hebel w Y60
Moderator: Kosiarz
- marcin.siara
- jestem tu nowy...
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
- Lokalizacja: częstochowa
hebel w Y60
szukam koncepcji na zamontowanie hebla w GRY60 r1990
nie wiem jaką opcje wybrac
1. czy zamontować główny wyłącznik na ( - ), odłączając oczywiście mase (czy silnik zgaśnie??)
2. jak zamontować hebel aby rozłączys instalacje a silnik chodził - przeprawy wodne, dodatkowy hebel do zabezpieczenia wyciągarki
podzielcie sie doswidaczeniem
a i gdzie go najlepiej zamontować, mysle że w kabinie pod reką ale jak ma się długość przewodu a strata napiecia
pytanie 2 akumulator optima red 50ah wydola z wyciagarką czy za mały
nie wiem jaką opcje wybrac
1. czy zamontować główny wyłącznik na ( - ), odłączając oczywiście mase (czy silnik zgaśnie??)
2. jak zamontować hebel aby rozłączys instalacje a silnik chodził - przeprawy wodne, dodatkowy hebel do zabezpieczenia wyciągarki
podzielcie sie doswidaczeniem
a i gdzie go najlepiej zamontować, mysle że w kabinie pod reką ale jak ma się długość przewodu a strata napiecia
pytanie 2 akumulator optima red 50ah wydola z wyciagarką czy za mały
ludzi cieszą proste rzeczy, słońce, woda, błoto...
-jak chcesz hebel z gaszeniem silnika to musisz mieś taki specjalny model z dodatkowymi wyjściami,
-ponoć patrol potrzebuje zasilania jakiegoś zaworka czyli nie może pracować kompletnie bez prądu
-podobno odcięcie prądu w czasie pracy silnika może uszkodzić alternator
- ja miałem po kolei tak :
1. hebel na minusie
2. po dołożeniu wyciągarki okazało się, że uziemia się przez obudowę (czyli prąd przechodził przez obudowę wyciągarki po jej minusowym kablu do aku nawet przy rozłączonym heblu) więc dołożyłem solenoid sterowany elektrycznie na minusowy kabel wyciągarki
3. po przygodzie z "zacięciem" wyciągarki w trybie zwijania dołożyłem jeszcze wyłącznik prądu na jej plusie [rolki trochę przy tym oberwały]
jakie układy byś chciał wyłączać w czasie wjeżdżania do wody?
-ponoć patrol potrzebuje zasilania jakiegoś zaworka czyli nie może pracować kompletnie bez prądu
-podobno odcięcie prądu w czasie pracy silnika może uszkodzić alternator
- ja miałem po kolei tak :
1. hebel na minusie
2. po dołożeniu wyciągarki okazało się, że uziemia się przez obudowę (czyli prąd przechodził przez obudowę wyciągarki po jej minusowym kablu do aku nawet przy rozłączonym heblu) więc dołożyłem solenoid sterowany elektrycznie na minusowy kabel wyciągarki
3. po przygodzie z "zacięciem" wyciągarki w trybie zwijania dołożyłem jeszcze wyłącznik prądu na jej plusie [rolki trochę przy tym oberwały]
jakie układy byś chciał wyłączać w czasie wjeżdżania do wody?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- marcin.siara
- jestem tu nowy...
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
- Lokalizacja: częstochowa
ale jak założe hebel na - zaraz za akumulatorem wraz z kablem wyciagarki to odetne całkowicie masę całego samochodu - wszystkich układów
takie rozwiazanie chyba jest oki
co do odcinania układów celem wodowania to odpuszczam,
chodzi mi głównie właśnie na odcieciu awaryjnym wyciągarki i silnika wrazie kłopotów ....
będzie tak
minus na aku - kabel do kabiny - hebel - kabel pod maske przy aku - połączenia z masą wyciągarki, karoserii i silnika,
bedzie chyba dobrze jak sie myle prosze o skorygowanie
takie rozwiazanie chyba jest oki
co do odcinania układów celem wodowania to odpuszczam,
chodzi mi głównie właśnie na odcieciu awaryjnym wyciągarki i silnika wrazie kłopotów ....
będzie tak
minus na aku - kabel do kabiny - hebel - kabel pod maske przy aku - połączenia z masą wyciągarki, karoserii i silnika,
bedzie chyba dobrze jak sie myle prosze o skorygowanie
ludzi cieszą proste rzeczy, słońce, woda, błoto...
zaworek masz tylko w pompie , plusik na niego i jadymy bez prądu w aucie, ale co ty chcesz w koncu odłaczyc prąd w aucie czy wyciągarkegkozi pisze:-jak chcesz hebel z gaszeniem silnika to musisz mieś taki specjalny model z dodatkowymi wyjściami,
-ponoć patrol potrzebuje zasilania jakiegoś zaworka czyli nie może pracować kompletnie bez prądu
-podobno odcięcie prądu w czasie pracy silnika może uszkodzić alternator
- ja miałem po kolei tak :
1. hebel na minusie
2. po dołożeniu wyciągarki okazało się, że uziemia się przez obudowę (czyli prąd przechodził przez obudowę wyciągarki po jej minusowym kablu do aku nawet przy rozłączonym heblu) więc dołożyłem solenoid sterowany elektrycznie na minusowy kabel wyciągarki
3. po przygodzie z "zacięciem" wyciągarki w trybie zwijania dołożyłem jeszcze wyłącznik prądu na jej plusie [rolki trochę przy tym oberwały]
jakie układy byś chciał wyłączać w czasie wjeżdżania do wody?
teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota
- marcin.siara
- jestem tu nowy...
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
- Lokalizacja: częstochowa
Chce założyc chebel pod wyciągarkę (pod maską taki dodatkowy), oraz hebel na cały samochód pod ręką dla kierowcy w kabinie aby rozłączył cały prąd wraz z wyciągarką.
I tu mam problem.
Motanie nad rozłączeniem elektryki a prącą silnika właśnie sie nad tym zastanawiam, czy ma to w ogóle sens aby rozłączac cały prąd a jednocześnie jechać dalej
Chodzi mi głównie o przeprawy np przez rzeke z wodą pod szyby - trzeba miec takie rozwiazanie aby przejechać czy nie.
Nad tym się zastanawiam i prosze o porady.
I tu mam problem.
Motanie nad rozłączeniem elektryki a prącą silnika właśnie sie nad tym zastanawiam, czy ma to w ogóle sens aby rozłączac cały prąd a jednocześnie jechać dalej
Chodzi mi głównie o przeprawy np przez rzeke z wodą pod szyby - trzeba miec takie rozwiazanie aby przejechać czy nie.
Nad tym się zastanawiam i prosze o porady.
ludzi cieszą proste rzeczy, słońce, woda, błoto...
marcin.siara pisze:Chce założyc chebel pod wyciągarkę (pod maską taki dodatkowy), oraz hebel na cały samochód pod ręką dla kierowcy w kabinie aby rozłączył cały prąd wraz z wyciągarką.
I tu mam problem.
Motanie nad rozłączeniem elektryki a prącą silnika właśnie sie nad tym zastanawiam, czy ma to w ogóle sens aby rozłączac cały prąd a jednocześnie jechać dalej
Chodzi mi głównie o przeprawy np przez rzeke z wodą pod szyby - trzeba miec takie rozwiazanie aby przejechać czy nie.
Nad tym się zastanawiam i prosze o porady.
Dobra izolacja i wsio

Co do głównego hebla i wyciągarki to wcześniej miałeś odpowiedź ło co loto
CHARIOT Rally Team 4x4
skoro chcesz zrobić jeden hebel odcinający wszystko to : musi on być odpowiednio mocny i kable musza być odpowiednio grube żeby znieść obciążenia generowane przez wyciągarkę, jeśli przedłużasz kable dołączone fabrycznie do wyciągarki to musisz zwiększyć ich średnicę [zabij - nie wiem o ile, bo raczej producent obliczył je dla tej długości w której sprzedał]
no i jeszcze jedno - w momencie kiedy wyciągarka zapętli się w trybie zwijania albo rozwijania możesz gwałtownie zatęsknić do dodatkowego hebla znajdującego się gdzieś na atrapie chłodnicy [ja mam już przyplaśnięte do zderzaka rolki - jak to mówią mądry po szkodzie]
a nie w kabinie [wyobraź sobie że biegniesz po pochyłm zboczu do drzwi , a potem musisz jeszcze wyłączyć silnik i hebel zanim ją zatrzymasz , że nie wspomnę o przypadku kiedy lina ze sterczącymi drutami zahaczy o ciebie i pociągnie w kierunku wyciągarki [brrr]
no i generalnie - ma tam nie być prądu przez większość czasu i koniec, żebyś nie myślał czy dziecko na podwórku tam czasem rączki nie wkłada i takie tam - polecam dodatkowy wyłącznik na plusie wyciągarki,
w sumie jakbyś zrobił też dodatkowy hebel na minusie to by odpadły problemy z dużym obciążeniem kabli idących do kabiny
ale to już jak wolisz
no i jeszcze jedno - w momencie kiedy wyciągarka zapętli się w trybie zwijania albo rozwijania możesz gwałtownie zatęsknić do dodatkowego hebla znajdującego się gdzieś na atrapie chłodnicy [ja mam już przyplaśnięte do zderzaka rolki - jak to mówią mądry po szkodzie]
a nie w kabinie [wyobraź sobie że biegniesz po pochyłm zboczu do drzwi , a potem musisz jeszcze wyłączyć silnik i hebel zanim ją zatrzymasz , że nie wspomnę o przypadku kiedy lina ze sterczącymi drutami zahaczy o ciebie i pociągnie w kierunku wyciągarki [brrr]
no i generalnie - ma tam nie być prądu przez większość czasu i koniec, żebyś nie myślał czy dziecko na podwórku tam czasem rączki nie wkłada i takie tam - polecam dodatkowy wyłącznik na plusie wyciągarki,
w sumie jakbyś zrobił też dodatkowy hebel na minusie to by odpadły problemy z dużym obciążeniem kabli idących do kabiny

Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- marcin.siara
- jestem tu nowy...
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
- Lokalizacja: częstochowa
zepsuty pewnie 
ale do autora wątku - ja bym tam jednak główne odcięcie prądu w aucie zrobił - jak zamierzasz go trochę podtopić to jak potem zostawić bez opieki takie mokre auto z krążącymi wszędzie prądami
mi kiedyś silnik podnoszenia szyby rozgrzał się bardzo nieprzyzwoicie z powodyu zwarcia na przełączniku [zalanym oczywiście]

ale do autora wątku - ja bym tam jednak główne odcięcie prądu w aucie zrobił - jak zamierzasz go trochę podtopić to jak potem zostawić bez opieki takie mokre auto z krążącymi wszędzie prądami
mi kiedyś silnik podnoszenia szyby rozgrzał się bardzo nieprzyzwoicie z powodyu zwarcia na przełączniku [zalanym oczywiście]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Panowie z nazwy wynika iz ma to byc "głowny wyłacznik zasilania" a nie masowania co z tego jak sie odetnie mase jak po drodze zasilane przewody moga przebijac na mase lub zrobic zwarcie. Tak jak kolega napisal wczesniej jak np. odlaczysz mase a zasilanie bedzie dalej podawane na wyciagarke to moze sie zmasowac przez obudowe i dupa. Jak odetnie sie zasilanie to raczej pradu po masie taka wyciagarka nie znadzie. Moim zdaniem tak samo jest w instalacjach elektrycznych w budynkach właczniki, bezpiecznki montuje sie na zasilaniu a nie na zamknieciu obwodu.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
- marcin.siara
- jestem tu nowy...
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
- Lokalizacja: częstochowa
- marcin.siara
- jestem tu nowy...
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
- Lokalizacja: częstochowa
ale hebel w kabinie jako wyłacznik główny na plusie co tak naprawde daje,
1 po wylaczeniu samochod nie zgasnie i tak trzeba najpierw zgasic kluczykiem
2 po wylaczeniu nie ma pradu, no i tak sie nie odpali i nie pojedzie (podobny nefekt po wyjeciu kluczyków w stacyjce)
reasumując po co on?
tylko po to by odczekać na obsuszenie auta po wodowaniu?
przekonajcie mnie bo nie mam przekonania koniecznosci go montowania
1 po wylaczeniu samochod nie zgasnie i tak trzeba najpierw zgasic kluczykiem
2 po wylaczeniu nie ma pradu, no i tak sie nie odpali i nie pojedzie (podobny nefekt po wyjeciu kluczyków w stacyjce)
reasumując po co on?
tylko po to by odczekać na obsuszenie auta po wodowaniu?
przekonajcie mnie bo nie mam przekonania koniecznosci go montowania
ludzi cieszą proste rzeczy, słońce, woda, błoto...
- marcin.siara
- jestem tu nowy...
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz lut 03, 2008 10:05 pm
- Lokalizacja: częstochowa
Re:
Minęło trochę czasu od tego postu , może ktoś ma jakieś fotki z rozwiązaniami już bardziej konkretnymi w sprawie planowania głównych wyłącznikówmarcin.siara pisze:i tym mnie chyba przekonałes, dziekigkozi pisze:po to żebyś się nie martwił czy coś Ci nie zaiskrzy kiedy nie będzie Ciebie przy aucie

Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: hebel w Y60
Także bym chętnie zobaczył jakieś fotki np. gdzie zamontować w środku Patrola Grrr hebel odcinający wyciągarkę?
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: hebel w Y60
Ja mam hebel w kabinie założony na ujemną klemę aku. Odciana wszystko, kiedy silnik nie pracuje i altek nie podaje prądu.
Chcąc mieć hebel w kabienie lepiej odcinać masę. Kabel do hebla musi przechodzic z komory silnika do kabiny. W razie przetarcia izolacji kabla nie ma obawy o zwarcie.
Chcąc mieć hebel w kabienie lepiej odcinać masę. Kabel do hebla musi przechodzic z komory silnika do kabiny. W razie przetarcia izolacji kabla nie ma obawy o zwarcie.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: hebel w Y60
W moim hebel planuje zamontowac na panelu centralnym, gdzie bedzie dodatkowy wskaznik ladowania aku oraz wszelkie pstryczki-elektryczki zwiazane z urzadzeniami peryferyjnymi i ich zabezpieczenia. Nie wiem jeszcze czy odetne plus czy minus. Musze zglebic wiedze tajemna w tym zakresie 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: hebel w Y60
Ja mam na froncie podłokietnika, pod włącznikami świateł dodatkowych, pomiędzy gajgą od ręcznego a sterowaniem lusterek, foto wrzucę później. Ze liaza hebel 

Re: hebel w Y60
Wszyscy piszą ,że potem wrzucą a potem oczywiście du...a
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: hebel w Y60
Niby prawda, ale tak naprawde gowno prawdaLSD pisze:Ja mam hebel w kabinie założony na ujemną klemę aku. Odciana wszystko, kiedy silnik nie pracuje i altek nie podaje prądu.
Chcąc mieć hebel w kabienie lepiej odcinać masę. Kabel do hebla musi przechodzic z komory silnika do kabiny. W razie przetarcia izolacji kabla nie ma obawy o zwarcie.

Hebel glowny ma odcinac wszystko. To jest wylacznik awaryjny, czyli po jego uzyciu ma sie wylaczac wszystko, wiec i motor ma zgasnac. Tym samym aby uniknac jakis zmot na przekaznikach itd, trzeba go zrobic na plusie.
Co do prowadzenia kabli, oczywiscie moze byc obawa o przetarcie, ale dobrze zabezpieczone przejscie w grodzi, plus kable w peszlach wlasciwie gwarantuja, bezproblemowe dzialanie.
Hebel do wyciagarki tylko na plusie. Zeby sie nie okazalo ze odcinamy mase na kablu, a wyciagarka wezmie mase przez obudowe i i tak bedzie robic mimo odlaczenia hebla na masie.
W GR, mozna ladnie zabudowac wylacznik w kilku miejscach. To zalezy od tego na ile sie boimy o tapicerke i od tego jaki mamy wylacznik.
Mozna zainstalowac nad schowkiem w desce, mozna w podlokietniku, mozna dorobic mocowanie w okolicach dzwigni zmiany biegow.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość