hamulce w k 160

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

hamulce w k 160

Post autor: tomek 79 » sob kwie 19, 2008 4:07 pm

koledzy jak w temacie tzn. od jakiegos czasu przy hamowaniu syfem najpierw hamuje tyl gdzie sa szczeki a pozniej przod i troche mnie to denerwuje :evil: bo tyl bierze na ostro,dzis zmenilem klocki nowy plyn, wszystko wyczyszczone no tylko jezdzic ale nic nie pomoglo.
Czy za ten stan nie odpowiada krektor sily hamowania i wogole gdzie on sie znajduje w k160 ??

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: pawely60 » sob kwie 19, 2008 4:15 pm

no .......jeżdzić bracie "dobry koń zawsze wpierw na tył hamuje "a tak na poważnie to nie jeden chciałby mieć takie hamulce z tyłu jak Ty,a nie zwalniacze
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: pawely60 » sob kwie 19, 2008 4:17 pm

narazie pojeżdzić do ułożenia klocków,ale stawiam na korektor siły hamowania
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » sob kwie 19, 2008 4:49 pm

może trywialne, ale czy cofnąłeś śrubę w samoregulatorze w bębnach jak wymieniłeś okładziny ze szczękami na nowe?

@pawely60
weź no kompiluj posty... licznik nabijasz?
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » sob kwie 19, 2008 4:56 pm

MaciekK pisze:może trywialne, ale czy cofnąłeś śrubę w samoregulatorze w bębnach jak wymieniłeś okładziny ze szczękami na nowe?
nie pamietam teraz :roll: ale zerkne tam jak slonce wyjdzie bo dzis mam juz dosc lezenia pod smietnikiem

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob kwie 19, 2008 10:54 pm

pompę masz z wysokim okrągłym zbiorniczkiem czy takim podłużnym ? bo jeśli podłużny to korektora może nie być. a wtedy ten typ tak ma że hamuje najpierw tył a potem przód, a jak wyregulujesz tak żeby najpierw hamował przód to będziesz miał pedał w podłodze :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: malutki » sob kwie 19, 2008 11:00 pm

ludzie proszę Was poczytajcie jakieś elementarze...
jak k...a nie Wiesz kolego jak to działa to znajdź kogoś kto wie i nie eksperymentuj jak Ci życie miłe, hamulce w 160 to już prostsze być nie mogą nie wiem nad czym te dumania...
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » sob kwie 19, 2008 11:02 pm

N2O pisze: bo jeśli podłużny to korektora może nie być. a wtedy ten typ tak ma że hamuje najpierw tył a potem przód,
Co Ty mówisz ?? Jakoś nie chce mi sie wierzyć, żeby tak było.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob kwie 19, 2008 11:07 pm

może mam za dobre hamulce z tyłu ale teraz jest w miarę ok - jakoś udało mi się z tym dojść do ładu, bo ta motanina poprzedniego właściciela to była taka że 1 koło hamowało :roll:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » ndz kwie 20, 2008 6:54 am

malutki pisze:ludzie proszę Was poczytajcie jakieś elementarze...
jak k...a nie Wiesz kolego jak to działa to znajdź kogoś kto wie i nie eksperymentuj jak Ci życie miłe, hamulce w 160 to już prostsze być nie mogą nie wiem nad czym te dumania...
kolego nie eksperymentuje, hamulce sa zyleta szczeki i klocki wymienione tylko tyl bierze szyciej od przodu, wiec niema tu problemu z brakiem hamulcow


@N20
mam pompe z podluznym zbiornikiem

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » ndz kwie 20, 2008 8:05 am

k 160 nie ma kolektora siły hamowania, no chyba ze w tych kilku patrolach jakie zajezdzilem nie było.
zobacz czy sa dobrze odpowietrzone hamulce, a pozniej regulatory z tyłu, możesz to zrobic bez sciagania bebnów :)2
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:13 am

skorek pisze:k 160 nie ma kolektora siły hamowania,
Ma. Każdy. Chyba , że ktoś coś motał
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » ndz kwie 20, 2008 8:17 am

Peepuck! pisze:
skorek pisze:k 160 nie ma kolektora siły hamowania,
Ma. Każdy. Chyba , że ktoś coś motał
a gdzie go szukac ??

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:25 am

Na prwej podłużnicy ramy, tuż za reduktorem. Idź po węzyku od tylnich hamulców. Nie da się pominąć tego ustrojstwa.
Wygląda toto tak:
Obrazek
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » ndz kwie 20, 2008 8:28 am

dzieki ,mozna to kupic w sklepie? czy tylko szrot albo aso

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:30 am

tomek 79 pisze:dzieki ,mozna to kupic w sklepie? czy tylko szrot albo aso
W sklepie nie można. W ASO zmiażdżą Cię ceną. Pogadaj z Fazim. Może ma gdzies u siebie. Można spróbowac dopasowac z innego pojazdu. Chyba nawet Fazi znał przepis z jakiego :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz kwie 20, 2008 8:31 am

A da się to rozebrać celem weryfikacji stanu ? Bo wygląd ze zdjęcia sugeruje, że tak..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:33 am

TomaszRT pisze:A da się to rozebrać celem weryfikacji stanu ? Bo wygląd ze zdjęcia sugeruje, że tak..
Da się. Jednak rozebranie tegoż kończy sie tylko na możliwości wyczyszczenia i złorzenia do kupy. W niektórych przypadkach pomaga ale podchodziłbym do tego sceptycznie.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » ndz kwie 20, 2008 8:34 am

ok najpierw zdejme swoj i zobacze co mu dolega jesli nie pomoze pogadam z Mackiem moze ma takowy
jeszcze raz dziekuje za pomoc :)2

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz kwie 20, 2008 8:37 am

Na jakiej zasadzie działa ten korektor? Bo nie widzę żadnego mechanicznego połączenia z mostem..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:39 am

tomek 79 pisze:ok najpierw zdejme swoj i zobacze co mu dolega jesli nie pomoze pogadam z Mackiem moze ma takowy
jeszcze raz dziekuje za pomoc :)2
Nie ma sprawy. Najczęściej niestety pada nierozbieralny zworek, który mieści sie w głowiczce. Poprostu sie zaciera.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:40 am

TomaszRT pisze:Na jakiej zasadzie działa ten korektor? Bo nie widzę żadnego mechanicznego połączenia z mostem..
Podaje odpowiednia ilość płynu na tylną oś.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz kwie 20, 2008 8:43 am

Peepuck! pisze:Podaje odpowiednia ilość płynu na tylną oś.
No tak to wiem ;) Tylko skąd wie ile ma podać tego płynu ?

EDIT

Bo te korektory, z którymi się dotychczas spotkałem były w jakiś sposób połączone z tylnym mostem/zawieszeniem i w zależności od obciążenia tylnej osi jakiś mechaniczny element sterował zaworem w korektorze..

A w tym na zdjęciu widzę tylko wlot/wylot płynu, odpowietrznik, i dwa otwory na śruby do przykręcenia do ramy..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz kwie 20, 2008 8:48 am

TomaszRT pisze:
Peepuck! pisze:Podaje odpowiednia ilość płynu na tylną oś.
No tak to wiem ;) Tylko skąd wie ile ma podać tego płynu ?
Ha. O to trzeba by pytać tych z małymi żółtymi rączkami :)21 . Nie do końca rozumiem działanie tego ustrojstwa ale chyba ważną rolę odgrywa ta duz kulka, która dość luźno porusza się po kanale dla niej przygotowanym. Ma to związek najprawdopodobniej z siłami bezwładności. Mam gdzies jeszce rysunek korektora w przekroju. Jak znajdę to wrzucę może jakiś "łebski" umysł rozkmini o so kaman...:)23
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz kwie 20, 2008 8:50 am

Jak znajdziesz to wrzuć :)2 Razem rozkminimy :D
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości