Korektor hamowania Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Korektor hamowania Y61

Post autor: pyntront » sob kwie 12, 2008 11:09 am

Czy ktoś wie jaką długość powinna mieć sprężyna korektora w niezaładowanym i nieliftowanym długim Y61? Z notatek wynika mi 175-178 mm, ale może ktoś mógłby to dla mnie zweryfikować?
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob kwie 12, 2008 11:16 am

Z tych informacji co podaja w knizkach to dokladnie tyle ma byc.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » wt kwie 15, 2008 2:11 pm

Dobra, bo ja już zgłupiałem. Mowa o Y61, w Y60 pewnie w pryncypie jest tak samo. Bez liftu i bez obciążenia sprężyna jest dokładnie poziomo? Czyli pod załadunkiem rama idzie w dół i długość sprężyny zwiększa się? Czyli po lifcie, bez załadunku, ta długość też jest większa bo z kolei rama poszła w górę, czyli uzyskujemy większą siłę hamowania na pusto, a pod załadunkiem rama wraca w okolice "normy" czyli zamiast dostać silniejsze hamowanie, dostajemy słabsze. Poprawnie rozumuję?

Jeżeli tak czy siak czy owak mam za słaby tył, to da się to ustrojstwo jeszcze dodatkowo jakoś regulować, czy się po prostu zepsuło?
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt kwie 15, 2008 4:59 pm

pyntront pisze:Dobra, bo ja już zgłupiałem. Mowa o Y61, w Y60 pewnie w pryncypie jest tak samo. Bez liftu i bez obciążenia sprężyna jest dokładnie poziomo? Czyli pod załadunkiem rama idzie w dół i długość sprężyny zwiększa się? Czyli po lifcie, bez załadunku, ta długość też jest większa bo z kolei rama poszła w górę, czyli uzyskujemy większą siłę hamowania na pusto, a pod załadunkiem rama wraca w okolice "normy" czyli zamiast dostać silniejsze hamowanie, dostajemy słabsze. Poprawnie rozumuję?

Jeżeli tak czy siak czy owak mam za słaby tył, to da się to ustrojstwo jeszcze dodatkowo jakoś regulować, czy się po prostu zepsuło?
Regulowac sie nie da. I moim zdaniem nie bez znaczenia jest jak sprezyna sie uklada.
Powinienes moim zdaniem przesunac mocowanie na moscie do takiego stanu, by byla zachowana dlugosc przy nieobciazonym aucie. To najprostsze rozwiazanie.
Natomiast co do sprawdzenia sily hamowania, to nie majac przyzadu do mierzenia cisnienia, sekcji ukladu jedyne co mozna to porownac procentowy udzial przod/tyl dzialania hamulcow.

Wychodzi z knizek ze przy pustym aucie jest podzial przod/tyl 40-%-60%
Przy zaladowanym , na max rozcianietej sprezynie 55%-95%
Przy lekkim depnieciu.
I przy naglym hamowaniu, przy pustym aucie podzial przod/tyl 35-%-45%
Przy zaladowanym , na max rozcianietej sprezynie 45%-65%

Choc sa to dane czysto teoretyczne, zakladajac pojawianie sie nominalnych cisnien, czyli wpelni sprawnego ukladu hamulcowego.
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 5:08 pm przez Marcin-Kraków, łącznie zmieniany 1 raz.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Pawełek 1971
Posty: 374
Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pawełek 1971 » wt kwie 15, 2008 5:02 pm

u mnie było podobnie , okazało się że były zapieczone tylne zaciski , może najpierw sprawdź czy tu jest ok
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości