hebel w Y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
marcin.siara
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
Lokalizacja: częstochowa

hebel w Y60

Post autor: marcin.siara » pn kwie 07, 2008 4:24 pm

szukam koncepcji na zamontowanie hebla w GRY60 r1990
nie wiem jaką opcje wybrac

1. czy zamontować główny wyłącznik na ( - ), odłączając oczywiście mase (czy silnik zgaśnie??)

2. jak zamontować hebel aby rozłączys instalacje a silnik chodził - przeprawy wodne, dodatkowy hebel do zabezpieczenia wyciągarki

podzielcie sie doswidaczeniem

a i gdzie go najlepiej zamontować, mysle że w kabinie pod reką ale jak ma się długość przewodu a strata napiecia

pytanie 2 akumulator optima red 50ah wydola z wyciagarką czy za mały
ludzi cieszą proste rzeczy, słońce, woda, błoto...

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » wt kwie 08, 2008 10:36 am

-jak chcesz hebel z gaszeniem silnika to musisz mieś taki specjalny model z dodatkowymi wyjściami,

-ponoć patrol potrzebuje zasilania jakiegoś zaworka czyli nie może pracować kompletnie bez prądu

-podobno odcięcie prądu w czasie pracy silnika może uszkodzić alternator




- ja miałem po kolei tak :

1. hebel na minusie
2. po dołożeniu wyciągarki okazało się, że uziemia się przez obudowę (czyli prąd przechodził przez obudowę wyciągarki po jej minusowym kablu do aku nawet przy rozłączonym heblu) więc dołożyłem solenoid sterowany elektrycznie na minusowy kabel wyciągarki
3. po przygodzie z "zacięciem" wyciągarki w trybie zwijania dołożyłem jeszcze wyłącznik prądu na jej plusie [rolki trochę przy tym oberwały]


jakie układy byś chciał wyłączać w czasie wjeżdżania do wody?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
marcin.siara
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: marcin.siara » wt kwie 08, 2008 11:09 am

ale jak założe hebel na - zaraz za akumulatorem wraz z kablem wyciagarki to odetne całkowicie masę całego samochodu - wszystkich układów

takie rozwiazanie chyba jest oki

co do odcinania układów celem wodowania to odpuszczam,
chodzi mi głównie właśnie na odcieciu awaryjnym wyciągarki i silnika wrazie kłopotów ....

będzie tak
minus na aku - kabel do kabiny - hebel - kabel pod maske przy aku - połączenia z masą wyciągarki, karoserii i silnika,
bedzie chyba dobrze jak sie myle prosze o skorygowanie
ludzi cieszą proste rzeczy, słońce, woda, błoto...

rafiknt
 
 
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 19, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: NOWY TARG PODHALE

Post autor: rafiknt » wt kwie 08, 2008 2:36 pm

gkozi pisze:-jak chcesz hebel z gaszeniem silnika to musisz mieś taki specjalny model z dodatkowymi wyjściami,

-ponoć patrol potrzebuje zasilania jakiegoś zaworka czyli nie może pracować kompletnie bez prądu

-podobno odcięcie prądu w czasie pracy silnika może uszkodzić alternator




- ja miałem po kolei tak :

1. hebel na minusie
2. po dołożeniu wyciągarki okazało się, że uziemia się przez obudowę (czyli prąd przechodził przez obudowę wyciągarki po jej minusowym kablu do aku nawet przy rozłączonym heblu) więc dołożyłem solenoid sterowany elektrycznie na minusowy kabel wyciągarki
3. po przygodzie z "zacięciem" wyciągarki w trybie zwijania dołożyłem jeszcze wyłącznik prądu na jej plusie [rolki trochę przy tym oberwały]


jakie układy byś chciał wyłączać w czasie wjeżdżania do wody?
zaworek masz tylko w pompie , plusik na niego i jadymy bez prądu w aucie, ale co ty chcesz w koncu odłaczyc prąd w aucie czy wyciągarke
teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota

Awatar użytkownika
marcin.siara
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: marcin.siara » wt kwie 08, 2008 7:10 pm

Chce założyc chebel pod wyciągarkę (pod maską taki dodatkowy), oraz hebel na cały samochód pod ręką dla kierowcy w kabinie aby rozłączył cały prąd wraz z wyciągarką.

I tu mam problem.

Motanie nad rozłączeniem elektryki a prącą silnika właśnie sie nad tym zastanawiam, czy ma to w ogóle sens aby rozłączac cały prąd a jednocześnie jechać dalej

Chodzi mi głównie o przeprawy np przez rzeke z wodą pod szyby - trzeba miec takie rozwiazanie aby przejechać czy nie.

Nad tym się zastanawiam i prosze o porady.
ludzi cieszą proste rzeczy, słońce, woda, błoto...

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Post autor: aduko » wt kwie 08, 2008 7:54 pm

marcin.siara pisze:Chce założyc chebel pod wyciągarkę (pod maską taki dodatkowy), oraz hebel na cały samochód pod ręką dla kierowcy w kabinie aby rozłączył cały prąd wraz z wyciągarką.

I tu mam problem.

Motanie nad rozłączeniem elektryki a prącą silnika właśnie sie nad tym zastanawiam, czy ma to w ogóle sens aby rozłączac cały prąd a jednocześnie jechać dalej

Chodzi mi głównie o przeprawy np przez rzeke z wodą pod szyby - trzeba miec takie rozwiazanie aby przejechać czy nie.

Nad tym się zastanawiam i prosze o porady.

Dobra izolacja i wsio :)23

Co do głównego hebla i wyciągarki to wcześniej miałeś odpowiedź ło co loto
CHARIOT Rally Team 4x4

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » wt kwie 08, 2008 9:13 pm

skoro chcesz zrobić jeden hebel odcinający wszystko to : musi on być odpowiednio mocny i kable musza być odpowiednio grube żeby znieść obciążenia generowane przez wyciągarkę, jeśli przedłużasz kable dołączone fabrycznie do wyciągarki to musisz zwiększyć ich średnicę [zabij - nie wiem o ile, bo raczej producent obliczył je dla tej długości w której sprzedał]


no i jeszcze jedno - w momencie kiedy wyciągarka zapętli się w trybie zwijania albo rozwijania możesz gwałtownie zatęsknić do dodatkowego hebla znajdującego się gdzieś na atrapie chłodnicy [ja mam już przyplaśnięte do zderzaka rolki - jak to mówią mądry po szkodzie]

a nie w kabinie [wyobraź sobie że biegniesz po pochyłm zboczu do drzwi , a potem musisz jeszcze wyłączyć silnik i hebel zanim ją zatrzymasz , że nie wspomnę o przypadku kiedy lina ze sterczącymi drutami zahaczy o ciebie i pociągnie w kierunku wyciągarki [brrr]

no i generalnie - ma tam nie być prądu przez większość czasu i koniec, żebyś nie myślał czy dziecko na podwórku tam czasem rączki nie wkłada i takie tam - polecam dodatkowy wyłącznik na plusie wyciągarki,

w sumie jakbyś zrobił też dodatkowy hebel na minusie to by odpadły problemy z dużym obciążeniem kabli idących do kabiny ;) ale to już jak wolisz
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
marcin.siara
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: marcin.siara » wt kwie 08, 2008 9:57 pm

przemyslalem, popytalem, zaciagnołem opini, i Was poczytałem.

Sam wyłącznik wyciągarki, gdzieś na wierzchu przy antrapie chłodnicy i po srawie.

Z heblem głównym w kabinie dałem sobie spokój
dzięki
ludzi cieszą proste rzeczy, słońce, woda, błoto...

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Ba » wt kwie 08, 2008 10:41 pm

Ej czekajta. Znaczy co, Patrol bez prundu nie robi?
To u mie jakiś dziwny jest, przekładam baterie, klemy odpinam, a un nie gaśnie. :P
tel: 600298546

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr kwie 09, 2008 11:45 am

zepsuty pewnie :P



ale do autora wątku - ja bym tam jednak główne odcięcie prądu w aucie zrobił - jak zamierzasz go trochę podtopić to jak potem zostawić bez opieki takie mokre auto z krążącymi wszędzie prądami


mi kiedyś silnik podnoszenia szyby rozgrzał się bardzo nieprzyzwoicie z powodyu zwarcia na przełączniku [zalanym oczywiście]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr kwie 09, 2008 12:06 pm

Panowie z nazwy wynika iz ma to byc "głowny wyłacznik zasilania" a nie masowania co z tego jak sie odetnie mase jak po drodze zasilane przewody moga przebijac na mase lub zrobic zwarcie. Tak jak kolega napisal wczesniej jak np. odlaczysz mase a zasilanie bedzie dalej podawane na wyciagarke to moze sie zmasowac przez obudowe i dupa. Jak odetnie sie zasilanie to raczej pradu po masie taka wyciagarka nie znadzie. Moim zdaniem tak samo jest w instalacjach elektrycznych w budynkach właczniki, bezpiecznki montuje sie na zasilaniu a nie na zamknieciu obwodu.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

rafiknt
 
 
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 19, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: NOWY TARG PODHALE

Post autor: rafiknt » śr kwie 09, 2008 12:07 pm

do pompy tylko prądu trzeba moze byc bateria 12 v i odpali
teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota

Awatar użytkownika
marcin.siara
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: marcin.siara » śr kwie 09, 2008 4:28 pm

no to jaki sensowny finisz tematu

na pewno wyłącznik zasilania wyciągarki, co dalej.............
ludzi cieszą proste rzeczy, słońce, woda, błoto...

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr kwie 09, 2008 5:42 pm

na pewno wyłącznik zasilania wyciągarki i wyłącznik główny [jeśli na plusie to mniej kombinowania] - wtedy dwa kable wychodza z plusa aku - jeden do hebla w kabinie i jeden do hebla przy wyciągarce
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
marcin.siara
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: marcin.siara » śr kwie 09, 2008 6:09 pm

ale hebel w kabinie jako wyłacznik główny na plusie co tak naprawde daje,
1 po wylaczeniu samochod nie zgasnie i tak trzeba najpierw zgasic kluczykiem
2 po wylaczeniu nie ma pradu, no i tak sie nie odpali i nie pojedzie (podobny nefekt po wyjeciu kluczyków w stacyjce)

reasumując po co on?
tylko po to by odczekać na obsuszenie auta po wodowaniu?
przekonajcie mnie bo nie mam przekonania koniecznosci go montowania
ludzi cieszą proste rzeczy, słońce, woda, błoto...

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr kwie 09, 2008 7:23 pm

po to żebyś się nie martwił czy coś Ci nie zaiskrzy kiedy nie będzie Ciebie przy aucie
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
marcin.siara
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: marcin.siara » śr kwie 09, 2008 9:19 pm

gkozi pisze:po to żebyś się nie martwił czy coś Ci nie zaiskrzy kiedy nie będzie Ciebie przy aucie
i tym mnie chyba przekonałes, dzieki
ludzi cieszą proste rzeczy, słońce, woda, błoto...

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re:

Post autor: Harley » wt maja 19, 2009 10:07 pm

marcin.siara pisze:
gkozi pisze:po to żebyś się nie martwił czy coś Ci nie zaiskrzy kiedy nie będzie Ciebie przy aucie
i tym mnie chyba przekonałes, dzieki
Minęło trochę czasu od tego postu , może ktoś ma jakieś fotki z rozwiązaniami już bardziej konkretnymi w sprawie planowania głównych wyłączników ??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Bef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: pn gru 01, 2008 7:22 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: hebel w Y60

Post autor: Bef » wt maja 19, 2009 10:22 pm

Także bym chętnie zobaczył jakieś fotki np. gdzie zamontować w środku Patrola Grrr hebel odcinający wyciągarkę?

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: hebel w Y60

Post autor: LSD » śr maja 20, 2009 4:29 pm

Ja mam hebel w kabinie założony na ujemną klemę aku. Odciana wszystko, kiedy silnik nie pracuje i altek nie podaje prądu.
Chcąc mieć hebel w kabienie lepiej odcinać masę. Kabel do hebla musi przechodzic z komory silnika do kabiny. W razie przetarcia izolacji kabla nie ma obawy o zwarcie.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: hebel w Y60

Post autor: ernil » śr maja 20, 2009 4:53 pm

W moim hebel planuje zamontowac na panelu centralnym, gdzie bedzie dodatkowy wskaznik ladowania aku oraz wszelkie pstryczki-elektryczki zwiazane z urzadzeniami peryferyjnymi i ich zabezpieczenia. Nie wiem jeszcze czy odetne plus czy minus. Musze zglebic wiedze tajemna w tym zakresie :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: hebel w Y60

Post autor: Jekke » śr maja 20, 2009 6:18 pm

Ja mam na froncie podłokietnika, pod włącznikami świateł dodatkowych, pomiędzy gajgą od ręcznego a sterowaniem lusterek, foto wrzucę później. Ze liaza hebel 8)

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: hebel w Y60

Post autor: Harley » śr maja 20, 2009 9:45 pm

Wszyscy piszą ,że potem wrzucą a potem oczywiście du...a
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: hebel w Y60

Post autor: Marcin-Kraków » śr maja 20, 2009 10:17 pm

LSD pisze:Ja mam hebel w kabinie założony na ujemną klemę aku. Odciana wszystko, kiedy silnik nie pracuje i altek nie podaje prądu.
Chcąc mieć hebel w kabienie lepiej odcinać masę. Kabel do hebla musi przechodzic z komory silnika do kabiny. W razie przetarcia izolacji kabla nie ma obawy o zwarcie.
Niby prawda, ale tak naprawde gowno prawda :)21

Hebel glowny ma odcinac wszystko. To jest wylacznik awaryjny, czyli po jego uzyciu ma sie wylaczac wszystko, wiec i motor ma zgasnac. Tym samym aby uniknac jakis zmot na przekaznikach itd, trzeba go zrobic na plusie.
Co do prowadzenia kabli, oczywiscie moze byc obawa o przetarcie, ale dobrze zabezpieczone przejscie w grodzi, plus kable w peszlach wlasciwie gwarantuja, bezproblemowe dzialanie.

Hebel do wyciagarki tylko na plusie. Zeby sie nie okazalo ze odcinamy mase na kablu, a wyciagarka wezmie mase przez obudowe i i tak bedzie robic mimo odlaczenia hebla na masie.

W GR, mozna ladnie zabudowac wylacznik w kilku miejscach. To zalezy od tego na ile sie boimy o tapicerke i od tego jaki mamy wylacznik.
Mozna zainstalowac nad schowkiem w desce, mozna w podlokietniku, mozna dorobic mocowanie w okolicach dzwigni zmiany biegow.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: hebel w Y60

Post autor: Jekke » śr maja 20, 2009 10:27 pm

Harley pisze:Wszyscy piszą ,że potem wrzucą a potem oczywiście du...a
Marudzisz... :wink:

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość