Strona 1 z 15
jakie opony do Terrano II
: wt sty 08, 2008 11:29 pm
autor: wojtek_kom
Ktoś może używa opon 235/85/16 w Terrano II? To dla TII już 32 cale.
Felga 16x7 z Patrola. Według mnie będzie ok. ale ktoś może ma praktykę...
Opony planowane: Goodyear WRANGLER ATR 235/85/16. AT od BFG nie chcę. Inne opinie, sugestie?
Re: 235/85/16 do Terrano II
: wt sty 08, 2008 11:55 pm
autor: Jaaareeek !
wojtek_kom pisze:To dla TII już 32 cale.
nie tylko dla TII, dla discovery ponoć też

: wt sty 08, 2008 11:57 pm
autor: Jaaareeek !
po mojemu tramwajowatość do kwadratu, a jak chcesz je tam
upchnąć ?
: wt sty 08, 2008 11:57 pm
autor: darkman
taaa..
ale Jarek zlituj się i powiedz Panu, będzie krótszy wątek.
: śr sty 09, 2008 12:06 am
autor: Jaaareeek !
darkman pisze:taaa..
ale Jarek zlituj się i powiedz Panu, będzie krótszy wątek.
rzeźba w gównie

: śr sty 09, 2008 12:07 am
autor: Altegradius
Do D22 po lifciku wchodza bez problemu.. i robia.. ale to tylko podobne auto
co do ww. opon to...
mialem BFG AT, później GY ATR i teraz BFG AT..
zalezy gdzie i po czym jezdzisz...
ale do TII to ciezko bedzie upchnac chyba takie oponki 32"
: śr sty 09, 2008 6:21 am
autor: grzes
bedzie krocej....
31cali na 15 calowej feldze
245/75/16
to wymiary graniczne ktore wchodza, bez ciecia blach.
265/75/16 tez wejdzie ale po cieciu i jezdzi sie dennie
MT + 100kmh => strach w oczach...
chyba tyle jesli chodzi o watek.
: śr sty 09, 2008 8:24 am
autor: pientus
a przy jakim et felgi to 245/75/16 wlezie ?
bo ja na wiosne też coś musze kupić i chciałem coś co powiękrzy rozstaw kół... no najprościej chyba na et nastukać kilka centów.
: śr sty 09, 2008 8:50 am
autor: grzes
Przy standardowym ET -25 wchodzi.
Jak chcesz poszerzyc to kup dystanse, ale wtedy rosnie masa nieresorowana.
Ja jezdze przy standardowym ET i jest OK.
: śr sty 09, 2008 10:19 am
autor: wojtek_kom
Fakt 235/85/16 nie wejdą - pomyliłem się, uciekło mi jakieś 24 mm na średnicy

.
Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.
Dzięki!
: śr sty 09, 2008 11:11 am
autor: Jaaareeek !
wojtek_kom pisze:Fakt 235/85/16 nie wejdą - pomyliłem się, uciekło mi jakieś 24 mm na średnicy

.
Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.
Dzięki!
245/75/16 to jest na prawdę najlepszy rozmiar do tego auta.

: śr sty 09, 2008 11:55 am
autor: darkman
wojtek_kom pisze:Fakt 235/85/16 nie wejdą - pomyliłem się, uciekło mi jakieś 24 mm na średnicy

.
Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.
Dzięki!
No nie rozśmieszaj mnie, a co to za róznica ?
245 to świetny, sprawdzony rozmiar do tego auta na fele 16.
15- nieco inna bajka i tu jest lepiej i wg mnie może być ładniej / kwestia gustu, bo np krótki T2 na dużej gumie w 15ce wygląda fantastycznie.
Temat był już tutaj przerabiany i wystarczyło poszukać. Można temat drążyć w materii: jak to skomponować z zawieszeniem etc, jakich firm its, ale nie upierać się przy pierdoleniu o rozmiarach, bo to możesz zrobić na forum "opony" i w temacie przeliczniki opon.
Sprawa jest jasna i oczywista nie widzisz, że się trochę droczymy z Tobą, a odpowiedź dostałeś jujż w pierwszych postach ?
Coś Qrvicę mam południową, tak że sorry chłopaki

: śr sty 09, 2008 12:36 pm
autor: czarny bielsko
Jaaareeek ! pisze:wojtek_kom pisze:Fakt 235/85/16 nie wejdą - pomyliłem się, uciekło mi jakieś 24 mm na średnicy

.
Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.
Dzięki!
245/75/16 to jest na prawdę najlepszy rozmiar do tego auta.

