jakie opony do Terrano II
Moderator: Kosiarz
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
jakie opony do Terrano II
Ktoś może używa opon 235/85/16 w Terrano II? To dla TII już 32 cale.
Felga 16x7 z Patrola. Według mnie będzie ok. ale ktoś może ma praktykę...
Opony planowane: Goodyear WRANGLER ATR 235/85/16. AT od BFG nie chcę. Inne opinie, sugestie?
Felga 16x7 z Patrola. Według mnie będzie ok. ale ktoś może ma praktykę...
Opony planowane: Goodyear WRANGLER ATR 235/85/16. AT od BFG nie chcę. Inne opinie, sugestie?
Nissan-y
- Jaaareeek !
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
Re: 235/85/16 do Terrano II
nie tylko dla TII, dla discovery ponoć teżwojtek_kom pisze:To dla TII już 32 cale.

- Jaaareeek !
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
- Jaaareeek !
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
- Altegradius
- Posty: 420
- Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontaktowanie:
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Jaaareeek !
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
No nie rozśmieszaj mnie, a co to za róznica ?wojtek_kom pisze:Fakt 235/85/16 nie wejdą - pomyliłem się, uciekło mi jakieś 24 mm na średnicy.
Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.
Dzięki!
245 to świetny, sprawdzony rozmiar do tego auta na fele 16.
15- nieco inna bajka i tu jest lepiej i wg mnie może być ładniej / kwestia gustu, bo np krótki T2 na dużej gumie w 15ce wygląda fantastycznie.
Temat był już tutaj przerabiany i wystarczyło poszukać. Można temat drążyć w materii: jak to skomponować z zawieszeniem etc, jakich firm its, ale nie upierać się przy pierdoleniu o rozmiarach, bo to możesz zrobić na forum "opony" i w temacie przeliczniki opon.
Sprawa jest jasna i oczywista nie widzisz, że się trochę droczymy z Tobą, a odpowiedź dostałeś jujż w pierwszych postach ?
Coś Qrvicę mam południową, tak że sorry chłopaki

Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
dokladnieJaaareeek ! pisze:245/75/16 to jest na prawdę najlepszy rozmiar do tego auta.wojtek_kom pisze:Fakt 235/85/16 nie wejdą - pomyliłem się, uciekło mi jakieś 24 mm na średnicy.
Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.
Dzięki!

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
a dlaczego akurat GYR Wrangler ATR?. Ja też na niego się głupio uparłem i szukałem pod koniec zeszłego roku i po miesięcznym czekaniu zrezygnowałem - w całej Polsce nie mieli. I powiem ci tak - był to bardzo dobry zbieg okoliczności. Wranglery znikają w oczach. Koledzy poradzili mi zakup Yokohamy Geolandar, której wcześniej nie brałem pod uwagę ze względu na mało agresywny wygląd bieznika. Przejechałem na tej oponie już ok. 3 tys km i naprawdę nie mam się do czego przyczepić - wyglada świetnie, na asfalcie cichutka, na mokrej i ośnieżonej nawierzchni rewelacyjnie robi (jak zimówka w plaskaczu), w terenie naprawdę bez zastrzeżeń - nie udało mi się jej zakleić nawet w dużym błotku (oczywiscie przy mocnym bucie, ale to przecież AT) dopóki auto nie zawiśnie na zawieszeniu idzie do przodu. Podobno jest to zasługa zaawansowanej rzeźby bierznika - bardzo duża ilość nierównych krawędzi, lamelek oraz nacięć w formie zamka błyskawicznego. Nie wiem jak z trwałoscią tych gum będzie, ale użytkownicy sobie chwalą
Moim zdaniem jest to jeden z najlepszych AT na rynku.
Moim zdaniem jest to jeden z najlepszych AT na rynku.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46
503-39-16-46
ja mialem takie w pickupie
jezdzi sie jeszcze normalnie przy tej szerokosci
ale mialem lift 6cm nadwozia
inaczej beda obcierac
wysokosc opony to okolo 85cm
jezdzi sie jeszcze normalnie przy tej szerokosci
ale mialem lift 6cm nadwozia
inaczej beda obcierac
wysokosc opony to okolo 85cm
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2008 9:09 pm przez JONY B, łącznie zmieniany 1 raz.
ل يشل على تايرين
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nie chcę aby wystawała poza nadkola - felgi z Patrola ET -30, TII z dorobionymi nadkolami dopiero by rozśmieszało - ale to moje opinia.darkman pisze:No nie rozśmieszaj mnie, a co to za róznica ?wojtek_kom pisze: Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.
245 to świetny, sprawdzony rozmiar do tego auta na fele 16.
Widzędarkman pisze:
15- nieco inna bajka i tu jest lepiej i wg mnie może być ładniej / kwestia gustu, bo np krótki T2 na dużej gumie w 15ce wygląda fantastycznie.
....
Sprawa jest jasna i oczywista nie widzisz, że się trochę droczymy z Tobą, a odpowiedź dostałeś jujż w pierwszych postach ?
Coś Qrvicę mam południową, tak że sorry chłopaki

Ponieważ mam różne Nyssan-y staram się trzymać jednego wymiaru felg 16.
Nissan-y
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podsumowując temat, założyłem Wrangler MTR 245/75/16. Dla potomności obcierały o przednie chlapacze - wystarczy obciąć samą wewnętrzną końcówkę chlapacza (1 cm), na samej górze i jest ok.
Jeżdżą lepiej niż BFG AT:
- krótsza droga hamowania,
- nie ślizgają się tak na mokrym jak BFG AT,
- są cichsze, takie są moje odczucia/obserwacje.
235/85/16 - wejdą w przyszłym roku
do TII.
Jeżdżą lepiej niż BFG AT:
- krótsza droga hamowania,
- nie ślizgają się tak na mokrym jak BFG AT,
- są cichsze, takie są moje odczucia/obserwacje.
235/85/16 - wejdą w przyszłym roku

Nissan-y
W terrano II, w rozmiarze powyzej 245/75/16Damian pisze:bez przesady...na suchym asfalcie nawet na balonie 33x12,5 da się jechać komfortowo i bezpiecznie z prędkościami pow. 120km/h, na autostradzie oczywiściegrzes pisze: MT + 100kmh => strach w oczach...
235/85/16 owszem na chama wejda jednak nic nie zyskasz bo auto przestanie byc stabilne, i strach bedzie na jakikolwiek trawers wjechac

Zastanawiałes się na AT a dałeś MTwojtek_kom pisze:Podsumowując temat, założyłem Wrangler MTR 245/75/16. Dla potomności obcierały o przednie chlapacze - wystarczy obciąć samą wewnętrzną końcówkę chlapacza (1 cm), na samej górze i jest ok.

Zalety które opisałeś niestety są związane z dużą podatnością mieszanki na ścieranie - przy normalnej jeździe na asfelcie gumy będą ci znikały w oczach.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46
503-39-16-46
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Cena była taka samaSill pisze: Zastanawiałes się na AT a dałeś MT- w sumie też dobre rozwiązanie.
Zalety które opisałeś niestety są związane z dużą podatnością mieszanki na ścieranie - przy normalnej jeździe na asfelcie gumy będą ci znikały w oczach.


Przejechałem 300 km, zimówki Michellin 235/70/16 vs. MTR - myślę że jest bardzo dobrze. Prowadzą sie nawet lepiej - Michellin jest szerszy od MTR -> większa powierzchnia opony ma kontakt z asfaltem w przypadku zimówek. Poprawiło się prowadzenie w koleinach.grzes pisze:a jeszcze jedno czemu maja sluzyc takie duze opony ? w Terrano ? brakuje Ci przeswitu ? bo w sumie tak duza guma jest juz malo bezpieczna jesli chodzi o stabilnosc auta, mozliwosc wywrotki itp.
Przesadziłem pierwszy razem w TII, niewinna górska droga = urwane, poszarpane blachy z przodu - od migacza aż pod akumulator, krzywa rama itp. - tak brakło prześwitu. Tak naprawdę samochód był po dzwonie - oglądał go autoryzowany serwis, diagnosta, itp. miało być OK, super itp., wszystko wyszło w terenie. Ponieważ praktycznie samochód jest robiony od zera - nowa rama itp. chcę żeby było zrobione bardo dobrze.
Nissan-y
Jak chcesz takie kola - to mysle ze najrozsadniej zmienic auto na cos ze sztywnymi mostami wtedy wsadzisz wielkie kola, oslonisz wszystko i bedziesz jezdzil, a swoja droga to jak ty jechales po tej drodze ? rockcrawling czy co ? z tego co piszesz to wynika zes po polkach skalnych jezdzil...grzes pisze: Przesadziłem pierwszy razem w TII, niewinna górska droga = urwane, poszarpane blachy z przodu - od migacza aż pod akumulator, krzywa rama itp. - tak brakło prześwitu. Tak naprawdę samochód był po dzwonie - oglądał go autoryzowany serwis, diagnosta, itp. miało być OK, super itp., wszystko wyszło w terenie. Ponieważ praktycznie samochód jest robiony od zera - nowa rama itp. chcę żeby było zrobione bardo dobrze.
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Beskidy... dojazd do działki.grzes pisze: Jak chcesz takie kola - to mysle ze najrozsadniej zmienic auto na cos ze sztywnymi mostami wtedy wsadzisz wielkie kola, oslonisz wszystko i bedziesz jezdzil, a swoja droga to jak ty jechales po tej drodze ? rockcrawling czy co ? z tego co piszesz to wynika zes po polkach skalnych jezdzil...
Wtopiłem na "nie bitym". TII dostanie sztywny most - proszę nie polemizować

Nissan-y
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Ile przejechałeś w swoim życiu na emtekach? BFG MT KO mają połowę bieżnika po 60-80 tys. km, MTR podobnie - to jest "znikanie w oczach?:Sill pisze: Zastanawiałes się na AT a dałeś MT- w sumie też dobre rozwiązanie.
Zalety które opisałeś niestety są związane z dużą podatnością mieszanki na ścieranie - przy normalnej jeździe na asfelcie gumy będą ci znikały w oczach.

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości