silnik 4,7 z jeepa zamiast GR 2,8 td

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

silnik 4,7 z jeepa zamiast GR 2,8 td

Post autor: busz » pn maja 26, 2008 8:55 am

Szukam jakichkolwiek informacji na temat przeszczepu silnika 4,7 v8 z jeepa do patrola gr 2,8td. Kto by się tego podjął, szacunkowe koszty, jakie największe przeszkody itp.

stefcio
Posty: 2004
Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:35 am
Lokalizacja: Greenki

Post autor: stefcio » pn maja 26, 2008 1:58 pm

Podepnę się do pytania, żeby nie mnożyć topików.
Tyle, że ja myślałem nawet o silniku 4.0 lub 5.2 V8 z Jeep'a.
No i na qu.widołki został mi X...
A w teren znowu jest GR'at !!
nocne akcje ratunkowe - 602 220 461

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn maja 26, 2008 2:15 pm

Auta z takimi przeszczepami jezdza w extremalnych rajdach przeprawowych, wiec najprosciej zapytac na takich imprezach, kto robil , czy zrobi i za ile.

Tutaj nawet jak ktos cos wie, nie napisze calosci, bo poprostu jest za duzo pracy ktora trzeba wykonac i miejsc na ktore trzeba zwrocic uwage.
Ale takie auta jezdza, wiec nie ma sie co zrazac, wszystko jest do zrobienia.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pn maja 26, 2008 2:30 pm

stefcio pisze:Podepnę się do pytania, żeby nie mnożyć topików.
Tyle, że ja myślałem nawet o silniku 4.0 lub 5.2 V8 z Jeep'a.
jeździłem takim co miał 2.9 V6 i powiem że fajnie to chodziło :)2 więc przy 4.0 czy 5.2 będzie jeszcze lepiej miejsca pod maską nie braknie problem może być chyba tylko ze sprzęgłem (spiek ?? ) :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

stefcio
Posty: 2004
Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:35 am
Lokalizacja: Greenki

Post autor: stefcio » pn maja 26, 2008 2:46 pm

stefcio pisze:problem może być chyba tylko ze sprzęgłem (spiek ?? ) :wink:
Jak już, to trzeba by myśleć o silniku razem z automatem. Dlatego właśnie koncepcja 4.0 ze skrzynią z XJ. Wiem, że Jeep to marny samochód (Waszym zdaniem), ale trzeba przyznać, że silnik i ta konkretna skrzynia to im "wyszły". Po prawdzie zresztą pomysł nie całkiem mój tylko Marcina-Kraków.
No i na qu.widołki został mi X...
A w teren znowu jest GR'at !!
nocne akcje ratunkowe - 602 220 461

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pn maja 26, 2008 2:50 pm

stefciu czyżby cie łapki swędziały i już bez błota wytrzymać nie możesz?? :)21
pomysł fajny tylko GRaciarnia ciężka trzeba by było odchudzić :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » pn maja 26, 2008 3:15 pm

stefcio pisze: Jak już, to trzeba by myśleć o silniku razem z automatem. Dlatego właśnie koncepcja 4.0 ze skrzynią z XJ. Wiem, że Jeep to marny samochód (Waszym zdaniem), ale trzeba przyznać, że silnik i ta konkretna skrzynia to im "wyszły". Po prawdzie zresztą pomysł nie całkiem mój tylko Marcina-Kraków.
moim zdaniem rzedowke 4.0 z ixjota chyba smialo mozna rownac z 4.2 D z tojot czy patroli pod wzgledem trwalosci a osiagi duzo wyze (spalanie tez :D ). Jezdzielem takowym 4.0 HO z przebiegiem 300tys do serwisu pod Poznaniem, do ktorego przyjezdzaly amerykance z calej polski. Facet mowil, ze ma klientow, ktorzy przyjezdzaja XJotami z przebiegiem 600 i 800tys i poza zwyklym serwisem nic w nich nie bylo robione. (mogl oczywiscie naciagac :D )
Jak jeszcze go mialem i szulam info o tym samochodzie to informacje o przebiegach ponad milion nie byly jakas specjalna rzadkoscia.

stefcio
Posty: 2004
Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:35 am
Lokalizacja: Greenki

Post autor: stefcio » pn maja 26, 2008 3:42 pm

lbl78 pisze:stefciu czyżby cie łapki swędziały i już bez błota wytrzymać nie możesz?? :)21
Owszem, swędzą jak ch...ra, ale tym razem zmuszony jestem się zastanawiać nad tym co i jak kupić, bo i tak chwilowo kasy nie ma...

Jack Y61 - właśnie dlatego myślę o takiej opcji, bo 4.0 używałem. Różne rzeczy zrobiłęm moim Jeep'om (zazwyczaj brzydkie), ale silnik ciężko zamordować. Sztandarowym "numerem" był powrót do domciu 14 km z urwanym paskiem napędzającym m.in. pompę wodną, przy stałej temp. 125 (w każdym razie strzałka max na czerwonym). I nic - założyłem nowy pasek i banglał jak dawniej...
Spróbuj to zrobić z 2.8 w GR, czy wogóle z jakim dieslem :lol:
No i na qu.widołki został mi X...
A w teren znowu jest GR'at !!
nocne akcje ratunkowe - 602 220 461

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn maja 26, 2008 4:09 pm

ja montuje 5,2 v8 + automat do parcha, do tego patrolowski reduktor, jak będę w trakcie montażu to się bede odzywał, między skrzynią a reduktorem jest PTO które pełni także role kryzy łączącej skrzynie z reduktorem
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn maja 26, 2008 4:15 pm

Busz - wpadnij to zademonstruję com z 2.8 uczynił
:)21

Twój wóz lekki i nie ma co kombinować, pojeździj z rok tak a potem będziesz swapował

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » pn maja 26, 2008 5:39 pm

Mroczny pisze:Busz - wpadnij to zademonstruję com z 2.8 uczynił
:)21

Twój wóz lekki i nie ma co kombinować, pojeździj z rok tak a potem będziesz swapował
A masz już intercooler? To bym jutro wpadł pokukać. Może takie rozwiązanie tymczasowo styknie bo swap raczej dopiero w zimie.

Na razie zbieram informacje i szukam odpowiedniego warsztatu. To może jeszcze ktoś zna wagi (orientacyjnie) silników 2,8td i jeepowskich 4,0 4,7 5,7. 4,0 jest megawytrzymały - widziałem gościa który leżąc na boku (ale naprawdę na boku) z zapalonym silnikiem ciągnął się na winchu przez dłuugi czas i zero protestów ze strony silnika :o . 4,7 za to jest krótszy.

A może jakiś jeszcze inny silnik by się nadał?

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » pn maja 26, 2008 5:43 pm

mudder pisze:ja montuje 5,2 v8 + automat do parcha, do tego patrolowski reduktor, jak będę w trakcie montażu to się bede odzywał, między skrzynią a reduktorem jest PTO które pełni także role kryzy łączącej skrzynie z reduktorem
A czy myślisz, że dałoby się zostawić skrzynię patrola?

mikhey
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 06, 2005 10:27 pm
Lokalizacja: z leśnej chatki
Kontaktowanie:

Post autor: mikhey » pn maja 26, 2008 7:36 pm

lbl78 pisze: jeździłem takim co miał 2.9 V6 i powiem że fajnie to chodziło
Właśnie takiego sprzedałem kilka dni temu. Owszem, dawał sobie radę ;)

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » pn maja 26, 2008 7:52 pm

stefcio pisze:
lbl78 pisze:stefciu czyżby cie łapki swędziały i już bez błota wytrzymać nie możesz?? :)21
Owszem, swędzą jak ch...ra, ale tym razem zmuszony jestem się zastanawiać nad tym co i jak kupić, bo i tak chwilowo kasy nie ma...

Jack Y61 - właśnie dlatego myślę o takiej opcji, bo 4.0 używałem. Różne rzeczy zrobiłęm moim Jeep'om (zazwyczaj brzydkie), ale silnik ciężko zamordować. Sztandarowym "numerem" był powrót do domciu 14 km z urwanym paskiem napędzającym m.in. pompę wodną, przy stałej temp. 125 (w każdym razie strzałka max na czerwonym). I nic - założyłem nowy pasek i banglał jak dawniej...
Spróbuj to zrobić z 2.8 w GR, czy wogóle z jakim dieslem :lol:

to nie widziałes prawdziwego katowania :lol:

kumpel ( we wralglerze) ( nick na forum Kat GR)
zamontował 4.0 i zarżnął w tydzien, zamontowła 4.2 zarżnął w miesiąc, założył następne 4.2 zajechał po 3 dniach, teraz jest na etapie wkładania 2.1 tdi z cheerokiego, ale potem sprzedaje, bo ma już od 2 miesięcy patrola i powiedział że nigdy do amerykańca nie wróci

Tylko on go tak męczył że praktycznie za każdym razem wracał na lawecie, ale ma kupe części , warsztat, jest mechanikiem, to sobie mógł pozwolic na takie zarzynanie
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » pn maja 26, 2008 8:01 pm

to prawdziwy kat :D po zatym jak mozna zarznac silnik majac olej i chlodzenia nie kumam jak ??

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn maja 26, 2008 8:01 pm

wystarczy wjechać trochę za głęboko do wody :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

mikhey
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 06, 2005 10:27 pm
Lokalizacja: z leśnej chatki
Kontaktowanie:

Post autor: mikhey » pn maja 26, 2008 8:07 pm

K260 Inowrocław pisze: teraz jest na etapie wkładania 2.1 tdi z cheerokiego
świetny pomysł...
K260 Inowrocław pisze:ale potem sprzedaje
ale ten zdecydowanie lepszy... 8)

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » pn maja 26, 2008 8:10 pm

zamontował 4.0 i zarżnął w tydzien, zamontowła 4.2 zarżnął w miesiąc, założył następne 4.2 zajechał po 3 dniach
Kat to mało powiedziane :o :lol:
student

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » pn maja 26, 2008 8:30 pm

N2O pisze:wystarczy wjechać trochę za głęboko do wody :)21
dwa razy do tej samej rzeki sie nie wchodzi :)21

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » pn maja 26, 2008 8:32 pm

stefcio pisze:
stefcio pisze:problem może być chyba tylko ze sprzęgłem (spiek ?? ) :wink:
Jak już, to trzeba by myśleć o silniku razem z automatem. Dlatego właśnie koncepcja 4.0 ze skrzynią z XJ. Wiem, że Jeep to marny samochód (Waszym zdaniem), ale trzeba przyznać, że silnik i ta konkretna skrzynia to im "wyszły". Po prawdzie zresztą pomysł nie całkiem mój tylko Marcina-Kraków.
Stefcio, zagadaj Miskillera. Z tego co pmiętam motał taki właśnie zestaw dla Siary. Jak go oglądalismy to był w fazie tworzenia i zapowiadał się nieźle.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn maja 26, 2008 9:03 pm

K260 Inowrocław pisze:(...)Tylko on go tak męczył że praktycznie za każdym razem wracał na lawecie, ale ma kupe części , warsztat, jest mechanikiem, to sobie mógł pozwolic na takie zarzynanie
Jeszcze jednej rzeczy zapomniales o tym czlowieku napisac... Przez grzecznosc tego nie zrobie :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pn maja 26, 2008 11:12 pm

mikhey pisze:
lbl78 pisze: jeździłem takim co miał 2.9 V6 i powiem że fajnie to chodziło
Właśnie takiego sprzedałem kilka dni temu. Owszem, dawał sobie radę ;)
czyżby taki zielonkawy oberżnięty dość mocno?? :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

mikhey
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 06, 2005 10:27 pm
Lokalizacja: z leśnej chatki
Kontaktowanie:

Post autor: mikhey » pn maja 26, 2008 11:33 pm

nie :) czarno-czerwony...ale oberżnięty dość mocno... ;) był niedawno na allegro ale się szybko sprzedał więc ogłoszenie skasowałem :)

stefcio
Posty: 2004
Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:35 am
Lokalizacja: Greenki

Post autor: stefcio » wt maja 27, 2008 5:32 am

mikhey pisze:nie :) czarno-czerwony...ale oberżnięty dość mocno... ;) był niedawno na allegro ale się szybko sprzedał więc ogłoszenie skasowałem :)
Prawda, oglądałem to cudo - wyglądało całkiem obiecująco, ale się zbyt długo zastanawiałem (co dla mnie niezwykłe :lol: ) i poszedł (pojechał) na Śląsk bodajże.
No i na qu.widołki został mi X...
A w teren znowu jest GR'at !!
nocne akcje ratunkowe - 602 220 461

Awatar użytkownika
RRDriver
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt lut 19, 2008 10:04 am
Lokalizacja: las deszczowy

Post autor: RRDriver » wt maja 27, 2008 8:37 am

4.2 V8 audi, 300KM, widziałem taka zmotę ze skrzynią patrola, reduktorem i mostami.
RR zmota, mechanik itp.
RAV4 żony :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość