Cieknacy olej z kuli - Y60 + regeneracja kuli

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Cieknacy olej z kuli - Y60 + regeneracja kuli

Post autor: aduko » sob maja 03, 2008 2:53 pm

Witam,
zabieram się za rozebranie zwrotnicy w GRze bo cieknie :)

I mam parę pytań co do części, jeżeli nie drogo wyjdzie, to planuje wszystko wymienić, uszczelki i łożyska.

No i mam parę pytań co do części, posłużę się grafiką zapożyczoną od Marcin-Kraków, który w jakimś temacie je zamieścił :)

http://img413.imageshack.us/img413/6469 ... icaqt9.jpg


Cyferka numer 1 :)
Jest to zapewne zewnętrzny uszczelniacz kuli zwrotnicy.
Oczywiście poszukuję zamienników, i chce się dowiedzieć o numerki owych części :)
Na sklepie rajdów znalazłem takowe cóś: Zewnętrzny uszczelniacz kuli zwrotnicy Nissan Patrol Y60 /40579-01J00/, dobrze myślę, że to, to to jest? :)23 Ktoś się spotkał z zamiennikami?

Część Nr. 2. Myślę, że jest to jakieś łożysko :)21, tak jak i część numer 3 :)


Na sklepie znalazłem: Łożysko zwrotnicy (30304). Czy to jest to co jest zaznaczone czy które?


Część numer 4 jakaś uszczelka, tylko jaka? Można taką dokupić?

Części numer 5 - Podkładka regulacyjna łożyska zwrotnicy. Na sklepie są różne rozmiary? Jak się je dobiera?


Czy jeszcze jakieś uszczelniacze występują które są nie zaznaczone na ilustracji?


Sorry za takie pytanie, ale mam wieczorami dużo czasu aby grzebać przy gracie i chcę sobie sam to powymieniać :)

Temat może się również przydać innym więc proszę was bez kasztanienia :P
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 9:32 am przez aduko, łącznie zmieniany 1 raz.
CHARIOT Rally Team 4x4

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: Naprawa zwrotniy - Y60

Post autor: reeb » sob maja 03, 2008 3:17 pm

aduko pisze: ...
ale to juz wszystko bylo !!!

jezeli cieknie Ci olej to najwazniejszy jest uszczelniacz polosi,
ktorego de facto na rysunku nie ma,
orygialny simmer: 44x33x10 -> praktycznie nieosiagalny w zamiennikach,
stosuje sie czasami 44x33x8 -> standard ok 10PLN,
lub po przeszlifowaniu polosi 44x32x10 -> standard ok 10PLN

obacz tu:
http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=17&p=1

z tym, ze nie wszystko mi sie tam zgadza, np. ten "uczelniacz polosi od strony dyfra"...

jezeli chodzi o lozyska zwrotnic, to tak jak piszesz,

robiac kule warto:
1. wymienic uszczelniacz polosi 44x33x10,
2. lozyska zwrotnic j.w.
3. uszczelniacz kuli...

przy okazji warto zrobic inspekcje pozostalych lozysk i takich tam, w razie czego wymienic:
1. obu lozysk kola,
2. igielkowego na przegubie,
3. uszczelniacza zwrotnicy od strony kola (ten przed lozyskami kola),
4. uszczelniacza lozysk od strony piasty...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Re: Naprawa zwrotniy - Y60

Post autor: aduko » sob maja 03, 2008 3:36 pm

reeb pisze:
aduko pisze: ...
ale to juz wszystko bylo !!!
....
To po prostu rozbiorę, będę szukał, coś nie znajdę, zapytam :)
CHARIOT Rally Team 4x4

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » sob maja 03, 2008 4:17 pm

wpadnij w poniedziałek to Ci pokażę , powinny tez przyjść uszczelniacze na półośki .

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: Marcin-Kraków » sob maja 03, 2008 9:33 pm

aduko pisze:Witam,
zabieram się za rozebranie zwrotnicy w GRze bo cieknie :)
Cieknie z pod uszczelniacza na polosce, a kula sie tylko wylewa na zewnatrz.
aduko pisze:Cyferka numer 1 :)
Jest to zapewne zewnętrzny uszczelniacz kuli zwrotnicy. Oczywiście poszukuję zamienników, i chce się dowiedzieć o numerki owych części :)
Na sklepie rajdów znalazłem takowe cóś: Zewnętrzny uszczelniacz kuli zwrotnicy Nissan Patrol Y60 /40579-01J00/, dobrze myślę, że to, to to jest? :)23 Ktoś się spotkał z zamiennikami?
Brak takowych. Oryginal zaloz i zapomnij o problemie. Przypatrz sie jednak powierzchni kuli. Jezeli jest uszkodzona czeka Cie jeszcze jej regeneracja. Link do tematu o tym masz w bibli, w przyklejonych.
aduko pisze:Część Nr. 2. Myślę, że jest to jakieś łożysko :)21, tak jak i część numer 3 :)
2 i 3 to lozysko i jego bieznia. Kupujac dostaniesz to razem. Lozysko nr 30304A , koszt od 15 do 25 zl . Potrzebne dwa na strone.
aduko pisze:Część numer 4 jakaś uszczelka, tylko jaka? Można taką dokupić?
To mozesz olac. Bez tej przekladki pod lozyskiem jezdzi wiekszosc Patroli w ktorych juz ktos tam byl :) . Wywalajac to nie bedzie separacji smaru lozyska zwrotnicy i smaru w kuli od przegubu. Sa zadecyduj czy chcesz sie pozbywac tej separacji czy nie. Sa rozne opinie.
aduko pisze:Części numer 5 - Podkładka regulacyjna łożyska zwrotnicy. Na sklepie są różne rozmiary? Jak się je dobiera?
Zapamietaj jak sa, kup nowe lozyska, osadz dobrze bieznie, i zloz na tych samych ustawieniach podkladek.
aduko pisze: Czy jeszcze jakieś uszczelniacze występują które są nie zaznaczone na ilustracji?
Sa. Np. uszczelniacz piasty. Jezeli stan jest zly tez trzeba by wymienic.


-----------------------
Ponizej lista szpejow ktore prawdopodobnie trzeba bedzie wymienic, przy usuwaniu wycieku z kuli, oraz kontroli zwrotnicy.

Łożysko zwrotnicy Nissan Patrol K160, K260, Y60, Y61 /30304/
Uszczelniacz przedniej półosi, mały Nissan Patrol Y60, Y61 /40533-01J00/
Zewnętrzny uszczelniacz kuli zwrotnicy Nissan Patrol Y60 /40579-01J00
czasami dodatkowo:
Nissan Patrol K160, Y60, Y61 - łożysko igiełkowe przedniej półosi /40588-G9500
Uszczelniacz piasty koła Nissan Patrol Y60 /40228-01J10/
Nissan Patrol Y60, Y61 - uszczelniacz przedniej półosi, duży 40232-01J00

Na koniec nalezaloby dodac, zeby zaopatrzyc sie odrazu w conajmniej 1 kg smaru do przegubow (z Molibdenem), aby skladajac dobrze przesmarowac sam przegub jak i dopchac mocno do kuli.
Teoretycznie mozna by sam przegub smarowac, ale ja osobiscie uwazam zeby dopchac kule na maxa, wtedy nie robimy od razu miejsca na wode, syf itp.



Starac sie nie jezdzic z wyciekiem, bo tym samym niszczymy dosc szybko powierzchnie przylegania uszczelniacza na polosce, i moze sie potem okazac ze jest ona tak zniszczona, ze trzeba odczyniac sztuki z napawaniem czy dotaczaniem pod inny uszczelniac.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » sob maja 03, 2008 10:20 pm

Jesli ten
wyglada OK to go olej
a wymień Ten
Reszta jak koledzy piszą :)2

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Post autor: aduko » ndz maja 04, 2008 12:16 pm

Marcin-Kraków i o to chodziło, dzięki wielkie i mam nadzieję, że temat przyda się innym :)
CHARIOT Rally Team 4x4

Awatar użytkownika
pio406
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw kwie 19, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: pio406 » pn maja 05, 2008 11:13 pm

ten temat mi pomógł :)2 dzięki , mam nadzieję, że z Marcinem -Kraków uda mi się skontaktować na pw w sprawie dobinsona

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: Harley » sob lut 21, 2009 10:03 pm

Mam pytanko. Czy te wszystkie elementy są takie same dla modelu 2,8 i 4,2 diesel?
Mosty są inne , inne przełożenia, ale jak jest z kulami zwrotnicy i wszystkimi jej elementami ?
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: lbl78 » pn lut 23, 2009 9:04 am

Harley pisze:Mam pytanko. Czy te wszystkie elementy są takie same dla modelu 2,8 i 4,2 diesel?
Mosty są inne , inne przełożenia, ale jak jest z kulami zwrotnicy i wszystkimi jej elementami ?
mosty nie są inne są takie same tylko przełożenie jest inne :)2 :wink: wymiary uszczelniaczy i łożysk te same :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

filipfil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 16, 2008 5:49 pm

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: filipfil » śr lut 25, 2009 1:47 pm

Ja również zabieram się za uszczelnienie przedniego mostu i mam dwa pytania:
Czy uszczelniacze półosi są kierunkowe?
Ponieważ mam w planach założenie blokady arb na przód wyczytałem, że konieczna lub zalecana jest wymiana łożysk na timken 32010 X - czy to łożysko jest mocniejszym zamiennikiem seryjnego , czy pasuje tylko pod blokadę arb?
Jak zamiennik to już bym włożył i miał z głowy, a jak nie to sobie na razie odpuszczę...

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: Harley » śr lut 25, 2009 10:05 pm

lbl78 pisze:
Harley pisze:Mam pytanko. Czy te wszystkie elementy są takie same dla modelu 2,8 i 4,2 diesel?
Mosty są inne , inne przełożenia, ale jak jest z kulami zwrotnicy i wszystkimi jej elementami ?
mosty nie są inne są takie same tylko przełożenie jest inne :)2 :wink: wymiary uszczelniaczy i łożysk te same :)2
Mam nadzieję ,że to pewna informacja, bo pewnie zakupię komplet orginał a nie jest to mała sumka.
Panowie z ASO prawdopodobnie stwierdzą ,że 2,8 to nie 4,2 więc pewnie im się cyferki nie będą zgadzać.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: lbl78 » czw lut 26, 2009 10:44 am

Harley pisze: Mam nadzieję ,że to pewna informacja, bo pewnie zakupię komplet orginał a nie jest to mała sumka.
Panowie z ASO prawdopodobnie stwierdzą ,że 2,8 to nie 4,2 więc pewnie im się cyferki nie będą zgadzać.
jak byłęm 1 raz w ASO to mi pan powiedział że takiego ata w ogóle to niema :)21 cyferki się zgadzają bo to ten sam most ;)
chyba że masz mosty z pickupa GR 4.2 na resorach to się trochę różnią :)21 :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Small
 
 
Posty: 165
Rejestracja: wt kwie 11, 2006 9:56 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: Small » śr sie 12, 2009 4:52 pm

Trochę odświeże temat.
Mam problem z wyciekiem z kul. I przyglądałem się jak zabrać się to tego wszystkiego. Mam pytanie do kolegów jak odkręcić dwie śruby (rozmiar 22 jak dobrze pamietam) trzymajace zacisk hamulca przy zwrotnicy. Macie jakieś sposoby, jak to ruszyć czy tylko kluczem udarowym, a może klucz i lewarkiem, przedłużka, bo wyglądają jakby nie były ruszane od czasów jak z fabryki wyjechało auto.
Patrol GRyzie

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: reeb » śr sie 12, 2009 5:57 pm

klucz + sredni mlotek = starczy
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: rabarbar_pn » śr sie 12, 2009 7:26 pm

reeb pisze:klucz + sredni mlotek = starczy
średni młotek + niecherlawy odkręcający, duży młotek + cherlawy :)21
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Awatar użytkownika
Small
 
 
Posty: 165
Rejestracja: wt kwie 11, 2006 9:56 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: Small » czw sie 13, 2009 7:36 am

To jakiś kilowy młotek znajdę w garażu a jak będzie opory stawiać to mam 10kg młoteczek :)21 w zapasie, a do cherlawych nie należę więc mam szanse :).
Dziękuje kolegom za podpowiedź w tej sprawie.
Patrol GRyzie

Awatar użytkownika
karaś
Posty: 461
Rejestracja: pn paź 17, 2005 11:39 am
Lokalizacja: włocławek

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: karaś » czw sie 13, 2009 8:05 am

Witam,nawiązując do tematu cieknącej kuli,co sądzicie o zestawie naprawczym zwrotnicy(450zł. Ekxpedycja.pl).Któryś z kolegów może nabywał takowy? co to jest warte?Jeszcze jedno pytanko,chodzi mi o regeneracje kuli.Jest skorodowana i wyczuwam delikatną nierówność

,czy wystarczy pożądnie wyczyścić szczotką na wiertarce i pomalować,czy wymagane są jakieś inne zabiegi? Szukałem jakieś info. na ten temat,ale coś mi nie szło.
Patrol GR 2.8TD.www.forum4x4.pl '' Patrol Włocławek'' na FB

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: martii » czw sie 13, 2009 8:47 am

Obrazek

bylo juz pare razy, poszukaj regeneracja kuli

ale w skrocie

opcja z napawaniem
czyli napawanie szlifowanie i malowanie

opcja szpachlowanie
wyczyscic porzadnie papierem
odtluscic
wyszpachlowac
wyformaowac ladnie na wzor silikonowego cycka
nalozyc 3-4 warstwy farby do renowacji wanien emaliowych
Obrazek

i cieszyc sie bialymi jak psu j ajca kulami na tle uwalonego po pachy blotem GRata
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
karaś
Posty: 461
Rejestracja: pn paź 17, 2005 11:39 am
Lokalizacja: włocławek

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: karaś » czw sie 13, 2009 9:19 am

Dzieki za info. a co do tego zestawu naprawczego,stosowałeś go może?
Patrol GR 2.8TD.www.forum4x4.pl '' Patrol Włocławek'' na FB

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: wskodziana » wt sty 05, 2010 12:32 am

znalazłem coś takiego może komuś pomoże
http://www.mudmasters-4x4.pl/index.php? ... &Itemid=66

Awatar użytkownika
MKE99
Posty: 392
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: MKE99 » ndz sty 10, 2010 8:42 pm

A co myślicie o regeneracji kuli przy pomocy specjalistycznego kleju technicznego o konsystencji tiksotropowej pasty łatwej do nanoszenia na powierzchnie pionowe np. Super Metal 1 firmy Technicool (http://www.technicoll.pl/main.html) który jest wysokiej jakości kompozytową pastą opartą na bazie wysokojakościowych proszków stopów żelaza, żywic epoksydowych i włókien wzmacniających. Dodatek mielonego szkła i grafitu podnoszą odporność tworzywa na zużycie ścierne i nadają mu wyjątkowe własności poślizgowe. Zawartość włóknistych wypełniaczy zapewnia wysoką wytrzymałość mechaniczną połączoną z dobrą odpornością dynamiczną. Utworzona spoina charakteryzuje się również dużą odpornością na rozpuszczalniki i inne czynniki chemiczne, a odpowiednio dobrana lepkość umożliwia wypełnianie większych szczelin i ubytków.
» Elementy silnie narażone na ścieranie:
- zerwane gwinty,regeneracji wybitych i wytartych wałów, regeneracja prowadnic, rowków wpustowych
» Regeneracja listew zębatych i uzębionych elementów połączeń ślimakowych.
» Naprawa pękniętych korpusów silników,
» Uszczelnianie misek olejowych i dziurawych chłodnic i zbiorników paliwa,
» Regeneracja porysowanych cylindrów hydraulicznych,
» Regeneracja powierzchni zużytych przez ścieranie i kawitację np. pomp i wirników.

?? ?? ?? ?? ?? ?? ??
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: Mroczny » ndz sty 10, 2010 8:44 pm

nie chciałoby mi się
:)21

masz wyżej napisane jak należy to zrobić..

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: reeb » ndz sty 10, 2010 8:57 pm

MKE99 pisze:A co myślicie o regeneracji kuli ...
czymkolwiek to zrobisz bedzie dobrze,

a jeszcze lepiej gdy w przyszlosci bedziesz dbal by wewnatrz kuli byl smar :wink:
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60

Post autor: Marcin-Kraków » ndz sty 10, 2010 10:17 pm

reeb pisze:czymkolwiek to zrobisz bedzie dobrze,

a jeszcze lepiej gdy w przyszlosci bedziesz dbal by wewnatrz kuli byl smar :wink:
No bez przesady, nie czymkolwiek.
Ale z drugim zgadzam sie w 100 %
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości