Dwa pytania, prośba o pomoc

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Paweł Pajak
 
 
Posty: 223
Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
Lokalizacja: Radom

Dwa pytania, prośba o pomoc

Post autor: Paweł Pajak » śr kwie 09, 2008 8:02 pm

W końcu odebrałem Parcha :D
Pierwsze testy w błotku i piachu super :D

Mam dwa pytanka i prośbę o wasze opinie i pomoc

1. Na czarnym w zakresie prędkości 70-90 ruchy kierownicy lewo prawo ze średnią częstotliwościa, nie trzęsie tylko koło kręci się minimalnie w lewo i prawo, powyżej 90 zanika i jest super. Czego jest to wina? może niewyważone koła (złożone BFG 33/12,50/15) felgi DOTZ, wymieniono spręzyny i amory na IRONMAN +2"

2. Sprawa związana z podniesieniem o 2"

Zestaw jak powyżej, prawa strona stoi niżej na spręzynach o 1,5 cm, pomiar zrobiony od górnego talerza trymającego sprężynę do ramy i mocowania w na moście, dotyczy to tyłu i przodu.
Tak więc patrząc od tylca widoczne jest klapnięcie na prawa stronę
:o :o IRONMAN +2" oczywiście nówka

Jak można to wyprostować i ewentualnie czego jest to wina?

Proszę was o radę i pomoc

PS Niedługo wrzucę nowe zdjęcia po pierwszych zmianach :D
PATROL GR Y60 krótki

Piotr L
 
 
Posty: 124
Rejestracja: pn gru 05, 2005 9:04 am
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna - Warszawa

Post autor: Piotr L » śr kwie 09, 2008 8:22 pm

U mnie było podobnie ( różna wysokośc sprężyn prawa i lewa strona) - poszły podkładki.
Jeżeli chodzi o drgania:
a . Układ kierowniczy (luzy)
b. Panhard - w długim przy 2" most był przesunięty i musiałem przerobic nieco jego konstrukcję.
Y60 + 2" na 34" AT , D22 + 2" na 31' AT

Awatar użytkownika
Paweł Pajak
 
 
Posty: 223
Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: Paweł Pajak » śr kwie 09, 2008 8:33 pm

Dzięki za odpowiedź, pytanko gdzie i jakie podkładki, myslisz że jak wyciągnę jutro spręzyny to wyjdzie że są krótsze?

Luzy układ kierowniczy, chodzi ci o końcówki itp?
PATROL GR Y60 krótki

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » śr kwie 09, 2008 8:41 pm

bynajmniej dla mnie to dyskwalifikacja springów jeżeli są dobrze założone i wóz krzywy. Wydaje mnie się, że jeśli jakaś na osi dłuższa to powinna być montowana pewno po stronie kierowcy i specjalnie tak oznaczona dla danego typu pojazdu, jej tolerancja chyba w różnicy długości to do 1,5 cm w stanie nie założonym w pojeźdźie, ale nie sprzedaje tego ani nie mam zamiaru. Dobrze sprawdź czy dobrze je zamontowałeś, czy są osadzone w gnieździe tak jak trzeba i na stronie prawidłowej.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Piotr L
 
 
Posty: 124
Rejestracja: pn gru 05, 2005 9:04 am
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna - Warszawa

Post autor: Piotr L » śr kwie 09, 2008 8:46 pm

W warsztacie oglądałem sprężyny i była różnica wysokości :o
Pan doktorek pomęczył się z podkładkami i samochodzik stoi równo. :lol:
Jeżeli chodzi o układ kierowniczy najlepiej udaj się do diagnosty aby pomacał układ kierowniczy - większe koła - większe luzy :cry:
Y60 + 2" na 34" AT , D22 + 2" na 31' AT

Awatar użytkownika
Paweł Pajak
 
 
Posty: 223
Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: Paweł Pajak » śr kwie 09, 2008 9:02 pm

Bartas, tak samo pomyslałem dzisiaj jak po powrocie z Leszna debatowałem ze znajomym przed Parchem.
Róznica spręzyn to własnie 1,5 cm, krótsze po stronie pasażera, jutro je zamienię (tz warsztat) i zobaczę. Nadmieniam że Parch przejechał na nic z 80 km tak więc traktuje je jako 100% nówki

Dzieki jeszcze raz za radę

Powiadomię jak sprawdzę :D
PATROL GR Y60 krótki

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40602
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr kwie 09, 2008 9:03 pm

ma być równo
nawet jeśli jedna sprężyna jest dłuższa to i tak ma być równo

p.s przypominam, co radziłem :)2

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » śr kwie 09, 2008 9:05 pm

Paweł Pajak pisze:Bartas, tak samo pomyslałem dzisiaj jak po powrocie z Leszna ...
dziś też byłem w Lesznie :P

Pozdrawiam
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Paweł Pajak
 
 
Posty: 223
Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: Paweł Pajak » śr kwie 09, 2008 9:07 pm

No tak tylko że ja zrobiłem 2x 380km a ty pewnie mniej :P

Byłem na odbiorze w hotelu AKWAWIT, ha i co ty na to :D
PATROL GR Y60 krótki

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » śr kwie 09, 2008 9:14 pm

Paweł Pajak pisze:No tak tylko że ja zrobiłem 2x 380km a ty pewnie mniej :P

Byłem na odbiorze w hotelu AKWAWIT, ha i co ty na to :D
no ja miałem 2 x 70 km :)21 Akwawit znam. A basen tam czynny ??
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Paweł Pajak
 
 
Posty: 223
Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: Paweł Pajak » śr kwie 09, 2008 9:18 pm

Pływali to chyba tak.

Pozdrowienia
PATROL GR Y60 krótki

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Dwa pytania, prośba o pomoc

Post autor: Marcin-Kraków » czw kwie 10, 2008 1:24 pm

Paweł Pajak pisze: 1. Na czarnym w zakresie prędkości 70-90 ruchy kierownicy lewo prawo ze średnią częstotliwościa, nie trzęsie tylko koło kręci się minimalnie w lewo i prawo, powyżej 90 zanika i jest super. Czego jest to wina? może niewyważone koła (złożone BFG 33/12,50/15) felgi DOTZ, wymieniono spręzyny i amory na IRONMAN +2"
Jezeli nie ma luzow na lozyskach, to moze byc luz na panhardzie ktory moze powodowac wpadanie w wibracje. Procz tego do sprawdzenia galki i amor skretu.
Paweł Pajak pisze: 2. prawa strona stoi niżej na spręzynach o 1,5 cm,
Spora roznica. Owszem moze byc przy nie obciazonym aucie delikatnie przechylony na prawo, ale sadze ze mniej.
Sprezyny lewa i prawa nie sa takie same. Zawsze po stronie kierowcy (z racji tego, ze zaklada sie czesciej jest obciazaona, nie zawsze wszak jedzie pasazer) jest deczko wyzsza, ok. 1-1,5 cm w stanie wolnym.
Ale na aucie to wlasciwie tego nie powinno byc widac. Jednynie na doklanym pomiarze loze/loze moze byc roznica.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Paweł Pajak
 
 
Posty: 223
Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: Paweł Pajak » czw kwie 10, 2008 7:40 pm

Z dwóch rzeczy jedna jest już OK, tzn stoi prosto :D , pomogła zamiana sprężyn, dzięki za radę.

Nisestety kiera cały czas drga, byłem na stacji diagnostycznej u znajomego, sprawdził wsio i wsio jest OK :o

Jedyna rada to wywyażenie kół. Zrobię to jutro i zobaczym

Pozdrowienia dla wszystkich i dzięki za rady
PATROL GR Y60 krótki

Awatar użytkownika
Doktor-Granat
Posty: 733
Rejestracja: sob gru 03, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Doktor-Granat » czw kwie 10, 2008 7:46 pm

Chcesz wyważać goodrisia 33 cale ?? Myślę że nie wiele pomoże
Nigdy nie mów Będę , bo Nie Będziesz. Zawsze mów Jestem! "GRANAT"

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » czw kwie 10, 2008 8:10 pm

Doktor-Granat pisze:Chcesz wyważać goodrisia 33 cale ?? Myślę że nie wiele pomoże
O, kolego, zdziwiłbyś się :o o tak. Znalazłem jednego wulkanizatora, który sobie z tym dobrze radzi, cała reszta albo nie potrafi, albo ma stetryczałe urządzenia. Różnica jest bardzo wyraźna. Niestety, wystarczy trochę błota na felgach od środka niedoczyścić, i całe ważenie można sobie wsadzić.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Paweł Pajak
 
 
Posty: 223
Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: Paweł Pajak » czw kwie 10, 2008 8:10 pm

Myślisz że to nie pomoże :o

Co robić w takim razie ??
PATROL GR Y60 krótki

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » czw kwie 10, 2008 8:16 pm

Doktor-Granat pisze:Chcesz wyważać goodrisia 33 cale ?? Myślę że nie wiele pomoże
u mnie wyważone są i kierownica jedzie prościucho jak się ją puści :)2
student

Awatar użytkownika
Paweł Pajak
 
 
Posty: 223
Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: Paweł Pajak » czw kwie 10, 2008 8:21 pm

U mnie też trzyma kierunek, ale te cholerne ruchy w zakresie 70-90, to mnie wk...wia :evil:
PATROL GR Y60 krótki

krzysztof4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm

Post autor: krzysztof4x4 » sob kwie 12, 2008 8:11 pm

Pozdrawiam dotyczy wachlowania kierownicy. mam już drugiego patrola na takim zestawie w obydwu było tak samo do momentu wyważenia. Ostatnio przyszedł komplet który miał być wyważony, po zamontowaniu włosy staneły mi dęba, pojechałem do kolegi na zważenie i okazało się że ciężarki są nabite na pałę .Pamiętaj żeby podczas ważenia wybrać na przód najlepsze koła ponieważ dakary sa fabrycznie krzywe, wulkanizator musi być przygotowany ponieważ ciężarki jakie będą potrzebne na jedno koło to jakieś 250-450gram i najlepiej odrazu obiecaj mu trochę większą kasę bo musi mieć chęć żeby się pobawić.Pozdrawiam Krzysiek :wink:

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » sob kwie 12, 2008 8:26 pm

krzysztof4x4 pisze:ponieważ dakary sa fabrycznie krzywe
:o
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » sob kwie 12, 2008 8:37 pm

Myślę że to wyważenie. Taki sam objaw jest jak wyjedzie się np w zimie z polnej drogi i śnieg jest poprzylepiany na feldze - czyli brak wyważenia następuje. Po oczyszczeniu felg - problemu niet.

A tak swoją drogą - czemu niby nie da się wyważyć 33" ?? Co prawda mam w tej chwili 32" ale nie było żadnego problemu - chyba że to dotyczy tego konkretnego modelu opon
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » sob kwie 12, 2008 9:11 pm

33 wywazaja bez problemu , jesli opona nowa i felga nowa to zadna laska ze ci dobrze wywaza ,za to placisz ,chyba ze to nalewka ala simex bo ciezka niemilosiernie jak to mroku pisal "szacun dla tej nalewki" :)2

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » sob kwie 12, 2008 9:15 pm

tomek 79 pisze:.....,chyba ze to nalewka ala simex bo ciezka niemilosiernie jak to mroku pisal
chyba że tak
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz kwie 13, 2008 1:32 pm

krzysztof4x4 pisze: ciężarki jakie będą potrzebne na jedno koło to jakieś 250-450gram
Chyba troche przegiales. Ja mam sporo wywazania, a zawsze do 200g sie mieszcze.
Trzeba poprostu troche opone na feldze przekrecic i juz sie mniej olowiu laduje.

Ani z 33'' ani z 35'', nie ma problemu z wywazeniem jak sie ktos przylozy. Chyba ze faktycznie opona i felga zmordowana niemilosiernie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » ndz kwie 13, 2008 3:51 pm

dobrze Krzysztof gada, dakary sa krzywe programowo
a jedna to do mnie przyszła z dziurą co to ją maszyna spawajaca (albo chinski spawacz) zrobiła, zdziwko bylo u gumiarza jak zaczelismy pompowac zalozona opone (nowa opona na nowa felge) a tu powietrze ucieka :o

a co do wywazania - ostatnio wywazalem komplet bfg, tfu, mt 33x12.50 - pomimo wszelkich prob optymalizacji nie bylo mniej niz 80 g na strone, a w jednej oponie to nawet ponadd 200 g grubo i nie chcialo byc inaczej...
robok rzępoli w harapuciu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości