Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
jegorek
-

- Posty: 206
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Post
autor: jegorek » śr maja 14, 2008 10:27 pm
Jak w temacie - pewnie jest kilka sposobów, ale nie znalazłem opisu żadnego z nich. Słyszałem o zmianie uszczelki na pełną (bez otworu) albo wrzuceniu odpowiedniej średnicy kulki (gdzieś

)
Czy może ma ktoś doświadczenie jak to zrobić najprościej??
-
PaveL

- Posty: 757
- Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PaveL » czw maja 15, 2008 7:22 am
Rurkę z podciśnieniem sciągnij z zaworu po prostu.
Stwierdziłeś że powietrze jest za czyste i będziesz podtruwał?
EGR ma za zadanie obniżanie temperatury w komorze spalania, a głowice w RD28 nie lubią nadmiaru ciepła.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
-
jegorek
-

- Posty: 206
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Post
autor: jegorek » czw maja 15, 2008 9:14 am
PaveL pisze:Rurkę z podciśnieniem sciągnij z zaworu po prostu.
Stwierdziłeś że powietrze jest za czyste i będziesz podtruwał?
EGR ma za zadanie obniżanie temperatury w komorze spalania, a głowice w RD28 nie lubią nadmiaru ciepła.
Dzięki za podpowiedź - jakoś nie rozumiem tylko w jaki sposób może się obniżyć temperatura w komorze spalania... - poprzez dostarczenie mniejszej ilości powietrza z zewnątrz (tlenu)??
Czy mam rozumieć że zawór sie otwiera w momencie gdy na sterowaniu pojawia się podciśnienie??
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » czw maja 15, 2008 11:17 am
jegorek pisze:
Dzięki za podpowiedź - jakoś nie rozumiem tylko w jaki sposób może się obniżyć temperatura w komorze spalania... - poprzez dostarczenie mniejszej ilości powietrza z zewnątrz (tlenu)??
Czy mam rozumieć że zawór sie otwiera w momencie gdy na sterowaniu pojawia się podciśnienie??
No wlasnie, nie za bardzo rozumiesz i nie za bardzo wiesz co chcesz zrobic. Ktos ci naopowiadal jak to pol konia mechanicznego zyskasz i teraz kombinujesz.
Nnie bierz mi za zle, ale prosze poczytaj najpierw co to jest EGR i jak dziala, a jak podejmiesz decyzje ze chcesz go wywalic napiszemy ci punkt po punkcie jak to zrobic.
Najpierw powiedz po co chcesz wywalic cos, co ci narazie nie przeszkadza.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
PaveL

- Posty: 757
- Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PaveL » czw maja 15, 2008 11:40 am
jegorek pisze:Dzięki za podpowiedź - jakoś nie rozumiem tylko w jaki sposób może się obniżyć temperatura w komorze spalania... - poprzez dostarczenie mniejszej ilości powietrza z zewnątrz (tlenu)??
Czy mam rozumieć że zawór sie otwiera w momencie gdy na sterowaniu pojawia się podciśnienie??
Dokładnie, 2 x tak.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
-
jegorek
-

- Posty: 206
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Post
autor: jegorek » czw maja 15, 2008 1:55 pm
No wlasnie, nie za bardzo rozumiesz i nie za bardzo wiesz co chcesz zrobic. Ktos ci naopowiadal jak to pol konia mechanicznego zyskasz i teraz kombinujesz.
Nnie bierz mi za zle, ale prosze poczytaj najpierw co to jest EGR i jak dziala, a jak podejmiesz decyzje ze chcesz go wywalic napiszemy ci punkt po punkcie jak to zrobic.
Najpierw powiedz po co chcesz wywalic cos, co ci narazie nie przeszkadza.
Nie biore za złe
Na koniach aż tak bardzo mi nie zależy - raczej nie widzę sensu pakownia do komory spalania spalin... ale ja się tam nie znam

-
Stefan

- Posty: 2009
- Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Stefan » czw maja 15, 2008 2:03 pm
tak dodam, że przy zaślepieniu EGRa warto przy okazji wyczyścić kolektor dolotowy i wnętrze głowicy (od strony wlotu powietrza oczywiście) z syfu, który się nazbierał przez EGR.
oczywiście bez zaślepiania też warto to przeczyścić... lepszy efekt na niskich obrotach...
sprawdzone własnoręcznie na najpopularniejszym dieslu III i IV RP - 1.9 TDI od VW

FOR FUN

-
jegorek
-

- Posty: 206
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Post
autor: jegorek » czw maja 15, 2008 2:25 pm
Stefan pisze:tak dodam, że przy zaślepieniu EGRa warto przy okazji wyczyścić kolektor dolotowy i wnętrze głowicy (od strony wlotu powietrza oczywiście) z syfu, który się nazbierał przez EGR.
oczywiście bez zaślepiania też warto to przeczyścić... lepszy efekt na niskich obrotach...
sprawdzone własnoręcznie na najpopularniejszym dieslu III i IV RP - 1.9 TDI od VW
no właśnie się zastanawiam - czy jest sens zaślepiać czy tylko wymusić pozostawienie zaworu w pozycji zamkniętej...?
-
Stefan

- Posty: 2009
- Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Stefan » czw maja 15, 2008 2:34 pm
z tego co kiedyś tam czytałem odnośnie silnika VW...
skutek po zaślepieniu EGR(ogólnikowo):
- większe zanieczyszczenie
- dłuższy czas rozgrzewania się silnika
- nie "zaśmiecanie" kolektora dolotowego
- silnik "żwawszy" na niskich obrotach (może to być skutkiem wyczyszczenia dolotu - tam nikt nie czyścił bez zaślepiania)
jakbyś nie zaślepił, to należy poprostu czyścić raz na paręnaście miesięcy (nie zapominaj, że zapewne nikt wcześniej nie czyścił, więc jakieś naście lat jeździł i jeździ dalej) kolektor, przy okazji zmieniając uszczelkę kolektora...
a zaślepić najlepiej zostawiając uszczelkę i dokładając nową "pełną" zrobioną z blachy - podobno nawet taka blaszka po puszce piwa, wypitego podczas roboty, może wydolić... ale jak już robić to robić porządnie... 1mm spooooooookojnie wystarczy...
uszczelka oryginalna winna być pomiędzy wydechem, a dodatkową blaszką... najlepiej kupić drugą uszczelkę i dać też z drugiej strony - jeżeli ważna jest szczelność dolotu (przy snorklach)
wejdź na vwgolf.pl ( o ile pamiętam taki adres) i tam poszukaj o EGR, będzie to oczywiście w VW, ale wszędzie EGR ma to samo znaczenie...

FOR FUN

-
PaveL

- Posty: 757
- Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PaveL » czw maja 15, 2008 4:20 pm
Stefan pisze:... ale wszędzie EGR ma to samo znaczenie...
W najnowszych dieslach, chociażby w 3.0 w Patrolu zakres pracy EGRu jest dużo większy. W starych silnikach EGR miał 2 stany pracy - włączony i wyłączony, w nowych silnikach ilość spalin jest precyzyjnie dawkowana zaworem z silniczkiem krokowym, spaliny recyrkulują praktycznie cały czas, również na wolnych obrotach. Bez recyrkulacji silnik pracuje twardo i głośno.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
-
jegorek
-

- Posty: 206
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Post
autor: jegorek » czw maja 15, 2008 7:29 pm
PaveL pisze:Stefan pisze:... ale wszędzie EGR ma to samo znaczenie...
W najnowszych dieslach, chociażby w 3.0 w Patrolu zakres pracy EGRu jest dużo większy. W starych silnikach EGR miał 2 stany pracy - włączony i wyłączony, w nowych silnikach ilość spalin jest precyzyjnie dawkowana zaworem z silniczkiem krokowym, spaliny recyrkulują praktycznie cały czas, również na wolnych obrotach. Bez recyrkulacji silnik pracuje twardo i głośno.
W GR Y61 2,8 też ma kilka stanów - nie ma silnika krokowego ale jest regulowany wartością podciśnienia (są dwa zaworki) - zasadniczo otwarty jest na niskich obrotach (brak doładowania) i przy ciepłym silniku.
-
PaveL

- Posty: 757
- Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PaveL » pt maja 16, 2008 9:09 am
jegorek pisze:W GR Y61 2,8 też ma kilka stanów - nie ma silnika krokowego ale jest regulowany wartością podciśnienia (są dwa zaworki) - zasadniczo otwarty jest na niskich obrotach (brak doładowania) i przy ciepłym silniku.
W sumie są 3 stany:
1 wyłączony
2 włączony EGR
3 włączony EGR i przymknięta przepustnica powietrza (dla zwiększenia zasysania spalin)
Ale to dużo mniej niż w najnowszych dieslach.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
-
jegorek
-

- Posty: 206
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Post
autor: jegorek » pt maja 16, 2008 9:23 am
PaveL pisze:jegorek pisze:W GR Y61 2,8 też ma kilka stanów - nie ma silnika krokowego ale jest regulowany wartością podciśnienia (są dwa zaworki) - zasadniczo otwarty jest na niskich obrotach (brak doładowania) i przy ciepłym silniku.
W sumie są 3 stany:
1 wyłączony
2 włączony EGR
3 włączony EGR i przymknięta przepustnica powietrza (dla zwiększenia zasysania spalin)
Ale to dużo mniej niż w najnowszych dieslach.
Jest jeszcze jeden stan - zawór EGR otwarty do połowy - ale można to podciągnąć pod pkt2;)
Tak naprawdę to ponizsza tabelka podaje mozliwe stany:

-
lukels
-

- Posty: 225
- Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: lukels » czw paź 09, 2008 8:47 am
Zawór EGR nie zmniejsza temperatury silnika, tylko ją zwiększa, za to zmniejsza temperaturę spalin. Odłączenie od niego podciśnienia sprawi, że zawsze będzie otwarty, czyli silnik straci moc na wyższych obrotach, jeśli u kogoś tak się nie dzieje, to znaczy, że jego EGR nie działa i całe szczęście. Jego działanie ma efekt wyłącznie ekologiczny i to kosztem silnika - więcej zanieczyszczeń w komorze spalania, sadza w oleju, wyższa temperatura silnika itd. Jeśli komuś zależy na silniku - zaślepić - jeśli na ekologii - nie dotykać.
Zaślepienie polega na wstawieniu blachy zamiast miedzianej uszczelki przed zaworem.
-
PaveL

- Posty: 757
- Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PaveL » czw paź 09, 2008 12:51 pm
Zawór EGR w ogóle nie zmienia nic w silniku. Natomiast na skutek jego otwarcia spaliny dostają się do komory spalania zamiast powietrza. Mieszanka ma mniej tlenu, komputer sterujący wie o tym i podaje mniej paliwa, spada więc temperatura w komorze spalnia.
Dlaczego działanie EGU ma szkodzić silnikowi?
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
-
lukels
-

- Posty: 225
- Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: lukels » czw paź 09, 2008 2:39 pm
Szkodzi ponieważ przez ten zawór dostają się do silnika spaliny. Pogarsza to jakość oleju i powoduje powstawanie osadów w przeróżnych miejscach w silniku. Zapraszam do fachowej literatury.
-
hpx4000
-

- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: hpx4000 » czw paź 09, 2008 2:50 pm
Skąd komputer wie że powietrza jest mniej, lub są w min spaliny skoro odnosi się do danych np. z przepływomierza? A spaliny dostają się za przepływomierzem. Poza tym przepustnica jest sterowana mechanicznie, czyli niema tak że „komputer” ogranicza dostęp powietrza a ubytek wypełnia spalinami, otwierając zawór EGR
Poza tym komputer sprawdza temperaturę powietrza dolotowego i dobiera odpowiednio dawkę paliwa. Jednak EGR wpuszcza spaliny o wyższej temperaturze niż temperatura powietrza dolotowego.
-
lukels
-

- Posty: 225
- Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: lukels » czw paź 09, 2008 5:53 pm
Najlepiej ściągnąć sobie pdf'a z linku poniżej. Bardzo ładnie opisane jest jak zablokować EGR poprawnie, są fotki jak wyglądają kolektory w samochodach z niezablokowanym EGR'em i wiele innych ciekawych dla Patrolowców informacji. Np, po zablokowaniu EGR, należy zmniejszyć ciąg turbiny - też opisane jak to zrobić.
Patrol Reference Document
-
Tomasz_SB
-

- Posty: 214
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:18 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Tomasz_SB » czw paź 09, 2008 8:52 pm
lukels pisze:Zawór EGR nie zmniejsza temperatury silnika, tylko ją zwiększa, za to zmniejsza temperaturę spalin.
Skoro do komory spalania dostarczane są dodatkowo spaliny (czyli powietrze prawie bez tlenu) to raczej to nam obniży temperaturę spalania, bo tlenu, który się może spalić będzie znacząco mniej. Temperatura doprowadzonych spalin jest jednak mniejsza niż temperatura w komorze podczas wybuchu.
hpx4000 pisze:Skąd komputer wie że powietrza jest mniej, lub są w min spaliny skoro odnosi się do danych np. z przepływomierza? A spaliny dostają się za przepływomierzem.
Tą informację komputer ma z sondy lambda! I chodzi tutaj o sondowanie ilości tlenu, jako składnika "wydychanego powietrza".
,pozdrawiam,
Tomasz_SB
ex.Terrano I 3.0V6 PartsFinder
-
lukels
-

- Posty: 225
- Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: lukels » czw paź 09, 2008 9:39 pm
Tomasz_SB pisze:
Skoro do komory spalania dostarczane są dodatkowo spaliny (czyli powietrze prawie bez tlenu) to raczej to nam obniży temperaturę spalania, bo tlenu, który się może spalić będzie znacząco mniej. Temperatura doprowadzonych spalin jest jednak mniejsza niż temperatura w komorze podczas wybuchu.
W małym wycinku masz rację - EGR obniża temp. spalania ubogiej mieszanki. Wtedy kiedy silnik nie potrzebuje mocy. Normalnie robi się wszystko, żeby do komór spalania dać tlenu jak najwięcej. Sprężamy go turbiną, potem chłodzimy intercolerem. Gdyby EGR miał po prostu zmniejszać ilość tlenu w procesie spalania, byłoby to sprzeczne z całą ideą turbodoładowania, nie uważasz? Globalnie EGR zwiększa temperaturę pracy silnika jako całości.
-
Tomasz_SB
-

- Posty: 214
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:18 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Tomasz_SB » czw paź 09, 2008 10:10 pm
lukels pisze:
W małym wycinku masz rację - EGR obniża temp. spalania ubogiej mieszanki. Wtedy kiedy silnik nie potrzebuje mocy. Normalnie robi się wszystko, żeby do komór spalania dać tlenu jak najwięcej. Sprężamy go turbiną, potem chłodzimy intercolerem. Gdyby EGR miał po prostu zmniejszać ilość tlenu w procesie spalania, byłoby to sprzeczne z całą ideą turbodoładowania, nie uważasz? Globalnie EGR zwiększa temperaturę pracy silnika jako całości.
Tak jak piszesz. Wypowiadałem się, że EGR
obniża temperaturę spalania gdy działa (nie, że jest to jego funkcja). Jest otwarty przy ustalonych warunkach pracy silnika, natomiast podczas przyspieszania, wiadomo potrzebujemy mocy, więc mamy sprężarki, intercoolery, które usprawniają proces spalania - zawór jest wtedy zamknięty i "nie przeszkadza".
Oczywiście jego funkcją nie jest obniżanie zawartości tlenu i w efekcie spadek temperatury spalania - to raczej skutek uboczny zmniejszania stężenia tlenków azotu.
,pozdrawiam,
Tomasz_SB
ex.Terrano I 3.0V6 PartsFinder
-
lukels
-

- Posty: 225
- Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: lukels » czw paź 09, 2008 10:14 pm
Czyli się zgadzamy

-
hpx4000
-

- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: hpx4000 » czw paź 09, 2008 11:08 pm
Zadaniem EGR jest właśnie obniżenie temperatury spalin ponieważ wpływa to na znaczne obniżenie emisji tlenku azotu. To wszystko co EGR ma robić.
-
tatran
-

- Posty: 156
- Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:27 pm
Post
autor: tatran » pt paź 10, 2008 6:51 am
Dokładnie EGR to zło dla silnika. Jedyny efekt in plus w jeździe z działającym egr to ekologia, szybsze nagrzewanie się silnika (przez wracające spaliny do silnika) oraz miększa, cichsza praca silnika na biegu jałowym. To wszystko. Także Panowie wywalajcie EGR,przedłużcie życie silnikowi. A i moc będzie z Wami.
-
Tomasz_SB
-

- Posty: 214
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:18 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Tomasz_SB » pt paź 10, 2008 7:17 am
hpx4000 pisze:Zadaniem EGR jest właśnie obniżenie temperatury spalin ponieważ wpływa to na znaczne obniżenie emisji tlenku azotu.
Masz rację - doczytałem - rzeczywiście to obniżenie temperatury spalania powoduje zmniejszenie emisji NOx.
,pozdrawiam,
Tomasz_SB
ex.Terrano I 3.0V6 PartsFinder
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość