Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » sob kwie 19, 2008 4:07 pm
koledzy jak w temacie tzn. od jakiegos czasu przy hamowaniu syfem najpierw hamuje tyl gdzie sa szczeki a pozniej przod i troche mnie to denerwuje

bo tyl bierze na ostro,dzis zmenilem klocki nowy plyn, wszystko wyczyszczone no tylko jezdzic ale nic nie pomoglo.
Czy za ten stan nie odpowiada krektor sily hamowania i wogole gdzie on sie znajduje w k160

-
pawely60

- Posty: 325
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
- Lokalizacja: Przemyśl
Post
autor: pawely60 » sob kwie 19, 2008 4:15 pm
no .......jeżdzić bracie "dobry koń zawsze wpierw na tył hamuje "a tak na poważnie to nie jeden chciałby mieć takie hamulce z tyłu jak Ty,a nie zwalniacze
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
-
pawely60

- Posty: 325
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
- Lokalizacja: Przemyśl
Post
autor: pawely60 » sob kwie 19, 2008 4:17 pm
narazie pojeżdzić do ułożenia klocków,ale stawiam na korektor siły hamowania
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
-
MaciekK
-

- Posty: 1059
- Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MaciekK » sob kwie 19, 2008 4:49 pm
może trywialne, ale czy cofnąłeś śrubę w samoregulatorze w bębnach jak wymieniłeś okładziny ze szczękami na nowe?
@pawely60
weź no kompiluj posty... licznik nabijasz?
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » sob kwie 19, 2008 4:56 pm
MaciekK pisze:może trywialne, ale czy cofnąłeś śrubę w samoregulatorze w bębnach jak wymieniłeś okładziny ze szczękami na nowe?
nie pamietam teraz

ale zerkne tam jak slonce wyjdzie bo dzis mam juz dosc lezenia pod smietnikiem
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » sob kwie 19, 2008 10:54 pm
pompę masz z wysokim okrągłym zbiorniczkiem czy takim podłużnym ? bo jeśli podłużny to korektora może nie być. a wtedy ten typ tak ma że hamuje najpierw tył a potem przód, a jak wyregulujesz tak żeby najpierw hamował przód to będziesz miał pedał w podłodze

-
malutki

- Posty: 516
- Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
- Lokalizacja: Opole
Post
autor: malutki » sob kwie 19, 2008 11:00 pm
ludzie proszę Was poczytajcie jakieś elementarze...
jak k...a nie Wiesz kolego jak to działa to znajdź kogoś kto wie i nie eksperymentuj jak Ci życie miłe, hamulce w 160 to już prostsze być nie mogą nie wiem nad czym te dumania...
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » sob kwie 19, 2008 11:02 pm
N2O pisze: bo jeśli podłużny to korektora może nie być. a wtedy ten typ tak ma że hamuje najpierw tył a potem przód,
Co Ty mówisz

Jakoś nie chce mi sie wierzyć, żeby tak było.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » sob kwie 19, 2008 11:07 pm
może mam za dobre hamulce z tyłu ale teraz jest w miarę ok - jakoś udało mi się z tym dojść do ładu, bo ta motanina poprzedniego właściciela to była taka że 1 koło hamowało

-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » ndz kwie 20, 2008 6:54 am
malutki pisze:ludzie proszę Was poczytajcie jakieś elementarze...
jak k...a nie Wiesz kolego jak to działa to znajdź kogoś kto wie i nie eksperymentuj jak Ci życie miłe, hamulce w 160 to już prostsze być nie mogą nie wiem nad czym te dumania...
kolego nie eksperymentuje, hamulce sa zyleta szczeki i klocki wymienione tylko tyl bierze szyciej od przodu, wiec niema tu problemu z brakiem hamulcow
@N20
mam pompe z podluznym zbiornikiem
-
skorek
-

- Posty: 818
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
- Lokalizacja: polska
Post
autor: skorek » ndz kwie 20, 2008 8:05 am
k 160 nie ma kolektora siły hamowania, no chyba ze w tych kilku patrolach jakie zajezdzilem nie było.
zobacz czy sa dobrze odpowietrzone hamulce, a pozniej regulatory z tyłu, możesz to zrobic bez sciagania bebnów

off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:13 am
skorek pisze:k 160 nie ma kolektora siły hamowania,
Ma. Każdy. Chyba , że ktoś coś motał
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » ndz kwie 20, 2008 8:17 am
Peepuck! pisze:skorek pisze:k 160 nie ma kolektora siły hamowania,
Ma. Każdy. Chyba , że ktoś coś motał
a gdzie go szukac

-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:25 am
Na prwej podłużnicy ramy, tuż za reduktorem. Idź po węzyku od tylnich hamulców. Nie da się pominąć tego ustrojstwa.
Wygląda toto tak:

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » ndz kwie 20, 2008 8:28 am
dzieki ,mozna to kupic w sklepie? czy tylko szrot albo aso
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:30 am
tomek 79 pisze:dzieki ,mozna to kupic w sklepie? czy tylko szrot albo aso
W sklepie nie można. W ASO zmiażdżą Cię ceną. Pogadaj z Fazim. Może ma gdzies u siebie. Można spróbowac dopasowac z innego pojazdu. Chyba nawet Fazi znał przepis z jakiego

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » ndz kwie 20, 2008 8:31 am
A da się to rozebrać celem weryfikacji stanu ? Bo wygląd ze zdjęcia sugeruje, że tak..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:33 am
TomaszRT pisze:A da się to rozebrać celem weryfikacji stanu ? Bo wygląd ze zdjęcia sugeruje, że tak..
Da się. Jednak rozebranie tegoż kończy sie tylko na możliwości wyczyszczenia i złorzenia do kupy. W niektórych przypadkach pomaga ale podchodziłbym do tego sceptycznie.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » ndz kwie 20, 2008 8:34 am
ok najpierw zdejme swoj i zobacze co mu dolega jesli nie pomoze pogadam z Mackiem moze ma takowy
jeszcze raz dziekuje za pomoc

-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » ndz kwie 20, 2008 8:37 am
Na jakiej zasadzie działa ten korektor? Bo nie widzę żadnego mechanicznego połączenia z mostem..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:39 am
tomek 79 pisze:ok najpierw zdejme swoj i zobacze co mu dolega jesli nie pomoze pogadam z Mackiem moze ma takowy
jeszcze raz dziekuje za pomoc

Nie ma sprawy. Najczęściej niestety pada nierozbieralny zworek, który mieści sie w głowiczce. Poprostu sie zaciera.

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:40 am
TomaszRT pisze:Na jakiej zasadzie działa ten korektor? Bo nie widzę żadnego mechanicznego połączenia z mostem..
Podaje odpowiednia ilość płynu na tylną oś.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » ndz kwie 20, 2008 8:43 am
Peepuck! pisze:Podaje odpowiednia ilość płynu na tylną oś.
No tak to wiem

Tylko skąd wie ile ma podać tego płynu ?
EDIT
Bo te korektory, z którymi się dotychczas spotkałem były w jakiś sposób połączone z tylnym mostem/zawieszeniem i w zależności od obciążenia tylnej osi jakiś mechaniczny element sterował zaworem w korektorze..
A w tym na zdjęciu widzę tylko wlot/wylot płynu, odpowietrznik, i dwa otwory na śruby do przykręcenia do ramy..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:48 am
TomaszRT pisze:Peepuck! pisze:Podaje odpowiednia ilość płynu na tylną oś.
No tak to wiem

Tylko skąd wie ile ma podać tego płynu ?
Ha. O to trzeba by pytać tych z małymi żółtymi rączkami

. Nie do końca rozumiem działanie tego ustrojstwa ale chyba ważną rolę odgrywa ta duz kulka, która dość luźno porusza się po kanale dla niej przygotowanym. Ma to związek najprawdopodobniej z siłami bezwładności. Mam gdzies jeszce rysunek korektora w przekroju. Jak znajdę to wrzucę może jakiś "łebski" umysł rozkmini o so kaman...

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » ndz kwie 20, 2008 8:50 am
Jak znajdziesz to wrzuć

Razem rozkminimy

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości