Jak najprościej zablokować/wyłączyć EGR w GR Y61 2,8TD

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

jegorek
 
 
Posty: 206
Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

Jak najprościej zablokować/wyłączyć EGR w GR Y61 2,8TD

Post autor: jegorek » śr maja 14, 2008 10:27 pm

Jak w temacie - pewnie jest kilka sposobów, ale nie znalazłem opisu żadnego z nich. Słyszałem o zmianie uszczelki na pełną (bez otworu) albo wrzuceniu odpowiedniej średnicy kulki (gdzieś :lol: )
Czy może ma ktoś doświadczenie jak to zrobić najprościej??

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

EGR

Post autor: PaveL » czw maja 15, 2008 7:22 am

Rurkę z podciśnieniem sciągnij z zaworu po prostu.
Stwierdziłeś że powietrze jest za czyste i będziesz podtruwał?

EGR ma za zadanie obniżanie temperatury w komorze spalania, a głowice w RD28 nie lubią nadmiaru ciepła.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

jegorek
 
 
Posty: 206
Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

Re: EGR

Post autor: jegorek » czw maja 15, 2008 9:14 am

PaveL pisze:Rurkę z podciśnieniem sciągnij z zaworu po prostu.
Stwierdziłeś że powietrze jest za czyste i będziesz podtruwał?

EGR ma za zadanie obniżanie temperatury w komorze spalania, a głowice w RD28 nie lubią nadmiaru ciepła.
Dzięki za podpowiedź - jakoś nie rozumiem tylko w jaki sposób może się obniżyć temperatura w komorze spalania... - poprzez dostarczenie mniejszej ilości powietrza z zewnątrz (tlenu)??

Czy mam rozumieć że zawór sie otwiera w momencie gdy na sterowaniu pojawia się podciśnienie??

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: EGR

Post autor: Marcin-Kraków » czw maja 15, 2008 11:17 am

jegorek pisze: Dzięki za podpowiedź - jakoś nie rozumiem tylko w jaki sposób może się obniżyć temperatura w komorze spalania... - poprzez dostarczenie mniejszej ilości powietrza z zewnątrz (tlenu)??

Czy mam rozumieć że zawór sie otwiera w momencie gdy na sterowaniu pojawia się podciśnienie??
No wlasnie, nie za bardzo rozumiesz i nie za bardzo wiesz co chcesz zrobic. Ktos ci naopowiadal jak to pol konia mechanicznego zyskasz i teraz kombinujesz.
Nnie bierz mi za zle, ale prosze poczytaj najpierw co to jest EGR i jak dziala, a jak podejmiesz decyzje ze chcesz go wywalic napiszemy ci punkt po punkcie jak to zrobic.
Najpierw powiedz po co chcesz wywalic cos, co ci narazie nie przeszkadza.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: EGR

Post autor: PaveL » czw maja 15, 2008 11:40 am

jegorek pisze:Dzięki za podpowiedź - jakoś nie rozumiem tylko w jaki sposób może się obniżyć temperatura w komorze spalania... - poprzez dostarczenie mniejszej ilości powietrza z zewnątrz (tlenu)??

Czy mam rozumieć że zawór sie otwiera w momencie gdy na sterowaniu pojawia się podciśnienie??
Dokładnie, 2 x tak.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

jegorek
 
 
Posty: 206
Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

Re: EGR

Post autor: jegorek » czw maja 15, 2008 1:55 pm

No wlasnie, nie za bardzo rozumiesz i nie za bardzo wiesz co chcesz zrobic. Ktos ci naopowiadal jak to pol konia mechanicznego zyskasz i teraz kombinujesz.
Nnie bierz mi za zle, ale prosze poczytaj najpierw co to jest EGR i jak dziala, a jak podejmiesz decyzje ze chcesz go wywalic napiszemy ci punkt po punkcie jak to zrobic.
Najpierw powiedz po co chcesz wywalic cos, co ci narazie nie przeszkadza.
Nie biore za złe :wink:
Na koniach aż tak bardzo mi nie zależy - raczej nie widzę sensu pakownia do komory spalania spalin... ale ja się tam nie znam ;)

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stefan » czw maja 15, 2008 2:03 pm

tak dodam, że przy zaślepieniu EGRa warto przy okazji wyczyścić kolektor dolotowy i wnętrze głowicy (od strony wlotu powietrza oczywiście) z syfu, który się nazbierał przez EGR.

oczywiście bez zaślepiania też warto to przeczyścić... lepszy efekt na niskich obrotach...
sprawdzone własnoręcznie na najpopularniejszym dieslu III i IV RP - 1.9 TDI od VW
!! FOR FUN !!

jegorek
 
 
Posty: 206
Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

Post autor: jegorek » czw maja 15, 2008 2:25 pm

Stefan pisze:tak dodam, że przy zaślepieniu EGRa warto przy okazji wyczyścić kolektor dolotowy i wnętrze głowicy (od strony wlotu powietrza oczywiście) z syfu, który się nazbierał przez EGR.

oczywiście bez zaślepiania też warto to przeczyścić... lepszy efekt na niskich obrotach...
sprawdzone własnoręcznie na najpopularniejszym dieslu III i IV RP - 1.9 TDI od VW
no właśnie się zastanawiam - czy jest sens zaślepiać czy tylko wymusić pozostawienie zaworu w pozycji zamkniętej...?

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stefan » czw maja 15, 2008 2:34 pm

z tego co kiedyś tam czytałem odnośnie silnika VW...
skutek po zaślepieniu EGR(ogólnikowo):
- większe zanieczyszczenie
- dłuższy czas rozgrzewania się silnika
- nie "zaśmiecanie" kolektora dolotowego
- silnik "żwawszy" na niskich obrotach (może to być skutkiem wyczyszczenia dolotu - tam nikt nie czyścił bez zaślepiania)

jakbyś nie zaślepił, to należy poprostu czyścić raz na paręnaście miesięcy (nie zapominaj, że zapewne nikt wcześniej nie czyścił, więc jakieś naście lat jeździł i jeździ dalej) kolektor, przy okazji zmieniając uszczelkę kolektora...


a zaślepić najlepiej zostawiając uszczelkę i dokładając nową "pełną" zrobioną z blachy - podobno nawet taka blaszka po puszce piwa, wypitego podczas roboty, może wydolić... ale jak już robić to robić porządnie... 1mm spooooooookojnie wystarczy...
uszczelka oryginalna winna być pomiędzy wydechem, a dodatkową blaszką... najlepiej kupić drugą uszczelkę i dać też z drugiej strony - jeżeli ważna jest szczelność dolotu (przy snorklach)
wejdź na vwgolf.pl ( o ile pamiętam taki adres) i tam poszukaj o EGR, będzie to oczywiście w VW, ale wszędzie EGR ma to samo znaczenie...
!! FOR FUN !!

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

EGR

Post autor: PaveL » czw maja 15, 2008 4:20 pm

Stefan pisze:... ale wszędzie EGR ma to samo znaczenie...
W najnowszych dieslach, chociażby w 3.0 w Patrolu zakres pracy EGRu jest dużo większy. W starych silnikach EGR miał 2 stany pracy - włączony i wyłączony, w nowych silnikach ilość spalin jest precyzyjnie dawkowana zaworem z silniczkiem krokowym, spaliny recyrkulują praktycznie cały czas, również na wolnych obrotach. Bez recyrkulacji silnik pracuje twardo i głośno.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

jegorek
 
 
Posty: 206
Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

Re: EGR

Post autor: jegorek » czw maja 15, 2008 7:29 pm

PaveL pisze:
Stefan pisze:... ale wszędzie EGR ma to samo znaczenie...
W najnowszych dieslach, chociażby w 3.0 w Patrolu zakres pracy EGRu jest dużo większy. W starych silnikach EGR miał 2 stany pracy - włączony i wyłączony, w nowych silnikach ilość spalin jest precyzyjnie dawkowana zaworem z silniczkiem krokowym, spaliny recyrkulują praktycznie cały czas, również na wolnych obrotach. Bez recyrkulacji silnik pracuje twardo i głośno.
W GR Y61 2,8 też ma kilka stanów - nie ma silnika krokowego ale jest regulowany wartością podciśnienia (są dwa zaworki) - zasadniczo otwarty jest na niskich obrotach (brak doładowania) i przy ciepłym silniku.

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: EGR

Post autor: PaveL » pt maja 16, 2008 9:09 am

jegorek pisze:W GR Y61 2,8 też ma kilka stanów - nie ma silnika krokowego ale jest regulowany wartością podciśnienia (są dwa zaworki) - zasadniczo otwarty jest na niskich obrotach (brak doładowania) i przy ciepłym silniku.
W sumie są 3 stany:
1 wyłączony
2 włączony EGR
3 włączony EGR i przymknięta przepustnica powietrza (dla zwiększenia zasysania spalin)
Ale to dużo mniej niż w najnowszych dieslach.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

jegorek
 
 
Posty: 206
Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

Re: EGR

Post autor: jegorek » pt maja 16, 2008 9:23 am

PaveL pisze:
jegorek pisze:W GR Y61 2,8 też ma kilka stanów - nie ma silnika krokowego ale jest regulowany wartością podciśnienia (są dwa zaworki) - zasadniczo otwarty jest na niskich obrotach (brak doładowania) i przy ciepłym silniku.
W sumie są 3 stany:
1 wyłączony
2 włączony EGR
3 włączony EGR i przymknięta przepustnica powietrza (dla zwiększenia zasysania spalin)
Ale to dużo mniej niż w najnowszych dieslach.
Jest jeszcze jeden stan - zawór EGR otwarty do połowy - ale można to podciągnąć pod pkt2;)
Tak naprawdę to ponizsza tabelka podaje mozliwe stany:
Obrazek

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » czw paź 09, 2008 8:47 am

Zawór EGR nie zmniejsza temperatury silnika, tylko ją zwiększa, za to zmniejsza temperaturę spalin. Odłączenie od niego podciśnienia sprawi, że zawsze będzie otwarty, czyli silnik straci moc na wyższych obrotach, jeśli u kogoś tak się nie dzieje, to znaczy, że jego EGR nie działa i całe szczęście. Jego działanie ma efekt wyłącznie ekologiczny i to kosztem silnika - więcej zanieczyszczeń w komorze spalania, sadza w oleju, wyższa temperatura silnika itd. Jeśli komuś zależy na silniku - zaślepić - jeśli na ekologii - nie dotykać.

Zaślepienie polega na wstawieniu blachy zamiast miedzianej uszczelki przed zaworem.
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

EGR

Post autor: PaveL » czw paź 09, 2008 12:51 pm

Zawór EGR w ogóle nie zmienia nic w silniku. Natomiast na skutek jego otwarcia spaliny dostają się do komory spalania zamiast powietrza. Mieszanka ma mniej tlenu, komputer sterujący wie o tym i podaje mniej paliwa, spada więc temperatura w komorze spalnia.

Dlaczego działanie EGU ma szkodzić silnikowi?
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » czw paź 09, 2008 2:39 pm

Szkodzi ponieważ przez ten zawór dostają się do silnika spaliny. Pogarsza to jakość oleju i powoduje powstawanie osadów w przeróżnych miejscach w silniku. Zapraszam do fachowej literatury.
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » czw paź 09, 2008 2:50 pm

Skąd komputer wie że powietrza jest mniej, lub są w min spaliny skoro odnosi się do danych np. z przepływomierza? A spaliny dostają się za przepływomierzem. Poza tym przepustnica jest sterowana mechanicznie, czyli niema tak że „komputer” ogranicza dostęp powietrza a ubytek wypełnia spalinami, otwierając zawór EGR
Poza tym komputer sprawdza temperaturę powietrza dolotowego i dobiera odpowiednio dawkę paliwa. Jednak EGR wpuszcza spaliny o wyższej temperaturze niż temperatura powietrza dolotowego.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » czw paź 09, 2008 5:53 pm

Najlepiej ściągnąć sobie pdf'a z linku poniżej. Bardzo ładnie opisane jest jak zablokować EGR poprawnie, są fotki jak wyglądają kolektory w samochodach z niezablokowanym EGR'em i wiele innych ciekawych dla Patrolowców informacji. Np, po zablokowaniu EGR, należy zmniejszyć ciąg turbiny - też opisane jak to zrobić.


Patrol Reference Document
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Tomasz_SB
 
 
Posty: 214
Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:18 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Tomasz_SB » czw paź 09, 2008 8:52 pm

lukels pisze:Zawór EGR nie zmniejsza temperatury silnika, tylko ją zwiększa, za to zmniejsza temperaturę spalin.
Skoro do komory spalania dostarczane są dodatkowo spaliny (czyli powietrze prawie bez tlenu) to raczej to nam obniży temperaturę spalania, bo tlenu, który się może spalić będzie znacząco mniej. Temperatura doprowadzonych spalin jest jednak mniejsza niż temperatura w komorze podczas wybuchu.
hpx4000 pisze:Skąd komputer wie że powietrza jest mniej, lub są w min spaliny skoro odnosi się do danych np. z przepływomierza? A spaliny dostają się za przepływomierzem.
Tą informację komputer ma z sondy lambda! I chodzi tutaj o sondowanie ilości tlenu, jako składnika "wydychanego powietrza".
,pozdrawiam,
Tomasz_SB
ex.Terrano I 3.0V6 PartsFinder

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » czw paź 09, 2008 9:39 pm

Tomasz_SB pisze: Skoro do komory spalania dostarczane są dodatkowo spaliny (czyli powietrze prawie bez tlenu) to raczej to nam obniży temperaturę spalania, bo tlenu, który się może spalić będzie znacząco mniej. Temperatura doprowadzonych spalin jest jednak mniejsza niż temperatura w komorze podczas wybuchu.
W małym wycinku masz rację - EGR obniża temp. spalania ubogiej mieszanki. Wtedy kiedy silnik nie potrzebuje mocy. Normalnie robi się wszystko, żeby do komór spalania dać tlenu jak najwięcej. Sprężamy go turbiną, potem chłodzimy intercolerem. Gdyby EGR miał po prostu zmniejszać ilość tlenu w procesie spalania, byłoby to sprzeczne z całą ideą turbodoładowania, nie uważasz? Globalnie EGR zwiększa temperaturę pracy silnika jako całości.
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Tomasz_SB
 
 
Posty: 214
Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:18 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Tomasz_SB » czw paź 09, 2008 10:10 pm

lukels pisze: W małym wycinku masz rację - EGR obniża temp. spalania ubogiej mieszanki. Wtedy kiedy silnik nie potrzebuje mocy. Normalnie robi się wszystko, żeby do komór spalania dać tlenu jak najwięcej. Sprężamy go turbiną, potem chłodzimy intercolerem. Gdyby EGR miał po prostu zmniejszać ilość tlenu w procesie spalania, byłoby to sprzeczne z całą ideą turbodoładowania, nie uważasz? Globalnie EGR zwiększa temperaturę pracy silnika jako całości.
Tak jak piszesz. Wypowiadałem się, że EGR obniża temperaturę spalania gdy działa (nie, że jest to jego funkcja). Jest otwarty przy ustalonych warunkach pracy silnika, natomiast podczas przyspieszania, wiadomo potrzebujemy mocy, więc mamy sprężarki, intercoolery, które usprawniają proces spalania - zawór jest wtedy zamknięty i "nie przeszkadza".
Oczywiście jego funkcją nie jest obniżanie zawartości tlenu i w efekcie spadek temperatury spalania - to raczej skutek uboczny zmniejszania stężenia tlenków azotu.
,pozdrawiam,
Tomasz_SB
ex.Terrano I 3.0V6 PartsFinder

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: lukels » czw paź 09, 2008 10:14 pm

Czyli się zgadzamy :-)
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » czw paź 09, 2008 11:08 pm

Zadaniem EGR jest właśnie obniżenie temperatury spalin ponieważ wpływa to na znaczne obniżenie emisji tlenku azotu. To wszystko co EGR ma robić.
Range Rover V8 Outsourcing IT

tatran
 
 
Posty: 156
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:27 pm

Post autor: tatran » pt paź 10, 2008 6:51 am

Dokładnie EGR to zło dla silnika. Jedyny efekt in plus w jeździe z działającym egr to ekologia, szybsze nagrzewanie się silnika (przez wracające spaliny do silnika) oraz miększa, cichsza praca silnika na biegu jałowym. To wszystko. Także Panowie wywalajcie EGR,przedłużcie życie silnikowi. A i moc będzie z Wami.

Awatar użytkownika
Tomasz_SB
 
 
Posty: 214
Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:18 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Tomasz_SB » pt paź 10, 2008 7:17 am

hpx4000 pisze:Zadaniem EGR jest właśnie obniżenie temperatury spalin ponieważ wpływa to na znaczne obniżenie emisji tlenku azotu.
Masz rację - doczytałem - rzeczywiście to obniżenie temperatury spalania powoduje zmniejszenie emisji NOx.
,pozdrawiam,
Tomasz_SB
ex.Terrano I 3.0V6 PartsFinder

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość