Brak 'dołu' w 2.8TDI

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
deviathor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pn sie 13, 2007 9:28 pm
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Brak 'dołu' w 2.8TDI

Post autor: deviathor » sob lut 16, 2008 4:19 pm

Witam!
W moim Parchu występują dwa objawy:
1. jeżeli silnik nie rozkręci się powyżej 1500obr/min można go zdusić nawet na reduktorze (na 1 czy 2 biegu!!!)
2. po przełączeniu z jakiegokolwiek biegu na bieg jałowy silnik przez pewien czas utrzymuje wysokie obroty, a potem spada.
3. ma mały problem z odpaleniem na ciepłym silniku - ale jak zajara nie dymi. Nie ma natomiast NAJMNIEJSZEGO problemu z zapaleniem go, gdy jest zimny.

Znacie jakieś namiary na zakład w okolicy Krakowa, który może takie cudeńko podpiąć do kompa? Z tego co słyszałem, to jest to troszkę zelektronizowany silnik w porównaniu ze starym parchem i nie każdy może go zdiagnozować.
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 4:34 pm przez deviathor, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob lut 16, 2008 4:20 pm

jedź do pompiarza

Pawełek 1971
Posty: 374
Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pawełek 1971 » sob lut 16, 2008 6:54 pm

jedź do Zasani k/Myślenic
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Re: Brak 'dołu' w 2.8TDI

Post autor: gossy » sob lut 16, 2008 7:29 pm

deviathor pisze:Witam!
W moim Parchu występują dwa objawy:
1. jeżeli silnik nie rozkręci się powyżej 1500obr/min można go zdusić nawet na reduktorze (na 1 czy 2 biegu!!!)
2. po przełączeniu z jakiegokolwiek biegu na bieg jałowy silnik przez pewien czas utrzymuje wysokie obroty, a potem spada.
3. ma mały problem z odpaleniem na ciepłym silniku - ale jak zajara nie dymi. Nie ma natomiast NAJMNIEJSZEGO problemu z zapaleniem go, gdy jest zimny.

Znacie jakieś namiary na zakład w okolicy Krakowa, który może takie cudeńko podpiąć do kompa? Z tego co słyszałem, to jest to troszkę zelektronizowany silnik w porównaniu ze starym parchem i nie każdy może go zdiagnozować.
Grzebałeś przy pompie? Objaw jak przy przestawionym "gazie" na wieloklinie na pompie.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
MarcinuS
Posty: 385
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MarcinuS » sob lut 16, 2008 8:32 pm

W najgorszym przypadku masz zajechany motor. U mnie tez tak bylo w Passacie i nawet wymiana pompy nie pomogla
Patrol GR Y60 :)21
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mopar » sob lut 16, 2008 10:27 pm

Hmm brak dołu w 2.8 to standard fabryczny :lol: Heh a tak na poważnie to rozbieganie się diesla po odpuszczeniu gazu to przestawiony zapłon.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » sob lut 16, 2008 11:07 pm

mopar pisze:Hmm brak dołu w 2.8 to standard fabryczny :lol:
:)2 tylko lobbysta "GRo-laurelow" - @Mroczny jest innego zdania :)21 :)20

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob lut 16, 2008 11:11 pm

eee nie jestem, wprost przeciwnie

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » ndz lut 17, 2008 1:02 am

Tylko pompiarz może pomóc.
Zapalanie na zimno dobre, a na ciepło utrudnione - pada głowica pompy. Jak trafisz na dobrego pompiarza, to ci częsciowo zlikwiduje problem, ale nie całkowicie. Będziesz się musiał przyzwyczaić mieć podkręcone obroty jałowe do ok. 800 - 850.
Jak nie mozesz zajarzyć na gorącym silniku, polej delikatnie wodą pompę, wtedy silnik zapala bez problemu, ale problem nie znika.
Ale pompę zrobić trza :(
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
deviathor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pn sie 13, 2007 9:28 pm
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Post autor: deviathor » ndz lut 17, 2008 12:24 pm

dzięki za odpowiedzi!!
Możecie mi powiedzieć jakie są najczęstsze przyczyny takiego stanu rzeczy i ile kosztuje naprawa??

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » ndz lut 17, 2008 8:25 pm

jezeli masz na mysli y61 i rd28eti to faktycznie dol ma jeszcze gorszy niz rd28t i zduusic go zanim sprezarka sie rozpedzi jest nader latwo... co masz na mysli 'utrzymuje wysokie obroty' - 2000,3000 rpm, czy raczej chodzi o obroty podwyzszone rzedu 1000 rpm - moze to glupieje 'podtrzymanie' obtotow ulatwiajace manewrowanie - duzo aut z elektronika pompy ma taki gadget. czy przy zapalaniu na cieplo czekasz do konca grzania swiec - jak nie, to sprobuj i zobacz czy cos sie zmieni.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
deviathor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pn sie 13, 2007 9:28 pm
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Post autor: deviathor » ndz lut 17, 2008 9:36 pm

z utrzymywanie obrotów miałem na myśli następujące zachowanie: jadę sobie (czytaj: lansuję się) mając na dowolnym biegu 2000-3000obr. i wrzucam sobie na luz. Autko 'samo' dodaje sobie gazu podwyższając o kilkaset obrotów, potem przez kilka sekund 'trzyma' takie obroty i powoli opada do swoich normalnych.
Co do ruszania (na reduktorze delikatnie pod górę) - bez podniesienia do 1500obr jest się go w stanie zdusić.
No ale jak się go już rozkręci... no to wciska w siedzenie!! Turbina kręci, ON się leje...

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Post autor: rybex » ndz kwie 27, 2008 9:22 am

I jaki byl tego koniec /?;> jednak pompa siadla tak ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości