terrano I 3.0 benz - niskie obroty

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

zapas6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw maja 17, 2007 9:23 pm

terrano I 3.0 benz - niskie obroty

Post autor: zapas6 » pn lut 25, 2008 7:05 pm

Witam mam problem z autem nissan terrano I 3.0 a mianowicie na benzynie auto ma ok 800 850 obr/min a na gazie ok 600/650 i do tego lekko falują w granicach ok 50or/min. Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia i nic , silnik nie reaguje na regulacje wolnych obr w changing pulsed secondary air injection zbiera się woda. Co robić? Czy ktoś na pomysł co się dzieje.

Awatar użytkownika
Tomasz_SB
 
 
Posty: 214
Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:18 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: terrano I 3.0 benz - niskie obroty

Post autor: Tomasz_SB » pn lut 25, 2008 7:36 pm

zapas6 pisze:Witam mam problem z autem nissan terrano I 3.0 a mianowicie na benzynie auto ma ok 800 850 obr/min a na gazie ok 600/650 i do tego lekko falują w granicach ok 50or/min. Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia i nic , silnik nie reaguje na regulacje wolnych obr w changing pulsed secondary air injection zbiera się woda. Co robić? Czy ktoś na pomysł co się dzieje.

Co do obrotów to na benzynie za wysokie a na gazie za niskie (ale to już pewnie wiesz ;) - powinny być jakieś 750.

Co do benzyny to nie wiem, ale gaz (jeśli to II generacja) - to:

a) regulacja wolnych na parowniku lub
b) złe ustawienie silnika krokowego dla wolnych obrotów (zbyt mały zakres otwarcia)

ogólnie jak się nie znasz to jedź do gazowników (regulacja kosztuje to jakieś 30 zł)

co to jest "changing pulsed secondary air injection" ??
,pozdrawiam,
Tomasz_SB
ex.Terrano I 3.0V6 PartsFinder

zapas6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw maja 17, 2007 9:23 pm

Post autor: zapas6 » pn lut 25, 2008 7:48 pm

chodzi o EGRC-BPT valve (manual zakładka preparation str.146)

Awatar użytkownika
Tomasz_SB
 
 
Posty: 214
Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:18 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Tomasz_SB » pn lut 25, 2008 8:15 pm

zapas6 pisze:chodzi o EGRC-BPT valve (manual zakładka preparation str.146)
EGR - to możesz go pominąć, tylko trzeba zaślepić przewód z silnika do niego - zobaczysz czy to on jest powodem.
Ale dokładnie jak się EGRa wywala to się może ktoś mądrzejszy wypowie (albo google) bo ja tego nigdy nie robiłem.
Aha usunięcie egra wpływa na podwyższenie temperatury spalania, więc teoretycznie silnik ma przez to gorsze warunki do pracy.

Inna kwestia - masz manual do Terrano I po angielsku? Może podesłałbyś (tdykla(MAŁPA)gmail.com) bo z ruskiego to tylko po obrazkach coś kojarzę...
,pozdrawiam,
Tomasz_SB
ex.Terrano I 3.0V6 PartsFinder

zapas6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw maja 17, 2007 9:23 pm

Post autor: zapas6 » ndz mar 09, 2008 9:56 am

oto adres manuala po angilsku
http://bebrs.pie-dabas.net/Webs/Terrano/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość