wysoki, a jak wsadzisz takie kola to bedzie jeszcze wyzej.

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » sob lut 23, 2008 7:29 pm

wojtek_kom pisze:Podsumowując temat, założyłem Wrangler MTR 245/75/16. Dla potomności obcierały o przednie chlapacze - wystarczy obciąć samą wewnętrzną końcówkę chlapacza (1 cm), na samej górze i jest ok.
Zastanawiałes się na AT a dałeś MT ?? - w sumie też dobre rozwiązanie.
Zalety które opisałeś niestety są związane z dużą podatnością mieszanki na ścieranie - przy normalnej jeździe na asfelcie gumy będą ci znikały w oczach.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » sob lut 23, 2008 7:53 pm

a jeszcze jedno czemu maja sluzyc takie duze opony ? w Terrano ? brakuje Ci przeswitu ? bo w sumie tak duza guma jest juz malo bezpieczna jesli chodzi o stabilnosc auta, mozliwosc wywrotki itp.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob lut 23, 2008 11:24 pm

Sill pisze: Zastanawiałes się na AT a dałeś MT ?? - w sumie też dobre rozwiązanie.
Zalety które opisałeś niestety są związane z dużą podatnością mieszanki na ścieranie - przy normalnej jeździe na asfelcie gumy będą ci znikały w oczach.
Cena była taka sama ;) po teście wybrałem MTR. Zobaczę jak się ścierają, nie chcę opony takiej jakie miał wujek w Ładzie - po przejechaniu 140 tys. i 10 latach wyglądały jak nówki :lol:.
grzes pisze:a jeszcze jedno czemu maja sluzyc takie duze opony ? w Terrano ? brakuje Ci przeswitu ? bo w sumie tak duza guma jest juz malo bezpieczna jesli chodzi o stabilnosc auta, mozliwosc wywrotki itp.
Przejechałem 300 km, zimówki Michellin 235/70/16 vs. MTR - myślę że jest bardzo dobrze. Prowadzą sie nawet lepiej - Michellin jest szerszy od MTR -> większa powierzchnia opony ma kontakt z asfaltem w przypadku zimówek. Poprawiło się prowadzenie w koleinach.

Przesadziłem pierwszy razem w TII, niewinna górska droga = urwane, poszarpane blachy z przodu - od migacza aż pod akumulator, krzywa rama itp. - tak brakło prześwitu. Tak naprawdę samochód był po dzwonie - oglądał go autoryzowany serwis, diagnosta, itp. miało być OK, super itp., wszystko wyszło w terenie. Ponieważ praktycznie samochód jest robiony od zera - nowa rama itp. chcę żeby było zrobione bardo dobrze.
Nissan-y

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » ndz lut 24, 2008 7:22 am

grzes pisze: Przesadziłem pierwszy razem w TII, niewinna górska droga = urwane, poszarpane blachy z przodu - od migacza aż pod akumulator, krzywa rama itp. - tak brakło prześwitu. Tak naprawdę samochód był po dzwonie - oglądał go autoryzowany serwis, diagnosta, itp. miało być OK, super itp., wszystko wyszło w terenie. Ponieważ praktycznie samochód jest robiony od zera - nowa rama itp. chcę żeby było zrobione bardo dobrze.
Jak chcesz takie kola - to mysle ze najrozsadniej zmienic auto na cos ze sztywnymi mostami wtedy wsadzisz wielkie kola, oslonisz wszystko i bedziesz jezdzil, a swoja droga to jak ty jechales po tej drodze ? rockcrawling czy co ? z tego co piszesz to wynika zes po polkach skalnych jezdzil...

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » ndz lut 24, 2008 10:10 am

grzes pisze: Jak chcesz takie kola - to mysle ze najrozsadniej zmienic auto na cos ze sztywnymi mostami wtedy wsadzisz wielkie kola, oslonisz wszystko i bedziesz jezdzil, a swoja droga to jak ty jechales po tej drodze ? rockcrawling czy co ? z tego co piszesz to wynika zes po polkach skalnych jezdzil...
Beskidy... dojazd do działki.
Wtopiłem na "nie bitym". TII dostanie sztywny most - proszę nie polemizować :)21. Muszę go zrobić i tyle, ale to już inny wątek, temat - został przeklejony, nie będę go sam kasztanił.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz lut 24, 2008 7:40 pm

Sill pisze: Zastanawiałes się na AT a dałeś MT ?? - w sumie też dobre rozwiązanie.
Zalety które opisałeś niestety są związane z dużą podatnością mieszanki na ścieranie - przy normalnej jeździe na asfelcie gumy będą ci znikały w oczach.
Ile przejechałeś w swoim życiu na emtekach? BFG MT KO mają połowę bieżnika po 60-80 tys. km, MTR podobnie - to jest "znikanie w oczach?: :D
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości