Strona 1 z 2
Cieknacy olej z kuli - Y60 + regeneracja kuli
: sob maja 03, 2008 2:53 pm
autor: aduko
Witam,
zabieram się za rozebranie zwrotnicy w GRze bo cieknie
I mam parę pytań co do części, jeżeli nie drogo wyjdzie, to planuje wszystko wymienić, uszczelki i łożyska.
No i mam parę pytań co do części, posłużę się grafiką zapożyczoną od
Marcin-Kraków, który w jakimś temacie je zamieścił
http://img413.imageshack.us/img413/6469 ... icaqt9.jpg
Cyferka numer
1 
Jest to zapewne
zewnętrzny uszczelniacz kuli zwrotnicy.
Oczywiście poszukuję zamienników, i chce się dowiedzieć o numerki owych części

Na sklepie rajdów znalazłem takowe cóś:
Zewnętrzny uszczelniacz kuli zwrotnicy Nissan Patrol Y60 /40579-01J00/, dobrze myślę, że to, to to jest?

Ktoś się spotkał z zamiennikami?
Część Nr.
2. Myślę, że jest to jakieś łożysko

, tak jak i część numer
3
Na sklepie znalazłem:
Łożysko zwrotnicy (30304). Czy to jest to co jest zaznaczone czy które?
Część numer
4 jakaś uszczelka, tylko jaka? Można taką dokupić?
Części numer
5 -
Podkładka regulacyjna łożyska zwrotnicy. Na sklepie są różne rozmiary? Jak się je dobiera?
Czy jeszcze jakieś uszczelniacze występują które są nie zaznaczone na ilustracji?
Sorry za takie pytanie, ale mam wieczorami dużo czasu aby grzebać przy gracie i chcę sobie sam to powymieniać
Temat może się również przydać innym więc proszę was bez kasztanienia

Re: Naprawa zwrotniy - Y60
: sob maja 03, 2008 3:17 pm
autor: reeb
aduko pisze:
...
ale to juz wszystko bylo

!
jezeli cieknie Ci olej to najwazniejszy jest uszczelniacz polosi,
ktorego de facto na rysunku nie ma,
orygialny simmer: 44x33x10 -> praktycznie nieosiagalny w zamiennikach,
stosuje sie czasami 44x33x8 -> standard ok 10PLN,
lub po przeszlifowaniu polosi 44x32x10 -> standard ok 10PLN
obacz tu:
http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=17&p=1
z tym, ze nie wszystko mi sie tam zgadza, np. ten "uczelniacz polosi od strony dyfra"...
jezeli chodzi o lozyska zwrotnic, to tak jak piszesz,
robiac kule warto:
1. wymienic uszczelniacz polosi 44x33x10,
2. lozyska zwrotnic j.w.
3. uszczelniacz kuli...
przy okazji warto zrobic inspekcje pozostalych lozysk i takich tam, w razie czego wymienic:
1. obu lozysk kola,
2. igielkowego na przegubie,
3. uszczelniacza zwrotnicy od strony kola (ten przed lozyskami kola),
4. uszczelniacza lozysk od strony piasty...
Re: Naprawa zwrotniy - Y60
: sob maja 03, 2008 3:36 pm
autor: aduko
reeb pisze:aduko pisze:
...
ale to juz wszystko bylo

!
....
To po prostu rozbiorę, będę szukał, coś nie znajdę, zapytam

: sob maja 03, 2008 4:17 pm
autor: anatol
wpadnij w poniedziałek to Ci pokażę , powinny tez przyjść uszczelniacze na półośki .
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: sob maja 03, 2008 9:33 pm
autor: Marcin-Kraków
aduko pisze:Witam,
zabieram się za rozebranie zwrotnicy w GRze bo cieknie

Cieknie z pod uszczelniacza na polosce, a kula sie tylko wylewa na zewnatrz.
aduko pisze:Cyferka numer
1 
Jest to zapewne
zewnętrzny uszczelniacz kuli zwrotnicy. Oczywiście poszukuję zamienników, i chce się dowiedzieć o numerki owych części

Na sklepie rajdów znalazłem takowe cóś:
Zewnętrzny uszczelniacz kuli zwrotnicy Nissan Patrol Y60 /40579-01J00/, dobrze myślę, że to, to to jest?

Ktoś się spotkał z zamiennikami?
Brak takowych. Oryginal zaloz i zapomnij o problemie. Przypatrz sie jednak powierzchni kuli. Jezeli jest uszkodzona czeka Cie jeszcze jej regeneracja. Link do tematu o tym masz w bibli, w przyklejonych.
aduko pisze:Część Nr.
2. Myślę, że jest to jakieś łożysko

, tak jak i część numer
3 
2 i 3 to lozysko i jego bieznia. Kupujac dostaniesz to razem. Lozysko nr 30304A , koszt od 15 do 25 zl . Potrzebne dwa na strone.
aduko pisze:Część numer 4 jakaś uszczelka, tylko jaka? Można taką dokupić?
To mozesz olac. Bez tej przekladki pod lozyskiem jezdzi wiekszosc Patroli w ktorych juz ktos tam byl

. Wywalajac to nie bedzie separacji smaru lozyska zwrotnicy i smaru w kuli od przegubu. Sa zadecyduj czy chcesz sie pozbywac tej separacji czy nie. Sa rozne opinie.
aduko pisze:Części numer 5 - Podkładka regulacyjna łożyska zwrotnicy. Na sklepie są różne rozmiary? Jak się je dobiera?
Zapamietaj jak sa, kup nowe lozyska, osadz dobrze bieznie, i zloz na tych samych ustawieniach podkladek.
aduko pisze:
Czy jeszcze jakieś uszczelniacze występują które są nie zaznaczone na ilustracji?
Sa. Np. uszczelniacz piasty. Jezeli stan jest zly tez trzeba by wymienic.
-----------------------
Ponizej lista szpejow ktore prawdopodobnie trzeba bedzie wymienic, przy usuwaniu wycieku z kuli, oraz kontroli zwrotnicy.
Łożysko zwrotnicy Nissan Patrol K160, K260, Y60, Y61 /30304/
Uszczelniacz przedniej półosi, mały Nissan Patrol Y60, Y61 /40533-01J00/
Zewnętrzny uszczelniacz kuli zwrotnicy Nissan Patrol Y60 /40579-01J00
czasami dodatkowo:
Nissan Patrol K160, Y60, Y61 - łożysko igiełkowe przedniej półosi /40588-G9500
Uszczelniacz piasty koła Nissan Patrol Y60 /40228-01J10/
Nissan Patrol Y60, Y61 - uszczelniacz przedniej półosi, duży 40232-01J00
Na koniec nalezaloby dodac, zeby zaopatrzyc sie odrazu w conajmniej 1 kg smaru do przegubow (z Molibdenem), aby skladajac dobrze przesmarowac sam przegub jak i dopchac mocno do kuli.
Teoretycznie mozna by sam przegub smarowac, ale ja osobiscie uwazam zeby dopchac kule na maxa, wtedy nie robimy od razu miejsca na wode, syf itp.
Starac sie nie jezdzic z wyciekiem, bo tym samym niszczymy dosc szybko powierzchnie przylegania uszczelniacza na polosce, i moze sie potem okazac ze jest ona tak zniszczona, ze trzeba odczyniac sztuki z napawaniem czy dotaczaniem pod inny uszczelniac.
: sob maja 03, 2008 10:20 pm
autor: niemand
Jesli ten
wyglada OK to go olej
a wymień
Ten
Reszta jak koledzy piszą

: ndz maja 04, 2008 12:16 pm
autor: aduko
Marcin-Kraków i o to chodziło, dzięki wielkie i mam nadzieję, że temat przyda się innym

: pn maja 05, 2008 11:13 pm
autor: pio406
ten temat mi pomógł

dzięki , mam nadzieję, że z Marcinem -Kraków uda mi się skontaktować na pw w sprawie dobinsona
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: sob lut 21, 2009 10:03 pm
autor: Harley
Mam pytanko. Czy te wszystkie elementy są takie same dla modelu 2,8 i 4,2 diesel?
Mosty są inne , inne przełożenia, ale jak jest z kulami zwrotnicy i wszystkimi jej elementami ?
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: pn lut 23, 2009 9:04 am
autor: lbl78
Harley pisze:Mam pytanko. Czy te wszystkie elementy są takie same dla modelu 2,8 i 4,2 diesel?
Mosty są inne , inne przełożenia, ale jak jest z kulami zwrotnicy i wszystkimi jej elementami ?
mosty nie są inne są takie same tylko przełożenie jest inne

wymiary uszczelniaczy i łożysk te same

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: śr lut 25, 2009 1:47 pm
autor: filipfil
Ja również zabieram się za uszczelnienie przedniego mostu i mam dwa pytania:
Czy uszczelniacze półosi są kierunkowe?
Ponieważ mam w planach założenie blokady arb na przód wyczytałem, że konieczna lub zalecana jest wymiana łożysk na timken 32010 X - czy to łożysko jest mocniejszym zamiennikiem seryjnego , czy pasuje tylko pod blokadę arb?
Jak zamiennik to już bym włożył i miał z głowy, a jak nie to sobie na razie odpuszczę...
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: śr lut 25, 2009 10:05 pm
autor: Harley
lbl78 pisze:Harley pisze:Mam pytanko. Czy te wszystkie elementy są takie same dla modelu 2,8 i 4,2 diesel?
Mosty są inne , inne przełożenia, ale jak jest z kulami zwrotnicy i wszystkimi jej elementami ?
mosty nie są inne są takie same tylko przełożenie jest inne

wymiary uszczelniaczy i łożysk te same

Mam nadzieję ,że to pewna informacja, bo pewnie zakupię komplet orginał a nie jest to mała sumka.
Panowie z ASO prawdopodobnie stwierdzą ,że 2,8 to nie 4,2 więc pewnie im się cyferki nie będą zgadzać.
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: czw lut 26, 2009 10:44 am
autor: lbl78
Harley pisze:
Mam nadzieję ,że to pewna informacja, bo pewnie zakupię komplet orginał a nie jest to mała sumka.
Panowie z ASO prawdopodobnie stwierdzą ,że 2,8 to nie 4,2 więc pewnie im się cyferki nie będą zgadzać.
jak byłęm 1 raz w ASO to mi pan powiedział że takiego ata w ogóle to niema

cyferki się zgadzają bo to ten sam most

chyba że masz mosty z pickupa GR 4.2 na resorach to się trochę różnią

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: śr sie 12, 2009 4:52 pm
autor: Small
Trochę odświeże temat.
Mam problem z wyciekiem z kul. I przyglądałem się jak zabrać się to tego wszystkiego. Mam pytanie do kolegów jak odkręcić dwie śruby (rozmiar 22 jak dobrze pamietam) trzymajace zacisk hamulca przy zwrotnicy. Macie jakieś sposoby, jak to ruszyć czy tylko kluczem udarowym, a może klucz i lewarkiem, przedłużka, bo wyglądają jakby nie były ruszane od czasów jak z fabryki wyjechało auto.
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: śr sie 12, 2009 5:57 pm
autor: reeb
klucz + sredni mlotek = starczy
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: śr sie 12, 2009 7:26 pm
autor: rabarbar_pn
reeb pisze:klucz + sredni mlotek = starczy
średni młotek + niecherlawy odkręcający, duży młotek + cherlawy

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: czw sie 13, 2009 7:36 am
autor: Small
To jakiś kilowy młotek znajdę w garażu a jak będzie opory stawiać to mam 10kg młoteczek

w zapasie, a do cherlawych nie należę więc mam szanse

.
Dziękuje kolegom za podpowiedź w tej sprawie.
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: czw sie 13, 2009 8:05 am
autor: karaś
Witam,nawiązując do tematu cieknącej kuli,co sądzicie o zestawie naprawczym zwrotnicy(450zł. Ekxpedycja.pl).Któryś z kolegów może nabywał takowy? co to jest warte?Jeszcze jedno pytanko,chodzi mi o regeneracje kuli.Jest skorodowana i wyczuwam delikatną nierówność
,czy wystarczy pożądnie wyczyścić szczotką na wiertarce i pomalować,czy wymagane są jakieś inne zabiegi? Szukałem jakieś info. na ten temat,ale coś mi nie szło.
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: czw sie 13, 2009 8:47 am
autor: martii
bylo juz pare razy, poszukaj regeneracja kuli
ale w skrocie
opcja z napawaniem
czyli napawanie szlifowanie i malowanie
opcja szpachlowanie
wyczyscic porzadnie papierem
odtluscic
wyszpachlowac
wyformaowac ladnie na wzor silikonowego cycka
nalozyc 3-4 warstwy farby do renowacji wanien emaliowych
i cieszyc sie bialymi jak psu j ajca kulami na tle uwalonego po pachy blotem GRata
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: czw sie 13, 2009 9:19 am
autor: karaś
Dzieki za info. a co do tego zestawu naprawczego,stosowałeś go może?
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: wt sty 05, 2010 12:32 am
autor: wskodziana
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: ndz sty 10, 2010 8:42 pm
autor: MKE99
A co myślicie o regeneracji kuli przy pomocy specjalistycznego kleju technicznego o konsystencji tiksotropowej pasty łatwej do nanoszenia na powierzchnie pionowe np. Super Metal 1 firmy Technicool (
http://www.technicoll.pl/main.html) który jest wysokiej jakości kompozytową pastą opartą na bazie wysokojakościowych proszków stopów żelaza, żywic epoksydowych i włókien wzmacniających. Dodatek mielonego szkła i grafitu podnoszą odporność tworzywa na zużycie ścierne i nadają mu wyjątkowe własności poślizgowe. Zawartość włóknistych wypełniaczy zapewnia wysoką wytrzymałość mechaniczną połączoną z dobrą odpornością dynamiczną. Utworzona spoina charakteryzuje się również dużą odpornością na rozpuszczalniki i inne czynniki chemiczne, a odpowiednio dobrana lepkość umożliwia wypełnianie większych szczelin i ubytków.
» Elementy silnie narażone na ścieranie:
- zerwane gwinty,regeneracji wybitych i wytartych wałów, regeneracja prowadnic, rowków wpustowych
» Regeneracja listew zębatych i uzębionych elementów połączeń ślimakowych.
» Naprawa pękniętych korpusów silników,
» Uszczelnianie misek olejowych i dziurawych chłodnic i zbiorników paliwa,
» Regeneracja porysowanych cylindrów hydraulicznych,
» Regeneracja powierzchni zużytych przez ścieranie i kawitację np. pomp i wirników.

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: ndz sty 10, 2010 8:44 pm
autor: Mroczny
nie chciałoby mi się
masz wyżej napisane jak należy to zrobić..
Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: ndz sty 10, 2010 8:57 pm
autor: reeb
MKE99 pisze:A co myślicie o regeneracji kuli ...
czymkolwiek to zrobisz bedzie dobrze,
a jeszcze lepiej gdy w przyszlosci bedziesz dbal by wewnatrz kuli byl smar

Re: Cieknacy olej z kuli - Y60
: ndz sty 10, 2010 10:17 pm
autor: Marcin-Kraków
reeb pisze:czymkolwiek to zrobisz bedzie dobrze,
a jeszcze lepiej gdy w przyszlosci bedziesz dbal by wewnatrz kuli byl smar

No bez przesady, nie czymkolwiek.
Ale z drugim zgadzam sie w 100 %