Terrano I nie zapina przodu

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

alex33
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Bytom-Śląskie

Terrano I nie zapina przodu

Post autor: alex33 » sob mar 29, 2008 7:31 am

Witam,mam pytanie co mogłem zepsuć wymieniając piastę koła wraz z zwrotnicą w moim terrano bo przedtem działało a teraz jak wrzucę napęd na 4 to półośki się kręcą ale przód nie ciągnie? Mogłem za mocno dokręcić tę dużą nakrętkę pod sprzęgiełkami ?? Proszę o pomoc.Pozdrawiam-Olek.
Olo - Terrano 5d, 3.0 V6, 1991r.

RomanK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 7:23 pm
Lokalizacja: warszawa-krasnystaw

Post autor: RomanK » sob mar 29, 2008 9:34 am

raczej żle złożyłeś sprzegiełka, ta duża nakrętka pod sprzęgiełkiem to służy do regulacji łożyska
Roman
Terrano 2,7TD

Awatar użytkownika
Kris_Bytom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr lut 14, 2007 8:32 pm
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Kris_Bytom » sob mar 29, 2008 6:36 pm

"alex33" przejrzyj PW i odezwij sie :roll:

Awatar użytkownika
scout
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: śr paź 03, 2007 1:44 pm
Lokalizacja: 3 city

Post autor: scout » ndz mar 30, 2008 9:58 am

ja kiedys przy skladaniu dalem za duzo smaru i tez nie zalaczalo co sie potem okazalo ze znikome ilosci tam powinny byc i jak oczyscilismy wszystko zaczelo grac :)
nissan d21 2,4+LPG ale sie kula :)

alex33
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Bytom-Śląskie

Post autor: alex33 » ndz mar 30, 2008 10:29 am

Qrde ja właśnie przesmarowałem to i może przesadziłem ....rozbiorę wytrę nieco i zobaczę co z tym będzie, dzięki za info.
Olo - Terrano 5d, 3.0 V6, 1991r.

Awatar użytkownika
mariombm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 06, 2008 8:39 pm
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: mariombm » ndz mar 30, 2008 8:29 pm

Mam ten sam problem w T II. Wymieniałem wszystko w przodzie, smaru też nakitowałem, i jak dzisiaj pojechałem na Kuklówke to się wstydu najadłem :evil: . Kontrolka pokazuje 4x4 a przód nie ciągnie.
A istnieje możliwość, że tą dużą blaszkę(wygląda jak podkładka) włożyłem nie tak??? Może ktoś napisać po kolei jak to złożyć :-? . Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » ndz mar 30, 2008 10:04 pm

za duzo nakitowales smaru
znam to z doswiadczenia :)2

Awatar użytkownika
ORSON_V6
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: pt mar 04, 2005 12:06 pm
Lokalizacja: N=ok.52°34' E=ok.17°15'
Kontaktowanie:

Post autor: ORSON_V6 » pn mar 31, 2008 7:21 am

za dużo smaru. W sprzęgiełkach minimum smaru lub prawie wcale 8)
G 460.2 - był 2.3 -jest 3.0 D
orson@4x4wlkp.pl

Awatar użytkownika
scout
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: śr paź 03, 2007 1:44 pm
Lokalizacja: 3 city

Post autor: scout » pn mar 31, 2008 7:37 am

wiesz czasem wychodzi sie z zalozenia "kto nie smaruje ten nie jedzie ":P
nissan d21 2,4+LPG ale sie kula :)

Awatar użytkownika
mariombm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 06, 2008 8:39 pm
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: mariombm » pn mar 31, 2008 12:53 pm

Rozebrałem, wymyłem, popsikałem smarem w spreju i NIE JEŹDZI :evil:
Na moje nie doświadczone oko coś mechaniory źle złożyli!!!
W żaden logiczny sposów nie ma to się jak zazębiać.
Podniosłem jedną stronę na żabie i po załączeniu 4x4 półoś się kręci.
Może ktoś ma fotki jak to po kolei złożyć??? :o

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn mar 31, 2008 12:57 pm

mariombm pisze:Rozebrałem, wymyłem, popsikałem smarem w spreju i NIE JEŹDZI :evil:
Na moje nie doświadczone oko coś mechaniory źle złożyli!!!
W żaden logiczny sposów nie ma to się jak zazębiać.
Podniosłem jedną stronę na żabie i po załączeniu 4x4 półoś się kręci.
Może ktoś ma fotki jak to po kolei złożyć??? :o
w manualu masz pokazane w jakiej koleności to ma byc zlożone
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
mariombm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 06, 2008 8:39 pm
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: mariombm » pn mar 31, 2008 12:58 pm

SPRZWDZIŁEM WEDŁUG SCHEMATU I NIE JEDZIE :o .
Zna ktoś jakiegoś machanika z okolic Warszawy, który się na tym zna i potrafi naprawić ??
Albo kto pozwoli porównać jak jest u niego.
W jaki fizycznie sposób następuje załączenie przodu?? Są jakieś popychacze czy coś??

Terrano II 2.7 TDI 00r.

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » pn mar 31, 2008 7:32 pm

Ty się lepiej za manualami rozglądnij 8) .
Jak masz tarczki wyrobione to będzie ciężko by działały.

W Warszawie firm dostatek :P
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
mariombm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 06, 2008 8:39 pm
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: mariombm » pn mar 31, 2008 8:01 pm

A no właśnie, a ponieważ się na tym nie znam to chciałbym że by to spec obejżał. Ogólne założenie to naprawić, sprzedać i kupić samochód. :lol:

alex33
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Bytom-Śląskie

Post autor: alex33 » wt kwie 01, 2008 10:21 pm

u mnie to samo ,jak zapnę na lewarku 4-buty to półośki się kręcą ale przód nie ciągnie ,przed wymianą piasty ciągnął coś musiałem źle poskładać....tam jest taki pierścień segera i on mi sie trochę rozciągnął,czy może to być winą tego że nie ma tego napędu z przodu,że np.spadł z tego rowka???
Olo - Terrano 5d, 3.0 V6, 1991r.

RomanK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 7:23 pm
Lokalizacja: warszawa-krasnystaw

Post autor: RomanK » śr kwie 02, 2008 9:56 am

ja po walce z automatami zanabyłem manuale i mam spokój
Roman
Terrano 2,7TD

Awatar użytkownika
mariombm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 06, 2008 8:39 pm
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: mariombm » śr kwie 02, 2008 7:21 pm

No tak, ale teraz zapinam przód w kabinie a z manualami trzeba będzie przekręcać w kołach?? Czy wystarczy odpiąć wajchą. Bo jeżeli półosie nie będą ciągły.... to te manuale nie będą pracować.
Pewnie się mylę :-?

RomanK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 7:23 pm
Lokalizacja: warszawa-krasnystaw

Post autor: RomanK » czw kwie 03, 2008 8:36 am

z manualami to jest tak że przed spodziewanymi problemami z trakcją zapinamy je ręcznie i wtedy półosie kręcą sie razem z kołami i całym przednim "cyrkiem" i tyle, w razie potrzeby dołączenia napędu na przód włączamy tryb 4x4 na skrzyni i wszystko,po wyjechaniu na czarne manuale przełączamy na FREE i nic zbędnego nam sie nie kręci oczywiście po przełączeniu na 4x2
Roman
Terrano 2,7TD

Awatar użytkownika
mariombm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 06, 2008 8:39 pm
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: mariombm » czw kwie 03, 2008 8:33 pm

NO I ZROBIONE!! ROBI PANOWIE, ROBI!!
U mnie padł jeden automat a ponieważ nie ma blokady to nie ciągnie cały przód. Porada i wgląd fachowca kosztowały mnie nie mało bo 350 zł. :evil:
Ale.... Wy macie porade za darmooo. Jeżeli wyrobi się ta miseczka (ala miedź) zapinana na frezach półosi zegierem + ta w automacie na sprężynce, to nie zadziała. Wstąpiłem do serwisu i komplet na jedną stronę kosztuhe 346 zł. NO I TO NA TYLE.
Mariusz. Terrano II 2.7 TDI

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » czw kwie 03, 2008 10:04 pm

to za 600 masz nowe manualne i masz klopot z glowy na wieki :)2 a jesli jeden automat juz trzeba bylo regenerowac to na drugi pora tez niebawem
przyjdzie

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pt kwie 04, 2008 12:28 pm

mariombm pisze:NO I ZROBIONE!! ROBI PANOWIE, ROBI!!
U mnie padł jeden automat a ponieważ nie ma blokady to nie ciągnie cały przód. Porada i wgląd fachowca kosztowały mnie nie mało bo 350 zł. :evil:
Ale.... Wy macie porade za darmooo. Jeżeli wyrobi się ta miseczka (ala miedź) zapinana na frezach półosi zegierem + ta w automacie na sprężynce, to nie zadziała. Wstąpiłem do serwisu i komplet na jedną stronę kosztuhe 346 zł. NO I TO NA TYLE.

a bo jakies felerne te sprzęgiełka masz

u mnie się nic nie wyrabia, najwyżej cały ulegną destrukcji :)23 co prawda mam drugi komplet ale nie wiem czy nie założe wtedy blokady 100% made by Bester & Lincoln Electric :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » sob kwie 05, 2008 4:24 am

W mojej nysce jak za duzo posmarowałem taz nie chciało gadac, zmyłem cały smar nitren delikatnie przesmarowałem smarem teflonowym i było ok na łt-40 nie chciało wspułpracowac (może dlatego że za bogato smaru buło , może dlatego że nie odpowiedni... 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
nissterr
 
 
Posty: 1130
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 9:52 pm
Lokalizacja: WN:)

Post autor: nissterr » ndz kwie 13, 2008 10:14 pm

Po pierwsze ładnie się przywitam bo jestem nowy i to mój pierwszy post :)

A teraz mam do Was bardziej doświadczonych ;) następujące pytanie:
Gdzie szukać przyczyny i na co zwrócić uwagę jeśli nie chce mi się zapiąć przód w Terrano II?
Sytuacja wyglądała tak iz jechałem w terenie na 4L i wpadłem bokiem w błoto - niestety sam nie wyjechałem - podkopywanie, kamienie, wyciąganie...
W pewnym momencie [jak koła całkiem schowały się pod błoto [prawy bok] wszystko działało, az nagle wyłączył się napęd na przednie koła.
Po wyciągnieciu przez traktor - odpiąłem przód.
Po gruntownym myciu podwozia i nadwozia ;) zauważyłem iż niestety nie chce się załączyć przód - kontrolka co prawda się zapala, ale nie słychać załączenia piast i napęd nie chodzi.
Proszę pomóżcie fachową opinią gdzie szukać przyczyny, tak by mnie nie skasowali w warsztacie.
Reduktor, most, piasty?
Błoto zalało, urwał się jakiś przewód?
Czekam na pomoc :)

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » pn kwie 14, 2008 4:12 am

raczej sprzegiełka padły. Jakie miałeś ?? pewnie automaty ?? 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
nissterr
 
 
Posty: 1130
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 9:52 pm
Lokalizacja: WN:)

Post autor: nissterr » pn kwie 14, 2008 5:53 am

Dzięki za odpowiedź :)
Chyba automatyczne - przełączanie polegało na tym że po zmianie przełożenia by zaskoczyło 2H/4H/L należało cofnąć si/pojechać do przodu [w zależności od kierunku jazdy] by załapało.
Jeśli to sprzęgiełka to gdzie polecasz kupić [tu w sklepie forum, allegro, salon nissan - jestem z wawy], acha czy jest jakaś możliwość by to sprawdzić, czy to rzeczywiście sprzęgiełka?

---

Ok już sprawdzone - poszły oba sprzęgiełka :/
Ale znalazłem dobry (chyba) serwis 4x4 w Piasecznie i może uda się skończyć sprawę regeneracją :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości