jaka instalacja LPG do terrano 2 2,4 benzyna 94

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Persching
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: czw mar 20, 2008 1:20 pm

jaka instalacja LPG do terrano 2 2,4 benzyna 94

Post autor: Persching » czw mar 20, 2008 2:14 pm

witam pewnie padło juz takie pytanie ale jakos nie moge trafic
poz

Rob

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » czw mar 20, 2008 2:17 pm

jestem tu nowy i chcialem sie przywitac :wink:
tak sie zaczyna :)2
a jak chcesz znac odpowiedz na swoje pytanie ,to jedz do zakladu gdzie montuja instalacje gazowe
prawda ze proste

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » czw mar 20, 2008 3:59 pm

Normalana nie potrzeba wtrysku

ale musi być taki mikser i trza dobrze z emulować elektronike i resetowac kompa przy powrocie na benzyne

tu masz fotke miksera, możesz sobie kupić w Czakramie albo Landi

Obrazek
Czwarte serce :cry:

krzysztof4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm

Post autor: krzysztof4x4 » pt mar 21, 2008 12:59 am

w moim jest prosta instalacja i wszystko działa bardzo dobrze ważne jest kto zakłada przestań się martwić instalacją i popytaj ludzi o sprawdzony warsztat mnustwo gazowników to obsrańce, ważna jest końcowa regulacja. Krutkie terrano mojej córki pali 12-15 litrów gazu. W Warszawie dobry warsztat znajduje się na Modlińskiej 227.

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » pt mar 21, 2008 8:06 am

krzysztof4x4 pisze:w moim jest prosta instalacja i wszystko działa bardzo dobrze ważne jest kto zakłada przestań się martwić instalacją i popytaj ludzi o sprawdzony warsztat mnustwo gazowników to obsrańce, ważna jest końcowa regulacja. Krutkie terrano mojej córki pali 12-15 litrów gazu. W Warszawie dobry warsztat znajduje się na Modlińskiej 227.
To chyba na autostradzie :lol:
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
Mazzi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 16, 2007 5:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mazzi » pt mar 21, 2008 12:24 pm

Sill pisze:
krzysztof4x4 pisze:w moim jest prosta instalacja i wszystko działa bardzo dobrze ważne jest kto zakłada przestań się martwić instalacją i popytaj ludzi o sprawdzony warsztat mnustwo gazowników to obsrańce, ważna jest końcowa regulacja. Krutkie terrano mojej córki pali 12-15 litrów gazu. W Warszawie dobry warsztat znajduje się na Modlińskiej 227.
To chyba na autostradzie :lol:
Mój ma takie spalanie, ale wmontowana nowa (06,2007) sekwencja i nie cisnę w podłogę...na zwykłej chyba ciężko :wink: no i w zimie trochę benzynki pociągnie niczym się przełączy :cry:
Pozdrawiam,
Mazzi
--------------
T II 2,4 '98

Awatar użytkownika
Gorg
Posty: 732
Rejestracja: sob sty 29, 2005 11:08 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Gorg » sob mar 22, 2008 10:55 am

Już parę razy to pisałem ale jeszcze raz się pochwalę :lol:
Mój długi terrano II na instalacji zwyczajnej (nawet bez silnika krokowego) po dobrej regulacji spala 13-14 litrów gazu (50%trasa+50%miasto) przy jeżdzie spokojnej z prędkością maks 120 km/h.
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/

Awatar użytkownika
EROW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: śr sty 23, 2008 6:33 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW » sob mar 22, 2008 11:25 am

Gorg pisze:Już parę razy to pisałem ale jeszcze raz się pochwalę :lol:
Mój długi terrano II na instalacji zwyczajnej (nawet bez silnika krokowego) po dobrej regulacji spala 13-14 litrów gazu (50%trasa+50%miasto) przy jeżdzie spokojnej z prędkością maks 120 km/h.
popieram :)2 proste jest piękne

W moim T2 mam walnięty przwpływomierz a i sonda lamda też lekko fałszuje wyniki tak więc na LPG pali mi 15-17 litrów. Jak skończe z zawieszeniem zrealizuje projekt "doskonałość przez prostotę" wywalam EGR, gazownia na śrubę lub blos, nurtuje mnie jeszcze instalacja po prawej stronie silnika patrząc z przodu - co to jest, koło filtra powietrza. kupa czujników , zawory, połączona z jednej strony z kolektorem wydechowego a z drugiej filtrem powietrza (jakby EGR ale ten jest z tyłu za silnikiem) chyba to też można spokojnie wywalić :P
Terrano II 2,4 LPG (awatrar się zmienia .... )

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » sob mar 22, 2008 1:35 pm

Wywalenie (sprawnego) EGR nie wpłynie na poprawę parametrów pracy silnika
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
EROW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: śr sty 23, 2008 6:33 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW » pn mar 24, 2008 9:09 pm

Sill pisze:Wywalenie (sprawnego) EGR nie wpłynie na poprawę parametrów pracy silnika
nie jestem biegły w tej dziedzinie ale EGR wpuszcza ok 5% spalin zamiast powietrza atmosferycznego , czyli poniejsza efektywną pojemność silnika o te 5% , lpiej mieć te 5% niż nie mieć :wink:
Terrano II 2,4 LPG (awatrar się zmienia .... )

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » pn mar 24, 2008 9:39 pm

EROW pisze: nie jestem biegły w tej dziedzinie ale EGR wpuszcza ok 5% spalin zamiast powietrza atmosferycznego , czyli poniejsza efektywną pojemność silnika o te 5% , lpiej mieć te 5% niż nie mieć :wink:
EGR poprawia parametry pracy silnika na wolnych obrotach - zmniejsza zapotrzebowanie na paliwo. A tak wogóle to obniża temp. spalania mieszanki, a jak wiadomo za duż atemp. to kłopoty.

Oczywiscie jeżeli ci zalezy na maksymalnych osiągach to wiecej powietrza i więcej paliwa wygeneruje większą moc okupioną podwyższonym spalaniem - oczywiscie w malutkim stopniu i teoretycznie. jak w praktyce sam się przekonaj.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » wt mar 25, 2008 5:23 am

Najprostsza instalka jest najlepsza zaden silniczek krokowy !! Zwykły registerek i musi smigac moje terrano przy mieszanej spokojnej jezdzie miasto 50 trasa max 120km/h 14-15L/setke.Polecam instalecje BRC ale wez reduktor 140kw znacznie łatwiej go wyregulowac na niskich i tak zeby mu nie brakowalo na wysokich. Wczesniej mialem 100kw i prze wiekszych predkosciach podczas wyprzedzania brakowalo mocy po zmianie reduktora LALA 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
imperator0
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:29 pm
Lokalizacja: Stolcolica

Post autor: imperator0 » śr mar 26, 2008 10:44 am

Witam Panowie - Jestem tu nowy no i ponieważ mam Tyrrana 2.4 z gazidłem... :lol: to pierwsze co zrobiłem to przeleciałem forum pod tym kątem oraz :)2 skonsultowałem się z Gebelsem(dzięki! 8) )

Oczywiście jak się okazało mam lipę zamiast miksera i tu moje pytanie:

http://moto.allegro.pl/item335912811_mi ... 2_4_l.html

Co o tym sądzicie? Cena bomba, rozstaw śrub podobny do tego pokazanego kilka postów wyżej... jedynie kształt zewnętrzny troszku inny...Podejdzie to do Z24?

P.S. Pali mi średnio 15 l lpg, wolne ma idealnie równiutkie, do 3 tysi ciągnie ładnie - ale z tym już walczę :wink:

backowic1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 20, 2007 6:27 pm
Lokalizacja: Zaklików

Post autor: backowic1 » śr mar 26, 2008 11:39 am

Niedawno wsadziłem instalację. Najprostsza jaka może być. Mikser mam wsadzony w dolot powietrza (okrągły pierścień z otworami na obwodzie). Spalanie gazu 13-15 litrów (bardziej 13). Powyżej 3 tys obr. dynamika mogłaby być co prawda lepsza, ale nie jest źle - duży wpływ na nią ma to gdzie się gaz zatankowało ....
Terrano II, 3-d, 1995 r.
Mitsubishi Carisma

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr mar 26, 2008 11:52 am

backowic1 pisze:Niedawno wsadziłem instalację.....
ok... ale TERRANO II 2.4 ma inny uklad wtrysku...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

backowic1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 20, 2007 6:27 pm
Lokalizacja: Zaklików

Post autor: backowic1 » śr mar 26, 2008 12:26 pm

Miskiller pisze:
backowic1 pisze:Niedawno wsadziłem instalację.....
ok... ale TERRANO II 2.4 ma inny uklad wtrysku...

No właśnie ta instalacja jest w Terrano II 2,4 z 1995 roku. Żadnego resetu kompa nie mam. Podczas instalacji rzeczywiście pojawił się problem z blokowaniem zapłonu. Gazownik na początku "podebrał" prąd do gazu z obwodu cewki i to strasznie kompa wkurzało. Wzięliśmy wtedy zasilanie z obwodu silnika wycieraczek i jest ok.
Zworką i check engine sprawdzałem błędy na kompie i jest czysto. Przy jeździe na benzynie problemów nie ma żadnych. Z tym, że zrobiłem na tej instalacji dopiero niewiele ponad 1 tys km, czyli być może na problemy jeszcze mam czas :)
A tak w ogóle to zastanawiam się nad montażem blosa, tylko że nie mogę znaleźć gazownika co by się tego podjął.
Terrano II, 3-d, 1995 r.
Mitsubishi Carisma

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr mar 26, 2008 12:58 pm

backowic1 pisze:A tak w ogóle to zastanawiam się nad montażem blosa, tylko że nie mogę znaleźć gazownika co by się tego podjął.
montaz jest prosty, a auto z blosem jezdzi a nie muli...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

kajakazio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr lip 11, 2007 9:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kajakazio » pn kwie 07, 2008 6:01 pm

Mam Tyrana z sekwencją i chodzi bardzo dobrze. Gazownik Warszawa Stawki cena około 2300zł
Terrano II long 2001 2,4 benzyna z gazem (sekwencja)

Awatar użytkownika
imperator0
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:29 pm
Lokalizacja: Stolcolica

Post autor: imperator0 » czw kwie 10, 2008 3:28 pm

No udało mi się zrobić wreszcie te nieszczęsne 3 tys. obrotów - wstyd sie przyznać ale miałem pomyloną kolejność kabli w kopułce :D

Jedyne z czym walczę to wypadanie zapłonu co czas jakiś... Mam nowe :
kable,świece,kopułka....palec podobno ok, cewki odświeżone - ok...co jeszcze może mieć wpływ na wypadanie zapłonu ?
Tyran `89 2.4 lpg

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » ndz kwie 13, 2008 8:36 pm

Witam !
Panowie podepnę sie .Czy istnieje możliwosc umieszczenia butli gdzies pod autem w terrano II ?

kajakazio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr lip 11, 2007 9:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kajakazio » ndz kwie 13, 2008 10:10 pm

mam umieszczoną butlę po prawej stronie pod podłogą, wzdłuż pojazdu. nie jest to duża butla bo ma jedynie 40 litrów i trochę trzeba było przetłoczyć podłogę pod nogami pasażera z tyłu, aby głębiej weszła. Jeżdżę po różnych dziurach i nigdy nią nie zawadziłem - całkowicie schowana (z zapasem) w ramie. KJ
Terrano II long 2001 2,4 benzyna z gazem (sekwencja)

Awatar użytkownika
EROW1
Posty: 463
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW1 » czw kwie 17, 2008 1:58 pm

Zakładam dziś do T2 blosa 8) , a że robię to pierwszy raz w życiu to życzcie mi powodzenia.
Jeśli ktoś zna jakieś myki albo na co uważać przy montażu to proszę o info.
Regulować to mam zamiar na podstawie wskazań sondy lambda.
disco 300
Gaz69 radiostacja z 1964
Iveco Daily 4x4
http://www.erow.pl

Awatar użytkownika
Tomasz_SB
 
 
Posty: 214
Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:18 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Tomasz_SB » czw kwie 17, 2008 2:21 pm

Powodzenia! Jeśli możesz zrób fotorelację i opisz jak Ci się jeździ (sam się powoli do tego przymierzam...).
Co do blosa to instrukcję regulacji, oraz link do archiwum listy dyskusyjnej forda, gdzie jest ponad 30 stron dyskusji o nim masz na : http://www.blos.prv.pl/
,pozdrawiam,
Tomasz_SB
ex.Terrano I 3.0V6 PartsFinder

Awatar użytkownika
EROW1
Posty: 463
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW1 » czw kwie 17, 2008 7:02 pm

no i stało się 8) blosik założony . co do osiągów to prawda co piszą o blosie
to działa, tyranek zbiera się jak powinien (na pewno duzo lepiej niż na krokowcu czy śrubie) , ciekawi mnie jak spalanie , ostatnie wyniki na śrubie ok 20l ale nogę mam ciężką to może dlatego.
mam mały reduktor 100HP i przy przyspieszaniu w pewnym momencie coś go przycina (zaczyna iść tak jak na starej instalacji).
Co do regulacji dosyć prosta trzeba tylko mierzyć napięcie na sondzie ,ja użyłem oscyloskopu. U mnie gwizdek blosa jest wysunięty na maxa i na 5obrotów wkręcona śruba "wolnych obrotów" , trzeba będzie rozpiłować gwizdka - KA24E to lubi sobie pojejść, fotki wkrótce.
disco 300
Gaz69 radiostacja z 1964
Iveco Daily 4x4
http://www.erow.pl

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw kwie 17, 2008 9:37 pm

trza bylo wziasc gwizdek C
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości