Strona 1 z 2
Dwa pytania, prośba o pomoc
: śr kwie 09, 2008 8:02 pm
autor: Paweł Pajak
W końcu odebrałem Parcha
Pierwsze testy w błotku i piachu super
Mam dwa pytanka i prośbę o wasze opinie i pomoc
1. Na czarnym w zakresie prędkości 70-90 ruchy kierownicy lewo prawo ze średnią częstotliwościa, nie trzęsie tylko koło kręci się minimalnie w lewo i prawo, powyżej 90 zanika i jest super. Czego jest to wina? może niewyważone koła (złożone BFG 33/12,50/15) felgi DOTZ, wymieniono spręzyny i amory na IRONMAN +2"
2. Sprawa związana z podniesieniem o 2"
Zestaw jak powyżej, prawa strona stoi niżej na spręzynach o 1,5 cm, pomiar zrobiony od górnego talerza trymającego sprężynę do ramy i mocowania w na moście, dotyczy to tyłu i przodu.
Tak więc patrząc od tylca widoczne jest klapnięcie na prawa stronę

IRONMAN +2" oczywiście nówka
Jak można to wyprostować i ewentualnie czego jest to wina?
Proszę was o radę i pomoc
PS Niedługo wrzucę nowe zdjęcia po pierwszych zmianach

: śr kwie 09, 2008 8:22 pm
autor: Piotr L
U mnie było podobnie ( różna wysokośc sprężyn prawa i lewa strona) - poszły podkładki.
Jeżeli chodzi o drgania:
a . Układ kierowniczy (luzy)
b. Panhard - w długim przy 2" most był przesunięty i musiałem przerobic nieco jego konstrukcję.
: śr kwie 09, 2008 8:33 pm
autor: Paweł Pajak
Dzięki za odpowiedź, pytanko gdzie i jakie podkładki, myslisz że jak wyciągnę jutro spręzyny to wyjdzie że są krótsze?
Luzy układ kierowniczy, chodzi ci o końcówki itp?
: śr kwie 09, 2008 8:41 pm
autor: Bartas
bynajmniej dla mnie to dyskwalifikacja springów jeżeli są dobrze założone i wóz krzywy. Wydaje mnie się, że jeśli jakaś na osi dłuższa to powinna być montowana pewno po stronie kierowcy i specjalnie tak oznaczona dla danego typu pojazdu, jej tolerancja chyba w różnicy długości to do 1,5 cm w stanie nie założonym w pojeźdźie, ale nie sprzedaje tego ani nie mam zamiaru. Dobrze sprawdź czy dobrze je zamontowałeś, czy są osadzone w gnieździe tak jak trzeba i na stronie prawidłowej.
: śr kwie 09, 2008 8:46 pm
autor: Piotr L
W warsztacie oglądałem sprężyny i była różnica wysokości
Pan doktorek pomęczył się z podkładkami i samochodzik stoi równo.
Jeżeli chodzi o układ kierowniczy najlepiej udaj się do diagnosty aby pomacał układ kierowniczy - większe koła - większe luzy

: śr kwie 09, 2008 9:02 pm
autor: Paweł Pajak
Bartas, tak samo pomyslałem dzisiaj jak po powrocie z Leszna debatowałem ze znajomym przed Parchem.
Róznica spręzyn to własnie 1,5 cm, krótsze po stronie pasażera, jutro je zamienię (tz warsztat) i zobaczę. Nadmieniam że Parch przejechał na nic z 80 km tak więc traktuje je jako 100% nówki
Dzieki jeszcze raz za radę
Powiadomię jak sprawdzę

: śr kwie 09, 2008 9:03 pm
autor: Mroczny
ma być równo
nawet jeśli jedna sprężyna jest dłuższa to i tak ma być równo
p.s przypominam, co radziłem

: śr kwie 09, 2008 9:05 pm
autor: Bartas
Paweł Pajak pisze:Bartas, tak samo pomyslałem dzisiaj jak po powrocie z Leszna ...
dziś też byłem w Lesznie
Pozdrawiam
: śr kwie 09, 2008 9:07 pm
autor: Paweł Pajak
No tak tylko że ja zrobiłem 2x 380km a ty pewnie mniej
Byłem na odbiorze w hotelu AKWAWIT, ha i co ty na to

: śr kwie 09, 2008 9:14 pm
autor: Bartas
Paweł Pajak pisze:No tak tylko że ja zrobiłem 2x 380km a ty pewnie mniej
Byłem na odbiorze w hotelu AKWAWIT, ha i co ty na to

no ja miałem 2 x 70 km

Akwawit znam. A basen tam czynny

: śr kwie 09, 2008 9:18 pm
autor: Paweł Pajak
Pływali to chyba tak.
Pozdrowienia
Re: Dwa pytania, prośba o pomoc
: czw kwie 10, 2008 1:24 pm
autor: Marcin-Kraków
Paweł Pajak pisze:
1. Na czarnym w zakresie prędkości 70-90 ruchy kierownicy lewo prawo ze średnią częstotliwościa, nie trzęsie tylko koło kręci się minimalnie w lewo i prawo, powyżej 90 zanika i jest super. Czego jest to wina? może niewyważone koła (złożone BFG 33/12,50/15) felgi DOTZ, wymieniono spręzyny i amory na IRONMAN +2"
Jezeli nie ma luzow na lozyskach, to moze byc luz na panhardzie ktory moze powodowac wpadanie w wibracje. Procz tego do sprawdzenia galki i amor skretu.
Paweł Pajak pisze:
2. prawa strona stoi niżej na spręzynach o 1,5 cm,
Spora roznica. Owszem moze byc przy nie obciazonym aucie delikatnie przechylony na prawo, ale sadze ze mniej.
Sprezyny lewa i prawa nie sa takie same. Zawsze po stronie kierowcy (z racji tego, ze zaklada sie czesciej jest obciazaona, nie zawsze wszak jedzie pasazer) jest deczko wyzsza, ok. 1-1,5 cm w stanie wolnym.
Ale na aucie to wlasciwie tego nie powinno byc widac. Jednynie na doklanym pomiarze loze/loze moze byc roznica.
: czw kwie 10, 2008 7:40 pm
autor: Paweł Pajak
Z dwóch rzeczy jedna jest już OK, tzn stoi prosto

, pomogła zamiana sprężyn, dzięki za radę.
Nisestety kiera cały czas drga, byłem na stacji diagnostycznej u znajomego, sprawdził wsio i wsio jest OK
Jedyna rada to wywyażenie kół. Zrobię to jutro i zobaczym
Pozdrowienia dla wszystkich i dzięki za rady
: czw kwie 10, 2008 7:46 pm
autor: Doktor-Granat
Chcesz wyważać goodrisia 33 cale

Myślę że nie wiele pomoże
: czw kwie 10, 2008 8:10 pm
autor: pyntront
Doktor-Granat pisze:Chcesz wyważać goodrisia 33 cale

Myślę że nie wiele pomoże
O, kolego, zdziwiłbyś się

o tak. Znalazłem jednego wulkanizatora, który sobie z tym dobrze radzi, cała reszta albo nie potrafi, albo ma stetryczałe urządzenia. Różnica jest bardzo wyraźna. Niestety, wystarczy trochę błota na felgach od środka niedoczyścić, i całe ważenie można sobie wsadzić.
: czw kwie 10, 2008 8:10 pm
autor: Paweł Pajak
Myślisz że to nie pomoże
Co robić w takim razie

: czw kwie 10, 2008 8:16 pm
autor: bartas 4x4
Doktor-Granat pisze:Chcesz wyważać goodrisia 33 cale

Myślę że nie wiele pomoże
u mnie wyważone są i kierownica jedzie prościucho jak się ją puści

: czw kwie 10, 2008 8:21 pm
autor: Paweł Pajak
U mnie też trzyma kierunek, ale te cholerne ruchy w zakresie 70-90, to mnie wk...wia

: sob kwie 12, 2008 8:11 pm
autor: krzysztof4x4
Pozdrawiam dotyczy wachlowania kierownicy. mam już drugiego patrola na takim zestawie w obydwu było tak samo do momentu wyważenia. Ostatnio przyszedł komplet który miał być wyważony, po zamontowaniu włosy staneły mi dęba, pojechałem do kolegi na zważenie i okazało się że ciężarki są nabite na pałę .Pamiętaj żeby podczas ważenia wybrać na przód najlepsze koła ponieważ dakary sa fabrycznie krzywe, wulkanizator musi być przygotowany ponieważ ciężarki jakie będą potrzebne na jedno koło to jakieś 250-450gram i najlepiej odrazu obiecaj mu trochę większą kasę bo musi mieć chęć żeby się pobawić.Pozdrawiam Krzysiek

: sob kwie 12, 2008 8:26 pm
autor: Fazi
krzysztof4x4 pisze:ponieważ dakary sa fabrycznie krzywe

: sob kwie 12, 2008 8:37 pm
autor: Cajman
Myślę że to wyważenie. Taki sam objaw jest jak wyjedzie się np w zimie z polnej drogi i śnieg jest poprzylepiany na feldze - czyli brak wyważenia następuje. Po oczyszczeniu felg - problemu niet.
A tak swoją drogą - czemu niby nie da się wyważyć 33"

Co prawda mam w tej chwili 32" ale nie było żadnego problemu - chyba że to dotyczy tego konkretnego modelu opon
: sob kwie 12, 2008 9:11 pm
autor: tomek 79
33 wywazaja bez problemu , jesli opona nowa i felga nowa to zadna laska ze ci dobrze wywaza ,za to placisz ,chyba ze to nalewka ala simex bo ciezka niemilosiernie jak to mroku pisal "szacun dla tej nalewki"

: sob kwie 12, 2008 9:15 pm
autor: Cajman
tomek 79 pisze:.....,chyba ze to nalewka ala simex bo ciezka niemilosiernie jak to mroku pisal
chyba że tak
: ndz kwie 13, 2008 1:32 pm
autor: Marcin-Kraków
krzysztof4x4 pisze: ciężarki jakie będą potrzebne na jedno koło to jakieś 250-450gram
Chyba troche przegiales. Ja mam sporo wywazania, a zawsze do 200g sie mieszcze.
Trzeba poprostu troche opone na feldze przekrecic i juz sie mniej olowiu laduje.
Ani z 33'' ani z 35'', nie ma problemu z wywazeniem jak sie ktos przylozy. Chyba ze faktycznie opona i felga zmordowana niemilosiernie.
: ndz kwie 13, 2008 3:51 pm
autor: seburaj
dobrze Krzysztof gada, dakary sa krzywe programowo
a jedna to do mnie przyszła z dziurą co to ją maszyna spawajaca (albo chinski spawacz) zrobiła, zdziwko bylo u gumiarza jak zaczelismy pompowac zalozona opone (nowa opona na nowa felge) a tu powietrze ucieka
a co do wywazania - ostatnio wywazalem komplet bfg, tfu, mt 33x12.50 - pomimo wszelkich prob optymalizacji nie bylo mniej niz 80 g na strone, a w jednej oponie to nawet ponadd 200 g grubo i nie chcialo byc inaczej...