dokladnie

: śr sty 09, 2008 1:24 pm
autor: Sill
a dlaczego akurat GYR Wrangler ATR?. Ja też na niego się głupio uparłem i szukałem pod koniec zeszłego roku i po miesięcznym czekaniu zrezygnowałem - w całej Polsce nie mieli. I powiem ci tak - był to bardzo dobry zbieg okoliczności. Wranglery znikają w oczach. Koledzy poradzili mi zakup Yokohamy Geolandar, której wcześniej nie brałem pod uwagę ze względu na mało agresywny wygląd bieznika. Przejechałem na tej oponie już ok. 3 tys km i naprawdę nie mam się do czego przyczepić - wyglada świetnie, na asfalcie cichutka, na mokrej i ośnieżonej nawierzchni rewelacyjnie robi (jak zimówka w plaskaczu), w terenie naprawdę bez zastrzeżeń - nie udało mi się jej zakleić nawet w dużym błotku (oczywiscie przy mocnym bucie, ale to przecież AT) dopóki auto nie zawiśnie na zawieszeniu idzie do przodu. Podobno jest to zasługa zaawansowanej rzeźby bierznika - bardzo duża ilość nierównych krawędzi, lamelek oraz nacięć w formie zamka błyskawicznego. Nie wiem jak z trwałoscią tych gum będzie, ale użytkownicy sobie chwalą
Moim zdaniem jest to jeden z najlepszych AT na rynku.
: śr sty 09, 2008 8:28 pm
autor: JONY B
ja mialem takie w pickupie
jezdzi sie jeszcze normalnie przy tej szerokosci
ale mialem lift 6cm nadwozia
inaczej beda obcierac
wysokosc opony to okolo 85cm
: śr sty 09, 2008 8:51 pm
autor: wojtek_kom
darkman pisze:wojtek_kom pisze:
Chyba jednak będą 245/75/16, wolałbym 235/80/16 ale nie ma zbyt dużego wyboru.
No nie rozśmieszaj mnie, a co to za róznica ?
245 to świetny, sprawdzony rozmiar do tego auta na fele 16.
Nie chcę aby wystawała poza nadkola - felgi z Patrola ET -30, TII z dorobionymi nadkolami dopiero by rozśmieszało - ale to moje opinia.
darkman pisze:
15- nieco inna bajka i tu jest lepiej i wg mnie może być ładniej / kwestia gustu, bo np krótki T2 na dużej gumie w 15ce wygląda fantastycznie.
....
Sprawa jest jasna i oczywista nie widzisz, że się trochę droczymy z Tobą, a odpowiedź dostałeś jujż w pierwszych postach ?
Coś Qrvicę mam południową, tak że sorry chłopaki

Widzę

i dlatego nie daję za wygraną. Opcja szukaj - działa ostatnio trochę kulawo (off-topic).
Ponieważ mam różne Nyssan-y staram się trzymać jednego wymiaru felg 16.
: sob lut 23, 2008 5:31 pm
autor: wojtek_kom
Podsumowując temat, założyłem Wrangler MTR 245/75/16. Dla potomności obcierały o przednie chlapacze - wystarczy obciąć samą wewnętrzną końcówkę chlapacza (1 cm), na samej górze i jest ok.
Jeżdżą lepiej niż BFG AT:
- krótsza droga hamowania,
- nie ślizgają się tak na mokrym jak BFG AT,
- są cichsze, takie są moje odczucia/obserwacje.
235/85/16 - wejdą w przyszłym roku

do TII.
: sob lut 23, 2008 5:40 pm
autor: Damian
grzes pisze:
MT + 100kmh => strach w oczach...
bez przesady...na suchym asfalcie nawet na balonie 33x12,5 da się jechać komfortowo i bezpiecznie z prędkościami pow. 120km/h, na autostradzie oczywiście

: sob lut 23, 2008 6:34 pm
autor: grzes
Damian pisze:grzes pisze:
MT + 100kmh => strach w oczach...
bez przesady...na suchym asfalcie nawet na balonie 33x12,5 da się jechać komfortowo i bezpiecznie z prędkościami pow. 120km/h, na autostradzie oczywiście

W terrano II, w rozmiarze powyzej 245/75/16
235/85/16 owszem na chama wejda jednak nic nie zyskasz bo auto przestanie byc stabilne, i strach bedzie na jakikolwiek trawers wjechac

niestety, Tyran II ma tylko 176 cm szerokosci, jest wysoki, a jak wsadzisz takie kola to bedzie jeszcze wyzej.
: sob lut 23, 2008 7:29 pm
autor: Sill
wojtek_kom pisze:Podsumowując temat, założyłem Wrangler MTR 245/75/16. Dla potomności obcierały o przednie chlapacze - wystarczy obciąć samą wewnętrzną końcówkę chlapacza (1 cm), na samej górze i jest ok.
Zastanawiałes się na AT a dałeś MT

- w sumie też dobre rozwiązanie.
Zalety które opisałeś niestety są związane z dużą podatnością mieszanki na ścieranie - przy normalnej jeździe na asfelcie gumy będą ci znikały w oczach.
: sob lut 23, 2008 7:53 pm
autor: grzes
a jeszcze jedno czemu maja sluzyc takie duze opony ? w Terrano ? brakuje Ci przeswitu ? bo w sumie tak duza guma jest juz malo bezpieczna jesli chodzi o stabilnosc auta, mozliwosc wywrotki itp.
: sob lut 23, 2008 11:24 pm
autor: wojtek_kom
Sill pisze:
Zastanawiałes się na AT a dałeś MT

- w sumie też dobre rozwiązanie.
Zalety które opisałeś niestety są związane z dużą podatnością mieszanki na ścieranie - przy normalnej jeździe na asfelcie gumy będą ci znikały w oczach.
Cena była taka sama

po teście wybrałem MTR. Zobaczę jak się ścierają, nie chcę opony takiej jakie miał wujek w Ładzie - po przejechaniu 140 tys. i 10 latach wyglądały jak nówki

.
grzes pisze:a jeszcze jedno czemu maja sluzyc takie duze opony ? w Terrano ? brakuje Ci przeswitu ? bo w sumie tak duza guma jest juz malo bezpieczna jesli chodzi o stabilnosc auta, mozliwosc wywrotki itp.
Przejechałem 300 km, zimówki Michellin 235/70/16 vs. MTR - myślę że jest bardzo dobrze. Prowadzą sie nawet lepiej - Michellin jest szerszy od MTR -> większa powierzchnia opony ma kontakt z asfaltem w przypadku zimówek. Poprawiło się prowadzenie w koleinach.
Przesadziłem pierwszy razem w TII, niewinna górska droga = urwane, poszarpane blachy z przodu - od migacza aż pod akumulator, krzywa rama itp. - tak brakło prześwitu. Tak naprawdę samochód był po dzwonie - oglądał go autoryzowany serwis, diagnosta, itp. miało być OK, super itp., wszystko wyszło w terenie. Ponieważ praktycznie samochód jest robiony od zera - nowa rama itp. chcę żeby było zrobione bardo dobrze.
: ndz lut 24, 2008 7:22 am
autor: grzes
grzes pisze:
Przesadziłem pierwszy razem w TII, niewinna górska droga = urwane, poszarpane blachy z przodu - od migacza aż pod akumulator, krzywa rama itp. - tak brakło prześwitu. Tak naprawdę samochód był po dzwonie - oglądał go autoryzowany serwis, diagnosta, itp. miało być OK, super itp., wszystko wyszło w terenie. Ponieważ praktycznie samochód jest robiony od zera - nowa rama itp. chcę żeby było zrobione bardo dobrze.
Jak chcesz takie kola - to mysle ze najrozsadniej zmienic auto na cos ze sztywnymi mostami wtedy wsadzisz wielkie kola, oslonisz wszystko i bedziesz jezdzil, a swoja droga to jak ty jechales po tej drodze ? rockcrawling czy co ? z tego co piszesz to wynika zes po polkach skalnych jezdzil...
: ndz lut 24, 2008 10:10 am
autor: wojtek_kom
grzes pisze:
Jak chcesz takie kola - to mysle ze najrozsadniej zmienic auto na cos ze sztywnymi mostami wtedy wsadzisz wielkie kola, oslonisz wszystko i bedziesz jezdzil, a swoja droga to jak ty jechales po tej drodze ? rockcrawling czy co ? z tego co piszesz to wynika zes po polkach skalnych jezdzil...
Beskidy... dojazd do działki.
Wtopiłem na "nie bitym". TII dostanie sztywny most - proszę nie polemizować

. Muszę go zrobić i tyle, ale to już inny wątek, temat - został przeklejony, nie będę go sam kasztanił.
: ndz lut 24, 2008 7:40 pm
autor: Damian
Sill pisze:
Zastanawiałes się na AT a dałeś MT

- w sumie też dobre rozwiązanie.
Zalety które opisałeś niestety są związane z dużą podatnością mieszanki na ścieranie - przy normalnej jeździe na asfelcie gumy będą ci znikały w oczach.
Ile przejechałeś w swoim życiu na emtekach? BFG MT KO mają połowę bieżnika po 60-80 tys. km, MTR podobnie - to jest "znikanie w oczach?:
